abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin donderdag 19 oktober 2023 @ 17:27:43 #1
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211008369
Samenvatting 7 oktober tot 19 oktober (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Israëlische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Israël over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israëli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Israël met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Israël waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Israël de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Israël geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Israëlisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Israëlische leger met raketaanvallen antwoordde.

Israël riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis. Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza.

Recente frontpage berichten 19 oktober
Biden: 'Egypte gaat vrijdag grensovergang Gaza openen voor humanitaire hulp'
Piers Morgan interviewt Bassem Youssef over Israël en Gaza

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

[ Bericht 11% gewijzigd door Momo op 19-10-2023 18:38:11 ]
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin donderdag 19 oktober 2023 @ 17:28:06 #2
pi_211008373
Ik wist even geen tt. Suggesties?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211008375
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:22 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja, dat zaten mensen er zelf van te maken :D
Nee

Wellicht kan @Momo wat duidelijkheid verschaffen, die was erbij( ik heb knallende hoofdpijn atm)
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Explosieve diarree
:D
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_211008376
goede tt
pi_211008380
wilde godverdomme topickaap doen met explosieve diaree"

werd eindelijk interessant... wat een kutdag zo weer
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_211008381
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:28 schreef Straatcommando. het volgende:
Gezelligheid kent geen tijd.
pi_211008382
Taco's ook lekker.
pi_211008383
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:28 schreef Straatcommando. het volgende:
Zin in taco nu man.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 17:29:41 #9
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211008388
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:28 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Nee

Wellicht kan @:Momo wat duidelijkheid verschaffen( ik heb knallende hoofdpijn atm)
[..]
:D
Moet ik nou voor de derde keer in een uur zeggen dat dat verhaal uit de New York Post kwam die bronnen zouden hebben bij IDF. :T
pi_211008398
Het is zorgwekkend om te zien hoe deze mensen bewust een hele eigen realiteit creëren.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211008401
kijk op1 terug , daar zitten ook elke avond dezelfde sprekers over de situatie te praten
pi_211008405
Hebben jullie nog hoop dat dit goedkomt?
pi_211008408
quote:
13s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:15 schreef HowardRoark het volgende:
Wat een verrijking toch voor het Westen, al deze vredelievende mensen.

[ twitter ]
Mooi toch, ze gooien hun maskers af terwijl ze lekker arrogant rondlopen menend dat ze onschendelijk zijn, blind voor de omslaande stemming over dit soort mensen. Je merkt het niet in de Nederlandse media maar als je het buitenlands nieuws leest bemerk je dat de taal jegens dit soort mensen harder begint te worden, zelfs regeringsleiders beginnen het in te zien. Nou reken maar uit, toenemende ellende in de gaza, meer propaganda, meer aanslagen, geweld en ellende in Europa en Amerika en steeds meer mensen die de oogkleppen afvallen.

Die mensen graven hun eigen graf (spreekwoordelijk!!!) en ze zijn te dom om het in te zien, mooi dat ze het in het openbaar doen net zoals velen op social media, kunnen we lachen later om die krokodillentranen als ze aangepakt worden. :)
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 17:34:55 #14
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211008414
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 19 oktober 2023 @ 17:35:26 #15
38496 Perrin
pi_211008420
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:32 schreef bitterbal het volgende:
Een beetje, maar het lijkt er meer op dat het verder de pan uit escaleert.
pi_211008422
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Forum Admin donderdag 19 oktober 2023 @ 17:36:31 #17
pi_211008428
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:32 schreef bitterbal het volgende:
Niet in mijn levensjaren
pi_211008439
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:35 schreef Perrin het volgende:

[..]
Een beetje, maar het lijkt er meer op dat het verder de pan uit escaleert.
Zo'n 2 staten oplossing kan denk ik niet meer zo naast elkaar.
pi_211008442
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:35 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Op NL Twitter zou deze auteur verrot worden gescholden en zijn weggezet als antisemiet en Hamas-apologeet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 19 oktober 2023 @ 17:38:32 #20
38496 Perrin
pi_211008445
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:37 schreef bitterbal het volgende:

[..]
Zo'n 2 staten oplossing kan denk ik niet meer zo naast elkaar.
Nee dat gaat 'm ook niet meer worden de komende jaren :{
  donderdag 19 oktober 2023 @ 17:38:56 #21
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211008448
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Niet in mijn levensjaren
ik denk eigenlijk dat tegen de tijd dat er alleen nog zwarte gaten zijn die rustig verdampen dit conflict nog steeds actueel is
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_211008468
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Op NL Twitter zou deze auteur verrot worden gescholden en zijn weggezet als antisemiet en Hamas-apologeet.
Het is ook een redelijk controversiële mening. Want wat valt er te voor vrede te sluiten met een terreurgroep die alleen maar de vernietiging wil van Israël en Joden? Daar ga je niet mee onderhandelen natuurlijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 19 oktober 2023 @ 17:42:45 #23
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211008475
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:33 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Mooi toch, ze gooien hun maskers af terwijl ze lekker arrogant rondlopen menend dat ze onschendelijk zijn, blind voor de omslaande stemming over dit soort mensen. Je merkt het niet in de Nederlandse media maar als je het buitenlands nieuws leest bemerk je dat de taal jegens dit soort mensen harder begint te worden, zelfs regeringsleiders beginnen het in te zien. Nou reken maar uit, toenemende ellende in de gaza, meer propaganda, meer aanslagen, geweld en ellende in Europa en Amerika en steeds meer mensen die de oogkleppen afvallen.

Die mensen graven hun eigen graf (spreekwoordelijk!!!) en ze zijn te dom om het in te zien, mooi dat ze het in het openbaar doen net zoals velen op social media, kunnen we lachen later om die krokodillentranen als ze aangepakt worden. :)
Ik ga tegen jou hetzelfde zeggen als werkperd (wat vrij gênant moet zijn): je moet echt gaan leren onderscheiden tussen wensdenken en feiten.
pi_211008476
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:34 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Ze gaan ervanuit dat alle landen daar zich gaan mengen in het conflict?
pi_211008480
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Een premium artikel, top dat jij dit volledig kan lezen, nu mag info kopiëren van een premium artikel niet dus zou je het verhaal misschien een beetje samen kunnen vatten zodat iedereen hier ook een mening kan vormen dat deze gast als antisemiet of Hamas-apologeet zou worden weggezet? Jij bent blijkbaar de enige hier met een betaald abonnement op deze blog. :)
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')