Ja precies. Vooral waarom ook. Die "debunk" maakt het verhaal alleen maar verwarrender.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 01:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat klinkt nogal onzinnig. Net alsof een stemacteur Gronings, Limburgs, West Vlaams en Twents weet te mengen. Dat is nogal knap.
Dat is sowieso erg moeilijk, zelfs als je in een land woont is het moeilijk te bepalen wat een gemiddelde is. Universiteiten staan echter vaak vrij ver van het gemiddelde af. Studenten zijn ook heel anders nadat ze aan het werk zijn gegaan.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 01:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wij ook. Ik heb echt geen idee hoe de gemiddelde Israëli is. Ik heb een heel apart beeld van mijn tijd in India.
Geen probleem, ik ontmoet hem/haar tzt wel.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 01:02 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Mijn poes is een schildpad. Maar ben te lui om een foto te uploaden.
I like where this is goingquote:Op donderdag 19 oktober 2023 01:06 schreef probeer het volgende:
[..]
Geen probleem, ik ontmoet hem/haar tzt wel.
Smooth.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 01:06 schreef probeer het volgende:
[..]
Geen probleem, ik ontmoet hem/haar tzt wel.
Dankje. Ik ga nu wel slapen, wekker om 7. Je ziet m'n DM binnenkort wel verschijnen.quote:
Heel smooth weer.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 01:23 schreef probeer het volgende:
[..]
Dankje. Ik ga nu wel slapen, wekker om 7. Je ziet m'n DM binnenkort wel verschijnen.
We zien op beeld Palestijnense raketten opstijgen om burgerslachtoffers te maken, 1 daarvan doet wat geks en een paar tellen later vallen vlak daarbij burgerslachtoffers.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 00:47 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Het gaat erom dat er gewoon geen duidelijk bewijs is wie het gedaan heeft. Terwijl jij en anderen dat blijkbaar wel weten en dan anderen neerhalen.
We gaan het nooit weten. Zo loopt het altijd. Klaar.
Bijzondere vergelijking idd. Die demonstratie was niet in het Capitol-gebouw maar in het Cannon-gebouw en is natuurlijk niet te vergelijken met de gewelddadige J6 coup-poging.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 06:10 schreef Scorpie het volgende:
[ twitter ]
Dit is dan wel weer bijzonder.
Ah de militante antisemieten roeren zich weer eens. is er soms weer een parkeerplaats opgeblazen met DUIZENDEN doden onder het puin?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 06:10 schreef Scorpie het volgende:
Is dit tegenwoordig een dating topic geworden?
Anyway, back on topic.
[ twitter ]
Dit is dan wel weer bijzonder.
Bron: ad.nlquote:Door aanhoudende pesterijen zijn de afgelopen dagen in Amsterdam zeker zes Joodse kinderen overgeplaatst naar een andere school, stelt het Centraal Joods Overleg (CJO), vertegenwoordiger van de voornaamste Joodse organisaties in Nederland. In de rest van het land zijn er waarschijnlijk nog meer gevallen. De landelijke coördinator antisemitismebestrijding Eddo Verdoner bevestigt een ‘verontrustende toename’ van pesterijen in het lager en hoger onderwijs. Het ministerie is op de hoogte van de signalen en spreekt van een onacceptabele trend.
De terreuroperatie van Hamas en de daaropvolgende bombardementen door Israël roepen verschillende reacties op en leiden soms tot spanning en polarisatie in de klas, constateert de VO-Raad, de sectorvereniging voor het voortgezet onderwijs. ,,We horen de verhalen van gepeste kinderen ook. In die zin is het klaslokaal een afspiegeling van wat er in de samenleving gebeurt.”
De 13-jarige Chaya uit Amsterdam is een van de overgeplaatste kinderen. Zij voelde zich als enige Joodse meisje in haar klas niet langer veilig vanwege voortdurende scheldpartijen en doodsverwensingen. ,,Na de aanslag in Israël was ze al doodsbang om naar school te gaan”, vertelt haar moeder. ,,Er is een bepaalde vriendengroep die haar al langer pest. Daarom besloot ik om met haar mee te gaan. En ja, meteen toen we aankwamen bracht een jongen haar de Hitlergroet.”
De moeder ging vervolgens in gesprek met de onderdirecteur van de Amsterdamse school, maar die zou te weinig actie hebben ondernomen. ,,Chaya is volgens die jongens een ‘kankerjood’ die niets op hun school te zoeken heeft. Ze kreeg te horen dat haar zusje, die op dit moment in Israël is, wat hun betreft tussen zes planken terug mag komen. Chaya had er toen helemaal genoeg van.”
Het meisje werd van school gehaald en ondergebracht op het Maimonides, een Joodse school. ,,Dat wil je liever niet. Het was een enorm moeilijke keuze, maar we zagen geen andere mogelijkheid meer.”
Bij stichting Stop Pesten Nu hebben zich deze week drie scholen gemeld om hun zorgen te delen over ‘een golf van antisemitische pesterijen die hun gangen en klaslokalen overspoelen’, zegt voorzitter Patricia Bolwerk. ,,De impact is diepgaand en hartverscheurend. Sommige kinderen gaan zo gebukt onder de pesterijen dat ze hun Joodse identiteit proberen te verbergen. De verhalen variëren van verbaal misbruik tot sociale uitsluiting. Dit is net als het gewone pesten, absoluut onaanvaardbaar en een situatie die dringend moet worden aangepakt.”
Uitingen van Jodenhaat vinden inderdaad hun weerklank in de klas, bevestigt antisemitismecoördinator Eddo Verdoner, die hierover de afgelopen dagen ‘heel veel’ signalen heeft gekregen. ,,Kinderen worden lastiggevallen en gepest vanwege hun Joodse achtergrond. Informatie over de oorlog komt razendsnel en ongefilterd bij kinderen terecht via sociale media en dat werkt polarisatie in de hand.” Sommige Joden gaan zo gebukt onder angstgevoelens dat zij niet meer met een keppel op het hoofd over straat gaan. ,,Of überhaupt herkenbaar willen zijn als Jood”, verzucht Verdoner.
Verdoner, namens de overheid verantwoordelijk voor de bestrijding van antisemitisme, nam de afgelopen week deel aan meerdere sessies met ouders wier kinderen zich niet langer veilig voelen. Er zijn volgens hem incidenten geweest op zowel basisscholen, middelbare scholen als universiteiten. ,,We merken dat het nu overal oplaait. Dit mag absoluut niet verder escaleren”, waarschuwt hij.
In Amsterdam gingen vorige week drie Joodse scholen dicht uit angst voor geweld na een oproep van Hamas. Onder toezicht van extra zichtbare beveiliging brachten de ouders hun kinderen maandag weer naar deze scholen. Politie, marechaussee en particuliere beveiliging houden de omgeving van de school nog wel in de gaten. Voor zover bekend zijn alle kinderen weer naar school gegaan. Deze scholen willen desgevraagd niet reageren om zo ‘de kinderen en ouders te beschermen’.
Op deze Joodse scholen zijn meerdere kinderen ondergebracht, omdat zij op hun oude school voortdurend getreiterd werden, zegt Chanan Herzberger, voorzitter CJO. ,,Voor Joodse kinderen is het nu vrij zwaar om in de klas te zitten. Zij worden soms door andere leerlingen verantwoordelijk gehouden voor de vermeende daden van Israël. Als je als enige Joodse kind in een klas zit, kan dat best heftig zijn. Het wordt allemaal een stuk grimmiger en harder. Wij proberen er alles aan te doen dat het conflict niet verder overwaait.”
Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap is bekend met de signalen. ,,Laat ik hier zoals altijd heel helder over zijn; het is vreselijk en volstrekt onacceptabel als leerlingen worden gepest, bedreigd of zich onveilig voelen in de klas, wat de aanleiding daarvoor ook is”, stelt VVD-minister Mariëlle Paul. Scholen moeten volgens haar verplicht antipestbeleid hebben en ervoor zorgen dat alle leerlingen zich vrij en veilig voelen.
,,Het is begrijpelijk dat leerlingen zich nauw betrokken voelen bij de verschrikkelijke gebeurtenissen in Israël en de Palestijnse gebieden, bijvoorbeeld als zij familie daar hebben. Dat kan allerlei heftige emoties oproepen. Als zo’n gesprek schuurt, is dat niet erg. Maar een gesprek mag nooit overgaan in bedreigingen, pesten, racisme of antisemitisme.”
Ben wel benieuwd naar de peilingen komende tijd.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 06:57 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
antisemitische protestanten proberen nu ook al de politie op te blazen
[ twitter ]!
Wat een tuig
Bijzonder zorgelijk.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 06:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bron: ad.nl
Er werd vroeger bij mij op school ook wel eens gepest, maar ligt het alleen aan mij als ik zeg dat de pesterijen van nu echt veel grover en harder is? Kinderen doodwensen, een hitlergroet, waar halen deze kinderen dit allemaal vandaan?
Zorgelijke ontwikkeling.
Dit dus als GL nu nog een optie is voor je hang dan meteen een mooie adelaar tegen stemmig wit/rood aan je voorgevelquote:Op donderdag 19 oktober 2023 07:02 schreef asco het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar de peilingen komende tijd.
Heb het idee dat Wilders er een aantal bij gaat krijgen.
Hen gehoord van de nicht van de neef van de broer van die ene taal-expert dat het acteurs zijn, en letterlijk 500-800 doden.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 00:37 schreef Slayage het volgende:
Over dat aubio bestand van de Israëlisch waar Hamas leden te horen zouden zijn [ twitter ]
Van hun ouders, ooms, tantes, de moskee? Hun hele sociale omgeving eigenlijk?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 06:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er werd vroeger bij mij op school ook wel eens gepest, maar ligt het alleen aan mij als ik zeg dat de pesterijen van nu echt veel grover en harder is? Kinderen doodwensen, een hitlergroet, waar halen deze kinderen dit allemaal vandaan?
Zorgelijke ontwikkeling.
quote:Op donderdag 19 oktober 2023 06:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zorgelijke ontwikkeling.
Mijn god mensen....quote:,,Er is een bepaalde vriendengroep die haar al langer pest. Daarom besloot ik om met haar mee te gaan. En ja, meteen toen we aankwamen bracht een jongen haar de Hitlergroet.”
De moeder ging vervolgens in gesprek met de onderdirecteur van de Amsterdamse school, maar die zou te weinig actie hebben ondernomen. ,,Chaya is volgens die jongens een ‘kankerjood’ die niets op hun school te zoeken heeft. Ze kreeg te horen dat haar zusje, die op dit moment in Israël is, wat hun betreft tussen zes planken terug mag komen.
30 jaar geleden ging het bij mij op de basisschool er ook al hard aan toe. Dat bleef niet bij een vrolijke Hitlergroet.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 06:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zorgelijke ontwikkeling.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |