In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.
Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas. Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden
Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.
Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief.
[..] Tja het gevolg aan de constante stroom van Hamas propaganda, genoeg mensen die uit zijn op wereldwijde onregelheden. Tijd dat ze deze vorm van desinformatie eens aanpakken want je ziet hoeveel geweld het veroorzaakt.
De vraag is wie daar het meeste last van heeft al die opgehitste relschoppers. Vooralsnog lijkt het in de directe regio zelf het snelst over te koken.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
Op dinsdag 17 oktober 2023 23:02 schreef Werkperd het volgende:IsralHamas heeft het letterlijk op de moslimsjoden en christenen gemunt. Ongelofelijke terreuraanslag die zij hebben gepleegd op het Christelijke ziekenhuis.onschuldige burgers. Mensheid moet in actie komen. Dit kan niet meer zo verder gaan. IsralHamas is bewust bezig om het conflict compleet te laten escaleren.
Dit moet wel de druppel zijn geweest. De wereld die aan kant van mensheid staat gaat dit niet langer pikken. Isral heeft in zijn eigen voet geschoten met het terreuraanslag dat zij verricht hebben op het ziekenhuis.
Op dinsdag 17 oktober 2023 23:06 schreef Werkperd het volgende: Hoogstwaarschijnlijk is het terreuraanslag van Isral op het ziekenhuis verricht met een Mk-83 bom. In een klap 500 onschuldige mensen vermoord.
Op dinsdag 17 oktober 2023 23:09 schreef Vis1980 het volgende: Ik snap die gasten in Den haag (en natuurlijk straks in elke stad) niet, waarom moet men het zo laten escaleren, wat denkt men daar uit te halen?
Op dinsdag 17 oktober 2023 23:09 schreef Vis1980 het volgende: Ik snap die gasten in Den haag (en natuurlijk straks in elke stad) niet, waarom moet men het zo laten escaleren, wat denkt men daar uit te halen?
Ach, escaleren. Gewoon werkloze lui die een beetje dom staan schreeuwen. Protesteren in Nederland is 95% van de tijd voorbehouden aan kansloos volk, met welk doel men het dan ook doet
Was ik net bezig met een degelijke uitleg over ‘media’ en ‘mediums’, inclusief de Latijnse morfologie, is er een nieuw topic. Nou ja, ontopic dan maar weer.
Ik denk dat het probleem erin zit dat niemand op dit moment wil denken maar vooral heel erg graag wil dat de andere kant erachter zit in al hun emotie.
[..] De vraag is wie daar het meeste last van heeft al die opgehitste relschoppers. Vooralsnog lijkt het in de directe regio zelf het snelst over te koken.
Ook in Europa, dat is het gevaar van zoveel mensen in Europa met een verkeerde gedachtegang, een haat tegen het westen en een totaal gebrek aan vertrouwen. Kan alleen maar goed gaan na wat we afgelopen week hebben gezien.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
Op dinsdag 17 oktober 2023 23:10 schreef Werkperd het volgende: Dit moet wel de druppel zijn geweest. De wereld die aan kant van mensheid staat gaat dit niet langer pikken. Isral heeft in zijn eigen voet geschoten met het terreuraanslag dat zij verricht hebben op het ziekenhuis.
Ah nu is het ineens een terreuraanslag, daarmee beweer je dus dat Israel bewust het ziekenhuis heeft geraakt met het precieze doel de burgerbevolking in dat hospitaal te doden?
Op dinsdag 17 oktober 2023 23:10 schreef Werkperd het volgende: Dit moet wel de druppel zijn geweest. De wereld die aan kant van mensheid staat gaat dit niet langer pikken. Isral heeft in zijn eigen voet geschoten met het terreuraanslag dat zij verricht hebben op het ziekenhuis.
Je hoeft niet de hele tijd op invoeren te klikken. Je stortvloed en verontwaardiging en beschuldiging in detail. Kun je ook in een post plaatsen.
Kunnen beter komen fok!ken en een beetje meekletsen dan buiten boos leuzen scanderen.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
Op dinsdag 17 oktober 2023 23:11 schreef Magister_Artium het volgende: Was ik net bezig met een degelijke uitleg over ‘media’ en ‘mediums’, inclusief de Latijnse morfologie, is er een nieuw topic. Nou ja, ontopic dan maar weer.
Dus het idee is is dat PIJ in een klap ongeveer 20x meer doden met een zo'n 20 kilo raketje heeft weten te creren dan alle duizenden raketten bij elkaar in de afgelopen 23 jaar met hetzelfde soort raket dat ze altijd gebruiken?
[..] De vraag is wie daar het meeste last van heeft al die opgehitste relschoppers. Vooralsnog lijkt het in de directe regio zelf het snelst over te koken.
Wie heeft er voordeel bij een instabiel Midden Oosten denk je.
''The bombing of a hospital containing women, children and innocent civilians is the latest example of Israeli attacks devoid of the most basic human values.
I call on all of humanity to take action to stop this unprecedented brutality''
The bombing of a hospital containing women, children and innocent civilians is the latest example of Israeli attacks devoid of the most basic human values.
I call on all of humanity to take action to stop this unprecedented brutality
The bombing of a hospital containing women, children and innocent civilians is the latest example of Israeli attacks devoid of the most basic human values.
Bedankt, ik was al superbenieuwd wat Erdogan hiervan vindt.
Op dinsdag 17 oktober 2023 23:13 schreef Werkperd het volgende: [ twitter ] ''The bombing of a hospital containing women, children and innocent civilians is the latest example of Israeli attacks devoid of the most basic human values.
I call on all of humanity to take action to stop this unprecedented brutality''
[..] Ze denken niet veel na heb ik zo'n vermoeden.
Als mensen alleen fake nieuws zien krijg je dit. Ze denken ondanks het bewijs van het tegendeel dat de IAF dat ziekenhuis heeft gebombardeerd. En zoals we allemaal weten is dat nieuws 3 keer de wereld rond voor de feiten aan de orde komen. We hebben hier in dit topic ook een paar halve garen die niet aan feiten doen.
[..] Ook in Europa, dat is het gevaar van zoveel mensen in Europa met een verkeerde gedachtegang, een haat tegen het westen en een totaal gebrek aan vertrouwen. Kan alleen maar goed gaan na wat we afgelopen week hebben gezien.
Mensen met een verkeerde gedachtegang. Dus als je demonstreert tegen Israel heb je een verkeerde gedachtegang. Jaja.
Ze willen voor hun volk opkomen. Ik wilde een analogie maken met Nederlanders, maar mijn hersenen doen al pijn.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
Of Isral nu een bom gooit volgens hen, of hun voetbalclub wint, of iemand een uitspraak doet die hen niet bevalt, of.... Deze luit vinden altijd wel een reden om te rellen.
[..] Als mensen alleen fake nieuws zien krijg je dit. Ze denken ondanks het bewijs van het tegendeel dat de IAF dat ziekenhuis heeft gebombardeerd. En zoals we allemaal weten is dat nieuws 3 keer de wereld rond voor de feiten aan de orde komen. We hebben hier in dit topic ook een paar halve garen die niet aan feiten doen.
Op dinsdag 17 oktober 2023 23:13 schreef moby_jones het volgende: Dus het idee is is dat PIJ in een klap ongeveer 20x meer doden met een zo'n 20 kilo raketje heeft weten te creren dan alle duizenden raketten bij elkaar in de afgelopen 23 jaar met hetzelfde soort raket dat ze altijd gebruiken?
Als er een munitieopslagplaats is geraakt dan heb je geen groot raketje nodig denk ik.
De propaganda-oorlog gaat Isral in ieder geval niet winnen. Je kan er van zeggen wat je wil, maar Pallywood is daar beter in.
Op dinsdag 17 oktober 2023 23:13 schreef moby_jones het volgende: Dus het idee is is dat PIJ in een klap ongeveer 20x meer doden met een zo'n 20 kilo raketje heeft weten te creren dan alle duizenden raketten bij elkaar in de afgelopen 23 jaar met hetzelfde soort raket dat ze altijd gebruiken?
Precies. De Israelische propaganda-woordvoerder op CNN gaf daar als antwoord op 'i don't wanna get too much into the details'.