dit iddquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 08:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja het is goed, kost ons weer giga veel geld. Opruimen dit soort lui.
Dat is formeel niet waar. In Belgie is illegaal verblijf strafbaar met een vrijheidsstraf van 3 maanden en een geldboete. Die straf wordt echter in praktijk alleen opgelegd bij combinatie met andere strafbare feiten.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 08:54 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De EU maakt niks moeilijk, uitgeprocedeerde kunnen gewoon en makkelijk uitgezet worden in theorie.
Er zijn twee redenen waarom hij jarenlang in belgie kon verblijven:
1. Illegaliteit is niet strafbaar, wat in feite betekend dat hij gewoon de straat op kan wandelen en hier kan wonen, hij kan simpelweg niet vastgezet worden.
En voor wie hij werkte intresseert je niks?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 08:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alsof dit soort radicalen alles maar prijs gaan geven als je ze onder druk zet. Oog om oog, tand om tand.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 08:59 schreef TjjWester het volgende:
[..]
En voor wie hij werkte intresseert je niks?
Nogmaals het is bijzonder waardevol om te weten of dit een einzelganger is of een goed georganiseerde IS organisatie. In het eerste geval kunnen we het afdoen als een moord, in het tweede geval niet.
Er lopen er nog veel meer zoals hij in Europa rond. Ik vermoed dat we dat wel zullen merken met die oorlog in Israel en Palestina nu.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 08:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat voor bijdrage gaat de dader hier leveren dan?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 08:59 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nogmaals het is bijzonder waardevol om te weten of dit een einzelganger is of een goed georganiseerde IS organisatie. In het eerste geval kunnen we het afdoen als een moord, in het tweede geval niet.
Het is praktisch dus niet strafbaar, zover bekend heeft hij zich niet bezig gehouden met zichtbare andere strafbare feiten, wat uiteindelijke betekende dat hij onder de radar bleef.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 08:58 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat is formeel niet waar. In Belgie is illegaal verblijf strafbaar met een vrijheidsstraf van 3 maanden en een geldboete. Die straf wordt echter in praktijk alleen opgelegd bij combinatie met andere strafbare feiten.
Godver serieus zeg..quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 08:48 schreef Tekaschi het volgende:
En dan lees je dit vandaag in de Telegraaf:
[..]
quote:
hln.bequote:De dader van de aanslag - die deze ochtend werd neergeschoten - zou mogelijk op weg naar het ziekenhuis zijn overleden. Dat bevestigen meerdere bronnen aan onze redactie.
De man werd mogelijk nog gereanimeerd nadat hij werd neergeschoten door de politie tijdens een schietpartij in een café in Schaarbeek.
"Die hadden we niet zien aankomen"quote:
De veiligheidscordinator van vak D had ook van de politie te horen gekregen dat de dader bij de bioscoop was........ Is hij niet geweest.quote:
Snap ik nooit dat "Ongeloof" en "Geschokt"quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:08 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
"Die hadden we niet zien aankomen"
Lekker op tijd wel telegraaf, die beelden stonden hier al na een uur in het topicquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 08:19 schreef Scorpie het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)kaar-laadt-en-schiet
Het is één grote act van de politiek. Als je doelbewust al die haatbaarden binnenlaat, weigert het extreem gedateerde vluchtelingen beleid aan te passen en nauwelijks illegalen uitzet dan kun je toch verwachten dat het helemaal mis gaat.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:14 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Snap ik nooit dat "Ongeloof" en "Geschokt"
Dat kun je de eerste keer zeggen maar nu na al die jaren is het gewoon bijna standaard geworden.
En iedereen zag dit al aankomen.
Klopt inderdaad. Trieste zaak. Overigens weet ik niet in welk land hij terecht kwam tijdens zijn expeditie naar Europa, daar hadden ze hem eigenlijk al moeten terugsturen als hij als bekend stond als gevaarlijk in Tunesië.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 07:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hij was ook illegaal, maar dat geldt waarschijnlijk voor complete mensenmassa's in die shithole Molenbeek.
Ja dit hoor, ongeloof.. het enige wat ongelooflijk is is als Rutte daadwerkelijk geschokt zou zijn. En het is ongelooflijk dat de Europese regeringen niet genoeg doen om hun bevolkingen te beschermen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:14 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Snap ik nooit dat "Ongeloof" en "Geschokt"
Dat kun je de eerste keer zeggen maar nu na al die jaren is het gewoon bijna standaard geworden.
En iedereen zag dit al aankomen.
Is niet te stoppen met dat open grenzen beleid. Als je ergens in zuid Europa opgepikt wordt ben je binnen een dag in een busje richting Brussel vervoerd. En in zo'n wijk als Schaarbeek val je dan al helemaal niet op natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:20 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Trieste zaak. Overigens weet ik niet in welk land hij terecht kwam tijdens zijn expeditie naar Europa, daar hadden ze hem eigenlijk al moeten terugsturen als hij als bekend stond als gevaarlijk in Tunesië.
Uitzetten is geen optie: waar naar toe en met welke documenten?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:22 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ja dit hoor, ongeloof.. het enige wat ongelooflijk is is als Rutte daadwerkelijk geschokt zou zijn. En het is ongelooflijk dat de Europese regeringen niet genoeg doen om hun bevolkingen te beschermen.
Stel verdomme op zijn minst illegaliteit strafbaar en zet mensen gewoon vast. En aan het einde van de straf zet je ze uit. Of desnoods weer vast, totdat ze daadwerkelijk vrijwillig of op andere wijze vertrekken uit de EU.
Wat voor reden zou hij hebben om te zeggen dat hij namens IS handelt als dat niet zo is?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 08:59 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Verwarde persoon zeggen wel vaker onlogische dingen. Een paar random Zweden afknallen, en daarna een cafe binnenstappen, is ook niet echt navolgbaar.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:24 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Wat voor reden zou hij hebben om te zeggen dat hij namens IS handelt als dat niet zo is?
Ik bedoel, zou je dat van IS zelf ook zomaar mogen zeggen?
Want stel je voor ik schiet morgen de bakker dood, en ik zet een filmpje op Facebook waarin ik zeg "ja ik werk voor IS."
Dan zouden ze toch wel boos op mij zijn als dat niet zo is? IS bedoel ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |