De meeste later Kuifje stripalbums zijn niet eens getekend door Hergé, maar door ingehuurd personeel waaronder Edgar P. Jacobs.quote:Op zondag 29 september 2024 08:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dat de Kuifje albums vaak hertekend zijn,
http://www.comicweb.nl/ad(...)keningen.html#rotsen
De logica van een kind bewandelt zo zijn eigen paden.quote:Op zondag 29 september 2024 19:05 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Je ontwijkt de kern van mijn vraag. Waarom iets uitzenden als er niemand kijkt?
Net als Bob de Moor (die naar alle waarschijnlijkheid het complete zo niet grote delen van Kuifje en de Picaros tekende)quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 08:34 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
De meeste later Kuifje stripalbums zijn niet eens getekend door Hergé, maar door ingehuurd personeel waaronder Edgar P. Jacobs.
En Bob de Moor tekende weer "De 3 formules van Dr Sato"quote:Als je de serie Blake en Mortimer kent, dan zie je in één oogopslag de gelijkenis.
Wist je trouwens dat je van niet-oplaadbatterijen heel eenvoudig kunt testen hoeveel lading ze hebben door ze te laten stuiteren?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 01:25 schreef Onderdeurtje het volgende:
Batterij tester gaf bij 2 verschillende oplaadbare batterijen aan dat ze helemaal vol waren dus daar kon het niet aan liggen.
Wat komt omdat er niet simpelweg stroom uit gaat, maar omdat de batterij qua samenstelling chemisch veranderd is nadat de stroom verbruikt is..quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 08:46 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Wist je trouwens dat je van niet-oplaadbatterijen heel eenvoudig kunt testen hoeveel lading ze hebben door ze te laten stuiteren?Het klopt niet helemaal en het is geen exacte wetenschap, maar meestal hoe hoger de niet-oplaadbare batterij weer stuiters, hoe leger deze waarschijnlijk is.
Nooit geweten. Maar is dat wel goed om te doen? Gaan ze dan niet lekken of zo?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 08:46 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Wist je trouwens dat je van niet-oplaadbatterijen heel eenvoudig kunt testen hoeveel lading ze hebben door ze te laten stuiteren?Het klopt niet helemaal en het is geen exacte wetenschap, maar meestal hoe hoger de niet-oplaadbare batterij weer stuiters, hoe leger deze waarschijnlijk is.
ik weet het nog steeds nietquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 20:46 schreef Boca_Raton het volgende:
Als er wordt gemeld dat het westenwind is, komt of gaat de wind dan naar het westen. Cito-toets 1978. Dit wist ik pas toen ik 40 of zo was.
Nouja, voor mij helpt het altijd om te denken "zeeklimaat is vrij matig, behalve qua wind". Dus komt de wind uit het westen, is het vrij gematigd (geen heftig warme zomers of gruwelijk koude winters). Storm daarentegen... Landklimaat is tegenovergestelde. Als wind vanuit oosten komt dan is het vaak erg warm in de zomer of erg koud in de winter. Maar qua windsnelheden valt het doorgaans relatief mee.quote:
Maar om het simpel te houden is het bij stromend (zee)water net andersom. Dus een oostelijke stroming en westelijke wind gaan de zelfde kant op.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 20:46 schreef Boca_Raton het volgende:
Als er wordt gemeld dat het westenwind is, komt of gaat de wind dan naar het westen. Cito-toets 1978. Dit wist ik pas toen ik 40 of zo was.
Dat is heel apart. Nooit geweten.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 11:28 schreef 215 het volgende:
[..]
Maar om het simpel te houden is het bij stromend (zee)water net andersom. Dus een oostelijke stroming en westelijke wind gaan de zelfde kant op.
Ik weet dit sinds ik zelf wel eens op zee zit. Super verwarrend.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 11:33 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat is heel apart. Nooit geweten.
Whut?quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 11:28 schreef 215 het volgende:
[..]
Maar om het simpel te houden is het bij stromend (zee)water net andersom. Dus een oostelijke stroming en westelijke wind gaan de zelfde kant op.
Als we een paar pannekoeken om een uur of 10 of 11 eten, maken we er vaak een brunch van.quote:Op zondag 27 oktober 2024 01:05 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wellicht een klassieker maar:
Brunch is blijkbaar een samenvoegsel van breakfast en Lunch
BR van Breakfast
En unch van Lunch
= Brunch
Ga eens op vakantie naar het noorden van Noorwegen of Zweden in de Zomer zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 00:53 schreef Invisibli het volgende:
Ik ging er tot mijn 25e vanuit dat de hele wereld op hetzelfde moment zomer heeft.
(Ik ben nog nooit verder gereisd dan duitsland.)
Ik ging er ook vanuit dat de zomer in andere landen ook zorgt voor lange licht avonden. Maar daar schijnt Nederland redelijk in uit te blinken tot 22:30 zon en licht in de zomer.
Hij heeft de helft begrepen zullen we maar zeggenquote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ga eens op vakantie naar het noorden van Noorwegen of Zweden in de Zomer zou ik zeggen.
Zolang je niet van grote hoogtes de batterij dropt, zal het wel meevallen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:56 schreef Hiddendoe het volgende:
Nooit geweten. Maar is dat wel goed om te doen? Gaan ze dan niet lekken of zo?
Aww dat vind ik liefquote:Op zondag 27 oktober 2024 01:05 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wellicht een klassieker maar:
Brunch is blijkbaar een samenvoegsel van breakfast en Lunch
BR van Breakfast
En unch van Lunch
= Brunch
middernachtzon wil ik daar wel eens zien. Moet iets speciaal zijn om 24 uur daglicht te hebben.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ga eens op vakantie naar het noorden van Noorwegen of Zweden in de Zomer zou ik zeggen.
Lijkt mij niet echt fijn. Als ik iets speciaal wil dan juist in de winter 24 uur donker.quote:Op vrijdag 1 november 2024 14:15 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
middernachtzon wil ik daar wel eens zien. Moet iets speciaal zijn om 24 uur daglicht te hebben.
Nou, 24 licht vind ik niet heel fijn maar valt mee te leven. 24 uur donker is gewoon kut.quote:Op vrijdag 1 november 2024 18:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Lijkt mij niet echt fijn. Als ik iets speciaal wil dan juist in de winter 24 uur donker.
Ik vind dat wel lekker eigenlijk. Ik hou wel van donkere dagen.quote:Op vrijdag 1 november 2024 19:14 schreef 215 het volgende:
[..]
Nou, 24 licht vind ik niet heel fijn maar valt mee te leven. 24 uur donker is gewoon kut.
Ik kan deze niet helemaal scherp krijgenquote:Op zaterdag 2 november 2024 14:12 schreef LTVDK het volgende:
Pinguïns heten alleen maar pinguïns omdat ze lijken op de reuzenalk (Pinguinus impennis), maar daar niet aan verwant zijn. De reuzenalk is in de 19e eeuw uitgestorven.
[ afbeelding ]
Beiden hebben hun charme.quote:Op vrijdag 1 november 2024 18:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Lijkt mij niet echt fijn. Als ik iets speciaal wil dan juist in de winter 24 uur donker.
Gebieden met 24 uur donker hebben allemaal een relatief hoger alcoholisme en veel meer zelfmoord. Veel mensen worden er juist depri van. Veel licht aan in huis kan dan helpen maar je moet ook wel eens naar buiten anders krijg je weer 'cabin fever'.quote:Op zondag 3 november 2024 10:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Beiden hebben hun charme.
Maar 24 uur licht wordt biologisch gezien snel irritant. Terwijl 24 uur donker iets magisch heeft. Voor korte tijd denk ik. Die heb ik minder lang meegemaakt en lijkt me na een week ook biologisch vervelend worden.
Persoonlijk zou ik met 24u licht helemaal gek worden. Donker ook wel, maar ik zou het een stuk langer volhouden.quote:Op zondag 3 november 2024 10:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Beiden hebben hun charme.
Maar 24 uur licht wordt biologisch gezien snel irritant. Terwijl 24 uur donker iets magisch heeft. Voor korte tijd denk ik. Die heb ik minder lang meegemaakt en lijkt me na een week ook biologisch vervelend worden.
Hier precies andersom, die dagen dat ik in het donker maar mijn werk fiets en in het donker naar huis zijn de ergste dagen die er zijn.quote:Op zondag 3 november 2024 13:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik met 24u licht helemaal gek worden. Donker ook wel, maar ik zou het een stuk langer volhouden.
Edit: Voel me in de zomer al depri als ik wakker wordt om kwart voor 6 en het is al licht. Nu het donker is heb ik dat niet, lekker klein lichtje aan, kopje koffie en in het donker in de auto naar werk rijden. Heerlijk.
In Nederland kan je al blij zijn als je wat sterren ziet.quote:Op zondag 3 november 2024 12:38 schreef Domnivoor het volgende:
De wintermaanden in het hoge noorden zijn minder donker dan sommigen denken. Je ziet veel sterren, de Melkweg, en soms het felle noorderlicht. En sneeuw en ijs reflecteren dat allemaal.
Bij helder weer is het een bijzonder schouwspel.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 5 november 2024 09:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Eentje wat me een tijdje terug duidelijk werd, maar waarvan ik zie dat dit bij veel mensen niet duidelijk is.
Als een vliegtuig sneller vliegt dan het geluid hoor je een knal. Een luide knal
Dit is niet de knal van het doorbreken van de geluidsbarrière, maar deze Sonic boom reist mee met het vliegtuig over de gehele periode (en afstand) dat deze sneller vliegt dan het geluid.
Nu op zoek naar deze boeken :-)quote:Savinien de Cyrano de Bergerac (Parijs, 6 maart 1619 – Sannois, 28 juli 1655) was een Frans schrijver, dichter en militair. Op zijn leven baseerde Edmond Rostand een succesvol toneelstuk, dat werd verfilmd met Gérard Depardieu in de hoofdrol. Van Cyrano werd verteld dat hij een bijzonder grote neus had.
Cyrano werd geboren in een adellijk geslacht; zijn voorouders waren heer van Bergerac (Yvelines).
Cyrano is vooral bekend voor zijn sciencefictionverhaal Histoire Comique des États et Empires de la Lune (1657) en het hierop volgende Les États et Empires du Soleil (1662). Het werk staat vol met luchtreizen, bizarre ontmoetingen, gevechten met de inheemse bevolking, juridische processen waarin de held wordt bijgestaan door een advocaat die enigszins op de hoogte is van de gewoonten op aarde, diepzinnige discussies met filosofen over politiek en economie en zelfs ontmoetingen met Plato, Democritos en Descartes. De luchtreis vindt plaats in een grote houten kist, zeer licht van gewicht, die hermetisch gesloten kan worden. Het geheel werd aangedreven door een kristal en een zeil dat bewoog op zonnewind. De straling van sterren werd zo omgezet in bruikbare energie. Hiermee overbrugde het vaartuig afstanden van duizenden kilometers.
Ik woon toevallig op een plaats waar de lichtvervuiling laag is. Ik zie alle sterren zoals ik ze niet overal zie, maar de melkweg is een ander verhaal. Dan moet je wel ergens heel afgelegen zittenquote:Op dinsdag 5 november 2024 09:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
In Nederland kan je al blij zijn als je wat sterren ziet.
Meeste mensen hebben geen idee wat donkere nacht is waar je de melkweg ziet
Laten we in Nederland beginnen met die compleet nutteloze led-lichtreclameborden uit te zetten. Scheelt een hoop lichtvervuiling en energieverbruik.quote:Op maandag 18 november 2024 14:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik woon toevallig op een plaats waar de lichtvervuiling laag is. Ik zie alle sterren zoals ik ze niet overal zie, maar de melkweg is een ander verhaal. Dan moet je wel ergens heel afgelegen zitten
Tja, het idee van LED lampen was minder stroomverbruik, echter, iedere Jan Doedel verlicht nu zijn tuin en huis van buitenquote:Op maandag 18 november 2024 14:53 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Laten we in Nederland beginnen met die compleet nutteloze led-lichtreclameborden uit te zetten. Scheelt een hoop lichtvervuiling en energieverbruik.
De mooiste plek om de Melkweg te zien is op Terschelling en dan halverwege de Boschplaat maar dat is inderdaad best afgelegen. Je krijgt er dan wel gratis een paar kilometer bij nacht over het strand banjeren bij.quote:Op maandag 18 november 2024 14:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik woon toevallig op een plaats waar de lichtvervuiling laag is. Ik zie alle sterren zoals ik ze niet overal zie, maar de melkweg is een ander verhaal. Dan moet je wel ergens heel afgelegen zitten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |