abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:29:59 #51
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_211028155
Je kan per ongeluk ongepland in een speeltuin belanden. Je kan verwachten dat een zandbak al speelgoed heeft. Of misschien heb je het niet eens. In ieder geval vind ik het logisch dat een peuter of kleuter op andermans speelgoed aast en meer of minder subtiel afpakt. Ik ben daar in de loop van de jaren echt veel milder in geworden, omdat ik al dat soort situaties meer vanuit het oudere kind kan zien. Ik onthoud waarmee we kwamen en zorg dat ik er weer mee vertrek.

En ik laat mijn beide kinderen al dan niet per ongeluk uit mijn zicht verdwijnen. Ook die van 2. Er gebeuren zelden rampen door.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:18:31 #52
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211033149
Ik zit er ergens tussenin. Mijn oudste laat ik gerust gaan (bijna 5), maar mijn 2,5-jarige blijft in mijn zicht. Want die zit in een fase dat hij erop los mept als het m niet zint want er gebeurt. En het is mijn verantwoordelijkheid dat hij niet een ander kindje echt hard gaat slaan. En ja, hij is weleens razendsnel weg, maar dan ga ik dus wel even zoeken. Minutenlang zonder toezicht bovenin een klimtoren staan gillen dat hij niet meer naar beneden durft, gebeurt echt niet zomaar...

Ik denk dat we allemaal de excessen kennen en dat we ook allemaal wel weten dat die er zijn. Niemand is te beroerd om een kind van een ander te helpen of te corrigeren, maar ik heb ook vakantie ook weer bizarre dingen gezien. Kinderen met lollies op de trampoline, kinderen van een jaar of 8 die in het peuterdeel de kleintjes van de glijbaan duwen, kinderen die buitenlangs in de netten klimmen tot bovenop het speelding. En ouders die dan buiten zitten te roken en pissig zijn als hun kind komt vertellen dat een andere ouder zei dat iets niet de bedoeling was.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_211033832
Wij waren laatst ook 2 peuters kwijt, echt in een ogenblik gebeurd. Meteen gaan zoeken, maar het heeft echt nog een hele tijd geduurd voordat we ze weer hadden gevonden. In theorie hadden ze minutenlang kunnen staan schreeuwen bovenin een klimtoren, alleen waren we niet in een speeltuin :+
pi_211038430
Laatste keer dat we in zo'n krijspaleis waren, waren net de ouders het "probleem". Twee vaders die een leuk spelletje hadden bedacht: hun kroost hard onderuit kegelen met het speelgoed van het baby-peutergedeelte. Heel leuk voor hun +- 6 jarigen. Minder tof voor de baby's en dreumesen die er rondkropen. Ik snap dat echt niet. Zeker niet als er zoveel plaats is voor ruwer spel.
Afhankelijk van waar we zijn mag de oudste even uit het zicht, als ik maar een idee heb in welke richting ik moet zoeken. In zo'n speeltuin wel, in het park met een grote vijver niet.
pi_211042570
Hoelang duurde het bij de peuters met jongere broertjes/zusjes hier voordat ze leerden speelgoed te delen? Peuter pakt constant alles waar dreumes mee aan het spelen is af. Dit gaat al maanden zo en ik heb ondertussen waarschijnlijk al ongeveer een triljoen keer gezegd dat ze niet alles van de dreumes af moet pakken maar zodra dreumes iets in haar handen heeft wil de peuter gelijk daarmee spelen.
pi_211042718
Mijn oudste is bijna vijf en doet het nog steeds regelmatig. Gelukkig krijst de dreumes alles bij elkaar tegenwoordig waardoor hij het over het algemeen vrij snel weer teruggeeft. :+
pi_211042903
Dat gebeurt hier nog steeds wel eens met mijn 5-jarige maar ik moet zeggen dat het wel steeds minder wordt. Ze spelen steeds vaker leuk samen. Ik zag een significant verschil toen de oudste naar school ging :P
pi_211042916
Ik ben project zindelijkheid maar eens begonnen met Otis. Gisteren denk ik wel 4 schone broeken gehad, vandaag 3. Het ging vandaag eigenlijk heel erg goed tot aan z'n middagslaapje. Daarna was het drama. Hij pakt het minder makkelijk op dan z'n broer (die was wel een half jaar ouder dan Otis nu is) , maar lijkt het wel interessant te vinden allemaal, dus we zetten het nog even door :P
  zondag 22 oktober 2023 @ 18:47:39 #59
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211043285
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2023 18:08 schreef Aure het volgende:
Ik ben project zindelijkheid maar eens begonnen met Otis. Gisteren denk ik wel 4 schone broeken gehad, vandaag 3. Het ging vandaag eigenlijk heel erg goed tot aan z'n middagslaapje. Daarna was het drama. Hij pakt het minder makkelijk op dan z'n broer (die was wel een half jaar ouder dan Otis nu is) , maar lijkt het wel interessant te vinden allemaal, dus we zetten het nog even door :P
Haha, dan was je je het schompes in het begin. Wat is jullie strategie en hoe oud is Otis?
pi_211044189
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2023 18:47 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Haha, dan was je je het schompes in het begin. Wat is jullie strategie en hoe oud is Otis?
Hij is nu tweeënhalf.

Luier de hele dag (behalve rond slaapje) uit en boxer en broek aan. En dan continu blijven herinneren "Otis je hebt geen luier aan, niet in je broek plassen he". Ik vraag niet of hij naar de wc wil, omdat ik eigenlijk wil dat hij het zelf aangeeft. Alleen dat laatste wil nog niet helemaal. Wel dat hij dan 3 druppels plast, bedenkt dat hij geen luier aan heeft en dan naar de wc wil.

Bij elk succes op de wc krijgt ie een sticker en bij een x aantal stickers een cadeautje. Dat lijkt ook een klein beetje te helpen, maar minder goed dan bij z'n broer toen.

Ja dat wassen is echt dramatisch, zeker zonder droger :')
pi_211044637
quote:
18s.gif Op zondag 22 oktober 2023 17:30 schreef Smart_ass het volgende:
Hoelang duurde het bij de peuters met jongere broertjes/zusjes hier voordat ze leerden speelgoed te delen? Peuter pakt constant alles waar dreumes mee aan het spelen is af. Dit gaat al maanden zo en ik heb ondertussen waarschijnlijk al ongeveer een triljoen keer gezegd dat ze niet alles van de dreumes af moet pakken maar zodra dreumes iets in haar handen heeft wil de peuter gelijk daarmee spelen.
Ik zal laten weten als het ooit overgaat :P
Daarnet waren ze nog ruzie aan het maken wie in de lege hema doos mocht zitten :D
Gaat hier trouwens helemaal in twee richtingen. Dreumes maakt ook alles stuk waar hij mee speelt.
pi_211045154
quote:
18s.gif Op zondag 22 oktober 2023 17:30 schreef Smart_ass het volgende:
Hoelang duurde het bij de peuters met jongere broertjes/zusjes hier voordat ze leerden speelgoed te delen? Peuter pakt constant alles waar dreumes mee aan het spelen is af. Dit gaat al maanden zo en ik heb ondertussen waarschijnlijk al ongeveer een triljoen keer gezegd dat ze niet alles van de dreumes af moet pakken maar zodra dreumes iets in haar handen heeft wil de peuter gelijk daarmee spelen.
Het gaat hier beter sinds mijn kleuter op school zit. Ze hebben wat meer speeltijd zonder elkaar, waardoor samen spelen ook beter gaat. Anna is geen complete bulldozer meer in het spel wat Bas erg kan waarderen. Rollenspel, duplo en houten treinbaan gaan wel goed, maar daar heeft ook wel de nodige begeleiding in gezeten.

Nu moet ik er wel bij vermelden dat Anna hier vaak de probleemveroorzaker is. Zo trok ze een tijd terug hardhandig speelgoed uit Bas zijn hand, sloeg hem met haar vrije hand in zijn gezicht om vervolgens content met haar winst (een treintje) weg te lopen en haar grote broer was aan het huilen. En zo is ze (helaas) ook wel vaker. Waar mijn oudste een zachte gevoelige kleuter is, is dit juist een onwijs felle peuter inclusief death-stare. En zij is wellicht ook de reden waarom ik krijspaleizen niet graag meer bezoek. Want ze ziet er klein en schattig uit, maar dat is ze vaak niet :P
pi_211047361
Die van bijna 9 wil ook nog steeds alles hebben waar zijn broertje mee speelt, vooral als het “van hem” is (oude duplo, ander speelgoed van toen hij peuter was). Ik snap t ook wel hoor, maar t is niet altijd gezellig.

Mééstal zijn ze leuk samen overigens O+

Ik had hier zeker niet verteld over mijn toen 18-maander die bij de Ballorig ertussenuitpiepte en toen ik hem spotte al bijna bovenaan de lange glijbaan was (van onderen geklommen). :7 Melba erachteraan gestuurd want ik kon zo snel niet boven komen en alleen naar beneden ging veel te hard

Deze :+


Bij de 2-jaar afspraak weigerde Pep te kletsen, de arts zei nog dat we eventueel wel terug konden komen voor logopedie als het niet verbeterde. Ze geloofde me niet dat hij thuis korte zinnetjes praatte. Hij had er gewoon geen zin in en met 2,5 praat hij stiekem beter dan Melba destijds (heeft alleen duidelijk andere interesses, Melba was obsessed met letters en cijfers, dat heeft Pep niet en dat vind ik eigenlijk ook wel geruststellend stiekem. Melba heeft het lastig genoeg met zichzelf en school…)
Kwak
pi_211053468
Wij gaan vanmiddag voor het eerst naar de kapper met purk. Het zal mij benieuwen hoe dat gaat. We nemen genoeg eten en een tablet mee voor nood. Iemand nog andere tips?
pi_211055892
Ik was hier ook angstig voor de kapper en ik had man de eerste keer met peuter op pad gestuurd, dan zou hij het eventuele drama een keer hebben. :D
Maar niets was minder waar, ze kreeg een kinderstoeltje in de vorm van een auto en een hysterisch paardencapeje om en ze was blij. Ze vond het prachtig en ze deed het keurig. Drie weken geleden ben ik met haar geweest en ook niets aan de hand. De kapster zei dat ze maar weinig van zulke rustige peuters ziet. :D Dan mag ze thuis wel eens meekijken.

Het ging haar vooral om het koekje. Ze had na de eerste keer zo'n Lotus speculaasje gekregen, dat wist ze nog tot in detail toen we weer op pad gingen. Ze ging er ook om vragen toen ze klaar was. :') :D
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:24:21 #66
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211056478
Bij ons was de eerste 2 keer kapper helemaal niks, vooral de tondeuse.
Maar nu hebben we een keer een thuiskapper geprobeerd en hem eerst laten kijken hoe ik geknipt werd. Daarna bij m'n man op schoot voor de tv geknipt. Ging echt veeeel beter dan in een kapsalon O+
pi_211056945
Het is helemaal prima gegaan. De cape vond ze wat minder. Uiteindelijk heeft ze een filmpje op ipad gekeken anders draaide ze steeds haar hoofd om te zien wat de kapster deed. Het was zo klaar, echt model is het haar nog te kort en onregelmatig voor. Maar alle gekke pieken zijn eruit nu. Ziet er meteen een stuk verzorgder uit. Voordeel van een meisje is dat er vaak geen tondeuse aan te pas komt.
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:52:35 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_211057036
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 14:35 schreef LauriLynne het volgende:
Wij gaan vanmiddag voor het eerst naar de kapper met purk. Het zal mij benieuwen hoe dat gaat. We nemen genoeg eten en een tablet mee voor nood. Iemand nog andere tips?
Ik moest lachen, ik dacht dat je een dagje naar de dierentuin ging _O- alleen een telefoon (die ik altijd al bij me heb) als noodafleiding is vaak wel voldoende voor die tien minuutjes dat het duurt ;)

Maar ik lees dat het goed is gegaan, mooi ^O^
disclaimer
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:54:43 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_211057096
Tondeuse doe ik voor geen van mijn kinderen hoor. Dan maar geen hippe stekeltjes :P
disclaimer
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:56:07 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_211057127
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 22:21 schreef kwakz0r het volgende:
Die van bijna 9 wil ook nog steeds alles hebben waar zijn broertje mee speelt, vooral als het “van hem” is (oude duplo, ander speelgoed van toen hij peuter was). Ik snap t ook wel hoor, maar t is niet altijd gezellig.

Mééstal zijn ze leuk samen overigens O+

Ik had hier zeker niet verteld over mijn toen 18-maander die bij de Ballorig ertussenuitpiepte en toen ik hem spotte al bijna bovenaan de lange glijbaan was (van onderen geklommen). :7 Melba erachteraan gestuurd want ik kon zo snel niet boven komen en alleen naar beneden ging veel te hard

Deze :+
[ afbeelding ]

Bij de 2-jaar afspraak weigerde Pep te kletsen, de arts zei nog dat we eventueel wel terug konden komen voor logopedie als het niet verbeterde. Ze geloofde me niet dat hij thuis korte zinnetjes praatte. Hij had er gewoon geen zin in en met 2,5 praat hij stiekem beter dan Melba destijds (heeft alleen duidelijk andere interesses, Melba was obsessed met letters en cijfers, dat heeft Pep niet en dat vind ik eigenlijk ook wel geruststellend stiekem. Melba heeft het lastig genoeg met zichzelf en school…)
Wel knap man, met 18 maanden _O_ lukt mij met mn 42 jaar nog steeds niet :')
disclaimer
pi_211057487
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:52 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik moest lachen, ik dacht dat je een dagje naar de dierentuin ging _O- alleen een telefoon (die ik altijd al bij me heb) als noodafleiding is vaak wel voldoende voor die tien minuutjes dat het duurt ;)

Maar ik lees dat het goed is gegaan, mooi ^O^
Achteraf gezien heb je helemaal gelijk. 😂
pi_211057757
Ik heb hier een kinderkapsalon in ons dorpje wat echt top is ^O^ . Anna gaat volgende maand voor het eerst, ze heeft de vorige keer toen grote broer moest wel al even in de auto-stoel mogen zitten en heeft de kapster al even aan haar haren gezeten. ik denk alleen dat ze straks zelf op het paard wilt _O-
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:54 schreef SQ het volgende:
Tondeuse doe ik voor geen van mijn kinderen hoor. Dan maar geen hippe stekeltjes :P
Hier wel. Maar geen hippe stekeltjes, opscheren en langer haar bovenop. Eigenlijk hetzelfde kapsel als papa, maar dan zonder de inhammen :P
  maandag 23 oktober 2023 @ 20:27:35 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_211057784
Ja als je kind dat accepteert is het prima. Goud steekt echter zijn vingers al jammerend in zijn oren als hij een foto van een boormachine ziet :') sukkel.
disclaimer
pi_211057808
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:27 schreef SQ het volgende:
Ja als je kind dat accepteert is het prima. Goud steekt echter zijn vingers al jammerend in zijn oren als hij een foto van een boormachine ziet :') sukkel.
Ah, jullie boormachine is ons nagelschaartje
pi_211057990
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:54 schreef SQ het volgende:
Tondeuse doe ik voor geen van mijn kinderen hoor. Dan maar geen hippe stekeltjes :P
Die van ons was daar heel panisch voor maar de laatste keer heeft de kapster uitgelegd dat ze dan sneller klaar is en toen mocht het :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')