Achteraf geweldig nummer. Toendertijd was de staging veel te afleidend.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 18:53 schreef Fred_B het volgende:
Kejsi![]()
Hopelijk heeft ze weer zo’n leuke inzending!
https://wiwibloggs.com/20(...)-i-kenges-62/278177/quote:Kejsi Tola and Samanta have withdrawn from Festivali i Kėngės 62
The press conference of RTSH, the Albanian National Broadcaster, for Festivali i Kėngės 62 started with the drama. It has been announced that two fan favourites with massive reputations — Kejsi Tola and Samanta Karavella — have withdrawn from Festivali i Kėngės 62.
In October, RTSH announced that these two names were among the 31 participants of the 62nd edition of Festivali i Kėngės. But things have clearly been moving behind the scenes.
The singers will be replaced by Peter Pan Quartet and Irma Lepuri, both of whom are newcomers at Festivali i Kėngės. They were, respectively, the 32nd and 33rd songs in the selection process.
Kejsi Tola and Samanta Karavella have not made a public statement yet to explain why they have decided to pull out.
Kejsi Tola represented Albania at the Eurovision Song Contest 2009 in Moscow with “Carry me in your dreams” and was one of the fan favourites to make a comeback at the festival. Meanwhile Samanta Karavella is a big hitmaker who Albanian Eurovision fans have been dreaming of at Eurovision for a while.
Nou, ik ga niet kijken.quote:Op woensdag 1 november 2023 19:17 schreef NailQueen het volgende:
[..]
https://wiwibloggs.com/20(...)-i-kenges-62/278177/
Maar er staan enkel stukjes online van eerste helft toch?quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:37 schreef Nexum het volgende:
Ik verwacht nog wel dat hier een schandaaltje weer uit gaat komen. Als Elsa weer niet wint door de televote dan gaat ze daar wel herrie om schoppen![]()
FiK is sowieso uiterst zwak dit jaar, erg jammer. Er zitten geen pareltjes zoals Ktheju tokės, Me tana, Shaj etc bij.
Klopt maar ik verwacht eerlijk gezegd niet echt dat wat er nog moet komen ook heel goed gaat zijnquote:Op dinsdag 19 december 2023 15:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar er staan enkel stukjes online van eerste helft toch?
quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:12 schreef ESF1Gamer het volgende:
Kan je met die borstplaat borstvoeding geven?
Vocale traincrash was datquote:Op dinsdag 19 december 2023 21:24 schreef Cee het volgende:
Nummer 4 tot nu toe de beste. Wattafak was nummer 3? Ging het oké met hem?
Die ene net viel wel mee toch?quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:31 schreef Nattekat het volgende:
Mijn oren zijn niet zo blij met jullie
Zijn niet de nummers waarmee ze eventueel naar San Remo gaan in februari.quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:47 schreef NailQueen het volgende:
Ondetussen heb ik de tv aan op Sanremo voor een sneakpeak van de nummers
De artiesten die al bekend zijn krijg je wel een stukje van te horenquote:Op dinsdag 19 december 2023 21:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Zijn niet de nummers waarmee ze eventueel naar San Remo gaan in februari.
Kleine snippet dan van Mahmood enzo?quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:48 schreef NailQueen het volgende:
[..]
De artiesten die al bekend zijn krijg je wel een stukje van te horen
Dat dacht ik. Maar het is gewoon een terugblik op hun vorige edities. We worden blij gemaakt met een dode musquote:Op dinsdag 19 december 2023 21:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Kleine snippet dan van Mahmood enzo?
Zou tot 23:15 moeten duren vandaag, daarom zo raar om een break te doen van een kwartier plus reclame.quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:59 schreef NailQueen het volgende:
Duurt dit net als San Remo tot 4 uur 's nachts?
Wat ik heb meegekregen is dat er geen dansers en props op het podium mochten. Dat daarom een paar artiesten zich hadden teruggetrokken.quote:Op dinsdag 19 december 2023 22:08 schreef Momo het volgende:
Vraag mij nog steeds af waarom 2 van de 3 echte favorieten afhaakte, gaat Elsa gewoon iedereen inpakken morgen?
Volgens de Samanta-superfan die naast mij zit, zou haar staging te 'bombastisch' zijn geweest en niet passen binnen de waarden van FiK...quote:Op dinsdag 19 december 2023 22:08 schreef Momo het volgende:
Vraag mij nog steeds af waarom 2 van de 3 echte favorieten afhaakte, gaat Elsa gewoon iedereen inpakken morgen?
quote:Op dinsdag 19 december 2023 22:12 schreef Cirilico het volgende:
[..]
Volgens de Samanta-superfan die naast mij zit, zou haar staging/nummer te 'bombastisch' zijn geweest en niet passen binnen de waarden van FiK...
Maar was het te sexy of geen dansers/licht effecten etc. mogelijk?quote:Op dinsdag 19 december 2023 22:11 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Wat ik heb meegekregen is dat er geen dansers en props op het podium mochten. Dat daarom een paar artiesten zich hadden teruggetrokken.
In ieder geval niet conservatief genoeg en onder andere te veel pyro. Dus ik denk een combi van beide.quote:Op dinsdag 19 december 2023 22:13 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Maar was het te sexy of geen dansers/licht effecten etc. mogelijk?
Ik denk niet dat je dat in doosje kan stoppen qua genre (net als Joost). Maar dit was niet het voor zelfde publiek is als Joost.quote:Op dinsdag 19 december 2023 22:24 schreef Rebel- het volgende:
Zit dit in Joost zijn straatje? Geen happy hardcore, maar wel anders.
Weet ik niet, de jury zag er ook uit alsof ze allemaal 70+ waren.quote:Op dinsdag 19 december 2023 23:25 schreef NailQueen het volgende:
Ik neem aan dat ze de uptempo nummers voor morgen hebben bewaard?
Denk dat dat alleen Kejsi en Samanta waren.quote:Op dinsdag 19 december 2023 23:25 schreef NailQueen het volgende:
Ik neem aan dat ze de uptempo nummers voor morgen hebben bewaard?
Ze kunnen het best combineren, waarom ineens geen dansers meer toelaten? Waarom niet meer moderne nummers toelaten. Sanremo kan het ook. Het aantal goede ballads was toch niet zoveel deze avond.quote:Op woensdag 20 december 2023 06:20 schreef Cirilico het volgende:
[..]
Denk dat dat alleen Kejsi en Samanta waren.
Edit: het wordt hoog tijd dat ze een Nationale Finale oprichten en niet meer gebruik maken van FiK om de kandidaat voor het Songfestival te bepalen. Ik begrijp dat dat in het begin goed uitkwam, vooral gezien de kosten en organisatie. Maar inmiddels doen ze lang genoeg mee om het serieus te nemen en het niet meer te koppelen aan een bejaard festijn dat andere normen en waarden heeft dan het Songfestival.
Qua views springen er 2 optredens uit van gisteren, denk dat het wel van Elsa Lila moet komen vanavond.quote:Op woensdag 20 december 2023 10:22 schreef molloot200 het volgende:
Nog precies niks van gezien, wie tippen jullie voor de winst van de televote? Dan ga ik die even terugkijken, meestal boeit FiK me niet genoeg om een hele recap te kijken
Om eerlijk te zijn vond ik alleen de intervalact van de junior inzending goed. De laatste ballad van de avond was ook oké maar geen hoogstandje.quote:Op woensdag 20 december 2023 10:22 schreef molloot200 het volgende:
Nog precies niks van gezien, wie tippen jullie voor de winst van de televote? Dan ga ik die even terugkijken, meestal boeit FiK me niet genoeg om een hele recap te kijken
Scheelt dat Elsa als tweede is, beterschap!quote:Op woensdag 20 december 2023 21:02 schreef NailQueen het volgende:
Ik weet niet of het nu tot het einde volhoud. Ik moet morgen weer werken en ben vandaag niet al te lekker.
Schijnbaar heeft deze dame ook geprobeerd naar JESF te gaan aantal jaar terug.quote:Op woensdag 20 december 2023 21:20 schreef NailQueen het volgende:
Ik zie er wel voor aan dat dit naar het Engels vertaald wordt als het naar ESF gaat
Die heeft ook met de Pinguins gespeeldquote:Op woensdag 20 december 2023 21:28 schreef Momo het volgende:
Conductor die Elsa net had, Enrico Melozzi, heeft ook in San Remo elk jaar wel een aantal acts.
Aleksandėr Gjoka, Adelina Ismaili and Indrit Mesiti vandaag voor de interval. Bushpeppa morgen @molloot200quote:
Dat is ook wel een beetje te horen. Mijn favoriet tot nu toe.quote:Op woensdag 20 december 2023 22:09 schreef Momo het volgende:
Deze mensen posten mee op de Eurovision reddit pagina en zijn ook ESF fans
Wel een positieve verrassing, want volgens mij geen bekende of grote bandquote:Op woensdag 20 december 2023 22:14 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Dat is ook wel een beetje te horen. Mijn favoriet tot nu toe.
Weltrusten, ja ik ga morgen ook niet kijken, vooral covers, vrijdag weerquote:Op woensdag 20 december 2023 22:45 schreef NailQueen het volgende:
Dit is volgens mij de volgende intervalact. Ik hou het voor gezien. Morgen krijgen we iets anders te horen toch? Dan kijk ik vrijdag weer mee
Ik heb nog niets gezien, maar er is dus een (kleine) kans dat ik vanavond de inzending niet te zien ga krijgen?quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:01 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is wat de fans willen. Luan kan FiK niet winnen, maar kan nog wel naar Eurovisie gaan (de televote 100%) in theorie. Al zal dat lastig worden gezien hij niet mag optreden vanavond.
In theorie kan dat, maar lijkt mij onwaarschijnlijk omdat vanavond de meeste mensen kijken in Albaniė.quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:03 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Ik heb nog niets gezien, maar er is dus een (kleine) kans dat ik vanavond de inzending niet te zien ga krijgen?
De reactie op haar nummer was wel mat online. Denk je dat grotere fanbase heeft dan Elsa?quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:03 schreef Nexum het volgende:
Zie Besa ook nog wel winnen hoor eigenlijk.
Elsa is echt niet zo populair meer hoor bij het Albanese publiek na haar gevangenisstuntquote:Op vrijdag 22 december 2023 21:04 schreef Momo het volgende:
[..]
De reactie op haar nummer was wel mat online. Denk je dat grotere fanbase heeft dan Elsa?
Maar ze is vrijgesproken he.quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:05 schreef Nexum het volgende:
[..]
Elsa is echt niet zo populair meer hoor bij het Albanese publiek na haar gevangenisstunt
Meestal komt die aan het einde, maar als er ook gestemd kan worden op inzendingen die vanavond niet optreden...quote:
Klopt, maar als ze echt zo populair was dan had ze vorig jaar wel gewonnen. De Kelmendi's waren echt ''nobodies'' om het maar even zo te zeggen vergeleken met haar. Ik denk dat ze meer wordt opgehyped door de industrie daar dan door de Albanezen zelf. Bij Besa is het juist andersom. Vandaar dat ik het niet verrassend zou vinden dat zij zou winnenquote:
Waarom mag dat niet? Hij was toch door?quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:01 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is wat de fans willen. Luan kan FiK niet winnen, maar kan nog wel naar Eurovisie gaan (de televote 100%) in theorie. Al zal dat lastig worden gezien hij niet mag optreden vanavond.
Ok we zullen zien, heb wel het idee dat FiK zelf heel graag wil dat Elsa beide prijzen wint.quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:07 schreef Nexum het volgende:
[..]
Klopt, maar als ze echt zo populair was dan had ze vorig jaar wel gewonnen. De Kelmendi's waren echt ''nobodies'' om het maar even zo te zeggen vergeleken met haar. Ik denk dat ze meer wordt opgehyped door de industrie daar dan door de Albanezen zelf. Bij Besa is het juist andersom. Vandaar dat ik het niet verrassend zou vinden dat zij zou winnen
Nee hij is uitgeschakeld door de jury gisterenavond.quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:09 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Waarom mag dat niet? Hij was toch door?
Oh zo. Ik vind het niet ergquote:Op vrijdag 22 december 2023 21:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee hij is uitgeschakeld door de jury gisterenavond.
Knez?quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:31 schreef Sableheart het volgende:
best een goed nummer, maar het doet me heel erg aan een eerdere ESF inzending denken die ik niet precies kan plaatsen.
Nee. Ik kan me vergissen, maar ik meen dat het een nationalistisch nummer was met meerdere marching band drummers op het podium, dat ook die voortdurend stijgende melodie had.quote:
Oto uit Georgie denk ik?quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:40 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Nee. Ik kan me vergissen, maar ik meen dat het een nationalistisch nummer was met meerdere marching band drummers op het podium, dat ook die voortdurend stijgende melodie had.
Alsof in nederland Tijl Beckand of Martijn Koning de show onderbreekt.quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:46 schreef Momo het volgende:
En nu kun je nog even wegblijven want die comedian die niet grappig is spreekt weer
Deze is toch wel 100x mooierquote:Op vrijdag 22 december 2023 21:46 schreef Sableheart het volgende:
Gevonden. Het ging om Bistra Voda uit Bosnie en Herzegovina
Albanezen online zijn pissig en willen dat hij weg gaat lolquote:Op vrijdag 22 december 2023 21:47 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Alsof in nederland Tijl Beckand of Martijn Koning de show onderbreekt.
Ook dit nummer is heel FiKquote:Op vrijdag 22 december 2023 22:02 schreef Sableheart het volgende:
dit nummer spreekt me weer meer aan
we zijn 70 minuten bezig, en zitten op nummer 9 van de 22. Reken wat extra tijd om te besluiten wie er wint, en het zou me verrassen als we voor middernacht klaar zijn.quote:
Ja het is allemaal een beetje tam en matig. Zou allemaal niet in de buurt komen van kwalificeren op ESF.quote:Op vrijdag 22 december 2023 22:43 schreef Sableheart het volgende:
nog steeds relatief weinig indrukwekkends vanavond
Het nummer is al niet geweldig, maar dat zou het waarschijnlijk niet ten goede komen.quote:Op vrijdag 22 december 2023 23:09 schreef NailQueen het volgende:
Hiervan zie ik het ook wel gebeuren dat dit naar het engels wordt vertaald, mocht dit naar eurovision gaan.
Weltrustenquote:Op vrijdag 22 december 2023 23:19 schreef Sableheart het volgende:
Ik denk dat ik het voor vanavond voor gezien houdt. het begin wat laat voor me te worden. Ik zie morgen wel wat het geworden is.
Nee zie ik ook niet gebeuren eigenlijk, tenminste niet in 1 van de 2 semi's in 2023quote:Op vrijdag 22 december 2023 23:39 schreef NailQueen het volgende:
Misschien dat dit wint. Maar dit blijft niet overeind in een halve finale met alleen televote.
Ook wel rechtzetten van het verhaal denk ik, omdat ze is vrijgesproken in Italiė ondertussen.quote:Op vrijdag 22 december 2023 23:41 schreef NailQueen het volgende:
Eigenlijk wel bijzonder als je de vorig keer hebt gewonnen en je het jaar daarop gewoon weer doodleuk meedoet.
Laatste nummer van de avond, dus die uitslag kan best snel komen.quote:Op vrijdag 22 december 2023 23:54 schreef NailQueen het volgende:
Daar is lange frans weer.
Ik kom wel weer terug voor de uitslag.
Little did we knowquote:Op dinsdag 19 december 2023 21:24 schreef Cee het volgende:
Nummer 4 tot nu toe de beste. Wattafak was nummer 3? Ging het oké met hem?
Zal ze voor Engelse versie gaan?quote:Op zaterdag 23 december 2023 00:53 schreef Nexum het volgende:
Best wel blij mee eigenlijk. Vind het een prima liedje!
Ja denk ik welquote:
Ik denk eigenlijk dat Elsa ook een NQ zou zijn in Malmö.quote:Op zaterdag 23 december 2023 01:00 schreef Nexum het volgende:
Jammer voor Elsa maar ik zag het wel aankomen. Het verbaast me eigenlijk dat FiK die televote regel niet heeft teruggedraaid voor dit jaar, als ze haar echt naar Malmö wilden hadden ze dat echt wel voor elkaar kunnen krijgen. Het publiek heeft het gewoon niet met haar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |