quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:17 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Wat heb je als Nederlander met kinderen of als oudere Nederlander in de Gazastrook te zoeken?
Lol.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als ik als nederlander daar zou zitten en ik moest 40km lopen om naar het buitenland te kunnen, dan zou ik het op een sprintje zetten. Het is maar ca 8 uur lopen max.
en een onzin artikel, maar dat ben ik ondertussen wel gewend.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat het iedereen wel lukken door de weersomstandigheden. Dus dit is een beetje een non-discussie.
nja waar Israel tot voor kort nog wel een toeristische bestemming was, zie ook de schoolreisjes, ken ik dat niet echt van Gaza, maar als jij een goeie All Inclusive weet, ik ben de zomer nog aan het plannenquote:Op zondag 15 oktober 2023 12:18 schreef Questular het volgende:
[..]
Wat een rare vraag. Waarom gaan er mensen naar Israël op vakantie?
Moet je aan hun vragen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:17 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Wat heb je als Nederlander met kinderen of als oudere Nederlander in de Gazastrook te zoeken?
Ze staan erom bekend dat ze je zelfs 70 jaar later nog met een geheime actie uit je huisje pulkenquote:Op zondag 15 oktober 2023 12:20 schreef damsco het volgende:
Benieuwd of Israël, nadat het demonenleger van Hamas verslagen is, de kopstukken in bijv Qatar ook nog een verrassingsbezoek brengt. Kan me voorstellen dat die ook uit de weg geruimd gaan worden.
Kant A in dit geval is niet de Hamas noch echt Palestijns, maar een onafhankelijke hulporganisatie.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kant A zegt X, kant B zegt Y, maar we moeten allemaal blind achter kant A gaan staan?
Dank daar de Hamasleden die burgers hun autosleutels afnemen om te voorkomen dat ze vluchten maar voor, er moet en zal een menselijk schild gevormd worden met op te offeren burgers.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja bepakt gaat het toch minder hard als je gaat lopen. Sowieso als helft van de bevolking kinderen zijn ook grote kans dat deze mensen met kinderen moeten lopen, groot deel van de kinderen zijn ook jonge kinderen. Dan snap ik wel dat niet met de auto kunnen rijden een groot probleem is.
koekoekquote:Op zondag 15 oktober 2023 12:10 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Even chargeren: die oudere mensen hebben in 2006 waarschijnlijk zelf op Hamas gestemd, dus die kunnen nu zelf de wrange vruchten van die keuze plukken.
Dat wordt nu dus lastiger gezien er nog een paar dagen extra zijn.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:22 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dank daar de Hamasleden die burgers hun autosleutels afnemen om te voorkomen dat ze vluchten maar voor, er moet en zal een menselijk schild gevormd worden met op te offeren burgers.
Want familie of vrienden bezoeken die in de Gaza wonen is natuurlijk vragen om problemen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:20 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
nja waar Israel tot voor kort nog wel een toeristische bestemming was, zie ook de schoolreisjes, ken ik dat niet echt van Gaza, maar als jij een goeie All Inclusive weet, ik ben de zomer nog aan het plannen
hoe langer het duurt hoe groter de internationale verontwaardiging, ik zie dat echt wel als een positief iets geloof ik.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat wordt nu dus lastiger gezien er nog een paar dagen extra zijn.
en de kapotgeschoten infrastructuur en de vluchtende mensenmassa natuurlijk ook.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:22 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dank daar de Hamasleden die burgers hun autosleutels afnemen om te voorkomen dat ze vluchten maar voor, er moet en zal een menselijk schild gevormd worden met op te offeren burgers.
Heel Gaza is een oorlogszone, als je daar midden in staat kan je bijna onmogelijk zeggen waar die raketten nou eigenlijk op gericht zijn. Ik geloof best dat ze daar levensgevaarlijk werk verrichten, maar ik heb moeite met geloven dat ze zelf doelwit zijn.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:21 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Kant A in dit geval is niet de Hamas noch echt Palestijns, maar een onafhankelijke hulporganisatie.
Dus dat gaat niet op.
Daarnaast is het in dit geval geen kant A vs kant B, maar is het een artikel met kant C. Waarbij kant C een afzijdig staande partij is.
Overigens ik sta sws niet aan de kant van Hamas of Israël, beiden zjjn terroristen.
Jij denkt dat een stem op verderfelijke politici of bewegingen uiteindelijk zonder gevolgen zal blijven?quote:
Ja, dit is de wrange realiteit van de oorlog. Wat heeft Hamas de Palestijnen toch genaaid zegquote:Op zondag 15 oktober 2023 12:25 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Dit soort foto's laten wel zien hoe de burgers daar vluchten, kapotte auto (waarschijnlijk door bommen), kan nog net rijden, matrassen op het dak om ergens gewoon buiten te slapen in Zuid-Gaza.
Nee, dat zeg ik niet, maar dat het voor dit circus nou een logische plek is om op vakantie te gaan is het andere uiterste. En, zover ik weet was er niet echt een positief reisadvies voor Gaza, dus ach vragen om problemen is wat cru gesteld, maar dat er problemen zouden kunnen komen is wel aannemelijker dan wanneer je een weekje vlieland doet.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:25 schreef Questular het volgende:
[..]
Want familie of vrienden bezoeken die in de Gaza wonen is natuurlijk vragen om problemen.
quote:Oranje: alleen noodzakelijke reizen
Reis alleen als het noodzakelijk is naar Oost Jeruzalem. Bijvoorbeeld voor familiebezoek bij een overlijden, ernstige ziekte of ongeval. Of als u voor uw werk ergens bij moet zijn. Een toeristische reis is geen noodzakelijke reis.
Gaat u toch naar dit gebied? Dan is dit uw eigen verantwoordelijkheid. Bereid u goed voor en ben extra voorzichtig. Neem vooraf contact op met de Nederlandse vertegenwoordiging in de Palestijnse Gebieden. Houd er rekening mee dat de Nederlandse vertegenwoordiging u waarschijnlijk minder goed kan helpen als u in de problemen komt.
Waarom onzin? Het artikel kort samengevat:quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
en een onzin artikel, maar dat ben ik ondertussen wel gewend.
Ik kan me niet heugen dat artikelen op nieuwswebsites vroeger ook zo tenenkrommend slecht waren.
Welke druk?quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:26 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
hoe langer het duurt hoe groter de internationale verontwaardiging, ik zie dat echt wel als een positief iets geloof ik.
De internationale druk om proportioneel (in hoeverre je daar nog van kan spreken overigens) in te grijpen neemt echt wel toe als je zo rond je heen leest
Dat verzin je zelf deze onzinquote:Op zondag 15 oktober 2023 12:22 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |