Niet perse dat ik een sierlijke boom wil ipv een logge. Meer dat een wilg voor mijn gevoel in een bepaalde context hoort.quote:Op zondag 29 oktober 2023 06:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt. Het is een heel logge boom, compleet anders dan de sierlijkere krentenboom en gele kornoelje.
Niet goed?quote:
Leukquote:Op zondag 29 oktober 2023 14:31 schreef Tuindier het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In de potten onder de viooltjes zitten narcissenbollen. Ik heb ook nog los tulpenbollen in een pot gedaan. Verder helleborus (nu al in bloei), camellia, bergthee, euonymus fortunei, kruipend zenegroen en druifheide.
Ik heb er nog geen mening over gevormd, ik heb het zelf nooit gedaan en ik ken volgens mij ook niemand die tuinplanten in gemeenteperkjes achterlaatquote:Op zondag 29 oktober 2023 17:37 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Niet perse dat ik een sierlijke boom wil ipv een logge. Meer dat een wilg voor mijn gevoel in een bepaalde context hoort.
Net zoals je onderstaand bad niet in een badkamer van 4m2 moet stoppen:
[ afbeelding ]
[..]
Niet goed?
Ik doe het ook niet regelmatig hoor, maar die hazelaar hebben we als relatiegeschenk gehad. En niet echt plek voor, dus we hebben m nu een tijd in een pot in leven gehouden. We hebben vlakbij een groot grasveld met bomen en struikpartijen waar de gemeente laatst flink gesnoeid heeft dus ik denk dat ik m daar erbij zet.quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:59 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik heb er nog geen mening over gevormd, ik heb het zelf nooit gedaan en ik ken volgens mij ook niemand die tuinplanten in gemeenteperkjes achterlaat. Maar misschien ligt dit aan mij en is het de normaalste zaak van de wereld.
Ik kan niet zeggen dat ik er op tegen ben, of zo.
Tuinieren is in deze maanden in de lage landen wel soms een uitdaging geloof ik jaquote:Op zondag 29 oktober 2023 17:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Helaas, we moesten al om 13.00 stoppen vandaag. De druppels waren wel erg groot. We hebben een goed begin gemaakt met het aan kant krijgen van het laatste stuk achtertuin. Hopelijk volgende week weer verder. Ik heb wel ongeveer 80 bollen gepoot, dat klusje is in elk geval af.
Ik ben nu mijn Wat staat waar in de tuin-Excel voorlopig aan het afmaken. Daar ben ik nu een paar weken mee bezig. In de kerstvakantie zet ik daar nog bloeitijden, cultivars, kleuren, hoogten, etc bij.
Elk uur even buienradar checken inderdaadquote:Op zondag 29 oktober 2023 18:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tuinieren is in deze maanden in de lage landen wel soms een uitdaging geloof ik ja
quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lang verhaalDe relatief korte versie is dat ik eigenlijk al mijn hele leven me meer aangetrokken heb gevoeld tot warmere drogere streken kwa klimaat, landschap etc.
Afijn, coronapandemie is stom genoeg een vd beste dingen geweest die er kon gebeuren (voor mij) want daardoor kreeg ik in de winter van 2021 toestemming van mijn toenmalige baas om 2.5 maanden remote vanuit zuidoost Spanje te werken aangezien het hele team toch al vanuit huis werkte, dus why not!
Dus na die 2.5 maanden ging ik met enorme tegenzin weer terug naar Holanda, want ik voelde me zo lekker en thuis daar... Naja en toen is het in mijn hoofd eigenlijk gaan groeien naar, waarom de heck doe ik het gewoon niet? Je leeft maar 1X![]()
En ja, een jaar later werd de move definitief gemaakt, nu dus een krap jaartje geleden.
Edit: ohja, en heb zeker oleander laten staan, op twee plekken. Want ze krijgen inderdaad hele mooie bloemenWauw, wat een uitzicht! En de palmbomen zijn ook mooi.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Stoer dat je de stap hebt gewaagd.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Moestuin war mij betreftquote:Op maandag 30 oktober 2023 13:43 schreef Barreltje het volgende:
vragen over hugelcultuur en permacultuur, kan die ik het beste hier stellen of in het moestuin topic? vor mijn gevoel loopt het een beetje in elkaar over ?
Wij hebben Topstart gebruikt, is ongeveer hetzelfde, ik zou er best wat in gooien, jij hebt zandgrond, toch? Volgens mij stond er op de zak iets van ‘1 zak per 5 meter haag’ en wij hebben meer gebruikt, ik denk het dubbelequote:Op zondag 5 november 2023 12:08 schreef Seven. het volgende:
Over een goeie 1,5 week komen mijn 50 rode haagbeuk planten. Het plantgat is gegraven, ging wat vlotter dan verwacht. Dus nu alleen nog een stenen muurtje vervangen en dan kunnen de planten erin.
Ik lees wat verhalen over vivimus gebruiken (bodemverbeteraar), wat zijn de ervaringen hiermee? Hoeveel moet je dan ongeveer gebruiken?
Klopt. M'n man was, met uitzondering van een stukje waar veel wortels zaten, binnen een uurtje klaar met graven van 12m.quote:Op zondag 5 november 2023 12:16 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Wij hebben Topstart gebruikt, is ongeveer hetzelfde, ik zou er best wat in gooien, jij hebt zandgrond, toch? Volgens mij stond er op de zak iets van ‘1 zak per 5 meter haag’ en wij hebben meer gebruikt, ik denk het dubbele
Nee, vivimus en topstart zijn echt voor het aanplanten, is een mix van diverse soorten grond met voeding en vooral schimmels. Ik wil eigenlijk geen turf meer gebruiken, dus eigenlijk wil ik op zoek naar een alternatief, maar goed, voor nu was het even de beste optiequote:Op zondag 5 november 2023 15:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
Klopt. M'n man was, met uitzondering van een stukje waar veel wortels zaten, binnen een uurtje klaar met graven van 12m.
Is Topstart en Vivimus ook hetzelfde als bemeste tuinaarde of dat dan weer niet?
Smeerwortel?quote:
Smeerwortel ja!quote:Op zondag 5 november 2023 21:21 schreef yinu het volgende:
[..]
Smeerwortel?
Mooi werk gedaan hoor! Ik hou altijd van jouw lijstjes. Dat inspireert weer. Ik ben zelf snel geneigd om dingen te zien als ‘heel veel werk’ en in lijstjes wordt het altijd wat behapbaarder.
Toch inspirerend. Of nog inspirerenderquote:Op zondag 5 november 2023 21:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Smeerwortel ja!
Nou, die tuin is al 4 jaar in aanbouw en het is dit jaar pas voor het eerst dat er echt behapbare lijstjes zijn. Voorheen was het eigenlijk gewoon chaos, haast en vooral zorgen dat de grondwerker/stratenmaker door kon werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |