quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:16 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ook boeren zijn welkom op Fok!@:dkup
Bijna weekend idd.
Ik zag de laatste weken weer het maaien op de weilanden. Strobalen. Kroppen rode kool werden van het land gehaald.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:18 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
*gaat koei'n van stal haolen
En dan het liefst in Hengeloooooooquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:26 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zag de laatste weken weer het maaien op de weilanden. Strobalen. Kroppen rode kool werden van het land gehaald.
Ik zou oprecht graag een week op de boerderie mee willen lopen.
Beetje tractor rijden, patronen in het land maaien, kolen van het land halen.
Iemand hier met een boerderij die nog een hulpje nodig heeft?
Bietje mais hakselen en dikke bak met biet'n rooienquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:26 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zag de laatste weken weer het maaien op de weilanden. Strobalen. Kroppen rode kool werden van het land gehaald.
Ik zou oprecht graag een week op de boerderie mee willen lopen. Beetje tractor rijden, patronen in het land maaien, kolen van het land halen.
Iemand hier met een boerderij die nog een hulpje nodig heeft?
RIP @Zipportalquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:31 schreef dick_laurent het volgende:
Pohhhh die gevoelstemperatuur nu in 't noord'n. Alleen voor ekte bikkels
Deze regen mét kou is wel de absolute hel.quote:
Koud?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:47 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Deze regen mét kou is wel de absolute hel.
Is het niet koud in het Noorden?quote:
In Eindhoven staat de teller al op 44 mm.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:
In Limburg begint het nu droog te worden..
In zuid Nederland is er de afgelopen 24 uur 20 - 40 mm regen gevallen.
Het is hier 9 graden. Misschien niet heel koud, maar wel heel fris. Absoluut niet warm, zacht of mild iig. Volgende week gelukkig weer wat warmer. Morgen ook alweer 15. Als het dan toch herfstig nat is, dan liever 15 i.p.v 9quote:
Ik ga vanavond (en gister geweest). Deze regen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:54 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Voor een zondag is het soms wel chill. Morgen ade, dus dit mag zondag ook wel dan
Hier regent het ook al sinds vanochtend aan één stuk door.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:26 schreef lily het volgende:
Ik stond vanochtend om 5:00 uur op en toen regende het al.
En nog steeds. Niet gestopt.
Had je naar Oostenrijk moeten gaan. Hadden ze een zeer sterke föhn. Patscherkofel bijna 200 km/h gemeten.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:22 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik ga vanavond (en gister geweest). Deze regen.M’n haar, wat doe je.
Ik kan je zeggen dat het doorweekt op de fiets na een half uur nog veel kouder aan voelde...quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:31 schreef dick_laurent het volgende:
Pohhhh die gevoelstemperatuur nu in 't noord'n. Alleen voor ekte bikkels
Picquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 21:18 schreef monkyyy het volgende:
Er is een egel komen schuilen in mijn garage
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:32 schreef monkyyy het volgende:
[..]Jaren geleden ook gehad bij mijn ouders in de schuur. Ik hoorde wat geschuifel in het donker. Toen ik het licht aanzette kwam er een verstekeling tevoorschijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Not too bad. In het binnenhuis-temperatuur topic heb ik al mensen met 16c voorbij zien komen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:54 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
18,5 graden beneden 😱
Maar ik probeer de verwarming nog uit te houden.
Doe eens delenquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 10:37 schreef Dven het volgende:
Zonuist de 30°C doorbroken. Najaarscadeautje.
Ik heb heel die zon nog niet gezien vandaag, dit plaatje is een leugen.quote:
Het is een complotquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 11:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb heel die zon nog niet gezien vandaag, dit plaatje is een leugen.
strategisch gezien, woon je echt op een slechte locatie.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 11:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb heel die zon nog niet gezien vandaag, dit plaatje is een leugen.
Kattenbrokjes geven, en nooit melk trouwensquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 21:18 schreef monkyyy het volgende:
Er is een egel komen schuilen in mijn garage
Lijkt niet te lukken. 33,8°C inmiddelsquote:
Dat klinkt wel als een raar topic. Daar maken ze er een wedstrijd van hoe lang de verwarming uit blijft en/of hoe koud ze het in huis willen hebben en aan kunnen?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 10:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Not too bad. In het binnenhuis-temperatuur topic heb ik al mensen met 16c voorbij zien komen.
Ik ben al blij als je 5 graden hierheen stuurt. Het is momenteel net onder de 15 hier, dus dan is het lekker.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Lijkt niet te lukken. 33,8°C inmiddels
Geen idee wat de beweegreden van mensen is. Maar denk dat 16 a 17 binnen te doen is mits je dikke kleding aan hebt en onder een dekentje kan kruipen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat klinkt wel als een raar topic. Daar maken ze er een wedstrijd van hoe lang de verwarming uit blijft en/of hoe koud ze het in huis willen hebben en aan kunnen?
Ik tikte afgelopen week wel de 16 aan, dus de verwarming wel aangezet. Ik vind 16 echt te weinig. 18 dat gaat nog wel. Nadeel in het herfst halfjaar is dat ze zon mijn woning aan de woonkamer kant niet echt binnen komt en verwarmd, dus koelt het relatief snel af. In de zomer is dat dan weer een voordeel dat het niet zo snel heel heet is.
Sommige mensen zijn helaas ook genoodzaakt om de verwarming laag te houden.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:07 schreef INViCTuS het volgende:
Dat klinkt wel als een raar topic. Daar maken ze er een wedstrijd van hoe lang de verwarming uit blijft en/of hoe koud ze het in huis willen hebben en aan kunnen?
Gasprijzen afgelopen jaar gemist?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Tja, afgelopen jaar had ik nog goedkoop contract van 78 centquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Gasprijzen afgelopen jaar gemist?
Het merendeel doet niet zo zuinig en voor z’n lol als het goedkoper zou zijn.
Ik stook normaal 3 verdiepingen, dat doe ik nu niet meer. Scheelde me afgelopen jaar 500+ euro.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 13:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Tja, afgelopen jaar had ik nog goedkoop contract van 78 cent. Betaal nu 1.20 ofzo.
Maar los van dat vind ik 16 wel fris in huis
Zouden we niet krijgen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 14:32 schreef TLC het volgende:
Waar is nu die sneeuw die we vandaag zouden krijgen ?![]()
Ik heb het besteld voor begin december. Brengt je dat nog wat vreugde?quote:
Wordt het aangetekend verstuurd door de eskimo's?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 14:53 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb het besteld voor begin december. Brengt je dat nog wat vreugde?
quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 16:03 schreef Wereldgozer het volgende:
wel lekker dat het alweer donker is
In het museumquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 14:32 schreef TLC het volgende:
Waar is nu die sneeuw die we vandaag zouden krijgen ?![]()
16 graden in huis is zo wie zo al niet heel goed voor eventueel behang en tegengaan van rotting.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 13:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar los van dat vind ik 16 wel fris in huis
Voor een gezond binnenklimaat is het belangrijk om de verwarming niet té laag te zetten. Zo adviseert de Vereniging Eigen Huis om de kamerthermostaat in de winter niet onder de 15 graden in te stellen, omdat het anders te vochtig kan worden in huis. Vocht kan reumatische en astmatische klachten veroorzaken of verergeren.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 16:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
16 graden in huis is zo wie zo al niet heel goed voor eventueel behang en tegengaan van rotting.
Ik ga niet lager dan 17/18 graden, alles daaronder doe ik de kachel aan maar dat is nog niet gebeurd
Warmte van de snelwegen lijkt me niet echt de oorzaak te zijn, denk meer dat het de omgeving is waar wat meer vocht aanwezig kan zijn.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:49 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Het was hier niet al te slecht donderdag..vrijdag daarentegenohh en Zeist, hiernaast..daar is het altijd net wat natter. Heel vaak vallen de buien precies daar. Vraag me soms af..knmi staat in een soort mini weiland met bosstukje..de snelweg loopt er achterlangs a28 ( ong.1 km er vanaf) maar ook aan de zijkant ..andere zijde ( das denk hemelsbreed 3 km) loopt de A27..(aan deze kant wel veel huizen, andere zijde niet) soort driehoek, krijg toch sterk de indruk dat buien daardoor net wat meer over ons heen trekken. Wellicht door de warmte van die snelwegen?
Met die wind zou het wel kunnen zijn.. dat stuk van de knmi ligt nogal open, daar kan de wind altijd flink aantrekken, mits uit de juiste hoek (anders loop je tegen het minibos aan) dat verbaasd me niet. En dan floept zo'n bui net ff naar Zeist of Utrechtquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 22:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Warmte van de snelwegen lijkt me niet echt de oorzaak te zijn, denk meer dat het de omgeving is waar wat meer vocht aanwezig kan zijn.
Maar dat dit kan zorgen voor 6/7mm verschil van omliggende gebieden tegenover De Bilt lijkt me we heel erg gek, ook meer omdat het gewoon egale regen is geweest. Misschien dat de oosten wind toch wat meer invloed heeft gehad op de meting dan gebruikelijk.
P.s even voor de duidelijkheid aan iedereen: Dit is een discussie over afgelopen donderdag, De Bilt noteerde 2mm terwijl omliggende stations ruim 7/8/9mm noteerden, en dat is geen 1 station maar meer dan 10 stations.
Dat zou inderdaad wel kunnen, net even satelliet map gezien en dat ziet behoorlijk open uit inderdaad.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 22:38 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Met die wind zou het wel kunnen zijn.. dat stuk van de knmi ligt nogal open, daar kan de wind altijd flink aantrekken, mits uit de juiste hoek (anders loop je tegen het minibos aan) dat verbaasd me niet. En dan floept zo'n bui net ff naar Zeist of Utrecht
Je bent me dr eentjequote:Op zaterdag 21 oktober 2023 22:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
Hier 21 graden binnen, geen verwarming aan gehad. Ik zou voor mezelf vanmiddag nog bijna de airco hebben aangezet
Gelukkig heb ik medebewoners waardoor ik zulke fratsen toch maar laat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |