Nou, in dit geval was bekend dat het een Tunesiër was die in Tunesië blijkbaar ook al gezocht werd voor terroristische activiteiten. Lijkt me dat de Tunesische overheid hem graag had gehad. Wat er daar dan met hem zou gebeuren, daar moeten we echt ons probleem niet van maken. Dat non-refoulement principe moet de vuilnisbak in.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:24 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Uitzetten is geen optie: waar naar toe en met welke documenten?
Dit vind ik wel erg makkelijk gezegd.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:28 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Verwarde persoon zeggen wel vaker onlogische dingen. Een paar random Zweden afknallen is ook niet echt navolgbaar.
Dus of hij echt IS gealieerd is of niet, is nog een open vraag.
Status, het geeft in die kringen enige status voor de nabestaande om te zeggen dat je moord als lid van IS.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:24 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Wat voor reden zou hij hebben om te zeggen dat hij namens IS handelt als dat niet zo is?
Ik bedoel, zou je dat van IS zelf ook zomaar mogen zeggen?
Want stel je voor ik schiet morgen de bakker dood, en ik zet een filmpje op Facebook waarin ik zeg "ja ik werk voor IS."
Dan zouden ze toch wel boos op mij zijn als dat niet zo is?
Tunesie heeft als beleid dat mensen die een asielaanvraag doen in het buitenland hoogveraad plegen. De overheid werkt niet mee aan terugkeer of nieuwe documenten.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:29 schreef nixxx het volgende:
[..]
Nou, in dit geval was bekend dat het een Tunesiër was die in Tunesië blijkbaar ook al gezocht werd voor terroristische activiteiten. Lijkt me dat de Tunesische overheid hem graag had gehad. Wat er daar dan met hem zou gebeuren, daar moeten we echt ons probleem niet van maken. Dat non-refoulement principe moet de vuilnisbak in.
Denk dat dat vrij makkelijk te regelen is.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:29 schreef KoningWouter het volgende:
Ten tweede: Hoe komt een illegaal aan een AK?
Hoe dan? Zonder geld. Ik zou nog niet eens weten hoe ik aan een gram wiet moet komen zonder naar de coffeeshop te gaan. (niet dat ik blow of zo maar bij wijze van spreken)quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Denk dat dat vrij makkelijk te regelen is.
Schaarbeek staat redelijk bekend om de vele geradicaliseerde groeperingen. Als hij de juiste contacten heeft gehad was er waarschijnlijk weinig moeite en/of geld nodig om daaraan te geraken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:38 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Hoe dan? Zonder geld. Ik zou nog niet eens weten hoe ik aan een gram wiet moet komen zonder naar de coffeeshop te gaan. (niet dat ik blow of zo maar bij wijze van spreken)
Molenbeek en schaarbeek. Geen probleem.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:38 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Hoe dan? Zonder geld. Ik zou nog niet eens weten hoe ik aan een gram wiet moet komen zonder naar de coffeeshop te gaan. (niet dat ik blow of zo maar bij wijze van spreken)
Lekker belangrijk, dan draaien we de geldkraan naar Tunesie vanuit de EU gewoon helemaal dicht. Kijken hoe lang ze het volhouden.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:34 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Tunesie heeft als beleid dat mensen die een asielaanvraag doen in het buitenland hoogveraad plegen. De overheid werkt niet mee aan terugkeer of nieuwe documenten.
Ik betwijfel of dit een uitzondering is, opgeruimd staat netjes.
Lekker dan. Maar kunnen we dan nog spreken over een verward persoon? In plaats van iemand die met volle geweten de daad heeft gepleegd?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Schaarbeek staat redelijk bekend om de vele geradicaliseerde groeperingen. Als hij de juiste contacten heeft gehad was er waarschijnlijk weinig moeite en/of geld nodig om daaraan te geraken.
Random voetbalsupporters doodschieten omdat ze uit Zweden komen, omdat daar een koran verbrand is door iemand die niks met die mensen te maken heeft, vind ik aardig verward klinken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:29 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dit vind ik wel erg makkelijk gezegd.
Ten eerste: Hoe weet hij hoe hij een AK in elkaar moet zetten?
Ten tweede: Hoe komt een illegaal aan een AK?
Zo verward lijkt hij mij dus niet.
Het probleem is dat politici na een paar jaar van baan wisselen, dus niemand hoeft verantwoordelijkheid te nemen. Je kan nooit aanwijzen wie er schuldige is en kun je dat al dan is diegene al lang niet meer in functie.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:27 schreef Snikkelbeer het volgende:
Politici zijn weer massaal 'geschokt', maar wie gelooft het nog? Hoe kun je keer op keer geschokt zijn van het resultaat van je eigen beleid? Dit gaat nooit meer goedkomen, daar is het al veel en veel te laat voor.
Ah de verwarde-man-kaart wordt weer gespeeld.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:41 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Random voetbalsupporters doodschieten omdat ze uit Zweden komen, omdat daar een koran verbrand is door iemand die niks met die mensen te maken heeft, vind ik aardig verward klinken.
Een AK bemachtigen en deze bedienen staat daar voor mij los van. Een verward persoon kan namelijk nog wel handelingsbekwaam zijn.
Dat hij zegt namens IS te handelen vind ik daarom ook niet genoeg bewijs om dat gelijk als waarheid aan te nemen. Meer informatie is nodig.
In asociale contreien ja.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:38 schreef Jor_Dii het volgende:
Denk dat dat vrij makkelijk te regelen is.
IS heeft als doel om de samenleving te ontwrichten met zoveel mogelijk slachtoffers.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:41 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Random voetbalsupporters doodschieten omdat ze uit Zweden komen, omdat daar een koran verbrand is door iemand die niks met die mensen te maken heeft, vind ik aardig verward klinken.
Een AK bemachtigen en deze bedienen staat daar voor mij los van. Een verward persoon kan namelijk nog wel handelingsbekwaam zijn.
Dat hij zegt namens IS te handelen vind ik daarom ook niet genoeg bewijs om dat gelijk als waarheid aan te nemen. Meer informatie is nodig.
Dan zoek je niet. Alles valt namelijk vrij eenvoudig te vinden.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:38 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Is zo´n beetje als met succes-supporters. Dan denken ze altijd dat ze zélf verantwoordelijk zijn voor de (goede) prestaties van een bepaalde club en lopen ze er continu mee te koketteren.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:24 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Wat voor reden zou hij hebben om te zeggen dat hij namens IS handelt als dat niet zo is?
Ik bedoel, zou je dat van IS zelf ook zomaar mogen zeggen?
Want stel je voor ik schiet morgen de bakker dood, en ik zet een filmpje op Facebook waarin ik zeg "ja ik werk voor IS."
Dan zouden ze toch wel boos op mij zijn als dat niet zo is? IS bedoel ik.
Dat ligt er maar net aan. Ik denk dat dit het begin is van een nieuwe golf aan aanslagen in west Europa.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:44 schreef TjjWester het volgende:
De aanslagen op het vliegveld was daar een goed voorbeeld van, maanden later was dat nog steeds nieuws, dit zal waarschijnlijk kwalificeerd worden als moord met een mogelijk terroristisch motief en is over twee weken weer vergeten.
Geschokte acteurs op tvquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 08:45 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Vraag me echt af wanneer Europa eens actie gaat ondernemen voor dit probleem.
Elke keer worden er maar mensen afgeschoten en verder vrij weinig mee gedaan om het probleem echt een keer aan te pakken.
Gaat vaak hand in hand met terrorisme.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah de verwarde-man-kaart wordt weer gespeeld.
Zoals ik al zei dit is niet het werk van IS maar een einzelganger of hooguit een lokaal clubje.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan. Ik denk dat dit het begin is van een nieuwe golf aan aanslagen in west Europa.
Gast, loop toch niet zo te raaskallen. De meeste aanslagen die we recentelijk hebben gezien zijn einzelgangers of een klein clubje dat opereert uit naam van IS.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:46 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Zoals ik al zei dit is niet het werk van IS maar een einzelganger of hooguit een lokaal clubje.
Het past niet bij IS.
Dit is gewoon Islam terreur. Boeit het of het bij een van de 1000 terroristische organisaties hoort?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:46 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Zoals ik al zei dit is niet het werk van IS maar een einzelganger of hooguit een lokaal clubje.
Het past niet bij IS.
Gelukkig maar dat jij dit vanachter je toetsenbord nog geen 24 uur later al allemaal weet.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:46 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het past niet bij IS.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |