Israel heeft bijna alle VN-resoluties aan zijn laars gelapt.quote:Op zondag 15 oktober 2023 17:24 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik had ondertussen ook wel verwacht dat er een roep om VN vredesmacht zou zijn. Stel een DMZ in, ontwapen Hamas, breng voedsel en medicijnen etc.
als dit echt zo is dan gaan daar de hamas strijders juist heen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 17:17 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)n-collegas~a9ac7026/
[..]
Als dit zo gaat lopen als we denk ik allemaal wel vrezen verwacht ik hoop ik op een heftige internationale reactie richting Israël, dit kan zo niet gaan... gewoon niet
Dat zou dan eigenlijk een VN achtig construct moeten opzetten. Inclusief een ontwapening. Denk eerder dat Hamas dat gaat proberen te voorkomen zoals er ook berichten zijn van roadblocks.quote:Op zondag 15 oktober 2023 17:22 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Tja, hoe voorkom je dat Hamas daar geen gebruik van maakt?
Er zijn geen Joden bij betrokken. In moskeeën daar en in die filmpjes over scholen wordt niks gezegd over Chinezen of Saoedi-Arabië (die sponsoren vaak het discours). Je ziet nooit een kindje zeggen "ik wil een Chinees neersteken" of "ik wil een Saudi opblazen". Maar ze worden vergiftigd met Jodenhaat. Niet allemaal en niet overal maar wel veel.quote:Op zondag 15 oktober 2023 17:23 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
ja dat is ook iets dat ik als verwende Nederlander gewoon niet snap, er had ook geïnvesteerd kunnen worden in een opbouwende economie en buurmanschap. Dat je elkaar volkomen randgekkies vindt is gewoon helemaal ok, maar als je onderling afhankelijk bent is het toch slimmer om gewoon een overeenkomst te sluiten in plaats van elkaar proberen uit te roeien.
En ik blijf erbij, waarom krijgen de palestijnen zoveel aandacht en de oeigoeren en de vele andere aanstaand uitgeroeide islamitische stammen in jemen en weet ik waar niet
Waarom zijn zij het niet waard om gillend op straat een vlag op te eten?
Wat de Westbank veel meer uit zijn evenwicht zou brengen is hé voorzetten van de agressieve nederzettingen politiek.quote:Op zondag 15 oktober 2023 17:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Sowieso is dat alleen een oplossing voor dit specifieke hamas probleem dan.Stel Israel zou echt een parkeerplaats maken van Gaza, dan zou de westbank ook woest worden, dus dan zal daar in de loop der jaren waarschijnlijk een 2e hamas ontstaan. En zo blijf je bezig.
Ja, hoor. Denk je dat ze dat echt bedoelen.quote:Uit honderden, misschien wel duizenden kelen klinkt de oproep 6 miljoen Joden uit Israël te verdrijven of te vermoorden.
Want dat is wat 'From the river to the sea' betekent.
Nederland anno 2023.
Die moet ook stoppen. Dat maakt samenleven echt onmogelijk.quote:Op zondag 15 oktober 2023 17:28 schreef HiZ het volgende:
[..]
Wat de Westbank veel meer uit zijn evenwicht zou brengen is hé voorzetten van de agressieve nederzettingen politiek.
Ze gaan Gaza weer overnemen, want ze kunnen niet anders. Een build-up tot de terreur van vorige week mag nooit meer mogelijk zijn, dus dit is het enige dat overblijft.quote:Op zondag 15 oktober 2023 17:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We weten nog niet wat Israël gaat doen. Zoals ik gisteren al zei; de enige echte oplossing is heel Gaza platbombarderen, maar dat zal vast en zeker zelfs voor Israël veel te ver gaan. Een realistisch alternatief is een grondinvasie en van binnenuit alles schoonvegen, dan wil je ook dat zo veel mogelijk burgers uit het gebied zijn, maar zijn de achtergebleven burgers wel veiliger.
Niet natuurlijk. Maar hij verwoord wel het standpunt van Nederland. En als de Israëlische regering dan om wraak en uitroeiing roept past een oproep tot matigheid daar beter bij dan een opmerking als ‘het recht zichzelf te verdedigen ‘. Want zo’n opmerking kan tweeerlei uitgelegd worden. Het recht zich te verdedigen, dat is evident. Maar ook het ‘recht’ om zonder aanziens terug te slaan.quote:Op zondag 15 oktober 2023 17:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En in wat voor mate denk je dat de Israëli's zich zullen lijden door wat Mark Rutte van de situatie vindt?
lul niet, het gaat je omdat er Joden kapot gemaakt kunnen worden, je geeft geen enkele fuck om Palestijnen, of Oeigoeren, of weet ik het, net zoals iedereen in het midden oosten. Een beetje hysterisch op straat gillen en als een idioot een vlag opvreten is de enige ondersteuning die die arme drommels mogen verwachten van hun broedervolkeren. Petje af manquote:Op zondag 15 oktober 2023 17:26 schreef HiZ het volgende:
[..]
Omdat iedereen banger is van China dan van Israël.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)nnen-grenzen-blijvenquote:Op zondag 15 oktober 2023 17:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niet natuurlijk. Maar hij verwoord wel het standpunt van Nederland. En als de Israëlische regering dan om wraak en uitroeiing roept past een oproep tot matigheid daar beter bij dan een opmerking als ‘het recht zichzelf te verdedigen ‘. Want zo’n opmerking kan tweeerlei uitgelegd worden. Het recht zich te verdedigen, dat is evident. Maar ook het ‘recht’ om zonder aanziens terug te slaan.
Heb je ook wel gelijk in. Merk dat bij mijzelf steekt dat Hamas gewoon speelt met feit dat westen humanitaire hulp biedt. Dat intrekken leidt direct tot problemen - ergens heb je jezelf daarmee chantabel gemaakt. Terwijl ze dus zelf hier minder aan hoeven te doen en dat kunnen besteden aan wapens, of drinkwaterleidingen opgraven om raketten van te maken.quote:Op zondag 15 oktober 2023 17:26 schreef Droopie het volgende:
[..]
Israel heeft bijna alle VN-resoluties aan zijn laars gelapt.
En Hamas zal zich nooit laten ontwapenen, geen enkele reden voor hun om dat te doen of toe te laten.
Onderhandelen doe je pas als er 1 partij onderliggend is, en in de beleving van beide partijen zijn ze dat allebei niet.
Toelaten tot het puin. Noord-Gaza is echt niks niks meer van over als ze klaar zijn.quote:Op zondag 15 oktober 2023 17:30 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Een realistisch alternatief is een grondinvasie en van binnenuit alles schoonvegen, dan wil je ook dat zo veel mogelijk burgers uit het gebied zijn, maar zijn de achtergebleven burgers wel veiliger.
Ze gaan Gaza weer overnemen, want ze kunnen niet anders. Een build-up tot de terreur van vorige week mag nooit meer mogelijk zijn, dus dit is het enige dat overblijft.
Misschien gaan ze de Palestijnse burgers weer toelaten tot het noorden na intensief scannen, om Hamas eruit te filteren. Als dat is gebeurd is de rest van Zuid-Gaza vrij spel. Mits Egypte de deur dicht houdt natuurlijk.
Ja, van de Jordaan rivier tot de middelandse zee.quote:Op zondag 15 oktober 2023 17:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, hoor. Denk je dat ze dat echt bedoelen.²
Tja, daden hebben consequenties. Dit is de consequentie voor hun steun aan Hamas.quote:Op zondag 15 oktober 2023 17:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Toelaten tot het puin. Er is natuurlijk niks meer van over als ze klaar zijn.
Omdat er een schreeuwende gek dit doet (met de wetenschap dat hij op het matje geroepen zal worden) kunnen we Israël afschrijven maar als er in Londen hele hordes om het bloed van Joden schreeuwen, dan mogen we niet iedereen over een kam scheren?quote:Op zondag 15 oktober 2023 17:10 schreef Rupibma het volgende:
[ tiktok ]
Eckte democratie daar, hiep hoi Israël.
Netanyahu zijn politiek is natuurlijk onderdeel van het probleem. Was Rabin er nog maar.quote:Op zondag 15 oktober 2023 17:28 schreef HiZ het volgende:
[..]
Wat de Westbank veel meer uit zijn evenwicht zou brengen is hé voorzetten van de agressieve nederzettingen politiek.
hopla, zo simpel kan het zijnquote:Op zondag 15 oktober 2023 17:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Omdat er een schreeuwende gek dit doet (met de wetenschap dat hij op het matje geroepen zal worden) kunnen we Israël afschrijven maar als er in Londen hele hordes om het bloed van Joden schreeuwen, dan mogen we niet iedereen over een kam scheren?
Laten we het gewoon allebei niet doen, hmz?
Wat bedoelen ze dan?quote:Op zondag 15 oktober 2023 17:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Amen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 17:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Omdat er een schreeuwende gek dit doet (met de wetenschap dat hij op het matje geroepen zal worden) kunnen we Israël afschrijven maar als er in Londen hele hordes om het bloed van Joden schreeuwen, dan mogen we niet iedereen over een kam scheren?
Laten we het gewoon allebei niet doen, hmz?
idd hiep hoi israel, die weten tenminste van doorpakken als ze worden bedreigd.quote:Op zondag 15 oktober 2023 17:10 schreef Rupibma het volgende:
[ tiktok ]
Eckte democratie daar, hiep hoi Israël.
Equivalent van cowboy Bush.quote:Op zondag 15 oktober 2023 17:34 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Netanyahu zijn politiek is natuurlijk onderdeel van het probleem. Was Rabin er nog maar.
jongen, stop toch met dat ontkennen dat de bloeddorst gewoon niet meer te ontkennen is bij die geloofsfanaticiquote:Op zondag 15 oktober 2023 17:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Don't feed the troll. Als het geen troll is is het evengoed zinloos trouwens, dan is hij "heen".quote:Op zondag 15 oktober 2023 17:37 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
jongen, stop toch met dat ontkennen dat de bloeddorst gewoon niet meer te ontkennen is bij die geloofsfanatici
KUT ik blijf reageren op die figuur ook teringquote:
En dan is Netanyahu nog niet een van de ergsten. Hij is gewoon een politiek dier, helaas in een land waar dit heel veel levens kan verwoesten. Zijn overtuigingen zijn ondergeschikt aan zijn intentie om de overhand te willen blijven houden.quote:Op zondag 15 oktober 2023 17:34 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Netanyahu zijn politiek is natuurlijk onderdeel van het probleem. Was Rabin er nog maar.
Actie? Wij? Waarquote:Op zondag 15 oktober 2023 17:36 schreef mschol het volgende:
[..]
idd hiep hoi israel, die weten tenminste van doorpakken als ze worden bedreigd.
wij in nederland gaan een beetje zitten gapen en duf staren voordat er een keertje actie wordt ondernomen..
1947, maar dat was niet zo'n goed idee.quote:
Het zijn niet eens geloofsfanatici.quote:Op zondag 15 oktober 2023 17:37 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
jongen, stop toch met dat ontkennen dat de bloeddorst gewoon niet meer te ontkennen is bij die geloofsfanatici
Hamas is einde verhaal als de bezetting stopt. Bloedt langzaam dood.quote:Op zondag 15 oktober 2023 17:26 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat zou dan eigenlijk een VN achtig construct moeten opzetten. Inclusief een ontwapening. Denk eerder dat Hamas dat gaat proberen te voorkomen zoals er ook berichten zijn van roadblocks.
Niet vanzelf. Daar zorgt Iran wel voor.quote:Op zondag 15 oktober 2023 17:44 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hamas is einde verhaal als de bezetting stopt. Bloedt langzaam dood.
Ik ben geen extremist. Ik ben wel een fundamentalist. Heb overigens een een sterk gevoel voor rechtvaardigheid (justice) en een natuurlijke neiging voor de underdog. Maar dat had je denk ik wel al gemerkt.quote:Op zondag 15 oktober 2023 17:39 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
hij is wel beter dan die andere (moslim) extremisten hier, die zijn echt zo treurig simpel dat er nauwelijks enig plezier aan te beleven valt
Iran gaat akkoord als de Palestijnen akkoord gaat. Dat is altijd al hun standpunt geweest.quote:Op zondag 15 oktober 2023 17:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niet vanzelf. Daar zorgt Iran wel voor.
Ik zou eigenlijk willen zeggen dat ik de dappere groep voor de politie zie en de ietwat laffere erachter. Maar dat ga ik maar niet doen. Is niet wijs.quote:
Echt, Israël mag bestaan dan?quote:Op zondag 15 oktober 2023 17:44 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik zie een paar zorgmeldingen staan daar. Die kinderen op de A12 kregen die ook aan hun broek, dus gelijke monniken...quote:
Probleem zit hem natuurlijk in het woordje bezetting.quote:Op zondag 15 oktober 2023 17:44 schreef Chadi het volgende:
[..]
Daar weet ik niet zoveel van eigenlijk, maar achteraf was het niet verstandig natuurlijk.quote:Op zondag 15 oktober 2023 17:41 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
1947, maar dat was niet zo'n goed idee.
Je had toch een natuurlijke neiging de underdog te verdedigen? Dit was je kans.quote:Op zondag 15 oktober 2023 17:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zou eigenlijk willen zeggen dat ik de dappere groep voor de politie zie en de ietwat laffere erachter. Maar dat ga ik maar niet doen. Is niet wijs.²
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |