abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210982963
Spaar jij koopzegels, douche je niet langer dan 2 minuten (of koud), knip je de yoghurtpakken en tandpasta tubes open, fiets je wekelijks 20km extra voor alle supermarkt aanbiedingen, is een theezakje na 6x nog niet 'op' of gebruik je je onderbroek na het binnenste buiten vouwen nog een keer? Dan ben je hier op de juiste plek!

Zuunigerds, verenig u!

*Het is uiteraard gewoon een topic om het te hebben over besparen, wat duurzaamheid, slimme truucjes etc.
Je hoeft uiteraard niet echt je theezakje 6x te gebruiken of je tandpasta tubes open te knippen om 'zuunig' te zijn.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210982967
Laatste post:

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 12:03 schreef Inbox het volgende:

[..]
Toen scoupy nog scoupy was, was het inloggen en bon uploaden.
Toen werd het een app, en ging inloggen hier niet meer. Moest je weer een link klikken, wat dan weer niet werkte en..en..

Zal er nog eens naar kijken, maar ik ga er niet veel meer mee doen vrees ik. Ook omdat ik mn Vivid-rekeningen op heb gezegd. Daarnaast wil dat Woolsocks veels te veel informatie van me hebben naar mijn zin.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:10:34 #3
382129 crew  Donna
pi_210982970
Mag de originele OP weer in de OP? Ik zie dat die ergens 2 topics geleden ineens eruit gehaald is.

---------------------------------------------------------------
Nou, daar gaan we.

Spaar jij koopzegels, douche je niet langer dan 2 minuten (of koud), knip je de yoghurtpakken en tandpasta tubes open, fiets je wekelijks 20km extra voor alle supermarkt aanbiedingen, is een theezakje na 6x nog niet 'op' of gebruik je je onderbroek na het binnenste buiten vouwen nog een keer? Dan ben je hier op de juiste plek!

Zuunigerds, verenig u!

*Het is uiteraard gewoon een topic om het te hebben over besparen, wat duurzaamheid, slimme truucjes etc.
Je hoeft uiteraard niet echt je theezakje 6x te gebruiken of je tandpasta tubes open te knippen om 'zuunig' te zijn.
-------------------------------------------------------------------------
  Moderator dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:11:29 #4
382129 crew  Donna
pi_210982973
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 12:03 schreef Inbox het volgende:

[..]
Toen scoupy nog scoupy was, was het inloggen en bon uploaden.
Toen werd het een app, en ging inloggen hier niet meer. Moest je weer een link klikken, wat dan weer niet werkte en..en..

Zal er nog eens naar kijken, maar ik ga er niet veel meer mee doen vrees ik. Ook omdat ik mn Vivid-rekeningen op heb gezegd. Daarnaast wil dat Woolsocks veels te veel informatie van me hebben naar mijn zin.
Ik gebruikte Scoupy ook al als app, dus voor mij is het aap aanklikken en bon uploaden nu in Woolsocks. Niks veranderd.
pi_210982975
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 12:10 schreef Donna het volgende:
Mag de originele OP weer in de OP? Ik zie dat die ergens 2 topics geleden ineens eruit gehaald is.

---------------------------------------------------------------
Nou, daar gaan we.

Zuunigerds, verenig u!

-------------------------------------------------------------------------
Gedaan. ^O^
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:12:42 #6
382129 crew  Donna
pi_210982978
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 12:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Gedaan. ^O^
Super! Had het zelf natuurlijk ook gekund, maar wel zo netjes om dat over te laten aan jou. :!
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:22:43 #7
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_210983052
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 12:11 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik gebruikte Scoupy ook al als app, dus voor mij is het aap aanklikken en bon uploaden nu in Woolsocks. Niks veranderd.
Maar je bankrekening moet tegenwoordig toch gekoppeld worden?

[ Bericht 0% gewijzigd door NoXia op 17-10-2023 13:55:08 ]
  Moderator dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:25:08 #8
382129 crew  Donna
pi_210983073
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 12:22 schreef NoXia het volgende:

[..]
Maar je bankrekening moet toch tegenwoordig toch gekoppeld worden?
Voor autorewards wel, maar voor cashback niet als het goed is.
pi_210983183
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 12:22 schreef NoXia het volgende:

[..]
Maar je bankrekening moet toch tegenwoordig toch gekoppeld worden?
Nee hoor. Ik maak gewoon net als vroeger gebruik van de app. Hij ziet er alleen wat anders uit.
Spoilers!
pi_210983444
Ik doe het zelfs zonder app, gaat ook vrijwel nog hetzelfde. Deze week maar eens kijken of de Jumbo hier wat van de actieproducten van scoupy heeft staan
pi_211002984
https://www.openbank.nl/a(...)taalrekening-80-euro

Gratis 80 euro voor het openen van een verder gratis bankrekening.

Goede deal wel, maar je moet wel snel beslissen want enkel voor de eerste 2000 aanmelders en deze aanbieding staat ook op Pepper.

Openbank is een internetbank, net als Revolut bijvoorbeeld. Bij Openbank heb je een Spaanse bankrekening. Het garantie depositogarantiestelsel is gewoon van toepassing.
pi_211005058
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 03:40 schreef Inbox het volgende:

Goede deal wel, maar je moet wel snel beslissen want enkel voor de eerste 2000 aanmelders en deze aanbieding staat ook op Pepper.

Openbank is een internetbank, net als Revolut bijvoorbeeld. Bij Openbank heb je een Spaanse bankrekening. Het garantie depositogarantiestelsel is gewoon van toepassing.
Dank je, ik heb voor mij en mijn man een rekening aangemaakt.
Spoilers!
pi_211005789
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 03:40 schreef Inbox het volgende:

Zet er wel even bij dat je wel 300 moet storten dan hey
Ik zwaai naar dieren.
pi_211006018
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 13:16 schreef Geerd het volgende:

[..]
En dat overboekingen 48 uur duren en nog wat nadelen. Maar goed, ik neem aan dat als je ergens geld opzet je wel even uitzoekt hoe en wat.
pi_211006069
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 13:44 schreef exode het volgende:

[..]
En dat overboekingen 48 uur duren en nog wat nadelen. Maar goed, ik neem aan dat als je ergens geld opzet je wel even uitzoekt hoe en wat.
Dat inderdaad.

Het stond al een tijdje op mijn planning om een extra bankrekening te openen. Dat ging over een spaarrekening maar die heeft OpenBank ook met prima rente dus nu heb ik twee vliegen in 1 klap.
Spoilers!
pi_211008149
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 13:16 schreef Geerd het volgende:

[..]
IK ga er vanuit dat de meeste mensen wel eerst lezen wat de voorwaarden zijn, voordat ze zich besluiten aan te melden ;) Zeker als het gaat om bankzaken.
pi_211008172
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 13:44 schreef exode het volgende:

[..]
Waar staat dat, dat het 48 uur duurt?

Zelf Vivid gehad en nu Revolut . Boekingen worden gewoon zo goed als real-time gedaan. Waarom zou dat bij OpenBank anders zijn?
pi_211008276
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:03 schreef Inbox het volgende:

[..]
Waar staat dat, dat het 48 uur duurt?

Zelf Vivid gehad en nu Revolut . Boekingen worden gewoon zo goed als real-time gedaan. Waarom zou dat bij OpenBank anders zijn?
Op vele plekken terug te vinden als je ervaringen opzoekt, zoals op https://nl.trustpilot.com/review/openbank.nl.

Wel slim die actie, want je ziet niet vooraf of je bij die eerste 2000 hoort maar je moet wel je 300 Euro laten staan. Slimme manier van veel geld binnenharken en rente trekken.
pi_211008314
Waar voeren jullie nou die actie code in?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_211008386
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:14 schreef exode het volgende:

[..]
Op vele plekken terug te vinden als je ervaringen opzoekt, zoals op https://nl.trustpilot.com/review/openbank.nl.

Wel slim die actie, want je ziet niet vooraf of je bij die eerste 2000 hoort maar je moet wel je 300 Euro laten staan. Slimme manier van veel geld binnenharken en rente trekken.
Dan doe je het telefonisch en vraag je of je tot de eerste 2000 behoort.

Verwacht niet dat ze in dag 1 al gelijk 2000 mensen hebben die ook nog eens gelijk die 300 euro overmaken. Dat zou ik dus wel doen gelijk, die 300 euro storten. Pas als je aan de voorwaarden hebt voldaan, tel je mee voor die 2000 namelijk.
pi_211008438
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:29 schreef Inbox het volgende:

[..]
Dan doe je het telefonisch en vraag je of je tot de eerste 2000 behoort.

Verwacht niet dat ze in dag 1 al gelijk 2000 mensen hebben die ook nog eens gelijk die 300 euro overmaken. Dat zou ik dus wel doen gelijk, die 300 euro storten. Pas als je aan de voorwaarden hebt voldaan, tel je mee voor die 2000 namelijk.
Ik doe het sowieso niet, maar ik vind het dus een slimme actie om zoveel mogelijk geld binnen te krijgen als bank.
Zeker als je voet tussen de deur wilt krijgen in een voor hun nieuwe markt.
pi_211008457
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
Waar voeren jullie nou die actie code in?
Bij OpenBank?

Geen idee, ik heb het niet aangevraagd :+

Edit: volgens mij hoef je niets in te vullen, want als je op de link klikt om je aan te melden ervoor, zit ie al in de link verwerkt.

[ Bericht 10% gewijzigd door Inbox op 19-10-2023 18:08:38 ]
pi_211010579
Afhankelijk van het moment van de dag staat geld van de ING naar de Open bank er op met 2-30 uur.

Meestal binnen 12 uur, regelmatig met een paar uur, pas één keer later dan 24 uur.

Ik spaar er de kinderbijslag.
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 20:47:47 #24
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211010818
Iemand interesse in 300 euro korting op een energiecontract bij Vandebron? Dat is in deze tijden wel de moeite :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_211011403
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:40 schreef Inbox het volgende:

[..]
Bij OpenBank?

Geen idee, ik heb het niet aangevraagd :+

Edit: volgens mij hoef je niets in te vullen, want als je op de link klikt om je aan te melden ervoor, zit ie al in de link verwerkt.
Dit.
Spoilers!
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 08:47:26 #26
37248 BertV
Klei indiaan
pi_211014046
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:40 schreef Inbox het volgende:

[..]
Bij OpenBank?
Ik heb er wel naar gekeken maar het ontbreken van iDeal vind ik een afknapper.
Handmatig overboeken zou natuurlijk wel kunnen.

En ik ben _ontopic_ zeker geen online-koop-junkie, ;) maar je komt het te regelmatig tegen.

Laatst nog mijn CV-installatie getuned na me via youtube verdiept te hebben.
Het vermogen teruggezet, pompsnelheid teruggezet (stroom), en de aanvoertemperatuur staat op 60.

(Dat laatste is volgens sommigen overbodig als je systeem goed werkt maar ik moet nog testen of dat zo is)
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_211014105
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 08:47 schreef BertV het volgende:

[..]
Ik heb er wel naar gekeken maar het ontbreken van iDeal vind ik een afknapper.
Handmatig overboeken zou natuurlijk wel kunnen.

En ik ben _ontopic_ zeker geen online-koop-junkie, ;) maar je komt het te regelmatig tegen.

Laatst nog mijn CV-installatie getuned na me via youtube verdiept te hebben.
Het vermogen teruggezet, pompsnelheid teruggezet (stroom), en de aanvoertemperatuur staat op 60.

(Dat laatste is volgens sommigen overbodig als je systeem goed werkt maar ik moet nog testen of dat zo is)
Had dat hier ook gedaan, scheelt idd wel wat in kosten, maar hier moet de kraan eerst 30 seconden lopen voor we heet water hadden, in de winter is dat dan weer niet heel handig
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:00:45 #28
37248 BertV
Klei indiaan
pi_211014130
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 08:56 schreef 111210 het volgende:

[..]
Had dat hier ook gedaan, scheelt idd wel wat in kosten, maar hier moet de kraan eerst 30 seconden lopen voor we heet water hadden, in de winter is dat dan weer niet heel handig
Dit gaat allemaal over het verwarmingsgedeelte van de CV.
edit: Het is mij inderdaad niet duidelijk of het verlagen van het CV vermogen ook geldt voor het tapwater.
Niet echt gemerkt dat dit veranderd is. Wellicht dat iemand dat weet.

Mijn tapwatertemperatuur heb ik inderdaad ook verlaagd. (Naar 55 graden)
Ik heb geen boiler(functie), hele korte leidingen en geen bejaarden of baby's in mijn gezin dus ik durf dat wel aan.
pi_211014331
Goede reminder om hier ook nog even te kijken of de knopjes van de CV nog goed staan. Water op 55, cv zelf kan op 45.
Spoilers!
pi_211014350
Ik ga OpenBank trouwens niet als betaalrekening gebruiken. Ik laat die 300 euro er op staan tot ze die 80 euro hebben gestort. Verder wil ik vooral gebruik maken van hun spaarrekening met 3% rente.
Spoilers!
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:29:50 #31
37248 BertV
Klei indiaan
pi_211014375
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 09:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goede reminder om hier ook nog even te kijken of de knopjes van de CV nog goed staan. Water op 55, cv zelf kan op 45.
Zolang je huis warm wordt is 45 prima natuurlijk.

De echt CV-wizards zijn hier blijkbaar tegen. Ik kan me ook voorstellen dat een goed werkend modulerend systeem er zelf wel voor zorgt dat er geen loeiheet retourwater terug komt.
Het systeem moet hier voor gemaakt zijn, radiatoren geschikt voor lage temperaturen etc.
pi_211014422
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 09:29 schreef BertV het volgende:

[..]
Zolang je huis warm wordt is 45 prima natuurlijk.

De echt CV-wizards zijn hier blijkbaar tegen. Ik kan me ook voorstellen dat een goed werkend modulerend systeem er zelf wel voor zorgt dat er geen loeiheet retourwater terug komt.
Het systeem moet hier voor gemaakt zijn, radiatoren geschikt voor lage temperaturen etc.
Dat is gelukkig allemaal dik in orde hier :)

We krijgen trouwens maandag iemand op bezoek voor een offerte voor een hybride warmtepomp. Lager gasverbruik O+
Spoilers!
pi_211015022
Wij hebben bij het jaarlijks onderhoud van de ketel meteen de temperatuur laten verlagen. Maar wij hebben de afgelopen jaren veel gedaan aan isolatie en andere dingen om minder gas te verbruiken dus de exacte besparing hiervan weet ik niet.

En mede door dit topic kijk ik nu bij veel aankopen of het in de aanbieding is. Net het Kruidvat ingelopen voor wat voorraad maandelijks vrouwenspul. Anders was ik gewoon een willekeurig dichtsbijzijnde winkel ingelopen (overigens is dat vrouwenspul nu overal in de aanbieding, maar eej het gaat om het idee).
  Moderator vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:26:59 #34
236264 crew  capricia
pi_211015068
Ik heb laatst een ritje naar Kleef in Duitsland gedaan. Wel met de leaseauto, dus geen brandstofkosten.
Maar zelfs dan, benzine is 1,75 daar.

Ben vooral voor drogisterij produkten en wijn gegaan. Ik was geschokt met het prijsverschil met Nederland. Ook een hapje gegeten in de horeca daar, ook dat is euro's goedkoper dan in NL.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211015100
Scherpe kortingen drogist artikelen bij https://www.deonlinedrogi(...)F44xojhoCAikQAvD_BwE
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:32:51 #36
37248 BertV
Klei indiaan
pi_211015132
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 10:26 schreef capricia het volgende:
Ik heb laatst een ritje naar Kleef in Duitsland gedaan. Wel met de leaseauto, dus geen brandstofkosten.

Ben vooral voor drogisterij produkten en wijn gegaan. Ik was geschokt met het prijsverschil met Nederland. Ook een hapje gegeten in de horeca daar, ook dat is euro's goedkoper dan in NL.
Ik heb tijden mijn boodschappen gedaan in duitsland.
werk in Tiel - Kranenburg - Amersfoort

Dat koste alleen zoveel tijd, ik kocht meer drank.
Uiteindelijk werkt voor mij consuminderen beter.
pi_211015154
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 10:29 schreef Ponsai het volgende:
Scherpe kortingen drogist artikelen bij https://www.deonlinedrogi(...)F44xojhoCAikQAvD_BwE
Sommige dingen moet je zo snel mogelijk in huis hebben (gebrek aan planning dus). :)

Vrijwel alle drogisterij spullen kan je wel een keer 1 + 1 inslaan in Nederland, maar dan moet je daar wel op letten. Dat is echt een ding voor ons.....maar we komen er wel.
pi_211015195
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 10:34 schreef exode het volgende:

[..]
Sommige dingen moet je zo snel mogelijk in huis hebben (gebrek aan planning dus). :)

Vrijwel alle drogisterij spullen kan je wel een keer 1 + 1 inslaan in Nederland, maar dan moet je daar wel op letten. Dat is echt een ding voor ons.....maar we komen er wel.
Nu bestellen is morgen in huis. Best snel toch?
pi_211015245
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 10:38 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Nu bestellen is morgen in huis. Best snel toch?
Ja hoor, maar ik heb het dus NU nodig en verloofde ook. Als je die ene keer per maand misgrijpt, is dat best lastig als vrouw.

Het is een leuk leerpunt voor ons, beter op de voorraad letten en de aanbiedingen daarmee matchen.
  Moderator vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:50:09 #40
236264 crew  capricia
pi_211015310
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 10:32 schreef BertV het volgende:

[..]
Ik heb tijden mijn boodschappen gedaan in duitsland.
werk in Tiel - Kranenburg - Amersfoort

Dat koste alleen zoveel tijd, ik kocht meer drank.
Uiteindelijk werkt voor mij consuminderen beter.
Ja. Het was een uur heen en anderhalf uur terug vanaf Utrecht.
Niet even om de hoek dus.
En mijn elf-jarige vond het ook heel interessant, om bij de grensovergang die oude vervallen gebouwen enzo te bekijken. En dat daar vroeger een echte grens was. :D
Het was dus ook een soort uitje voor ons twee in de herfstvakantie.

Maar zo eenmaal per zoveel maanden naar de drogisterij daar en wijn halen, dat ga ik wel doen. Scheelt veel geld.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:24:03 #41
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_211016211
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 10:26 schreef capricia het volgende:

Vanuit Eindhoven hebben we ook een tijdje getankt in de buurt van Lommel toen de benzineprijzen nog 2,25/L waren. Kost toch elke keer weer weet tijd.

Ik merk dat onze lokale Total iets goedkoper is dan de andere ketens (22 cent korting per liter).
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:24:52 #42
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_211016228
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 10:34 schreef exode het volgende:

[..]

Die 1+ 1 acties zijn een keer langsgekomen in Keuringsdienst van waarde, geloof ik. Zelfs met die acties betaal je nog meer dan in Duitsland :P
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_211016808
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 12:24 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Die 1+ 1 acties zijn een keer langsgekomen in Keuringsdienst van waarde, geloof ik. Zelfs met die acties betaal je nog meer dan in Duitsland :P
Ja, dat is interessant als je daar in de buurt woont of een lease auto hebt. Met de huidige benzineprijzen moet ik wel heeeeel veel inkopen. Zou niet weten waar ik het allemaal op moet slaan.

Ik ben opgegroeid op een kwartier rijden van Belgie. Mijn vader haalde zijn bier en shag altijd in Belgie. Maar ik drink en rook niet, nog goedkoper ;)
pi_211022684
Eindelijk zijn de kaarsen weer in de aanbieding bij de Hema. 2+1 gratis. Meteen groot ingeslagen en met een cadeaukaart van Scoupy in totaal toch bijna 50 euro uitgespaard. Ik kan er deze winter weer even tegenaan. 8-)

Jammer dat de voucher van ING rentepunten niet werkte. Dat zou helemaal leuk zijn geweest.
pi_211023344
Ik was vanavond een halfuur voor sluitingstijd bij de Jumbo. Ze waren de kortings-koeling net aan het volladen en ik zag al allerlei lekkere dingen. Maar ik kreeg van de medewerker te horen dat ik niks mocht pakken, want dit was allemaal voor morgen. :?

Dat had ik nog niet eerder gehad. Ja die spullen zijn morgen pas op de datum, maar of ze nou vandaag aan het eind van de dag of morgen aan het begin van de dag verkocht worden maakt toch niet uit? Afgeprijsd zijn ze al.
pi_211023480
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 21:45 schreef bloempje-moi het volgende:
Eindelijk zijn de kaarsen weer in de aanbieding bij de Hema. 2+1 gratis. Meteen groot ingeslagen en met een cadeaukaart van Scoupy in totaal toch bijna 50 euro uitgespaard. Ik kan er deze winter weer even tegenaan. 8-)

Jammer dat de voucher van ING rentepunten niet werkte. Dat zou helemaal leuk zijn geweest.
Dank voor de tip, ik ga de voorraad kaarsen ook weer even aanvullen
pi_211023505
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 22:37 schreef Tele6 het volgende:
Ik was vanavond een halfuur voor sluitingstijd bij de Jumbo. Ze waren de kortings-koeling net aan het volladen en ik zag al allerlei lekkere dingen. Maar ik kreeg van de medewerker te horen dat ik niks mocht pakken, want dit was allemaal voor morgen. :?

Dat had ik nog niet eerder gehad. Ja die spullen zijn morgen pas op de datum, maar of ze nou vandaag aan het eind van de dag of morgen aan het begin van de dag verkocht worden maakt toch niet uit? Afgeprijsd zijn ze al.
Het is op zn minst opmerkelijk te noemen. Temeer omdat dat koelschap gewoon een schap is net als alle andere schappen. Als ze niet willen dat je het nu al pakt, moeten ze het pas in de ochtend bijvullen :{w In jouw geval had ik een extra rondje in de winkel gelopen en 2 minuten later teruggekomen als de medewerker weg was.

Zou het in de gaten houden om te kijken of dit steevast zo is rond die tijd. Is dat het geval dan kun je je voordeel ermee doen.

Zo ging ik voorheen -op mn vorige woonadres- nog weleens een kwartiertje voor tijd naar de Lidl, omdat ik wist dat ze dan vrijwel altjd de 'verspil mij niet'-bakken bijvulden en ook het brood al afgeprijsd klaar lag soms. Dan had je dus 1e keus in afgeprijsde boodschappen.
pi_211023531
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 22:37 schreef Tele6 het volgende:

Nou moe, zulke onzin hoor je toch niet vaak.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_211023553
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 22:49 schreef Inbox het volgende:

[..]
Het is op zn minst opmerkelijk te noemen. Temeer omdat dat koelschap gewoon een schap is net als alle andere schappen. Als ze niet willen dat je het nu al pakt, moeten ze het pas in de ochtend bijvullen :{w In jouw geval had ik een extra rondje in de winkel gelopen en 2 minuten later teruggekomen als de medewerker weg was.

Een voordeel: je weet nu hoelaat het schap gevuld wordt. Volgende keer wederom in de gaten houden en dan kan je ernaar handelen.

Zo ging ik voorheen -op mn vorige woonadres- nog weleens een kwartiertje voor tijd naar de Lidl, omdat ik wist dat ze dan de 'verspil mij niet'-bakken bijvulden en ook het brood al afgeprijsd klaar lag soms. Dan had je dus 1e keus in afgeprijsde boodschappen.
Het vervelende is dat deze Jumbo nogal ruim in z'n medewerkers zit, dus die hangen overal rond. Na m'n rondje door de winkel stonden ze met z'n drieën naast die koeling te kletsen :') en er stonden op nog 2 plekken in de winkel groepjes medewerkers te kletsen.
De winkel is pas een maandje open, dus ik denk dat ze alles wat anders ingeschat hadden. Of misschien trekt het werk nog aan de komende maanden.
pi_211024087
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 22:52 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Het vervelende is dat deze Jumbo nogal ruim in z'n medewerkers zit, dus die hangen overal rond. Na m'n rondje door de winkel stonden ze met z'n drieën naast die koeling te kletsen :') en er stonden op nog 2 plekken in de winkel groepjes medewerkers te kletsen.
De winkel is pas een maandje open, dus ik denk dat ze alles wat anders ingeschat hadden. Of misschien trekt het werk nog aan de komende maanden.
Mooi toch? Hebben ze geen oog voor jou als klant als ze druk met elkaar bezig zijn.

In de Jumbo's waar ik kwam en nu niet meer van hen van de 'vers is vers' mag gebruik maken, zijn het maar 2 medewerkers die moeilijk doen. De rest boeit het geen reet. Ik denk dat je hier gewoon een overijverige medewerker te pakken hebt gehad die een beetje doorschiet in zn werk. Zeg maar een soort user met mod-aspiraties die dat even wil tonen 8-)
pi_211027127
Donderdag:

30 euro korting per maand gekregen bij de internet/tv aanbieder.
En dan niet drie maanden of zes maanden, maar altijd. Hoppa-aaah.
Middels wat mooie aanpassingen in het contract en vaste klanten korting.
Wat lager in snelheid bv.

Paar uur later nieuwe TV gekocht met 250 euro korting.
Hoppa-aah. Ook via een actie waar ik net op tijd ben ingesprongen.

Dit zijn DE dingen die schelen! *O*
pi_211027153
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 11:34 schreef Ponsai het volgende:
Donderdag:

Dus jij was één van de mensen die als gorilla's op de ramen bonsden bij de BCC :P
pi_211027174
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 11:37 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dus jij was één van de mensen die als gorilla's op de ramen bonsden bij de BCC :P
Nee.
Gewoon het gesprek aan gaan met de verkoper, en als je geluk hebt heb je iemand die mee gaat.
Je gaat natuurlijk niet over koetjes en kalfjes praten, maar over waarom jij denkt dat een TV X waard is en niet Y.
Stevig onderbouwd uiteraard.

De voorbereiding duurde even.
Het gesprek nam 40 minuten in beslag.

Remember: er zit op zoiets altijd MARGE.
  Spellchecker zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:27:36 #54
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_211028138
Deze meneer is dit jaar weer in het nieuws:

Verwarmde broek levert Joop lage energierekening op; klaar voor de herfst
quote:
De dagen worden korter en de nachten kouder. Na een lange nazomer lijkt de herfst nu toch echt aangebroken. Voor sommige mensen zijn dit weersomstandigheden waar ze niet naar uitkijken. Helmonder Joop Martinali (80) heeft er geen enkele moeite mee en vreest ook niet een hoge energierekening met de winter in het vooruitzicht. Hij zweert bij zijn elektrisch verwarmde broek die hij vorig jaar aanschafte.

"Ik had vorig jaar een 1300 euro lagere energierekening!", vertelt Joop vol trots. "Mijn rekening bedroeg ongeveer 250 euro. Het kan ook nog ietsje minder zijn."

* "Ik moet het warm hebben, niet mijn meubels."

Zijn geheim? Hij zet de verwarming thuis laag - op zo'n 17 graden - en verwarmt alleen zijn lichaam.

De 80-jarige Helmonder is al langer bijzonder geïnteresseerd in duurzame energie. Hij leest allemaal boeken en gaat naar bijeenkomsten over de overschakeling naar duurzame energie. Hij stelde vorig jaar vast dat het heel veel energie kost om het in het najaar behaaglijk te hebben in huis. "Ik moet het warm hebben, niet mijn meubels", realiseerde hij zich. "Heel het huis warm stoken is niet echt efficiënt."

Joop ging daarop op zoek naar winkels die elektrisch verwarmde kleren verkopen. "Het is dezelfde techniek die we kennen uit elektrische dekens voor mensen die het koud in bed hebben."

"De broek even aanzetten en toen zat ik zo weer een gevoelstemperatuur van weer 22 graden!"
In Nederland zijn die kleren erg duur. "Een verwarmde broek kost hier 150 tot tweehonderd euro." Daarom bestelde hij er eentje in China, voor een derde van de Nederlandse prijs. "Je krijgt er alleen geen powerbank bij, maar die zijn niet zo duur hier."

Vanwege de late nazomer had Joop zijn verwarmde broek de afgelopen tijd amper nodig. "Het was half oktober nog 21, 22 graden." Maar toen kort geleden de temperatuur serieus daalde, deed hij de broek meteen weer aan. "Toen had ik het 's avonds ineens wat koud. Toen heb ik anderhalf uur die broek aangezet. De batterij van die broek draag ik bij me. Knopje aan, knopje uit en toen zat ik zo weer op een gevoelstemperatuur van 22 graden!"

"Heel de kamer verwarmen doe ik alleen als er bezoek komt."

"Kijk, ik ben alleenstaand", legt de Helmonder uit. "Ik ga ervan uit dat alleen mijn lichaam verwarmd moet zijn. De deurknop hier thuis is dus gewoon koud. De hele kamer verwarmen doe ik alleen als er bezoek komt. Dan moet de visite dit van tevoren even doorgeven, dan zet ik een uur van tevoren de verwarming aan. Als het bezoek dan weer weg is, zet ik die weer laag."

Hij weet niet hoe lang hij met de elektrische verwarmde broek kan doen. "Maar het werkt perfect tot nu toe." Lachend: "Heel veel mensen zetten vraagtekens bij spullen die uit het oosten komen, maar ik bewijs het tegendeel!"
pi_211028389
Hele discussie met iemand gehad hierover. Eens, en binnenkort twee keer, per week is er in het buurthuis eten. Iedereen is welkom, er is dan gekookt en ga je samen eten met zo'n 50 mensen. Ik heb besloten mijn sociale angst aan de kant te zetten en heen te gaan.

Vertelde het aan een vriendin en die zei dat het heel duur is en ik vind het normaal van prijs: 2,50¤ voor een flink bord eten en incl drinken en toetje.

Is dat duur of niet? Ik doe het toch, ben alleen benieuwd hoe jullie tegen die prijs aankijken?
pi_211028411
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 11:40 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Nee.
Gewoon het gesprek aan gaan met de verkoper, en als je geluk hebt heb je iemand die mee gaat.
Je gaat natuurlijk niet over koetjes en kalfjes praten, maar over waarom jij denkt dat een TV X waard is en niet Y.
Stevig onderbouwd uiteraard.

De voorbereiding duurde even.
Het gesprek nam 40 minuten in beslag.

Remember: er zit op zoiets altijd MARGE.
Was je oude tv kapot?
pi_211028448
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 13:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hele discussie met iemand gehad hierover. Eens, en binnenkort twee keer, per week is er in het buurthuis eten. Iedereen is welkom, er is dan gekookt en ga je samen eten met zo'n 50 mensen. Ik heb besloten mijn sociale angst aan de kant te zetten en heen te gaan.

Vertelde het aan een vriendin en die zei dat het heel duur is en ik vind het normaal van prijs: 2,50¤ voor een flink bord eten en incl drinken en toetje.

Is dat duur of niet? Ik doe het toch, ben alleen benieuwd hoe jullie tegen die prijs aankijken?
Spotgoedkoop is dat. En gezellig. Doen!
  Spellchecker zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:58:31 #58
197773 crew  maily
pi_211028475
quote:

Ik vind het niet veel.
Kun jij voor jezelf voor dat bedrag een maaltijd maken incl drinken en een toetje?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_211028533
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 13:55 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Spotgoedkoop is dat. En gezellig. Doen!
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 13:58 schreef maily het volgende:

[..]
Ik vind het niet veel.
Kun jij voor jezelf voor dat bedrag een maaltijd maken incl drinken en een toetje?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, ik eet nooit toetjes en drink enkel theee/water/koffie. Dus dan is het gemakkelijk gezegd.

En jep, ik ga zeker :) Verheug me erop
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:07:32 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211028583
quote:

Heeft die vriendin je wel goed verstaan? 2,50 is echt heel goedkoop.

Ik hoop dat het bevalt!
The love you take is equal to the love you make.
pi_211028773
Hier kun je zelf amper (als al) voor koken en je hoeft niets te doen! Ik zou het wel weten *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_211028789
Dan heb ik gewoon gelijk ;)
En jep! Ik ben er bij de volgende keer
pi_211030085
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 11:34 schreef Ponsai het volgende:
Donderdag:

Wat lager in snelheid bv.

Hoeveel betaalde je, hoeveel betaal je nu en hoe heb je die 30 euro korting voor elkkaar gekregen dat die voor altijd is want dit klinkt wel erg interessant :Y

Tv van straat geplukt, gerepareerd en over een klein uurtje is ie verkocht voor 200 euro als het meezit *O*
Koop zelden nieuwe apparatuur. Enige uitzondering was 3 maanden terug bij de Lidl bij de 50% korting op de opruiming. Kocht ik voor 100 euro een TV die dezelfde week bij ze in de aanbieding was voor 200 euro. Een voorloper ervan had ik al en die verkocht ik voor 75 euro conform met wat ik van plan was. En toen had ik voor 25 euro verschil een gloednieuwe android full hd smarttv met 3 jaar garantie en 0 branduren in plaats van eentje die echt 2 jaar continue aan heeft gestaan aan branduren :)

Dingen kapot kopen en repareren is ook een vorm van zuinigheid :Y

[ Bericht 21% gewijzigd door Inbox op 21-10-2023 16:35:22 (con) ]
pi_211030144
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 13:27 schreef maily het volgende:
Lachend: "Heel veel mensen zetten vraagtekens bij spullen die uit het oosten komen, maar ik bewijs het tegendeel!"
Hopelijk geen broekfire uhhh backfire straks
pi_211030164
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 16:29 schreef Inbox het volgende:

[..]
Hoeveel betaalde je, hoeveel betaal je nu en hoe heb je die 30 euro korting voor elkkaar gekregen dat die voor altijd is want dit klinkt wel erg interessant :Y

Tv van straat geplukt, gerepareerd en over een klein uurtje is ie verkocht voor 200 euro als het meezit *O*
Koop zelden nieuwe apparatuur. Enige uitzondering was 3 maanden terug bij de Lidl bij de 50% korting op de opruiming. Kocht ik voor 100 euro een TV die dezelfde week bij ze in de aanbieding was voor 200 euro. Een voorloper ervan had ik al en die verkocht ik voor 75 euro conform met wat ik van plan was. En toen had ik voor 25 euro verschil een gloednieuwe android full hd smarttv met 3 jaar garantie en 0 branduren in plaats van eentje die echt 2 jaar continue aan heeft gestaan aan branduren :)

Dingen kapot kopen en repareren is ook een vorm van zuinigheid :Y
Wauw! En dat reparen kan je zelf? Super goed dat je dit doet.
pi_211030301
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 16:40 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Wauw! En dat reparen kan je zelf? Super goed dat je dit doet.
Soms kan ik het zelf, soms heb ik wat hulp nodig. YouTube en reparatie website bieden dan de helpende hand. Het is gewoon een kwestie van doen en proberen. Het apparaat is toch al kapot en afgeschreven als regulier laten repareren te duur is.

Je moet eens weten hoe makkelijk dingen soms op te lossen zijn. Een stukje plakband kan al genoeg zijn om een tv te repareren. Een condensatortje vervangen a 0,50 euro en het apparaat kan zomaar weer werken. Even googlen leert je zoveel dat je gigantisch kunt besparen door zelf te kijken of je iets kunt maken.

Nu kijk ik of en toe op marktplaats of er nog een kapotte tv ofzo aangeboden wordt. Is het in de buurt dan is het de gok wel waard om te kijken of ik die kan overnemen. En ook dat is een tip: verkoop die tv kapot als ej nog vrij recent is ipv mee te geven aan de verkoper van je nieuwe tv. Voor onderdelen of voor hobby reparateurs is ie vaak nog paar tientjes waard. Zeker als het scherm nog heel is en reparatie nog mogelijk is.
pi_211030353
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 16:59 schreef Inbox het volgende:

[..]
Soms kan ik het zelf, soms heb ik wat hulp nodig. YouTube en reparatie website bieden dan de helpende hand. Het is gewoon een kwestie van doen en proberen. Het apparaat is toch al kapot en afgeschreven als regulier laten repareren te duur is.

Je moet eens weten hoe makkelijk dingen soms op te lossen zijn. Een stukje plakband kan al genoeg zijn om een tv te repareren. Een condensatortje vervangen a 0,50 euro en het apparaat kan zomaar weer werken. Even googlen leert je zoveel dat je gigantisch kunt besparen door zelf te kijken of je iets kunt maken.

Nu kijk ik of en toe op marktplaats of er nog een kapotte tv ofzo aangeboden wordt. Is het in de buurt dan is het de gok wel waard om te kijken of ik die kan overnemen. En ook dat is een tip: verkoop die tv kapot als ej nog vrij recent is ipv mee te geven aan de verkoper van je nieuwe tv. Voor onderdelen of voor hobby reparateurs is ie vaak nog paar tientjes waard. Zeker als het scherm nog heel is en reparatie nog mogelijk is.
^O^
Het is niet voor mij weggelegd om te repareren. Maar het is tof dat jij dat doet en zo opzoek bent!
En ik zet voortaan zoiets te koop als het stuk is. Al is mijn televisie erg klein en inmiddels tien jaar oud _O- doet het nog perfect
pi_211030386
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 17:06 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
^O^
Het is niet voor mij weggelegd om te repareren. Maar het is tof dat jij dat doet en zo opzoek bent!
En ik zet voortaan zoiets te koop als het stuk is. Al is mijn televisie erg klein en inmiddels tien jaar oud _O- doet het nog perfect
Je denkt dat je het niet kan, maar ook jij kan dat ;) Vaak is het echt doodsimpel en helemaal als alles al voorgekauwd wordt op fora en precies duidelijk is wat er kapot is.
pi_211030708
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 17:11 schreef Inbox het volgende:

[..]
Je denkt dat je het niet kan, maar ook jij kan dat ;) Vaak is het echt doodsimpel en helemaal als alles al voorgekauwd wordt op fora en precies duidelijk is wat er kapot is.
I know, mijn pa deed het ook (al was het soms de vraag of het geen heling was _O- )
Alleen ik heb de ruimte niet en wil geen extra apparatuur in mijn leefomgeving ;) Daarnaast zou ik nooit een stekker in het contact stoppen met iets dat ik zelf met elektra heb gespeeld :P

Ik heb weer andere dingen waarop ik bespaar waarvan jij misschien denkt van top dat jij dat doet, maar niks voor mij
pi_211032608
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 16:29 schreef Inbox het volgende:

[..]
Samen goed naar het abonnement gekeken;
Bundelkorting, lagere intersnelheid op advies klantenservice (even testen komende weken of het snel genoeg is, anders kan het snel terug omhoog), verhaaltje dar concurrent scherpe aanpassing heeft en ik al heel veel jaren vaste klant ben.
Eerste twee drukt het structureel omlaag
pi_211033063
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 20:44 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Samen goed naar het abonnement gekeken;
Bundelkorting, lagere intersnelheid op advies klantenservice (even testen komende weken of het snel genoeg is, anders kan het snel terug omhoog), verhaaltje dar concurrent scherpe aanpassing heeft en ik al heel veel jaren vaste klant ben.
Eerste twee drukt het structureel omlaag
Oh, gewoon gedowngrade dus eigenlijk. Ik dacht dat je hetzeflde abonnement zou houden.
pi_211035144
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 21:12 schreef Inbox het volgende:

[..]
Oh, gewoon gedowngrade dus eigenlijk. Ik dacht dat je hetzeflde abonnement zou houden.
Klopt.
Op nieuw abonnement wel korting.
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 23:40:55 #73
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_211035176
Het meeste besparen doe ik met het uithouden van de verwarming.
Ik zit elke winter gewoon onder de dekens, en een hele dikke trui.

Het is nu op het moment 17 graden binnen, goed te doen nog.
  Spellchecker zondag 22 oktober 2023 @ 17:57:44 #74
197773 crew  maily
pi_211042833
https://www.nu.nl/economi(...)-geen-doorstart.html

Big Bazar maakt geen doorstart.
De voorraden worden met korting verkocht.
pi_211043015
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2023 17:57 schreef maily het volgende:

-O-
  Spellchecker zondag 22 oktober 2023 @ 18:22:10 #76
197773 crew  maily
pi_211043028
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 18:20 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
-O-
Ja jammer, maar voor de zuinigerds hier een tip.
Wie weet wat je er nog kan scoren voor bijna niks. :+
Kerstmeuk enzo.
pi_211043050
Krijgen we weer van die BCC taferelen :D
  Spellchecker zondag 22 oktober 2023 @ 18:25:01 #78
197773 crew  maily
pi_211043054
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 18:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Krijgen we weer van die BCC taferelen :D
Bonzende gorilla's :X

Mja, bij Big Bazar verkopen ze geen witgoed :+
pi_211043073
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2023 18:25 schreef maily het volgende:

[..]
Bonzende gorilla's :X

Mja, bij Big Bazar verkopen ze geen witgoed :+
Pas maar op voor de knutselmenigte!
pi_211043079
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2023 17:57 schreef maily het volgende:

Na dat de prijzen zijn verhoogd vrees ik.
Zal de webwinkel eens in de gaten houden.
  Spellchecker zondag 22 oktober 2023 @ 18:28:10 #81
197773 crew  maily
pi_211043085
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 18:27 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
:@
pi_211043512
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 18:27 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Hahaha ja wij crea-mensen zijn levensgevaarlijk! Vechten om dat ene doosje kraaltjes
pi_211049626
Afgelopen woensdag liep ik bij Big Bazar Arnhem (Presikhaaf), maar daar bestond de winkel al voor de helft uit lege schappen. Er was vooral veel aan verzorgingsprodukten en schoonmaakmiddelen.
pi_211054452
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 07:51 schreef fietsmiep het volgende:
Afgelopen woensdag liep ik bij Big Bazar Arnhem (Presikhaaf), maar daar bestond de winkel al voor de helft uit lege schappen. Er was vooral veel aan verzorgingsprodukten en schoonmaakmiddelen.
Mn pa belde me net met de mededeling dat er nu 50% korting was. Hij had sokken gekocht voor nu omgerekend 40ct per paar.

Zometeen fiets ik langs een filiaal om te kijken wat ze hier nog hebben liggen. Heb niks nodig, maar je weet nooit wat ze hebben liggen waar je nu goedkoop op stuit. Ik kwam er verder nooit, om de een of andere manier trok die zaak me totaal niet. Ik ging liever naar de Action.

Edit: niks interessants gezien eigenlijk. Enige wat interessant kan zijn was voor mn ouweheer: batterijtje voor zn gehoorapparaat voor omgerekend nu 1 euro. Maar daar heeft ie nog een flinke voorraad van liggen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Inbox op 23-10-2023 17:27:34 ]
pi_211102221
Bij de Lidl wat pakken rijst voor ¤0,25 meegenomen, er lag best wat houdbaar spul in de ‘verspil me niet bak’
pi_211102509
Ik was vandaag in twee Jumbo's. De aanbieding die ik zocht heb ik niet gevonden maar blijkbaar hebben ze opruiming van biologische koffiebonen. Ik heb in totaal 12 zakken bonen a 500g waar ik tussen de 2,50 en 4,50 voor heb betaald. Daarnaast nog goed gescoord in de aanbiedingenbak: spinazie, tuinkers en bloemkoolrijst.
Spoilers!
pi_211109580
*O*

Wij zijn in het afgelopen jaar van 430 liter water per dag naar 271 gegaan. Dat is 11 liter minder dan een gemiddeld tweepersoons huishouden. Met 136 liter per persoon per dag zitten we nog wel 36 liter boven wat als duurzaam gebruik wordt gezien.

De vermindering komt door 2 dingen. Ik ben minder vaak en veel korter gaan douchen. En vorig jaar heeft het druppelsysteem voor de moestuin per ongeluk een hele week aan gestaan. Dit jaar was de regen ook een stuk beter verdeeld over de zomer dus ik heb de tuin ook minder water hoeven geven, al heeft het nieuwe wildbloemenveld wel veel water gekregen.

Voor volgend jaar heb ik goede hoop. We moeten een paar kranen vervangen, die gaan dan waterbesparend worden. Daarnaast is de tuin zo goed als aangeplant dus ik hoef veel minder water te geven. We zijn nu bezig met regentonnen aan te sluiten. En volgend jaar kan het water voor de tuin ook uit de sloot komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 28-10-2023 11:27:06 ]
Spoilers!
pi_211109906
Ik heb niet altijd de motivatie om netjes naar de supermarkt te gaan. Dus ik heb een motiverende vergelijking gemaakt. Een week luxe eten (past in het budget en soms moet het kunnen).
Bij picnic had ik alles ingevoerd --> 43 euro
Bij de supermarkt --> 30 euro
Scheelt toch wel behoorlijk, zeg een tientje per week, zeg 40 euro per maand :o

En dan denken aan dingen als een verspakket, zuurkool met tierelantijntjes, lasange met alles erop en eraan. Pannenkoeken. Brood, beleg, koffie, wc-papier...
Gewoon een ruime week aan eten... en ja, dure week, volgende week weer netjes zuunig.
pi_211119964
Ik merk wel dat ik hier vaak denk 'waar haal je de tijd vandaan?'. Ik kom zelden zomaar in een supermarkt.

Wat ik wel heel goed heb gedaan is gisteren de tank van de auto volgooien, dit weekend en komende weken 'moeten' we vaker met de auto op pad. Langere afstanden ook en op zaterdag 10 cent per liter extra korting op de tank hier in het dorp. Ik lette daar nooit op :@ maar dat is wel een snelle winst omdat we er toch voorbij reden.

En verder wordt komende maand een nogal dure maand, onvermijdbare kosten helaas. Bijna 1000 Euro dus dat doet behoorlijk pijn.

De afgelopen maanden kopen wij bewuster en hebben we wat quick wins gedaan (gewoonweg abonnementen opzeggen bijvoorbeeld), vanaf 1 januari gaan er nog eens aardig wat maandelijkse kosten af. Onze vaste lasten zijn dan met ruim 500 Euro gedaald. Na dit schooljaar gaat de BSO ook omlaag door minder uren voor de oudste dat zal ook iets van 200 Euro per maand schelen *O*
pi_211120834
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 11:22 schreef exode het volgende:
Ik merk wel dat ik hier vaak denk 'waar haal je de tijd vandaan?'. Ik kom zelden zomaar in een supermarkt.

Wat ik wel heel goed heb gedaan is gisteren de tank van de auto volgooien, dit weekend en komende weken 'moeten' we vaker met de auto op pad. Langere afstanden ook en op zaterdag 10 cent per liter extra korting op de tank hier in het dorp. Ik lette daar nooit op :@ maar dat is wel een snelle winst omdat we er toch voorbij reden.

En verder wordt komende maand een nogal dure maand, onvermijdbare kosten helaas. Bijna 1000 Euro dus dat doet behoorlijk pijn.

De afgelopen maanden kopen wij bewuster en hebben we wat quick wins gedaan (gewoonweg abonnementen opzeggen bijvoorbeeld), vanaf 1 januari gaan er nog eens aardig wat maandelijkse kosten af. Onze vaste lasten zijn dan met ruim 500 Euro gedaald. Na dit schooljaar gaat de BSO ook omlaag door minder uren voor de oudste dat zal ook iets van 200 Euro per maand schelen *O*
Lekker bezig! Dat bewust naar abo's kijken kan echt enorm schelen. En je geniet meer van wat je behoudt!
pi_211135805
En weer een pakje gratis kaas! :7
Ze zijn in die supermarkt volgens mij wel geïnstrueerd om alleen het verschil in bedrag terug te betalen. Pas als je zegt dat je het gratis mag meenemen, krijg je je geld terug. Vorige keer werden er wat blikken uitgewisseld tussen de personeelsleden toen ik dat zei, maar ja. Het zijn hun eigen regels.

Ik kwam er vandaag wel achter dat er weer een abonnement stilletjes verhoogd was in prijs. Altijd zo lullig als ze dat doen.
pi_211154803
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 11:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
*O*

Wij zijn in het afgelopen jaar van 430 liter water per dag naar 271 gegaan. Dat is 11 liter minder dan een gemiddeld tweepersoons huishouden. Met 136 liter per persoon per dag zitten we nog wel 36 liter boven wat als duurzaam gebruik wordt gezien.

De vermindering komt door 2 dingen. Ik ben minder vaak en veel korter gaan douchen. En vorig jaar heeft het druppelsysteem voor de moestuin per ongeluk een hele week aan gestaan. Dit jaar was de regen ook een stuk beter verdeeld over de zomer dus ik heb de tuin ook minder water hoeven geven, al heeft het nieuwe wildbloemenveld wel veel water gekregen.

Voor volgend jaar heb ik goede hoop. We moeten een paar kranen vervangen, die gaan dan waterbesparend worden. Daarnaast is de tuin zo goed als aangeplant dus ik hoef veel minder water te geven. We zijn nu bezig met regentonnen aan te sluiten. En volgend jaar kan het water voor de tuin ook uit de sloot komen.
Ons maandbedrag gaat van 19 naar 17 euro. Twee jaar geleden was het nog 21 euro.

Toch fijn. Al vind ik dit niet voor het geld belangrijk maar wel voor het milieu.
Spoilers!
pi_211155702
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 11:13 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ons maandbedrag gaat van 19 naar 17 euro. Twee jaar geleden was het nog 21 euro.

Toch fijn. Al vind ik dit niet voor het geld belangrijk maar wel voor het milieu.
En wanneer je korter doucht bespaar je naast water ook gas (ik neem maar even aan dat je niet koud doucht ;) )
Dat bespaart ook weer geld en is goed voor het milieu ^O^
pi_211155989
Bij de Lidl werd de actiekoeling leeggemaakt voor het feestassortiment, dus er lagen heel uiteenlopende dingen in het bakje voor ¤0,25. Ik nam mee: een stuk pecorino, chicken mexicaans iets en een pakje met 3 braadworsten, allemaal nog weken houdbaar. Bij de Jumbo was het ook weer goed scoren met een ‘brood van gisteren’ voor ¤0,50 en wat spullen uit de afprijzingskoeling. Bij de Vomar heeft er iemand die de zuivelkoeling controleerde een bril nodig want die zag 04-11 aan voor 01-11 en heeft er dus afprijzingsstickers op geplakt.
Kasten weer gevuld voor weinig *O*
pi_211160219
Het was weer fijn boodschappen doen bij de Jumbo met de punten, ¤5 korting op de boodschappen :9
pi_211184454
Bij Jumbo is er nu een actie dat je 1000 punten krijgt als je in 1 transactie 50 euro uitgeeft aan boodschappen. Die kun je later weer inwisselen voor 5 euro korting.

Ik denk dat ik heel veel wc papier ga kopen :s) (normaal kom ik aan 10 a 20 euro in die winkel)
  Moderator vrijdag 3 november 2023 @ 21:46:01 #97
382129 crew  Donna
pi_211185249
Ik had al 1000 punten en heb de 5 euro korting al gebruikt!
pi_211199240
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb niet altijd de motivatie om netjes naar de supermarkt te gaan. Dus ik heb een motiverende vergelijking gemaakt. Een week luxe eten (past in het budget en soms moet het kunnen).
Bij picnic had ik alles ingevoerd --> 43 euro
Bij de supermarkt --> 30 euro
Scheelt toch wel behoorlijk, zeg een tientje per week, zeg 40 euro per maand :o

En dan denken aan dingen als een verspakket, zuurkool met tierelantijntjes, lasange met alles erop en eraan. Pannenkoeken. Brood, beleg, koffie, wc-papier...
Gewoon een ruime week aan eten... en ja, dure week, volgende week weer netjes zuunig.
Moet je in de supermarkt wel streng zijn en aan je lijstje houden, dat kan niet iedereen.
pi_211199294
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 10:01 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Moet je in de supermarkt wel streng zijn en aan je lijstje houden, dat kan niet iedereen.
Ik ben een vrij rigide persoon. Dus dat gaat wel goed hier
  zondag 5 november 2023 @ 10:51:38 #100
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_211199567
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 10:01 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
En niet met de auto gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')