Kan dit eigenlijk wel?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:02 schreef Claudia_x het volgende:
Aldus kan de bewuste wegmarkering zich redelijkerwijs slechts voordoen aan
Nee, die zin ontspoort. En dat "slechts" snap ik niet. Ik krijg er hoofdpijn van.quote:
Wat heb jij meegemaakt?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 10:04 schreef kree het volgende:
Het CBR samen met hun vriendjes van rijbewijsbelang is een hel op aarde namelijk gecreëerd als verdien model voor beide.
Ga er niet eens meer over beginnen, maar ik ben er gewoon nog niet vanaf, laat dat waarschuwing genoeg zijn 5 jaar verder onderhand.
owh gut zou het graag willen vertellen, maar de laatste keer liep dat op drama uit en het is voor hier ook offtopic.quote:
Vervelend dat je er nog zoveel last van hebt. Ik kan me voorstellen dat je je onevenredig hard gestraft voelt als je ziet waar anderen mee wegkomen die verschrikkelijke ongelukken veroorzaken. Toch ben ik als medeweggebruiker blij wanneer regels streng worden gehandhaafd. Natuurlijk gaat het vaak goed, maar - zoals ik al zei - kan het ook niet goed gaan. Ik vind het zelf vooral een verschrikkelijk idee dat mijn kinderen zo kwetsbaar zijn op de weg. Hier komen regelmatig automobilisten idioot hard langsrijden terwijl je 30 mag. Zij vinden dat dat kan... (Gelukkig worden er drempels geplaatst.)quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 10:17 schreef kree het volgende:
[..]
owh gut zou het graag willen vertellen, maar de laatste keer liep dat op drama uit en het is voor hier ook offtopic.
Ik had teveel gedronken en de auto zeg maar nog geen 100m verplaatst, nou je wil t niet weten wat ik daar voor aan ellende van gehad heb.
Echt ook taakstraf meer als iemand die iemand neersteekt enzo.
Ik wil t er eigenlijk niet eens meer over hebben, maar dan heb je beetje het idee
Ben ik ook wel met je eens hoor, maar het was een harde les, dat welquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 10:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vervelend dat je er nog zoveel last van hebt. Ik kan me voorstellen dat je je onevenredig hard gestraft voelt als je ziet waar anderen mee wegkomen die verschrikkelijke ongelukken veroorzaken. Toch ben ik als medeweggebruiker blij wanneer regels streng worden gehandhaafd. Natuurlijk gaat het vaak goed, maar - zoals ik al zei - kan het ook niet goed gaan. Ik vind het zelf vooral een verschrikkelijk idee dat mijn kinderen zo kwetsbaar zijn op de weg. Hier komen regelmatig automobilisten idioot hard langsrijden terwijl je 30 mag. Zij vinden dat dat kan... (Gelukkig worden er drempels geplaatst.)
Mwah, ik denk niet dat men op de opleiding bewust wollig aanleert te formuleren. Het is gewoon jargon en het is logisch dat je dat wél leert. Het in lekentaal kunnen (her)formuleren zonder aan de juridische betekenis af te doen zou wel onderdeel moeten worden, naar mijn mening.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Best komisch: het gebruik van heldere taal wordt eerst afgeleerd en dan weer aangeleerd. Als ze nu gewoon eens stoppen met dat eerste, dan lost het probleem zich vanzelf op.
Maar wat voor een 'jargon' is dit nu eigenlijk? Ik zie geen vaktermen en vooral een nodeloos omslachtige wijze van formuleren.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 10:49 schreef baskick het volgende:
[..]
Mwah, ik denk niet dat men op de opleiding bewust wollig aanleert te formuleren. Het is gewoon jargon en het is logisch dat je dat wél leert. Het in lekentaal kunnen (her)formuleren zonder aan de juridische betekenis af te doen zou wel onderdeel moeten worden, naar mijn mening.
quote:Het feit dat naar de betrokkene gestaafd met foto's en onweersproken heeft gesteld dat de tussenruimte soms groter is (dan -> zie voorgaande zin), tot wel 9 centimeter, brengt niet mee dat de bewuste wegmarkering zich aan de gemiddelde weggebruiker hierdoor wezenlijk anders voordoet.
quote:Uit onderzoek blijkt dat veel overheidscommunicatie niet effectief is omdat de teksten te moeilijk geschreven zijn. 40 procent van de Nederlanders heeft leesniveau B1, terwijl 75 procent van de teksten geschreven zijn met ongeveer leesniveau C1 - zie ook de grafiek onder dit artikel. Om deze mismatch aan te pakken heeft het ministerie van Binnenlandse Zaken in 2019 de Direct Duidelijk-brigade in het leven geroepen. In deze brigade zitten taalcoaches die ambtenaren ondersteunen en stimuleren om begrijpelijke teksten te schrijven.
https://www.accessibility(...)et-juiste-leesniveau
Hierom hanteren veel bedrijven B1 als taalniveauquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:18 schreef Akathisia het volgende:
In de praktijk hebben de meeste juridische teksten taalniveau C1, lees ik net. Wel interessant om daar de verdeling van leesniveau's in Nederland naast te leggen:
[ afbeelding ]
https://www.burokoorts.nl(...)jf-op-taalniveau-b1/
[..]
De overheid ook, alleen in omgevingen waar veel mensen hoogopgeleid/zeer theoretisch opgeleid zijn kan dit wel eens fout gaan.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 13:00 schreef baskick het volgende:
[..]
Hierom hanteren veel bedrijven B1 als taalniveau
quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 13:43 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
De overheid ook, alleen in omgevingen waar veel mensen hoogopgeleid/zeer theoretisch opgeleid zijn kan dit wel eens fout gaan.
Waarom moet ik plots aan Bassie en Adriaan denken?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 13:00 schreef baskick het volgende:
[..]
Hierom hanteren veel bedrijven B1 als taalniveau
Niet anders dan dat ik even hartelijk moest lachen om je opmerkingquote:
Omdat?quote:Op zondag 22 oktober 2023 10:23 schreef blomke het volgende:
[..]
Niet anders dan dat ik even hartelijk moest lachen om je opmerking
:quote:
quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 13:43 schreef investeerdertje het volgende:
alleen in omgevingen waar veel mensen hoogopgeleid/zeer theoretisch opgeleid zijn kan dit wel eens fout gaan.
quote:Op zondag 22 oktober 2023 12:47 schreef investeerdertje het volgende:
Als je de grap niet wil uitleggen, kan je er ook voor kiezen je mond te houden.
quote:
quote:Op zondag 22 oktober 2023 10:23 schreef blomke het volgende:
[..]
Niet anders dan dat ik even hartelijk moest lachen om je opmerking
Dat is met de fiets.quote:Op maandag 23 oktober 2023 21:27 schreef Vlad_Dracula het volgende:
Wat wel vreemd is, is dat het boetebedrag 290 euro is, terwijl in de boetebase een bedrag van 110 euro staat... zal wel een reden voor zijn, geen tijd om dat nu uit te zoeken
ah dank uquote:Op maandag 23 oktober 2023 21:33 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Dat is met de fiets.
Je moet deze hebben: https://boetebase.om.nl/?(...)22268220752195721912
Dat geldt voor snelwegen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 22:17 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Het heeft geen zin om in te halen. Het heeft ook geen zin om bezwaar te maken want het is geen onderbroken streep:
Op Nederlandse autosnelwegen is, bij de onderbroken streep tussen de rijstroken, de afstand tussen twee strepen 9 meter, en de streep zelf 3 meter lang. In Nederland worden de verkeerstekens op het wegdek geregeld in art. 76 - 81 Reglement verkeersregels en verkeerstekens: Artikel 76 betreft de doorgetrokken streep.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |