Ah ja zoals in Afghanistan, dat was wel een succesnummertje...quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik gok op het veilig het land uit kunnen krijgen van Nederlanders mocht de sjit echt de fan raken in Israel.
Wanneer de VS buiten de landsgrenzen 'serieus dingen voor elkaar probeert te krijgen' gaan bij mij altijd alle alarmbellen af.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
En wat heeft dat te maken met mijn verhaal en de huidige situatie? Ik stel nergens dat Amerika heilig is. Ik stel wel dat ze een eigen agenda hebben. Maar ze proberen tenminste serieus iets voor elkaar te krijgen itt elk ander land.
Bel het MinDef om ze te vertellen hoe het wel moet.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:24 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ah ja zoals in Afghanistan, dat was wel een succesnummertje...
Je kiest alleen de verkeerde woorden.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:24 schreef byah het volgende:
[..]
Dat is gewoon moderne oorlogsvoering
Doe eens niet zo extreen elke keer.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:25 schreef UitStraling het volgende:
Had Hamas toch bijna gewonnen lieve jongens en meisjes, door hun eigen schuld aan de dood van 50 Palestijnen naast een ziekenhuis te framen als een nietsontziende aanval van die monsters van een Joden, waar is trouwens die luchtaanval op dat konvooi ineens heen, dat was ook simpelweg een bermbom om de wereldopinie te beïnvloeden, daar kwamen wel wat meer mensen (en kinderen) bij om.
Blijven opletten mensen, je hebt hier te maken met de "mensen" achter 07-10-2023.
Begon al met teletekst die allereerst al de schuld neerlegde en 10 minuten later dit wat af te zwakken.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:56 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Goed, ziekenhuis staat nog kennelijk, wat een klucht is onze "onafhankelijke" journalistiek toch. Zo gekleurd als wat, binnen een minuut informatie de wereld in slingeren afkomstig van een terreurorganisatie. Meteen weten wie de dader is, is dat nu die nuance die we zoeken, want zover ik het zie is de NOS nog een grotere ongefundeerde en ongenuanceerde roeptoeter dan de debielste fokker. moi
Overigens is het Gaza Health Ministry wel daadwerkelijk een Hamas-branche dus die zullen inderdaad wel behoorlijk te hoog zitten.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:28 schreef Snikkelbeer het volgende:
[ twitter ]Het dodental wordt al naar beneden bijgesteld. Ik ben benieuwd hoe vaak dat nog gaat gebeuren en op welk getal ze uiteindelijk gaan uitkomen.
Kan ook een tactiek zijn. Sowieso is 500 niet een geloofwaardig getal omdat 't zo mooi rond is (ja het kan maar zo werkt het menselijk brein niet).quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:28 schreef Snikkelbeer het volgende:
[ twitter ]Het dodental wordt al naar beneden bijgesteld. Ik ben benieuwd hoe vaak dat nog gaat gebeuren en op welk getal ze uiteindelijk gaan uitkomen.
Is zo en je zou zelf ook wijzer en menselijker moeten zijn, Hamas is hier de kwade genius, die moeten weg, vooraleerst voor de Palestijnen zelf.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:29 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Doe eens niet zo extreen elke keer.
Dat mag. Ik ben - hoewel vaak ook oneens met ze - blij dat ze er zijn. Er zijn veel betere alternatieven denkbaar, maar dat is vooral fictief. Een log orgaan als de EU krijgt het allemaal niet snel genoeg voor elkaar in crisissituaties. En de landen individueel zijn (vaak) te zwak om er echt toe te doen.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wanneer de VS buiten de landsgrenzen 'serieus dingen voor elkaar probeert te krijgen' gaan bij mij altijd alle alarmbellen af.
11% van de Nederlanders haalt zijn dagelijkse nieuws van social media. Instagram account cestmocro (12d berichten) is groot met 1 miljoen volgers en cestmocro heeft vorige week zaterdag 7 okt niks gepost over de 260 festivalgangers die zijn afgeslacht. Gewoon niksquote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:23 schreef Paganitzu het volgende:
Wat waar is maakt nu niet meer uit.
Mensen zijn toch al boos. Op een pro-Hamas telegram kanaal zie ik niks worden 'gerectificeerd'.
Ik weet eigenlijk ook niet wat dat is. Die ministeries zitten toch op de westbank? En niet in Gaza.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, de NOS noemde het Palestijnse Ministerie van Volksgezondheid als bron, wat doet vermoeden dat ze het daar daadwerkelijk vandaan haalden. Dat is natuurlijk ook gekleurd, maar dat is geen terroristische organisatie.
Je hoeft ook maar een paar minuten te scrollen wil je op tiktok (sowieso al een vrij discutabel kanaal) in het 'juiste' algoritme terechtkomen.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
11% van de Nederlanders haalt zijn dagelijkse nieuws van social media. Instagram account cestmocro is groot met 1 miljoen volgers en cestmocro heeft vorige week zaterdag 7 okt niks gepost over de 260 festivalgangers die zijn afgeslacht. Gewoon niks
Er zijn twee soorten ministeries, Palestijnse ministeries en een Gaza-ministeries. Die laatste zijn Hamas-gelieerd.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk ook niet wat dat is. Die ministeries zitten toch op de westbank? En niet in Gaza.
Sinds Hamas valt Gaza toch niet meer onder de officieel erkende Palestijnse autoriteiten?
Hamas zou nog lijken opgraven van die begraafplaats als ze lichamen tekort komen. Ik verwacht van de NOS op z’n minst een grote headline HAMAS BOMBARDEERT ZIEKENHUIS IN GAZAquote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:28 schreef Snikkelbeer het volgende:
Tot nu waardeerde ik AlJazeera altijd op haar manier van berichtgevenquote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Begon al met teletekst die allereerst al de schuld neerlegde en 10 minuten later dit wat af te zwakken.
Die links-progressieve wijze van NOS journalistiek zet zichzelf inmiddels vooral neer als rechter die er dan niet voor schroomt om haar zienwijze omtrent een stelling als enige wet te presenteren.
Journalisten die vooral hun onderzoekende aandacht vestigen op uitvergroten van wat overeenkomt met hun eigen zienswijze.
Menig zg onafhankelijk "nieuwskanaal" spreekt - nog steeds - over een Israëlische aanslag zonder zelfs maar een andere mogeijkheid te willen (of kunnen) overwegen.
Zelfs in een afgezwakte vorm, blijft daarmee een sluier hangen dat een ramp zo vooropgezet is gepland en daarmee voeding geeft aan escalatie.
Nou we zien de rechtszaak tegen de commandant van islamitische jihad wel starten binnenkort.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:28 schreef Snikkelbeer het volgende:
Het conflict gaat vele malen verder dan 'gisterenavond'.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welke beide kanten zag je gisteren in, pak 'm beet, Berlijn?
Beetje hetzelfde als met die Russen die overal als eerste waren, naam even kwijt. Je moet de berichtgeving gewoon met een korrel zout nemen.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:39 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Tot nu waardeerde ik AlJazeera altijd op haar manier van berichtgeven
https://www.aljazeera.com(...)ills-500-in-hospital
Dat is over
Ze blijven over "attack" spreken, dit is nu opzwepen van mensen.... je zit al met een groep volkomen randgekkies die alleen de straat op gaan als ze Joden kunnen haten, en dan dit
walgelijk
RT?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Beetje hetzelfde als met die Russen die overal als eerste waren, naam even kwijt. Je moet de berichtgeving gewoon met een korrel zout nemen.
ja daarom probeer ik juist dit soort bronnen in de cyclus te houden, ook wat chinese bladen, want ja dat is ook boeiend zat. Russen zaten er ook tussen en heb om dit soort shitzooi eruitgegooid. nja... jammer...quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Beetje hetzelfde als met die Russen die overal als eerste waren, naam even kwijt. Je moet de berichtgeving gewoon met een korrel zout nemen.
Ja, dat was altijd wel genot met livestreams, helemaal rondom die coronarellen in Europa.quote:
Deze oplaaiing komt echter louter door de Hamasaanslagen van 7 Oktober.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:40 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het conflict gaat vele malen verder dan 'gisterenavond'.
Ach bij Humberto zat een vrouw van een hulporganisatie die jaren in Gaza heeft gezeten (en er nog collegas heeft, hoe bedoel je emotioneel betrokken) en die wist na de 1e beelden al te melden dat de raket van een vliegtuig afkwam, en dat het dus 100% israel was. Oja ze gaf wel aan geen militair expert te zijn, dat wel, maar dat het van een vliegtuig /straaljager kwam was direct duidelijk volgens haarquote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Begon al met teletekst die allereerst al de schuld neerlegde en 10 minuten later dit wat af te zwakken.
Die links-progressieve wijze van NOS journalistiek zet zichzelf inmiddels vooral neer als rechter die er dan niet voor schroomt om haar zienwijze omtrent een stelling als enige wet te presenteren.
Journalisten die vooral hun onderzoekende aandacht vestigen op uitvergroten van wat overeenkomt met hun eigen zienswijze.
Menig zg onafhankelijk "nieuwskanaal" spreekt - nog steeds - over een Israëlische aanslag zonder zelfs maar een andere mogeijkheid te willen (of kunnen) overwegen.
Zelfs in een afgezwakte vorm, blijft daarmee een sluier hangen dat een ramp zo vooropgezet is gepland en daarmee voeding geeft aan escalatie.
Oef staat zij even voor paal en dat op nationale televisie. Haha. Dat fragment ga ik niet terugkijken, die schaamte daar kan ik niet tegen.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:45 schreef alopio het volgende:
[..]
Ach bij Humberto zat een vrouw van een hulporganisatie die jaren in Gaza heeft gezeten (en er nog collegas heeft, hoe bedoel je emotioneel betrokken) en die wist na de 1e beelden al te melden dat de raket van een vliegtuig afkwam, en dat het dus 100% israel was. Oja ze gaf wel aan geen militair expert te zijn, dat wel, maar dat het van een vliegtuig /straaljager kwam was direct duidelijk volgens haar
Wie bakt nu de zoete broodjes?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:44 schreef opgebaarde het volgende:
[ twitter ]
Ter kennisgeving. De grootste bakker is kapot. En terecht. Die Gazanen waren ook veel te dik.
Wie het heeft gesloopt is onbekend, misschien Israel maar het kan ook Hamas zijn of een boze Palestijn. Of niemand. Dit wordt nog onderzocht, of niet, alleen er mag niet naar een partij gewezen worden. Dus pas op met wat je denkt en vooral wat je met anderen deelt
Nee deze shit komt door twee compleet geschifte ideologieën die al eeuwen strijden om een stoffige muffe kutheuvel, begon met gezeik in Egypte paar duizend jaar terug, 40 jaar dolen op een klein rotstukje woestijn, en sindsdien moorden ze elkaar uit.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Deze oplaaiing komt echter louter door de Hamasaanslagen van 7 Oktober.
Ja dat is vaak zo bij praktisch gezien een gigantisch vluchtelingenkamp.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:47 schreef byah het volgende:
100.000 man die van 1 bakkerij gebruikmaken, als dat geen teken is dat je met veel te veel bent weet ik het ook niet meer
Waarom zou de pro Israëlische kant moeten gaan demonstreren dan wordt het hier als gejuich over een vermeende aanval weggezet. Dat moslims dit vierden vonden we als westerlingen ook ongehoord.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welke beide kanten zag je gisteren in, pak 'm beet, Berlijn?
Het probleem met both side-ism is dat er voor het gedrag van de rellende moslims in Europa geen both sides zijn.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:40 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het conflict gaat vele malen verder dan 'gisterenavond'.
Dat zal geen raket geweest zijn.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:44 schreef opgebaarde het volgende:
[ twitter ]
Ter kennisgeving. De grootste bakker is kapot. En terecht. Die Gazanen waren ook veel te dik.
Wie het heeft gesloopt is onbekend, misschien Israel maar het kan ook Hamas zijn of een boze Palestijn. Of niemand. Dit wordt nog onderzocht, of niet, alleen er mag niet naar een partij gewezen worden. Dus pas op met wat je denkt en vooral wat je met anderen deelt
Vedediging is ook gebaseerd dat installaties van waaruit raketten worden afgevuurd, (kunnen & zullen) worden getracked en bestookt zodat een volgende raket niet hoeft te worden afgeweerd.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:38 schreef Richestorags het volgende:
Overigens gaf @:Mutant01 in een vorig topic de suggestie dat Israël maar moest stoppen met raketinstallaties aanvallen en dat Iron Dome afdoende was voor verdediging. Nu is wel gebleken waarom raketten uit Gaza geen vrij spel gegeven moeten worden.
Het gaat mij dan ook om het conflict, niet om individuele gebeurtenissen.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Deze oplaaiing komt echter louter door de Hamasaanslagen van 7 Oktober.
Daarom:quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:40 schreef Caland het volgende:
Je moet de berichtgeving gewoon met een korrel zout nemen.
Het idee ook dat er ooit iemand over zichzelf heeft gezegd: 'we zijn er met teveel'.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja dat is vaak zo bij praktisch gezien een gigantisch vluchtelingenkamp.
Krentenbom.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zal geen raket geweest zijn.
Het laat de absurditeit van dat statement zien.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Vedediging is ook gebaseerd dat installaties van waaruit raketten worden afgevuurd, (kunnen & zullen) worden getracked en bestookt zodat een volgende raket niet hoeft te worden afgeweerd.
De oorzaak dat burgerslachtoffers vallen is allereerst omdat de aanvaller en soms verdediger, daarvoor overduidelijk bewust kiest.
In beide noodlottige situaties geeft het een voordeel: het veroorzaakt schade bij de tegenpartij en als de tegenpartij verhaal haalt, geeft dat voeding aan het overtuigde sentiment dat zich inmiddels blind van verdrietige haat, beschikbaar stelt om verder (op)geofferd te worden.
Dit laatste bv om zich te laten gebruiken als uitvalsbasis om nietsontziende terreur als verzet te (laten) plegen. Om helaas wat later te ontdekken dat die terreur "helden", hun toekomstige onderdrukkers zullen worden.
Verklaart ook meteen de enorm hoge werkloosheid en armoede daar. Een paar bakkerijen voeden de hele bevolking en concurreren de echte ambachtelijke bakkertjes wegquote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:47 schreef byah het volgende:
100.000 man die van 1 bakkerij gebruikmaken, als dat geen teken is dat je met veel te veel bent weet ik het ook niet meer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |