He-le-maal eens. Alleen ontgaat mij waarom dit niet zou opgaan voor mensen die met de Israëlische vlag zwaaien op de dam.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het probleem met both side-ism is dat er voor het gedrag van de rellende moslims in Europa geen both sides zijn.
Ze zijn opgevangen of hier geboren en kunnen van alle perks van het Westen genieten inclusief lage straffen voor hun wangedrag. Desondanks integreert deze groep niet, lopen ze rond vol met haat en grijpen ze elke gelegenheid aan om te rellen. Of dat nou winst voor Marokko of een conflict in Israël is. Met afstand de meest ondankbare bevolkingsgroep in Europa.
Heeft dit bericht je getriggered? Lees dan nog eens goed. Ik heb het over de rellende moslims namelijk en niet over alle moslims.
Israël mag blij zijn dat Amerika achter ze staat. Anders waren ze allang verzwolgen. Amerika houdt ze ook enigszins in toom in hun tegenreacties.quote:
Tegen de haatkrentenbaard?quote:
Op meer abstract niveau is dat natuurlijk net zo debiel. Echter kan ik in de realiteit geen scenario bedenken waarin de Israël vlag zwaaiers zich zodanig tegen de NL overheid of maatschappij gaan keren dat ze maatschappij ondermijnend gaan werken. Bij de 5e colonne die grootscheeps staat te rellen kan ik genoeg scenario's bedenken.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
He-le-maal eens. Alleen ontgaat mij waarom dit niet zou opgaan voor mensen die met de Israëlische vlag zwaaien op de dam.
Natuurlijk, de problemen met rellende moslims zijn veel groter. Maar ik vind dat een beetje een nutteloze nuance. Dwepen met een vreemde mogendheid = landverraad = oprotten.
Maar daar zit wel een einde aan te komen, hoor. Amerika steunt Israel zolang Israel goed genoeg hun belangen kan realiseren. Maar die onvoorwaardelijke steun, is best gespeeld. Want in Amerika is er best wat frustratie over de lopende koers van Israel (verrechtsing, messiaans denken), en binnen Israel is er steeds vaker het geluid: 'ja, leuk die (financiële) steun uit Amerika. maar uiteindelijk is het ook: de betaler bepaald).quote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Israël mag blij zijn dat Amerika achter ze staat. Anders waren ze allang verzwolgen. Amerika houdt ze ook enigszins in toom in hun tegenreacties.
Jij post ook bijna alleen nog maar stront he, met je Oekraine vergelijking.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:04 schreef Slayage het volgende:
Wat Israël doet is in veel opzichten vergelijkbaar met wat de Russen doen. Het doorslaggevende verschil zit hem in het feit dat Israël een strategische partner is van het westen en Rusland een strategische vijand.
Met ander woorden Israël is in group en Rusland is out group. Hierdoor krijgen beide landen van het westen een andere benadering voor een vergelijkbare situatie.
[ twitter ]
Zo lang hamas de vijand is zal de VS Israël echt wel blijven steunen hoor.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar daar zit wel een einde aan te komen, hoor. Amerika steunt Israel zolang Israel goed genoeg hun belangen kan realiseren. Maar die onvoorwaardelijke steun, is best gespeeld. Want in Amerika is er best wat frustratie over de lopende koers van Israel (verrechtsing, messiaans denken), en binnen Israel is er steeds vaker het geluid: 'ja, leuk die (financiële) steun uit Amerika. maar uiteindelijk is het ook: de betaler bepaald).
Het gaat niet morgen al anders zijn, uiteraard. Maar bovenstaande + de slechte pr positie van Israel onder burgers uit het westen zegt wel iets.
Dat je wil demonstreren is je goed recht. Als je met je demonstratie intimideert niet.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
He-le-maal eens. Alleen ontgaat mij waarom dit niet zou opgaan voor mensen die met de Israëlische vlag zwaaien op de dam.
Natuurlijk, de problemen met rellende moslims zijn veel groter. Maar ik vind dat een beetje een nutteloze nuance. Dwepen met een vreemde mogendheid = landverraad = oprotten.
Natuurlijk is in jouw hoofd nog steeds bewezen dat Israël het heeft gedaan terwijl het bewijs op een ongeluk met een Pallieraket lijkt te wijzen.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:04 schreef Slayage het volgende:
Wat Israël doet is in veel opzichten vergelijkbaar met wat de Russen doen. Het doorslaggevende verschil zit hem in het feit dat Israël een strategische partner is van het westen en Rusland een strategische vijand.
Met ander woorden Israël is in group en Rusland is out group. Hierdoor krijgen beide landen van het westen een andere benadering voor een vergelijkbare situatie.
[ twitter ]
En de oorlogsmisdaden die Hamas plegen, het schenden van internationaal recht? Kun je dat toelichten?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:04 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Jazeker. Israël is ook een ondankbaar land. Bestaan bij de gratie van en dankzij het Westen en gaan dan allerlei land afsnoepen van Palestijnen om hier in het Westen het conflict dan op te laten laaien.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar daar zit wel een einde aan te komen, hoor. Amerika steunt Israel zolang Israel goed genoeg hun belangen kan realiseren. Maar die onvoorwaardelijke steun, is best gespeeld. Want in Amerika is er best wat frustratie over de lopende koers van Israel (verrechtsing, messiaans denken), en binnen Israel is er steeds vaker het geluid: 'ja, leuk die (financiële) steun uit Amerika. maar uiteindelijk is het ook: de betaler bepaald).
Het gaat niet morgen al anders zijn, uiteraard. Maar bovenstaande + de slechte pr positie van Israel onder burgers uit het westen zegt wel iets.
Probleem is alleen dat we nog helemaal niet weten wie het gedaan heeft en een organisatie die honderden jongeren op een festival afslacht acht ik ook wel in staat om in een false flag actie een eigen ziekenhuis op te blazen, net als dat ik een extremistische regering op wraakjacht ervoor aanzie om lukraak te bombarderen en vervolgens bij nevenschade de tegenpartij de schuld te geven.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:04 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Niet ondankbaar. Volledig paranoïde.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jazeker. Israël is ook een ondankbaar land. Bestaan bij de gratie van en dankzij het Westen en gaan dan allerlei land afsnoepen van Palestijnen om hier in het Westen het conflict dan op te laten laaien.
Ik weet wie je bedoelt en dat is een oud klasgenoot van mij.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:45 schreef alopio het volgende:
[..]
Ach bij Humberto zat een vrouw van een hulporganisatie die jaren in Gaza heeft gezeten (en er nog collegas heeft, hoe bedoel je emotioneel betrokken) en die wist na de 1e beelden al te melden dat de raket van een vliegtuig afkwam, en dat het dus 100% israel was. Oja ze gaf wel aan geen militair expert te zijn, dat wel, maar dat het van een vliegtuig /straaljager kwam was direct duidelijk volgens haar
Het is in ieder geval aannemelijk dat het geen van beide is (wraak of false flag) maar een ongeluk met een Pallieraket.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat we nog helemaal niet weten wie het gedaan heeft en een organisatie die honderden jongeren op een festival afslacht acht ik ook wel in staat om in een false flag actie een eigen ziekenhuis op te blazen, net als dat ik een extremistische regering op wraakjacht ervoor aanzie om lukraak te bombarderen en vervolgens bij nevenschade de tegenpartij de schuld te geven.
Die Zweden, hebben die dan nog steeds vikingmutsen op of wat moet ik me daarbij voorstellen?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:08 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Dat je wil demonstreren is je goed recht. Als je met je demonstratie intimideert niet.
Dat Joden, en inmiddels ook Zweden niet meer herkenbaar over straat kunnen staat een beetje tegen.
Dat jij wil opkomen voor iemand is helemaal ok, je doet maar, oproepen tot genocide, of zoals in Londen "kill the Jews, rape their daughters" niet.
dogwhistles als "From the river to the sea"
Het is gewoon onverbloemd oproepen tot antisemitisch geweld
en daarbij ik blijf het zeggen, waarom zijn die Palestijnen nu zo interessant? Wat is het wat dit volk nu precies meer waard maakt dan Oeigoeren?
Achterlijk antisemitisme, meer is het niet, dat hele pro-palestina gebeuren
Omdat het niet gaat om de Palestijnen, maar om de Joden, al die protesten zijn in de kern antisemitisch wat mij betreft, behalve dan die paar hard core strijders die ook vanwege de Oeigoeren geen Babi Pangang eten,
Waarom is dat aannemelijk?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is in ieder geval aannemelijk dat het geen van beide is (wraak of false flag) maar een ongeluk met een Pallieraket.
Ja eens wel, goede toevoeging.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niet ondankbaar. Volledig paranoïde.
Dat is van een andere orde. Was het maar slechts een ondankbaar kindje. Nee, ze zien overal antisemitisme. Zelfs bij hun grootste steun. Symbolische kritiek op nederzettingenbeleid? er kan van alles achter zitten, maar we gaan uit van Hitler !
Met die mentaliteit is er geen lang bestaan. Kom op Israel. Het laddertje op! daar waar de mooie vruchten zijn.
Als je betaalt wel jaquote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:16 schreef HiZ het volgende:
Kun je mensen ook blokkeren? Ik heb het wel een beetje gehad met de Hamas vrijwillige propaganda brigade.
Voorts als die strijdende partijen hun gezamelijke vijand heeft weggewerkt, vallen zij direct uiteen in tribale groepen om elkaar te bestrijden.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het probleem met both side-ism is dat er voor het gedrag van de rellende moslims in Europa geen both sides zijn.
Ze zijn opgevangen of hier geboren en kunnen van alle perks van het Westen genieten inclusief lage straffen voor hun wangedrag. Desondanks integreert deze groep niet, lopen ze rond vol met haat en grijpen ze elke gelegenheid aan om te rellen. Of dat nou winst voor Marokko of een conflict in Israël is. Met afstand de meest ondankbare bevolkingsgroep in Europa.
Heeft dit bericht je getriggered? Lees dan nog eens goed. Ik heb het over de rellende moslims namelijk en niet over alle moslims.
Flikker toch op, als de Israëliërs zo ongelofelijk sadistisch zouden huishouden als de Hamas heeft gedaan, aantoonbaar he en dan heb ik het niet over ingestorte ziekenhuizen met duizenden doden onder het puin.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:04 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Omdat we geen definitief bewijs hebben en misschien wel nooit krijgen. Een ongeluk is één van de meer realistische scenario's naast de twee andere geschetste. Dat Israël erachter kan zitten (wat dan weer opzettelijk of onopzettelijk kan zijn) is ook aannemelijk en dat het een inside job van Hamas is is ook aannemelijk.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |