Mwaaah. Hezbollah is geen amateurclubje. Vraag dat maar aan de Syrische "rebellen" en Israël in 2006.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Hezbollah is het Noord-Korea van het Midden-Oosten.
Volgens BNR nieuws van 16.00 uur zijn het er 471..................quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:22 schreef wpor het volgende:
[..]
Waar zijn die 500 doden gevallen? Er is niks ingestort / kapot? Kan dergelijke beelden nergens vinden in ieder geval.
Wat probeer je te zeggen? Mijn vraag is oprecht.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:24 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
nee het was een parkeerplaats, gelukkig hebben we een ongekleurde onpartijdige journalistiek die al met deze uitkomst rekening hield teneinde onlusten te voorkomen, want dat is wel het laatste dat ze willen.
Je vergeet de valse vergelijking met de Franse revolutie. Die wordt neergezet als opstand van het volk tegen de elite, maar natuurlijk gewoon is begonnen als een conflict tussen delen van de elite. Het gewone volk is daar nauwelijks aan te pas gekomen.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja precies. D66-nihilisme.
Je hanteert geen standpunt. Vind niet echt iets. Behalve dat polarisatie niet de bedoeling is.
Het gewone volk profiteerde er ook helemaal niet van.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:28 schreef HiZ het volgende:
[..]
Je vergeet de valse vergelijking met de Franse revolutie. Die wordt neergezet als opstand van het volk tegen de elite, maar natuurlijk gewoon is begonnen als een conflict tussen delen van de elite. Het gewone volk is daar nauwelijks aan te pas gekomen.
Dat het Hamas propaganda was van friendly fire, wat klakkeloos binnen 1 minuut werd overgenomen door onze staatsmediaquote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:28 schreef wpor het volgende:
[..]
Wat probeer je te zeggen? Mijn vraag is oprecht.
Dat is het hele punt: het heeft geen zin om met cultuurrelativisten te praten. En ja, dan gaat het om mensen als jij. Mensen die niet eens kunnen zien dat ook hun relativisme buiten het westen niet eens bestaat.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:22 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Ik neem de moeite toe te lichten wat ik met mijn eerste post bedoelde, geef mijn eigen standpunt en beschouw de situatie. En dat is dan D66 nihilisme. Op deze manier wordt het wel lastig een gesprek voeren.
Alsof die mensen daar de staatsmedia voor nodig hadden.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:32 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Dat het Hamas propaganda was van friendly fire, wat klakkeloos binnen 1 minuut werd overgenomen door onze staatsmedia
En toen gingen mensen de straat op
welkom in 2023
De NOS neemt gewoon de persberichten over doden over van Hamas en als de terroristen wat melden over het ziekenhuis dan schrijft de NOS vrolijk op dat het ministerie van gezondheid nieuws heeft.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het moge duidelijk zijn dat de NOS aan de kant van Israel staat lol. Ik bedoel, dat is ook hoe de overheid/rutte erin staat. De NOS gaat daar niet tegenin.
UIteindelijk natuurlijk wel.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het gewone volk profiteerde er ook helemaal niet van.
Jamaar jamaar dat was niet hamas, dat was het ministerie van gezondheid (…..van Hamas)quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:31 schreef Pleun2011 het volgende:
Er is veel misinformatie op social media, maar de MSM zijn ook moreel failliet. Zonder enig onderzoek werd meteen een club van psychpopate massamoordenaars geloofd.
Nou ja, vakantie in het buitenland onder Napoleon c.s. Alleen de trip naar Rusland was wat minder.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het gewone volk profiteerde er ook helemaal niet van.
Veel succes met je cultuurabsolutisme dan. Zwart/wit, goed/fout, wij/zij. Een vredelievende wereld is dan vast nabij.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:33 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat is het hele punt: het heeft geen zin om met cultuurrelativisten te praten. En ja, dan gaat het om mensen als jij. Mensen die niet eens kunnen zien dat ook hun relativisme buiten het westen niet eens bestaat.
Nee, opzwepen helptquote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Alsof die mensen daar de staatsmedia voor nodig hadden.
Pakweg 100 jaar later bedoel je? Dat had meer te maken met de industriële revolutie en organisatie van arbeid.quote:
Nee, dat gaat nog wel vaker gebeuren. Je hebt namelijk twee kampen die propaganda bepaald niet schuwen en nieuws publiceren is een soort wedstrijdje geworden.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:35 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Nee, opzwepen helpt
man man wat een ongelofelijke blamage was dat hele gedoe gisteren, zie je dat nu zelf ook niet?
Ja en de doorwerking tot vandaag de dag.quote:
In de islamitische wereld is er inderdaad een absolute morele standaard, de koran en hadith en het voorbeeld van de profeet. Dat proberen te relativeren daar is een shortcut naar de dood.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:33 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat is het hele punt: het heeft geen zin om met cultuurrelativisten te praten. En ja, dan gaat het om mensen als jij. Mensen die niet eens kunnen zien dat ook hun relativisme buiten het westen niet eens bestaat.
Culturele inferioriteit moet gewoon benadrukt kunnen worden. De Westerse cultuur is op veel vlakken ook gewoon superieur aan andere culturen. Het is ook niet zonder reden dat mensen vanuit allerlei windrichtingen hierheen komen om te ontsnappen aan bepaalde vormen van vervolging en onderdrukking. Het blijkt dat een democratische samenleving met een bepaalde mate van vrijheid voor de burgers, zijn vruchten afwerpt.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:18 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Dit vind ik een goede vraag. Mijn eerste post over dit onderwerp ging over het waarom bepaalde bevolkingsgroepen zich niet gehoord voelen en waar frustratie vandaan komt. Dit zit veelal in het feit dat ze moreel minderwaardig worden geacht.
Mijn persoonlijke standpunt is dat ik geweld in welke vorm dan ook afwijs. Ik walg van dit hele conflict, van het veroordelen van andersdenkenden, van vrouwenbesnijdenissen, het vervolgen van homo's etc. Ik probeer alleen te duiden waar de haat en scherpe gevoelens vandaan komen. En ik vind, over het algemeen, dat het Westen te vaak sec vanuit het eigen perspectief naar zaken kijkt.
Zonder de discussie nu te breed te trekken is het ook dit mechanisme dat bijvoorbeeld rondom het slavernijverleden speelt. Ik vergelijk het nog weleens met de situatie voorafgaand aan de Franse revolutie, waar de elite hun welvaart en superioriteit inwreef bij de rest van de samenleving, wat leidde tot opgekropte frustratie die in de revolutie uitmondde.
Ik heb alleen niet de illusie dat er op korte termijn een manier is om deze eeuwenlange conflicten op te lossen met voor alle partijen bevredigende opplossing. Wat ik wel denk is dat het continu benadrukken van inferieuriteit van andere culturen bijdraagt aan polarisatie.
Het voordeel is dat ik niet hoef te doen dat emancipatie ook maar een mening is.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:35 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Veel succes met je cultuurabsolutisme dan. Zwart/wit, goed/fout, wij/zij. Een vredelievende wereld is dan vast nabij.
Waarom denk je in vijandschap? een inferieure cultuur is geen vijand. het is enkel een cultuur waarvan ik blij ben er niet in te leven. En veel mensen uit die culturen begrijpen dat, gezien de migratiegolven.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:35 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Veel succes met je cultuurabsolutisme dan. Zwart/wit, goed/fout, wij/zij. Een vredelievende wereld is dan vast nabij.
Je o.a. door de broer van de Franse Keizer.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:28 schreef HiZ het volgende:
[..]
Je vergeet de valse vergelijking met de Franse revolutie. Die wordt neergezet als opstand van het volk tegen de elite, maar natuurlijk gewoon is begonnen als een conflict tussen delen van de elite. Het gewone volk is daar nauwelijks aan te pas gekomen.
