Welk land uit het Midden-Oosten is gelijk aan welk westers land dan ook? qua democratie, gelijkwaardigheid tussen burgers.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:50 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Laatste hierover: je zegt dat mensen uit niet-Westerse landen uit een inferieure cultuur komen.
Ja maar echt, per wet, scheiding van scholen en religie in elke vormquote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Beter alle religieuze uitingen in de openbare ruimte verbieden.
Misschien dat je volgende keer iets duidelijker kan zijn op wie je de MIVD wil afsturen. Als je doelde op betogers in een pro-Palestina demonstratie die wat leuzen roepen kun je het budget van de MIVD wel verhondervoudigen. Veel plezier in je politiestaat.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:52 schreef 007700 het volgende:
[..]
Zoals verwacht.
Wel snel wat roepen, vervolgens niet terugkomen op je antwoord met "mijn fascistische droom"
Ze hebben soms wat moeite, maar ze doen beter hun best dan anderen. Dat is zichtbaar.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat de nos redelijk objectief is in deze
Misschien moet je een volgende keer niet zo snel iets roepen? Is dat een idee?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:54 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Misschien dat je volgende keer iets duidelijker kan zijn op wie je de MIVD wil afsturen. Als je doelde op betogers in een pro-Palestina demonstratie die wat leuzen roepen kun je het budget van de MIVD wel verhondervoudigen. Veel plezier in je politiestaat.
Hier ben ik het dan weer volkomen mee eens. Vrijheid van meningsuiting moet nagenoeg absoluut zijn (grens laster, smaad en directe oproepen tot geweld).quote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:54 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Misschien dat je volgende keer iets duidelijker kan zijn op wie je de MIVD wil afsturen. Als je doelde op betogers in een pro-Palestina demonstratie die wat leuzen roepen kun je het budget van de MIVD wel verhondervoudigen. Veel plezier in je politiestaat.
Accuse the enemy of which you are guilty.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:39 schreef Ebinas het volgende:
NOS.nl Liveblog https://nos.nl/collectie/(...)ziekenhuis-gaza-stad
[..]
De keuze is vrij, maar het is voor omstanders ook vrij om te zien waar de keuzes op gemaakt worden.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:34 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat mensen vrij mogen kiezen voor welke casus zij demonstreren.
[..
Je geeft een waardeoordeel obv westerse maatstaven. In andere culturen vinden ze bijvoorbeeld het plaatsen van ouderen in verzorgingshuizen een toonbeeld van emotionele armoede. Zo heeft elke cultuur andere normen en waarden. Door dat als inferieur te bestempelen geef je er een waardeoordeel aan.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Welk land uit het Midden-Oosten is gelijk aan welk westers land dan ook? qua democratie, gelijkwaardigheid tussen burgers.
En mijn punt was dus ook dat theunderdog generaliseerde door alle niet-Westerse culturen als inferieur te bestempelen.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Behalve in oost azie en een paar MO landjes die kunnen bijbenen aan de Westerse Cultuur, is dat ook zo. Dat staat vastgesteld in de Human Development Index, afgekort HDI.
Zoek maar op. En hou je mond voor de rest met dag woorden in de mond leggen bij een ander.
Misschien moet je accepteren dat sommige mensen anders over bepaalde zaken denken.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:55 schreef 007700 het volgende:
[..]
Misschien moet je een volgende keer niet zo snel iets roepen? Is dat een idee?
Is zomaar het eerste idee dat me te binnen schiet
Ben ik het gedeeltelijk mee eens. Het moment van demonstreren vind ik alleen totaal ongepast. Daarnaast laat de leus "from the river to the sea" ook weinig aan de verbeelding overquote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hier ben ik het dan weer volkomen mee eens. Vrijheid van meningsuiting moet nagenoeg absoluut zijn (grens laster, smaad en directe oproepen tot geweld).
Dat je anders over zaken denkt heb ik het niet over, daar is helemaal niks mee.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:59 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Misschien moet je accepteren dat sommige mensen anders over bepaalde zaken denken.
Ik snap sowieso vrij weinig van demonstreren in Nederland maar als je dan toch aandacht wil genereren voor de Palestijnse kwestie is het nu wel. Alle media is erop gericht de komende weken.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:00 schreef 007700 het volgende:
[..]
Ben ik het gedeeltelijk mee eens. Het moment van demonstreren vind ik alleen totaal ongepast. Daarnaast laat de leus "from the river to the sea" ook weinig aan de verbeelding over
Hier ben ik het wel mee eens eigenlijk.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:52 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat de nos redelijk objectief is in deze
Dus jij bent gewoon een consequente nihilist? alles is subjectief? het omhangen van homo's IS niet immoreel, wij vinden dat slechts.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:58 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Je geeft een waardeoordeel obv westerse maatstaven. In andere culturen vinden ze bijvoorbeeld het plaatsen van ouderen in verzorgingshuizen een toonbeeld van emotionele armoede. Zo heeft elke cultuur andere normen en waarden. Door dat als inferieur te bestempelen geef je er een waardeoordeel aan.
[..]
En mijn punt was dus ook dat theunderdog generaliseerde door alle niet-Westerse culturen als inferieur te bestempelen.
Geenstijl verbaast mij ook wel, werd al eerder genoemd. Prima verslaggeving.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens eigenlijk.
Geenstijl is inderdaad erg sterk. Houden constant een slag om de arm en zijn voorzichtig met conclusies. Als ze iets niet zeker weten geven ze dat ook gewoon aan, zo hoort het ook.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Geenstijl verbaast mij ook wel, werd al eerder genoemd. Prima verslaggeving.
En dus? verbieden, en dan wat?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:00 schreef 007700 het volgende:
[..]
Ben ik het gedeeltelijk mee eens. Het moment van demonstreren vind ik alleen totaal ongepast. Daarnaast laat de leus "from the river to the sea" ook weinig aan de verbeelding over
Nu, als in vandaag en komende tijd is daar inderdaad niks mis mee. Zolang het op gepaste manier gebeurd.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik snap sowieso vrij weinig van demonstreren in Nederland maar als je dan toch aandacht wil genereren voor de Palestijnse kwestie is het nu wel. Alle media is erop gericht de komende weken.
Dat het moment niet chique is, oke.
Helemaal niet verbieden, dat hoor je mij toch niet zeggen?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En dus? verbieden, en dan wat?
Die mensen blijven. En hebben nog steeds die opvatting. Maar dan onder de radar.
dit... goed en uitgebreid, met voldoende armslagen en nuanceringen waar ze passen (!)quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Geenstijl is inderdaad erg sterk. Houden constant een slag om de arm en zijn voorzichtig met conclusies. Als ze iets niet zeker weten geven ze dat ook gewoon aan, zo hoort het ook.
We zijn toch ook in het westen? Obv wat voor maatstaven zouden we hier anders moeten kijken? En je doet net alsof een waardeoordeel geven iets slechts is, dat is het niet, je maakt een keuze en je geeft dat duidelijk aan, perfect toch? Moreel ambigue blijven, geen standpunt innemen, dat is wat mij betreft slecht en laf.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:58 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Je geeft een waardeoordeel obv westerse maatstaven. In andere culturen vinden ze bijvoorbeeld het plaatsen van ouderen in verzorgingshuizen een toonbeeld van emotionele armoede. Zo heeft elke cultuur andere normen en waarden. Door dat als inferieur te bestempelen geef je er een waardeoordeel aan.
[..]
En mijn punt was dus ook dat theunderdog generaliseerde door alle niet-Westerse culturen als inferieur te bestempelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |