Waarom moet het Nederlandse volk überhaupt worden overtuigd van wie er gelijk heeft in een conflict in een ander land? Ik vind het extreem raar dat het beleid van een buitenlandse regering op zo'n manier goedgepraat moet worden.quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:16 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Wel toppunt van overdreven reageren dit ...
Sowieso, foto's van kinderen moeten gebruiken om je punt te maken of je acties goed te praten .....
Ik vind het echt niet kunnen. Wat is de volgende reactie hierop? Palestijnen die foto's van burgerslachtoffers gaan laten zien? Daarna volgt CIDI weer mer dode kindjes ...... Echt gaat nergens over.
Dat ontken ik evenmin. In vergelijking met West-Europa (op Nederland na) en Rusland waren pogroms in de Arabische wereld echter een uitzondering op de regel, tot in de 20ste eeuw.quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat het in de 20e eeuw een grotere rol is gaan spelen, ontkent dan ook niemand.
Het is echter wel een feit dat er ook voor de stichting van Israël diverse pogroms waren.
Het gaat om digitale posters. En wat heeft Rijkswaterstaat hiermee van doenquote:Op maandag 16 oktober 2023 16:19 schreef PS. het volgende:
Rijkswaterstaat gaat die posters toch weghalen.
Je vergeet even de Nakba land veroveringen. Lachwekkend dit!quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:20 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Israël heeft de Sinaï-woestijn aan Egypte teruggegeven in ruil voor vrede. Er is 0 bewijs dat Israël uit is op gebieden van andere landen.
Oh, het gaat om digitale dus.quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:19 schreef PS. het volgende:
Rijkswaterstaat gaat die posters toch weghalen.
Noodzakelijk volgens de conjunctuur van die tijd. Geopolitiek heet zo iets. Geven, nemen etc. Een plan kan een doelstelling hebben van 10, 20 of zelfs 50 jaar.quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Vandaar dat Israël de Sinaï heeft teruggeven aan Egypte.
Vermakelijk wel weerquote:Op maandag 16 oktober 2023 16:04 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Amerika heeft zijn twee grootste vliegdekschepen van de wereld al naar de kust van Israël gestuurd. De complete vloot bestaat uit 60% van Amerika's gehele marine. Elk schip kan gemiddeld 75 straaljagers aan boord hebben. Dus in totaal 150. Daarmee kunnen zij aan breed scala bombardementen uitvoeren, mocht een land zich mengen. Iran kan Israël compleet onder vuur nemen met zijn Shahab-3 ballistische raketten. Daarnaast zal het de Straat van Hormuz afsluiten, waarmee een wereldwijde recessie zal worden veroorzaakt. Van Irak en Syrië hoef je niet veel te verwachten, die zijn immers geheel verzwakt. Rusland zal optreden als Amerika militair ingrijpt. Het vuur zal zich verspreiden en Turkije raken. Turkije zal met man en macht de vloot van Amerika aanvallen. Zij beschikken over laatste technologie antischeepsrakketten enal. Egypte zal proberen Israël binnenvallen, Engeland en Frankrijk zullen hun schepen ook naar het gebied sturen. Landen die afhankelijk zijn van de straat van Hormuz zullen optreden tegen Iraanse blokkade, vanwege hun afhankelijkheid aan olieexport.
Zo kan het dus compleet uitlopen tot een derde wereld oorlog waarbij uiteindelijk nukes enal ingezet zullen worden.
Enge scenario, maar zeker niet onrealistisch.
Ja dat bedoel ik. Want het voelt wel een beetje alsof ik nu naar iemand uit Israel loop en zegt "U moet nu kiezen aan welke kant u staat in Myanmar! Ja?! Ben u voor of tegen de Tatmadaw?quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom moet het Nederlandse volk überhaupt worden overtuigd van wie er gelijk heeft in een conflict in een ander land? Ik vind het extreem raar dat het beleid van een buitenlandse regering op zo'n manier goedgepraat moet worden.
De Israëlische onafhankelijkheidsoorlog was in 1948/1949. Werkperd heeft het over nu.quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:24 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Je vergeet even de Nakba land veroveringen. Lachwekkend dit!
Ja ik ben het met je eens.quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:20 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Zie je, uitzonderingen maken niet de regel.
Je hebt ook niet geclaimd dat er geen problemen warenquote:Op maandag 16 oktober 2023 16:17 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Heb geen nut. Ze staat niet open voor nieuwe informatie.
O ja tuurlijk: jij denkt dat een land met ongeveer 9 miljoen inwoners een land met 104 miljoen inwoners binnenvalt om grond te veroverenquote:Op maandag 16 oktober 2023 16:26 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Noodzakelijk volgens de conjunctuur van die tijd. Geopolitiek heet zo iets. Geven, nemen etc. Een plan kan een doelstelling hebben van 10, 20 of zelfs 50 jaar.
ja zo werkt dat nu eenmaal, de vloot is alle schepenquote:Op maandag 16 oktober 2023 16:18 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja als je die mini patrouillevaartuigen meetelt dan krijg je wel een grote nummer. Maar zo zit het niet in elkaar. Je moet kijken naar het aantal personeel en hoe groot de vloot is. Het gaat niet alleen om het vliegdekschip. Zo'n schip is omringd met tientallen andere schepen.
Plus er zijn ook onderzeeërs aanwezig.
Probeer nu nog eens mijn vrij korte rangschikking van woorden te doorgronden en doe nog een poging. Deze laat ik gaan, de volgende tellen we als 1 en dan gaan we tot drie, snap je dat?quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:03 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Uuh juist niet. Een hamas palestijn die burgers doodt verafschuw ik, en krijgt van mij de doodstraf. Dit tuig is een nachtmerrie juist voor de palestijnen en een zegen voor het zionistische plan.
Eens. Wat mij betreft mag de eeuwige discussie in dit topic verboden worden, en in een ander topic gevoerd worden.quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat een strontvervelend topic is dit toch. Compleet onnavolgbaar als je "gewoon" de situatie an sich wilt volgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nooit meer slapen
Je leven is nog niet eens begonnen en je bent je nu al aan het voorbereiden op de doodquote:
Natuurlijk kan de VS dat. Er zijn nog miljoenen Amerikanen die nog niet op straat creperen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:28 schreef Ali_boo het volgende:
Nog meer inflatie die onze kant op komt![]()
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |