abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211026262
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 09:02 schreef Claudia_x het volgende:
Aldus kan de bewuste wegmarkering zich redelijkerwijs slechts voordoen aan
Kan dit eigenlijk wel?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211026278
oja geef alvast nog een tip, je zou kunnen zeggen ik zag het niet goed etc etc. Ok als je een kwaaie rechter hebt dan kom je in het CBR traject. Voor herbeoordeling rijbewijs.
En dan ben je helemaal fucked nl en kost het je 10x meer nog en alle ellende van dien.
f

Het CBR samen met hun vriendjes van rijbewijsbelang is een hel op aarde namelijk gecreëerd als verdien model voor beide.
Ga er niet eens meer over beginnen, maar ik ben er gewoon nog niet vanaf, laat dat waarschuwing genoeg zijn 5 jaar verder onderhand.
\
Ik had de boete gewoon gedokt wel eigenlijk :P

[ Bericht 24% gewijzigd door kree op 21-10-2023 10:13:09 ]
Do what you love, love what you do!
pi_211026314
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 10:02 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Kan dit eigenlijk wel?
Nee, die zin ontspoort. En dat "slechts" snap ik niet. Ik krijg er hoofdpijn van.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_211026357
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 10:04 schreef kree het volgende:

Het CBR samen met hun vriendjes van rijbewijsbelang is een hel op aarde namelijk gecreëerd als verdien model voor beide.
Ga er niet eens meer over beginnen, maar ik ben er gewoon nog niet vanaf, laat dat waarschuwing genoeg zijn 5 jaar verder onderhand.
Wat heb jij meegemaakt?
pi_211026372
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 10:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wat heb jij meegemaakt?
owh gut zou het graag willen vertellen, maar de laatste keer liep dat op drama uit en het is voor hier ook offtopic.

Ik had teveel gedronken en de auto zeg maar nog geen 100m verplaatst, nou je wil t niet weten wat ik daar voor aan ellende van gehad heb.
Echt ook taakstraf meer als iemand die iemand neersteekt enzo.

Ik snapte mijn straf he van justitie hoewel ik die ook nog fors vond voor wat t was. Maar dat CBR drama erna is nog erger eigenlijk.

Ik wil t er eigenlijk niet eens meer over hebben, maar dan heb je beetje het idee :')
pi_211026406
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 10:17 schreef kree het volgende:

[..]
owh gut zou het graag willen vertellen, maar de laatste keer liep dat op drama uit en het is voor hier ook offtopic.

Ik had teveel gedronken en de auto zeg maar nog geen 100m verplaatst, nou je wil t niet weten wat ik daar voor aan ellende van gehad heb.
Echt ook taakstraf meer als iemand die iemand neersteekt enzo.

Ik wil t er eigenlijk niet eens meer over hebben, maar dan heb je beetje het idee :')
Vervelend dat je er nog zoveel last van hebt. Ik kan me voorstellen dat je je onevenredig hard gestraft voelt als je ziet waar anderen mee wegkomen die verschrikkelijke ongelukken veroorzaken. Toch ben ik als medeweggebruiker blij wanneer regels streng worden gehandhaafd. Natuurlijk gaat het vaak goed, maar - zoals ik al zei - kan het ook niet goed gaan. Ik vind het zelf vooral een verschrikkelijk idee dat mijn kinderen zo kwetsbaar zijn op de weg. Hier komen regelmatig automobilisten idioot hard langsrijden terwijl je 30 mag. Zij vinden dat dat kan... (Gelukkig worden er drempels geplaatst.)
pi_211026422
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 10:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Vervelend dat je er nog zoveel last van hebt. Ik kan me voorstellen dat je je onevenredig hard gestraft voelt als je ziet waar anderen mee wegkomen die verschrikkelijke ongelukken veroorzaken. Toch ben ik als medeweggebruiker blij wanneer regels streng worden gehandhaafd. Natuurlijk gaat het vaak goed, maar - zoals ik al zei - kan het ook niet goed gaan. Ik vind het zelf vooral een verschrikkelijk idee dat mijn kinderen zo kwetsbaar zijn op de weg. Hier komen regelmatig automobilisten idioot hard langsrijden terwijl je 30 mag. Zij vinden dat dat kan... (Gelukkig worden er drempels geplaatst.)
Ben ik ook wel met je eens hoor, maar het was een harde les, dat wel :)
of het helemaal redelijk was vraag ik me dan af, want met minder had ik ook mijn lesje geleerd wss. Maar ok tis wat t is. (euro of 5000 verder en heb ik het niet eens over werkeloos daardoor). Uiteindelijk werkte het allemaal ten goede trouwens. Voor mij met hulp zoeken ook.

Maar tis totaal of-topic zeg het maar even als toelichting erop. Vraag gerust via DM anders hoor ;)
pi_211026693
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 09:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Best komisch: het gebruik van heldere taal wordt eerst afgeleerd en dan weer aangeleerd. Als ze nu gewoon eens stoppen met dat eerste, dan lost het probleem zich vanzelf op.
Mwah, ik denk niet dat men op de opleiding bewust wollig aanleert te formuleren. Het is gewoon jargon en het is logisch dat je dat wél leert. Het in lekentaal kunnen (her)formuleren zonder aan de juridische betekenis af te doen zou wel onderdeel moeten worden, naar mijn mening.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_211027412
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 10:49 schreef baskick het volgende:

[..]
Mwah, ik denk niet dat men op de opleiding bewust wollig aanleert te formuleren. Het is gewoon jargon en het is logisch dat je dat wél leert. Het in lekentaal kunnen (her)formuleren zonder aan de juridische betekenis af te doen zou wel onderdeel moeten worden, naar mijn mening.
Maar wat voor een 'jargon' is dit nu eigenlijk? Ik zie geen vaktermen en vooral een nodeloos omslachtige wijze van formuleren.

quote:
Het feit dat naar de betrokkene gestaafd met foto's en onweersproken heeft gesteld dat de tussenruimte soms groter is (dan -> zie voorgaande zin), tot wel 9 centimeter, brengt niet mee dat de bewuste wegmarkering zich aan de gemiddelde weggebruiker hierdoor wezenlijk anders voordoet.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211027513
In de praktijk hebben de meeste juridische teksten taalniveau C1, lees ik net. Wel interessant om daar de verdeling van leesniveau's in Nederland naast te leggen:

https://www.burokoorts.nl(...)jf-op-taalniveau-b1/

quote:
Uit onderzoek blijkt dat veel overheidscommunicatie niet effectief is omdat de teksten te moeilijk geschreven zijn. 40 procent van de Nederlanders heeft leesniveau B1, terwijl 75 procent van de teksten geschreven zijn met ongeveer leesniveau C1 - zie ook de grafiek onder dit artikel. Om deze mismatch aan te pakken heeft het ministerie van Binnenlandse Zaken in 2019 de Direct Duidelijk-brigade in het leven geroepen. In deze brigade zitten taalcoaches die ambtenaren ondersteunen en stimuleren om begrijpelijke teksten te schrijven.
https://www.accessibility(...)et-juiste-leesniveau
pi_211027923
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 12:18 schreef Akathisia het volgende:
In de praktijk hebben de meeste juridische teksten taalniveau C1, lees ik net. Wel interessant om daar de verdeling van leesniveau's in Nederland naast te leggen:

[ afbeelding ]
https://www.burokoorts.nl(...)jf-op-taalniveau-b1/
[..]

Hierom hanteren veel bedrijven B1 als taalniveau :Y
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_211028303
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 13:00 schreef baskick het volgende:

[..]
De overheid ook, alleen in omgevingen waar veel mensen hoogopgeleid/zeer theoretisch opgeleid zijn kan dit wel eens fout gaan.
pi_211030630
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 13:43 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
De overheid ook, alleen in omgevingen waar veel mensen hoogopgeleid/zeer theoretisch opgeleid zijn kan dit wel eens fout gaan.
_O- :W
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_211031095
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 13:00 schreef baskick het volgende:

[..]
Waarom moet ik plots aan Bassie en Adriaan denken?
pi_211031878
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 17:42 schreef blomke het volgende:

[..]
Wat wil je zeggen?
pi_211037519
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 19:53 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Wat wil je zeggen?
Niet anders dan dat ik even hartelijk moest lachen om je opmerking
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_211037690
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 10:23 schreef blomke het volgende:

[..]
Omdat?
pi_211038044
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 10:51 schreef investeerdertje het volgende:
Omdat?
:
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 13:43 schreef investeerdertje het volgende:
alleen in omgevingen waar veel mensen hoogopgeleid/zeer theoretisch opgeleid zijn kan dit wel eens fout gaan.
pi_211038767
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 11:42 schreef blomke het volgende:

[..]
:
[..]

Als je de grap niet wil uitleggen, kan je er ook voor kiezen je mond te houden.
pi_211039207
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 12:47 schreef investeerdertje het volgende:

Als je de grap niet wil uitleggen, kan je er ook voor kiezen je mond te houden.
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 17:42 schreef blomke het volgende:

pi_211040283
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 10:23 schreef blomke het volgende:

[..]
:{
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_211058391
Wat wel vreemd is, is dat het boetebedrag 290 euro is, terwijl in de boetebase een bedrag van 110 euro staat... zal wel een reden voor zijn, geen tijd om dat nu uit te zoeken
  maandag 23 oktober 2023 @ 21:33:35 #148
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_211058478
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 21:27 schreef Vlad_Dracula het volgende:
Wat wel vreemd is, is dat het boetebedrag 290 euro is, terwijl in de boetebase een bedrag van 110 euro staat... zal wel een reden voor zijn, geen tijd om dat nu uit te zoeken
Dat is met de fiets.

Je moet deze hebben: https://boetebase.om.nl/?(...)22268220752195721912
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_211058508
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 21:33 schreef JohnBercow het volgende:

[..]
Dat is met de fiets.

Je moet deze hebben: https://boetebase.om.nl/?(...)22268220752195721912
ah dank u :P

Die agenten hadden het over 160 euro dat het zou kosten.. blijkbaar zijn ze ook niet helemaal bij qua verhogingen..
pi_211065080
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 22:17 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Het heeft geen zin om in te halen. Het heeft ook geen zin om bezwaar te maken want het is geen onderbroken streep:

Op Nederlandse autosnelwegen is, bij de onderbroken streep tussen de rijstroken, de afstand tussen twee strepen 9 meter, en de streep zelf 3 meter lang. In Nederland worden de verkeerstekens op het wegdek geregeld in art. 76 - 81 Reglement verkeersregels en verkeerstekens: Artikel 76 betreft de doorgetrokken streep.
Dat geldt voor snelwegen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')