NRC is een een krant vol progressieve propaganda, die kun je maar beter mijden. Vooral als het over Israël en de Palestijnen gaat, hoef je daar geen objectieve berichtgeving te verwachten. Het gaat de NRC dan ook niet om de waarheid, maar om hoe ze een toon kunnen zetten, of een sentiment aanwakkeren, dat in lijn is met hun eigen politieke vooringenomenheid om zo de lezer te beïnvloeden.quote:

Het gaat aan velen voorbij dat zowel 'rechts' als 'links' ook voor of tegen beide partijen kan zijn. Er móet per se gekozen worden voor een zijde lijkt het wel, waarna je hetzij elkaar gaat verketteren of elkaar napraat.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:26 schreef Vis1980 het volgende:
Nou daar gaan we weer, iedereen is een Jodenhater of een Moslimhater...
Man, man, hoe kan men ooit het conflict daar oplossen als men hier niet eens een fatsoenlijk gesprek kan houden.

Toe maar. Weer lekker aan het projecteren?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
NRC is een een krant vol progressieve propaganda, die kun je maar beter mijden. Vooral als het over Israël en de Palestijnen gaat, hoef je daar geen objectieve berichtgeving te verwachten. Het gaat de NRC dan ook niet om de waarheid, maar om hoe ze een toon kunnen zetten, of een sentiment aanwakkeren, dat in lijn is met hun eigen politieke vooringenomenheid om zo de lezer te beïnvloeden.

Nee, die hoop heb ik al wat jaren opgegeven. Beide partijen doen net alsof zij niets hebben misdaan en de rest laat zich vanuit hun tribe daarin meeslepen. Het is lachwekkend, maar ook beangstigend om te zien hoe mensen zich zo laten kennen.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:28 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Denk jij dat dat nog opgelost gaat worden dan?

.
.

Erdo was idd wel heel erg snel om vooral olie op het vuur in de situatie bij Israël te leggen.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
Al bekend of onze grote vriend Recep Tayyip Erdoğan al iets heeft gedaan om de gemoederen te bedaren nav zijn uitspraken gisteravond?

Ik benoem toch ook beide kanten, meneer. Dat gesprek is niet mogelijk met de fanatiekelingen van beide kanten, al decennia niet. Eigenlijk zou de hele wereld beide spuugzat moeten zijn.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:28 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Nou doe een keppeltje op, een Israël vlag om je schouders en probeer eens een goed gesprek te voeren met het tuig in onze straten met een Palestina vlag om de schouders zoals gisteravond in de grote steden, eens zien wat er gebeurd! Maar misschien kun je beter eerst een Palestina vlag omdoen en in gesprek gaan met mensen op straat die Israël ondersteunen, denk dat dat wat veiliger is.
Daarom is er geen gesprek mogelijk.

Hear hear.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:26 schreef Vis1980 het volgende:
Nou daar gaan we weer, iedereen is een Jodenhater of een Moslimhater...
Man, man, hoe kan men ooit het conflict daar oplossen als men hier niet eens een fatsoenlijk gesprek kan houden.

wij hoeven niet de demonstreren of agressief te gaan doen om onze overheid te vragen de Israëli een vrijbrief te geven. De Israëli krijgt van onze overheid al steun, wij kunnen op de bank gaan liggen met de voeten omhoogquote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:31 schreef HeatWave het volgende:
[ twitter ]
hEt KoMt VaN TwEe KaNtEn.

Welke beide kanten zag je gisteren in, pak 'm beet, Berlijn?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:32 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik benoem toch ook beide kanten, meneer. Dat gesprek is niet mogelijk met de fanatiekelingen van beide kanten, al decennia niet. Eigenlijk zou de hele wereld beide spuugzat moeten zijn.

Oh nee, dan is het goed om in het westen mensen kapot te schieten. Ik snap jequote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
wij hoeven niet de demonstreren of agressief te gaan doen om onze overheid te vragen de Israëli een vrijbrief te geven. De Israëli krijgt van onze overheid al steun, wij kunnen op de bank gaan liggen met de voeten omhoog
 .
.

Mijn hemel.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
wij hoeven niet de demonstreren of agressief te gaan doen om onze overheid te vragen de Israëli een vrijbrief te geven. De Israëli krijgt van onze overheid al steun, wij kunnen op de bank gaan liggen met de voeten omhoog

Ik snap de humor op de persoon als cynisme dat verder vooral in dat vermaak, zo gezien moet worden.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:16 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Sleepy Joe is natuurlijk alweer vergeten hoe IS te werk ging. Dat kan gebeuren op die leeftijd, nemen we hem niet kwalijk.

"Fanatiekelingen van beide kanten"quote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:32 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik benoem toch ook beide kanten, meneer. Dat gesprek is niet mogelijk met de fanatiekelingen van beide kanten, al decennia niet. Eigenlijk zou de hele wereld beide spuugzat moeten zijn.

Je bedoelt juichen. Ik juich als Israëlische burgers worden geknidnapt en vermoordquote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh nee, dan is het goed om in het westen mensen kapot te schieten. Ik snap je.

Ik snap dus niet waarom dat niet gewoon toegegeven kan worden.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
"Fanatiekelingen van beide kanten"
Hmm, als we naar de protesten in de Westerse wereld kijken, lijkt het fanatisme (dat snel over lijkt te slaan in haat, geweld, antisemitisme en vandalisme) toch echt maar afkomstig van één kant.

Welke pro Israël fanatiekelingen lopen hier dan door de straten op te roepen tot uitmoorden en verkrachten van moslims? Welke pro Israël fanatieken loopt door de Europese straten op zoek naar gewillige moslimslachtoffers die ze kunnen afslachten, dat is het grote verschil in deze discussie! En we moeten het maar allemaal accepteren want och die arme Palestijnen en het landje pik van Israël, horen we de gelovigen in koor roepen die blijkbaar vergeten zijn hoeveel grond/landen zijn veroverd en mensen uitgemoord in naam van die ideologie.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:32 schreef Vis1980 het volgende:
[..]

Waar slaat dit op?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je bedoelt juichen. Ik juich als Israëlische burgers worden geknidnapt en vermoord

Onzin. Als Israel oorlogsmisdaden pleegt, zullen zij zich net zo goed moeten verantwoorden als ieder ander. Maar Israel heeft het recht om de daders van de terroristische aanslag van vorige week zaterdag op te pakken en de gijzelaars te bevrijden. Desnoods met geweld. Maar binnen het oorlogsrecht.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]

.
.

Dan ben je een vuile hond! Niet meer en niet minder.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je bedoelt juichen. Ik juich als Israëlische burgers worden geknidnapt en vermoord

Ik stel gewoon de vraag, Vis.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:39 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
En lekker door blijven gaan, zelfreflectie zou ook eens mooi zijn, succes!

Wat raar, zowel de EU als de VS maken al jaren miljarden over aan steun in de Palestijnse gebieden. Maar dat telt niet?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]

Oorlogsrecht? ok, alle Hamas strijders even opstellen in een duidelijk herkenbaar uniform in rijen van honderd in een open veld zodat de IAF ze tot tomatenpuree kan verwerken.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Onzin. Als Israel oorlogsmisdaden pleegt, zullen zij zich net zo goed moeten verantwoorden als ieder ander. Maar Israel heeft het recht om de daders van de terroristische aanslag van vorige week zaterdag op te pakken en de gijzelaars te bevrijden. Desnoods met geweld. Maar binnen het oorlogsrecht.

Dit conflict of hoe je je het wil noemen speelt in het westen niet zo. Hier spelen andere zaken.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 12:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel makkelijk gezegd. Het is niet te ontkennen dat het voor een deel van de moslimpopulatie wel degelijk een moslimkwestie is.
Maar als het geen moslimkwestie is volgens jou: wat is het dan wel? Wat maakt dat vele moslims zich zo aangetrokken voelen exclusief tot het conflict waarvan de slachtoffers niet eens zichtbare plek hebben op de taartpunt met slachtoffers van alle conflicten? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Nou, ik moet anders zo naar mijn werk hoorquote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:34 schreef opgebaarde het volgende:
wij kunnen op de bank gaan liggen met de voeten omhoog

Je komt heel extreem over in je wereldbeeld. Apart.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De extreme moslim pleegt aanslagen, de gematigde keurt ze "slechts" goed. Zie live beelden over de hele wereld.
Daar hebben we al over gesproken. Graag niet herkauwen.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nou vind ik het een nobele oproep maar ik heb jou in dit topic ook meerdere malen "jullie" en "onze voorouders in wo2" zien gebruiken. Dus wees ook scherp op jezelfhet is makkelijk om in ongenuanceerde meningen te vervallen. En ja, ik ben zelf ook regelmatig kort door de bocht geweest.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |