Voorlopig veilig iig.quote:Op maandag 16 oktober 2023 09:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Er lijkt echt geen duidelijkheid te zijn of er nou een wapenstilstand komt/is in Zuid Gaza of niet. De grens zou open gaan, toen toch weer niet, wel, niet. Nu staat er best wel een grote groep mensen voor een dichte grens met Egypte.
Al is het wel door personeel opgehangen: we hebben geen idee voor hoelang en/of het door de leiding was toegestaan. Misschien heeft het er 5 seconden gehangen, heeft de ''dader'' er een foto van gemaakt en is het (door hem/haarzelf) weggehaald.quote:Op maandag 16 oktober 2023 09:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zullen we eerst eens afwachten of het briefje überhaupt door personeel is opgehangen, of is dat niet nodig alvorens te gaan lynchen?
Ik vraag me altijd af waar die buitenlandse mensen bij die grens snachts slapen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 09:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Er lijkt echt geen duidelijkheid te zijn of er nou een wapenstilstand komt/is in Zuid Gaza of niet. De grens zou open gaan, toen toch weer niet, wel, niet. Nu staat er best wel een grote groep mensen voor een dichte grens met Egypte.
Niet zo genuanceerd in dit topic hoor.quote:Op maandag 16 oktober 2023 09:56 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Al is het wel door personeel opgehangen: we hebben geen idee voor hoelang en/of het door de leiding was toegestaan. Misschien heeft het er 5 seconden gehangen, heeft de ''dader'' er een foto van gemaakt en is het (door hem/haarzelf) weggehaald.
Hoe lang het er hing maakt niet uit, het is in de publiciteit gekomen en er is dus een reële kans op reputatie schade voor AH. Als de leiding dit had toegestaan, dan moet die persoon weg, en zou je de ondergeschikten nog met een schriftelijke waarschuwing weg kunnen laten komen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 09:56 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Al is het wel door personeel opgehangen: we hebben geen idee voor hoelang en/of het door de leiding was toegestaan. Misschien heeft het er 5 seconden gehangen, heeft de ''dader'' er een foto van gemaakt en is het (door hem/haarzelf) weggehaald.
Ik twijfelde deze nuance aan te brengen omdat ik de AH kut genoeg vind om het te lijden onder onterechte aantijgingen, maar goed... een moment van zwakte.quote:Op maandag 16 oktober 2023 09:58 schreef Salina het volgende:
Niet zo genuanceerd in dit topic hoor.
Geen context hier. Hé bah.
Ik ben bang van wel, ja.quote:Op maandag 16 oktober 2023 09:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af waar die buitenlandse mensen bij die grens snachts slapen.
Gedaan daar, in de open lucht?
Al besproken, meerdere bans uitgedeeld, de linkse kerk steeg op voor een kruistocht, Salaheddin maakte er korte metten mee en een lange periode van voorspoed brak aan.quote:
Vergeef mij mijn subjectiviteit, maar dat uitgerekend Bart Nijman die foto plaatst, zonder bronvermelding, zorgt er voor dat ik ook daardoor een slag om de arm houdtquote:Op maandag 16 oktober 2023 09:56 schreef Akathisia het volgende:
[..]
wtfquote:Op maandag 16 oktober 2023 10:12 schreef Tekaschi het volgende:
Beelden van aanslagen Hamas te zien op iPhone-spelletjes: ‘Gebruik tijdelijk geen Angry Birds’
Walgelijk.
Dat krijg je er dus van als je links boos maakt, @Tekaschiquote:Op maandag 16 oktober 2023 10:03 schreef Qarrad het volgende:
[..]
de linkse kerk steeg op voor een kruistocht
Ja ziekelijk propaganda dit, kinderen dien je te beschermen tegen dit soort beelden. Ook apart hoe dit bij Apple door de controles heen komt, ik ga er toch even vanuit dat ze zoiets wel controleren voordat ze er miljoenen mensen wereldwijd mee confronteren.quote:Op maandag 16 oktober 2023 10:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
wtf
En van de week ook al bij een voetbalspelletje. Die advertentie-boeren moeten onderhand eens verantwoordelijk gaan nemen
Ik bel even met korporaal-generaal van IDF om dat te vragen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 10:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar hoe staat het met het grondoffensief? Valt allemaal een beetje tegen of niet?
Huh, maar wel een opgelade telefoon? En een gewone internetconnectie?quote:
Nog niets, en gelukkig maar, hoe langer het duurt hoe meer de kans dat de rede het overneemt van de emotie en er andere acties opgezet om Hamas te pakken zonder dat er vele onschuldige burgerslachtoffers vallen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 10:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar hoe staat het met het grondoffensief? Valt allemaal een beetje tegen of niet?
quote:Ook Hamas ontkent akkoord wapenstilstand en openen grensovergang
Hamas-functionarissen hebben tegen persbureau Reuters gezegd dat er niks waar is van de berichten dat er een wapenstilstand is en dat de grens met Egypte tijdelijk open gaat. Die berichten kwamen eerder van Egyptische bronnen die zeiden dat de grenspost vanaf 08.00 uur Nederlandse tijd tijdelijk open zou gaan.
Eerder zei de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Blinken dat de grensovergang geopend zou worden, onder meer om noodhulp de Gazastrook in te krijgen. Ook liet secretaris-generaal van de Verenigde Naties António Guterres via X weten dat er in Egypte, Israël, de Westelijke Jordaanoever en Jordanië voorraden voedsel, water, medicijnen en brandstof klaarstaan om naar Gaza te brengen wanneer dit veilig en zonder belemmeringen kan.
Tot op heden lijkt op beelden de grenspost dicht.
NOS liveblogquote:Israël ontkent wapenstilstand in zuiden Gazastrook
Israël ontkent dat er een wapenstilstand is om de grens tussen de Gazastrook en Egypte tijdelijk open te stellen. "Er is momenteel geen wapenstilstand en humanitaire hulp in Gaza in ruil voor het weghalen van buitenlanders", staat in een verklaring van het kantoor van premier Netanyahu.
Op beelden bij de grenspost in Rafah is ook nog niet te zien dat er mensen de Gazastrook verlaten of in komen. De hekken zijn vooralsnog dicht. Mensen verzamelen zich voor de hekken. De situatie lijkt vooralsnog rustig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |