abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 oktober 2023 @ 16:27:07 #76
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210997140
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 16:21 schreef Caland het volgende:

[..]
Hezbollah is het Noord-Korea van het Midden-Oosten.
Mwaaah. Hezbollah is geen amateurclubje. Vraag dat maar aan de Syrische "rebellen" en Israël in 2006.
pi_210997142
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 16:22 schreef wpor het volgende:

[..]
Waar zijn die 500 doden gevallen? Er is niks ingestort / kapot? Kan dergelijke beelden nergens vinden in ieder geval.
Volgens BNR nieuws van 16.00 uur zijn het er 471..................
pi_210997155
quote:
10s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 16:24 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
nee het was een parkeerplaats, gelukkig hebben we een ongekleurde onpartijdige journalistiek die al met deze uitkomst rekening hield teneinde onlusten te voorkomen, want dat is wel het laatste dat ze willen.
Wat probeer je te zeggen? Mijn vraag is oprecht.
pi_210997165
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 16:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja precies. D66-nihilisme.

Je hanteert geen standpunt. Vind niet echt iets. Behalve dat polarisatie niet de bedoeling is.
Je vergeet de valse vergelijking met de Franse revolutie. Die wordt neergezet als opstand van het volk tegen de elite, maar natuurlijk gewoon is begonnen als een conflict tussen delen van de elite. Het gewone volk is daar nauwelijks aan te pas gekomen.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 16:30:35 #80
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210997180
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 16:28 schreef HiZ het volgende:

[..]
Je vergeet de valse vergelijking met de Franse revolutie. Die wordt neergezet als opstand van het volk tegen de elite, maar natuurlijk gewoon is begonnen als een conflict tussen delen van de elite. Het gewone volk is daar nauwelijks aan te pas gekomen.
Het gewone volk profiteerde er ook helemaal niet van.
pi_210997195
Er is veel misinformatie op social media, maar de MSM zijn ook moreel failliet. Zonder enig onderzoek werd meteen een club van psychopate massamoordenaars geloofd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pleun2011 op 18-10-2023 16:53:35 ]
  woensdag 18 oktober 2023 @ 16:32:21 #82
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210997202
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 16:28 schreef wpor het volgende:

[..]
Wat probeer je te zeggen? Mijn vraag is oprecht.
Dat het Hamas propaganda was van friendly fire, wat klakkeloos binnen 1 minuut werd overgenomen door onze staatsmedia

En toen gingen mensen de straat op

welkom in 2023
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_210997209
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 16:22 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Ik neem de moeite toe te lichten wat ik met mijn eerste post bedoelde, geef mijn eigen standpunt en beschouw de situatie. En dat is dan D66 nihilisme. Op deze manier wordt het wel lastig een gesprek voeren.
Dat is het hele punt: het heeft geen zin om met cultuurrelativisten te praten. En ja, dan gaat het om mensen als jij. Mensen die niet eens kunnen zien dat ook hun relativisme buiten het westen niet eens bestaat.
pi_210997212
quote:
14s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 16:32 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Dat het Hamas propaganda was van friendly fire, wat klakkeloos binnen 1 minuut werd overgenomen door onze staatsmedia

En toen gingen mensen de straat op

welkom in 2023
Alsof die mensen daar de staatsmedia voor nodig hadden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_210997214
quote:
2s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 15:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Het moge duidelijk zijn dat de NOS aan de kant van Israel staat lol. Ik bedoel, dat is ook hoe de overheid/rutte erin staat. De NOS gaat daar niet tegenin.
De NOS neemt gewoon de persberichten over doden over van Hamas en als de terroristen wat melden over het ziekenhuis dan schrijft de NOS vrolijk op dat het ministerie van gezondheid nieuws heeft.

Een pro Israëlische publicatie doet dat niet.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 16:33:28 #86
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210997215
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 16:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]
UIteindelijk natuurlijk wel.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 16:34:08 #87
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210997220
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 16:31 schreef Pleun2011 het volgende:
Er is veel misinformatie op social media, maar de MSM zijn ook moreel failliet. Zonder enig onderzoek werd meteen een club van psychpopate massamoordenaars geloofd.
Jamaar jamaar dat was niet hamas, dat was het ministerie van gezondheid (…..van Hamas) :X :X
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_210997227
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 16:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nou ja, vakantie in het buitenland onder Napoleon c.s. Alleen de trip naar Rusland was wat minder.
pi_210997235
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 16:33 schreef HiZ het volgende:

[..]
Dat is het hele punt: het heeft geen zin om met cultuurrelativisten te praten. En ja, dan gaat het om mensen als jij. Mensen die niet eens kunnen zien dat ook hun relativisme buiten het westen niet eens bestaat.
Veel succes met je cultuurabsolutisme dan. Zwart/wit, goed/fout, wij/zij. Een vredelievende wereld is dan vast nabij.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 16:35:22 #90
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210997236
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 16:33 schreef Caland het volgende:

[..]
Alsof die mensen daar de staatsmedia voor nodig hadden.
Nee, opzwepen helpt :')

man man wat een ongelofelijke blamage was dat hele gedoe gisteren, zie je dat nu zelf ook niet?
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_210997238
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 16:33 schreef -XOR- het volgende:

[..]
UIteindelijk natuurlijk wel.
Pakweg 100 jaar later bedoel je? Dat had meer te maken met de industriële revolutie en organisatie van arbeid.
pi_210997257
quote:
10s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 16:35 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Nee, opzwepen helpt :')

man man wat een ongelofelijke blamage was dat hele gedoe gisteren, zie je dat nu zelf ook niet?
Nee, dat gaat nog wel vaker gebeuren. Je hebt namelijk twee kampen die propaganda bepaald niet schuwen en nieuws publiceren is een soort wedstrijdje geworden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 18 oktober 2023 @ 16:37:07 #93
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210997258
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 16:35 schreef HiZ het volgende:

[..]
Pakweg 100 jaar later bedoel je?
Ja en de doorwerking tot vandaag de dag.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 18 oktober 2023 @ 16:37:20 #94
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210997260
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 16:33 schreef HiZ het volgende:

[..]
In de islamitische wereld is er inderdaad een absolute morele standaard, de koran en hadith en het voorbeeld van de profeet. Dat proberen te relativeren daar is een shortcut naar de dood.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_210997265
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 16:18 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Dit vind ik een goede vraag. Mijn eerste post over dit onderwerp ging over het waarom bepaalde bevolkingsgroepen zich niet gehoord voelen en waar frustratie vandaan komt. Dit zit veelal in het feit dat ze moreel minderwaardig worden geacht.

Mijn persoonlijke standpunt is dat ik geweld in welke vorm dan ook afwijs. Ik walg van dit hele conflict, van het veroordelen van andersdenkenden, van vrouwenbesnijdenissen, het vervolgen van homo's etc. Ik probeer alleen te duiden waar de haat en scherpe gevoelens vandaan komen. En ik vind, over het algemeen, dat het Westen te vaak sec vanuit het eigen perspectief naar zaken kijkt.

Zonder de discussie nu te breed te trekken is het ook dit mechanisme dat bijvoorbeeld rondom het slavernijverleden speelt. Ik vergelijk het nog weleens met de situatie voorafgaand aan de Franse revolutie, waar de elite hun welvaart en superioriteit inwreef bij de rest van de samenleving, wat leidde tot opgekropte frustratie die in de revolutie uitmondde.

Ik heb alleen niet de illusie dat er op korte termijn een manier is om deze eeuwenlange conflicten op te lossen met voor alle partijen bevredigende opplossing. Wat ik wel denk is dat het continu benadrukken van inferieuriteit van andere culturen bijdraagt aan polarisatie.
Culturele inferioriteit moet gewoon benadrukt kunnen worden. De Westerse cultuur is op veel vlakken ook gewoon superieur aan andere culturen. Het is ook niet zonder reden dat mensen vanuit allerlei windrichtingen hierheen komen om te ontsnappen aan bepaalde vormen van vervolging en onderdrukking. Het blijkt dat een democratische samenleving met een bepaalde mate van vrijheid voor de burgers, zijn vruchten afwerpt.

En uiteraard moet je kunnen discussiëren over waar sommige grenzen moeten liggen. Maar bijvoorbeeld het streven voor onderwijs voor meisjes is beter dan een 11-jarig meisje gedwongen te besnijden om die vervolgens uit te huwelijken en onder een burqa stopen.

En vrijheid geven aan mensen om een relatie te hebben met iemand van hetzelfde geslacht is beter dan een homo of lesbienne dood te laten stenigen of van een gebouw te gooien als straf voor diens seksuele geaardheid. En ook een goed georganiseerd protest is beter dan op primitieve manier een ambassade bestormen en deze vervolgens in de fik te steken.

Dit soort verschillen zijn vrij simpel hoor, en dan kun je wel een of andere rare kaart van cultureel en moreel relativisme gaan spelen, maar dan houdt je enkel jezelf voor de gek.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210997266
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 16:35 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Veel succes met je cultuurabsolutisme dan. Zwart/wit, goed/fout, wij/zij. Een vredelievende wereld is dan vast nabij.
Het voordeel is dat ik niet hoef te doen dat emancipatie ook maar een mening is.
pi_210997273
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 16:35 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Waarom denk je in vijandschap? een inferieure cultuur is geen vijand. het is enkel een cultuur waarvan ik blij ben er niet in te leven. En veel mensen uit die culturen begrijpen dat, gezien de migratiegolven.

Maar wij - zij? nee joh.
pi_210997276
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 16:28 schreef HiZ het volgende:

[..]
Je o.a. door de broer van de Franse Keizer.
https://klara.be/lees/ont(...)et-johan-op-de-beeck

Zeer goed podcast van onze Belgische vrienden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 18 oktober 2023 @ 16:39:04 #99
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210997279
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 16:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Waarom denk je in vijandschap? een inferieure cultuur is geen vijand. het is enkel een cultuur waarvan ik blij ben er niet in te leven. En veel mensen uit die culturen begrijpen dat, gezien de migratiegolven.

Maar wij - zij? nee joh.
Nee, de meeste mensen uit andere culturen komen hierheen/ zijn hierheen gekomen vanwege het welvaarts-/welzijnsniveau, dat is wat anders.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 18 oktober 2023 @ 16:39:47 #100
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')