Nee, de meeste mensen uit andere culturen komen hierheen/ zijn hierheen gekomen vanwege het welvaarts-/welzijnsniveau, dat is wat anders.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom denk je in vijandschap? een inferieure cultuur is geen vijand. het is enkel een cultuur waarvan ik blij ben er niet in te leven. En veel mensen uit die culturen begrijpen dat, gezien de migratiegolven.
Maar wij - zij? nee joh.
Nee de rechten de gewone burger gingen er echt wel op vooruit en de gelijkheidsbeginselen hielpen wel.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:35 schreef HiZ het volgende:
[..]
Pakweg 100 jaar later bedoel je? Dat had meer te maken met de industriële revolutie en organisatie van arbeid.
Uhhh nee. Dat is dus niet 'wat anders'.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, de meeste mensen uit andere culturen komen hierheen/ zijn hierheen gekomen vanwege het welvaarts-/welzijnsniveau, dat is wat anders.
Ok, er gaan meer Europeanen in de golfstaten werken en wonen dan dat er golfarabieren naar Europa komen ergo de cultuur van het Arabisch schiereiland is superieur aan de onze.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uhhh nee. Dat is dus niet 'wat anders'.
Bedankt voor de link. Kan ik nieuwe inzichten verwachten?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je o.a. door de broer van de Franse Keizer.
https://klara.be/lees/ont(...)et-johan-op-de-beeck
Zeer goed podcast van onze Belgische vrienden.
als halve zachte had ik ergens de hoop wij nog enige journalistieke integriteit hadden, zeker op dat soort kanalen, en ja alles is gekleurd, dus ik kijk ook andere bronnen, maar dat de NOS zich leent als propagandakanaal van Hamas is wel een nieuwe etage.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee, dat gaat nog wel vaker gebeuren. Je hebt namelijk twee kampen die propaganda bepaald niet schuwen en nieuws publiceren is een soort wedstrijdje geworden.
Ik vind het gebruik van 'gewone burger' wat problematisch hier. Want als die gewone burger niet ten minste lagere middenklasse was, dan had hij niet veel meer in te brengen dan onder het absolutisme. Middenklasse en hogere bourgeoisie hebben natuurlijk wel de aristocratie en monarchie in belangrijke mate macht en zeggenschap over de economie ontnomen.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee de rechten de gewone burger gingen er echt wel op vooruit en de gelijkheidsbeginselen hielpen wel.
Daar is echter wel terreur en andere ongein aan vooraf gegaan.
Klopt, dat is ook wat OSINTtechnical schat (in ieder geval op basis van het aantal mensen dat bij die parkeerplaats zouden zitten).quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:39 schreef slashdotter3 het volgende:
Denk dat Hamas er een nulletje achter heeft geplakt, ipv 300~500 lijkt dit mij eerder 30~50.
[ twitter ]
Dat lijkt me dan ook slechts een deel van het aantal doden.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:48 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Klopt, dat is ook wat OSINTtechnical schat (in ieder geval op basis van het aantal mensen dat bij die parkeerplaats zouden zitten).
[ twitter ]
Je hebt in zijn totaliteit ook meer Europeanen dan golfArabieren.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ok, er gaan meer Europeanen in de golfstaten werken en wonen dan dat er golfarabieren naar Europa komen ergo de cultuur van het Arabisch schiereiland is superieur aan de onze.
Iedereen weet dat Hezbollah gaat aanvallen, maar niemand zegt het hardop. Ik had eergisteren nog een bericht gepost dat in maart dit jaar er een Hezbollah, Hamas, Iran bijeenkomst was waarin besproken werd dat er binnenkort een oorlog met Israel zou komen die de verhoudingen in het MiddenOosten compleet zou veranderen (of zoiets).quote:
Daarom ook de inmenging van de Amerikanen (Blinken en Biden), want die willen echt voorkomen dat het conflict in die regio echt veel en veel groter gaat worden.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:51 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Iedereen weet dat Hezbollah gaat aanvallen, maar niemand zegt het hardop. Ik had eergisteren nog een bericht gepost dat in maart dit jaar er een Hezbollah, Hamas, Iran bijeenkomst was waarin besproken werd dat er binnenkort een oorlog met Israel zou komen die de verhoudingen in het MiddenOosten compleet zou veranderen (of zoiets).
Bij het lezen van dat bericht begrijp je al dat oorlog onvermijdelijk is. Hezbollah zoekt nu enkel nog het juiste moment om de aanval te openen. Dat zal zijn nadat Israel vast zit in een grondoorlog in Gaza en nog maar een half leger over heeft om tegen Hezbollah te vechten.
Jammer voor ze dat er twee Amerikaanse vliegdekschepen voor de kust liggen.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:51 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Iedereen weet dat Hezbollah gaat aanvallen, maar niemand zegt het hardop. Ik had eergisteren nog een bericht gepost dat in maart dit jaar er een Hezbollah, Hamas, Iran bijeenkomst was waarin besproken werd dat er binnenkort een oorlog met Israel zou komen die de verhoudingen in het MiddenOosten compleet zou veranderen (of zoiets).
Bij het lezen van dat bericht begrijp je al dat oorlog onvermijdelijk is. Hezbollah zoekt nu enkel nog het juiste moment om de aanval te openen. Dat zal zijn nadat Israel vast zit in een grondoorlog in Gaza en nog maar een half leger over heeft om tegen Hezbollah te vechten.
Waar zouden die andere 450-470 doden dan moeten zijn gevallen?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan ook slechts een deel van het aantal doden.
Ja erg fijne serie. Zeker voor het slapen gaan veel en diepe inzichten.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
Bedankt voor de link. Kan ik nieuwe inzichten verwachten?
Lijkt mij tenminste nog wat en ja, vervuild water is beter eerste koken.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:30 schreef TLC het volgende:
Op CNN hoorde ik dat ze in Gaza toiletwater moeten koken om iets te kunnen drinken
Zoals met een keppeltje over straat kunnen ja, inderdaad\quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:57 schreef mcmlxiv het volgende:
Het blijft grappig dat de voorvechters van de “superieure westerse cultuur” vaak voorop lopen om de kern van die cultuur om zeep te helpen teneinde zwarte piet te behouden of lgtbq - woke - BLM activisten of in dit geval pro-Palestina demonstraties te bestrijden.
Ik ben het er helemaal mee eens hoor dat onze cultuur in veel opzichten superieur is, echter die superioriteit gaat niet over Joods-Christelijke bullshit, maar over vrijheden, waaronder van religie, waaronder van demonstratie, waaronder van meningsuiting en over bescherming tegen willekeur, tegen geweld door andersdenkenden enzovoort. Dus de kern van onze cultuur geweld aandoen om haar te verdedigen zoals onze “verdedigers”, inclusief figuren als trump, orban, duda en putin nogal eens doen is nogal stupide.
Onzin. Het is wel degelijk om de burgerbevolking te treffen. Want: Hamas zit in Gaza - al die 2 miljoen mensen in Gaza kunnen (potentiele) Hamasstrijders zijn.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Lijkt mij tenminste nog wat en ja, vervuild water is beter eerste koken.
Actie zijn niet om burger als doel te treffen maar om ontvoerders en aanvallers het moeilijker te maken door ze via de eigen burgerbevolking uit te (laten) roken ?
Hoe zou jij het daar nu anders aanpakken ?
Even de aanslag(en) in gedachten houden in wetenschap dat Hamas daar de machtsbaas is en praten even geen optie is.
Welvaartsniveau van landen mapt gewoon niet 1 op 1 met 'cultureel niveau' (operationaliseer dat eerst maar eens trouwens).quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je hebt in zijn totaliteit ook meer Europeanen dan golfArabieren.
Heb je een bron dat het er ook in verhouding meer zijn?
Niet 1 op 1.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 17:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Welvaartsniveau van landen mapt gewoon niet 1 op 1 met 'cultureel niveau' (operationaliseer dat eerst maar eens trouwens).
Advocaat van de duivel spelend, omdat de landen die Hamas verwante acties steunen daarmee aangeven dat ze het niet eens zijn om voor hun doel(en), burgers te vermoorden. Zover ik het nieuws heb gevolgd, zijn er ook geen indringende verzoeken van die landen om de gijzelaars vrij te laten.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zouden Arabische landen dat doen?
https://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-67144061quote:BBC News - Gaza hospital: What video, pictures and other evidence tell us about Al Ahli hospital blast
...
Another important part of missing evidence is missile fragments. Projectiles are often identifiable by the wreckage of their shell, and they can be used to determined the projectile's origin. But in this case, we have not seen that evidence.
Verzoeken. Er zijn altijd verzoeken. Vanuit het westen zijn er verzoeken aan Israel om te stoppen met nederzettingen.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 17:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
Advocaat van de duivel spelend, omdat de landen die Hamas verwante acties steunen daarmee aangeven dat ze het niet eens zijn om voor hun doel(en), burgers te vermoorden. Zover ik het nieuws heb gevolgd, zijn er ook geen indringende verzoeken van die landen om de gijzelaars vrij te laten.
Nou ja... dan weten ze bij Islamic Jihad in ieder geval dat hun raketten werken.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:48 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Klopt, dat is ook wat OSINTtechnical schat (in ieder geval op basis van het aantal mensen dat bij die parkeerplaats zouden zitten).
[ twitter ]
Ik denk eigenlijk niet dat Egypte dat wil.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:48 schreef RAVW het volgende:
Als dat waar is ...
[..]
Zal me ook niets verbazen als Hamas hier achter zit.
Maar hoop wel dat die hele GAZA tot het verleden gaat behoren.
Stukje Egypte / Stukje Israël
quote:Op woensdag 18 oktober 2023 17:07 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
https://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-67144061
Puzzelen met plaatjes.
oh dit is dan weer wel erg volledigquote:The Hamas-controlled Palestinian authorities in Gaza and NOS and NRC immediately blamed Israel
Klopt dat moet gewoon kunnen, geen twijfel over mogelijk. En ja idioten die niet kunnen omgaan met onze vrijheden moeten zwaar bestraft worden. Maar alleen die idioten en niet anderen omdat ze er op lijken.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 17:01 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Zoals met een keppeltje over straat kunnen ja, inderdaad\
edit:
of een Zweeds voetbalshirtje... maar goed we hebben te maken met religieuze fantasten dus dan mag alles
Wij zijn het eens, idioten moet je gewoon uitsluiten, ik denk alleen dat we van mening verschillen over de afbakening...quote:Op woensdag 18 oktober 2023 17:10 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Klopt dat moet gewoon kunnen, geen twijfel over mogelijk. En ja idioten die niet kunnen omgaan met onze vrijheden moeten zwaar bestraft worden. Maar alleen die idioten en niet anderen omdat ze er op lijken.
En bij zwaar bestraft van echte daders is wat mij betreft weinig onbespreekbaar
Dat klopt doorgaans, al zijn een functionerende maatschappij en welvaart wel interafhankelijk en elkaar versterkend.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 17:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niet 1 op 1.
Maar welvaart is wel degelijk een symptoom van een functionerende maatschappij.
Ik denk niet dat je dat zo simpel kunt stellen. A. Het bekt lekker en B. De meesten weten de achterliggende gedachte niet eens.quote:
quote:Op woensdag 18 oktober 2023 17:10 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
[..]
oh dit is dan weer wel erg volledig
Hele volksstammen komen op de been voor de strijd tussen Hamas en Israël. Waar waren jullie toen de Yezidi's werden verkracht en in stukken gesneden?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 17:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je dat zo simpel kunt stellen. A. Het bekt lekker en B. De meesten weten de achterliggende gedachte niet eens.
Intentie is erg belangrijk.²
Eens.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 17:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat klopt doorgaans, al zijn een functionerende maatschappij en welvaart wel interafhankelijk en elkaar versterkend.
Heeft het wel dezelfde betekenis als in 1967?quote:
Om de discussie zinnig te houden, laat die kenmerken op/van persoon even achter in het eigen denkraam.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 17:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Onzin. Het is wel degelijk om de burgerbevolking te treffen. Want: Hamas zit in Gaza - al die 2 miljoen mensen in Gaza kunnen (potentiele) Hamasstrijders zijn.
Het onderscheid tussen politieke entiteiten en burgerbevolking die jij in je schattige, Nederlandse koppie maakt. Worden daar niet gemaakt.
Ahh, wat schattig naïef.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 17:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tot op heden heb ik die vredelievende bevolking nog niet de terreuracties, laat staan hun terroristen zien veroordelen. Dit zal dan komen omdat die bevolking de acties (onder)steunt.
Vanuit Israel kan ik die paranoide manier van denken wel begrijpen. Jij zou beter moeten weten.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 17:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Om de discussie zinnig te houden, laat die kenmerken op/van persoon even achter in het eigen denkraam.
Ik maak onderscheid tussen doel en middel. Als middel heeft het treffen van een lokale bevolking nut door basisvoorzieningen af te snijden om zo de daar gehuisveste terroristen te laten uitkotsen.
Tot op heden heb ik die vredelievende bevolking nog niet de terreuracties, laat staan hun terroristen zien veroordelen. Dit zal dan komen omdat die bevolking de acties (onder)steunt.
Hiermee kom ik op de lijn zit dat pressie zetten een iets beter alternatief is dan de boel direct in de as te leggen.
En vanuit Israëlisch standpunt is iemand die geen onomwonden nee zegt tegen terreur, daar(mee) een potentiële vijand.
Je zou bijna denken dat achter alle cijfers over doden en gewonden in Gaza wel een nulletje zit geplaktquote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:39 schreef slashdotter3 het volgende:
Denk dat Hamas er een nulletje achter heeft geplakt, ipv 300~500 lijkt dit mij eerder 30~50.
[ twitter ]
Eens. Pure emo-porno. Net als de Israellobbyisten die hysterisch doen als er weer eens een sirene afgaat in Israel, en ze foto's posten van Israeli's die op de grond gaan liggen. Voor een raketje die waarschijnlijk niet eens aankomt.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 17:36 schreef Richestorags het volgende:
https://twitter.com/searc(...)lick&vertical=trends
Moet je voor de gein eens dit bekijken. Alleen maar video's van zielige kinderen kunnen ze posten. Natuurlijk zijn die kinderen ook wel zielig, maar zo kan je toch geen punt maken?
Ik zeg je eerlijk. Ik heb jou ook niet gezien. Je doet alsof je heel legend een punt hebt. Maar deze slaat kant noch wal. Met de Palestijnen is er heel veel common ground. Daar doet niemand geheimzinnig over. Maar kennelijk denk jij dat je een eureka moment hebt ofzo?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 17:15 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Hele volksstammen komen op de been voor de strijd tussen Hamas en Israël. Waar waren jullie toen de Yezidi's werden verkracht en in stukken gesneden?
Nergens.. geen protest, geen gekleurd NOS
Ja daar kan je ook helemaal niks mee. Zag het alleen niet tussen de trending topics staan, deze kwam wel voorbij.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 17:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Eens. Pure emo-porno. Net als de Israellobbyisten die hysterisch doen als er weer eens een sirene afgaat in Israel, en ze foto's posten van Israeli's die op de grond gaan liggen. Voor een raketje die waarschijnlijk niet eens aankomt.
De NOS staat er als nieuwsmedium gewoon neutraal in.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het moge duidelijk zijn dat de NOS aan de kant van Israel staat lol. Ik bedoel, dat is ook hoe de overheid/rutte erin staat. De NOS gaat daar niet tegenin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |