quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:17 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Wat heb je als Nederlander met kinderen of als oudere Nederlander in de Gazastrook te zoeken?
Lol.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als ik als nederlander daar zou zitten en ik moest 40km lopen om naar het buitenland te kunnen, dan zou ik het op een sprintje zetten. Het is maar ca 8 uur lopen max.
en een onzin artikel, maar dat ben ik ondertussen wel gewend.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat het iedereen wel lukken door de weersomstandigheden. Dus dit is een beetje een non-discussie.
nja waar Israel tot voor kort nog wel een toeristische bestemming was, zie ook de schoolreisjes, ken ik dat niet echt van Gaza, maar als jij een goeie All Inclusive weet, ik ben de zomer nog aan het plannenquote:Op zondag 15 oktober 2023 12:18 schreef Questular het volgende:
[..]
Wat een rare vraag. Waarom gaan er mensen naar Israël op vakantie?
Moet je aan hun vragen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:17 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Wat heb je als Nederlander met kinderen of als oudere Nederlander in de Gazastrook te zoeken?
Ze staan erom bekend dat ze je zelfs 70 jaar later nog met een geheime actie uit je huisje pulkenquote:Op zondag 15 oktober 2023 12:20 schreef damsco het volgende:
Benieuwd of Israël, nadat het demonenleger van Hamas verslagen is, de kopstukken in bijv Qatar ook nog een verrassingsbezoek brengt. Kan me voorstellen dat die ook uit de weg geruimd gaan worden.
Kant A in dit geval is niet de Hamas noch echt Palestijns, maar een onafhankelijke hulporganisatie.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kant A zegt X, kant B zegt Y, maar we moeten allemaal blind achter kant A gaan staan?
Dank daar de Hamasleden die burgers hun autosleutels afnemen om te voorkomen dat ze vluchten maar voor, er moet en zal een menselijk schild gevormd worden met op te offeren burgers.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja bepakt gaat het toch minder hard als je gaat lopen. Sowieso als helft van de bevolking kinderen zijn ook grote kans dat deze mensen met kinderen moeten lopen, groot deel van de kinderen zijn ook jonge kinderen. Dan snap ik wel dat niet met de auto kunnen rijden een groot probleem is.
koekoekquote:Op zondag 15 oktober 2023 12:10 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Even chargeren: die oudere mensen hebben in 2006 waarschijnlijk zelf op Hamas gestemd, dus die kunnen nu zelf de wrange vruchten van die keuze plukken.
Dat wordt nu dus lastiger gezien er nog een paar dagen extra zijn.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:22 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dank daar de Hamasleden die burgers hun autosleutels afnemen om te voorkomen dat ze vluchten maar voor, er moet en zal een menselijk schild gevormd worden met op te offeren burgers.
Want familie of vrienden bezoeken die in de Gaza wonen is natuurlijk vragen om problemen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:20 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
nja waar Israel tot voor kort nog wel een toeristische bestemming was, zie ook de schoolreisjes, ken ik dat niet echt van Gaza, maar als jij een goeie All Inclusive weet, ik ben de zomer nog aan het plannen
hoe langer het duurt hoe groter de internationale verontwaardiging, ik zie dat echt wel als een positief iets geloof ik.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat wordt nu dus lastiger gezien er nog een paar dagen extra zijn.
en de kapotgeschoten infrastructuur en de vluchtende mensenmassa natuurlijk ook.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:22 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dank daar de Hamasleden die burgers hun autosleutels afnemen om te voorkomen dat ze vluchten maar voor, er moet en zal een menselijk schild gevormd worden met op te offeren burgers.
Heel Gaza is een oorlogszone, als je daar midden in staat kan je bijna onmogelijk zeggen waar die raketten nou eigenlijk op gericht zijn. Ik geloof best dat ze daar levensgevaarlijk werk verrichten, maar ik heb moeite met geloven dat ze zelf doelwit zijn.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:21 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Kant A in dit geval is niet de Hamas noch echt Palestijns, maar een onafhankelijke hulporganisatie.
Dus dat gaat niet op.
Daarnaast is het in dit geval geen kant A vs kant B, maar is het een artikel met kant C. Waarbij kant C een afzijdig staande partij is.
Overigens ik sta sws niet aan de kant van Hamas of Israël, beiden zjjn terroristen.
Jij denkt dat een stem op verderfelijke politici of bewegingen uiteindelijk zonder gevolgen zal blijven?quote:
Ja, dit is de wrange realiteit van de oorlog. Wat heeft Hamas de Palestijnen toch genaaid zegquote:Op zondag 15 oktober 2023 12:25 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Dit soort foto's laten wel zien hoe de burgers daar vluchten, kapotte auto (waarschijnlijk door bommen), kan nog net rijden, matrassen op het dak om ergens gewoon buiten te slapen in Zuid-Gaza.
Nee, dat zeg ik niet, maar dat het voor dit circus nou een logische plek is om op vakantie te gaan is het andere uiterste. En, zover ik weet was er niet echt een positief reisadvies voor Gaza, dus ach vragen om problemen is wat cru gesteld, maar dat er problemen zouden kunnen komen is wel aannemelijker dan wanneer je een weekje vlieland doet.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:25 schreef Questular het volgende:
[..]
Want familie of vrienden bezoeken die in de Gaza wonen is natuurlijk vragen om problemen.
quote:Oranje: alleen noodzakelijke reizen
Reis alleen als het noodzakelijk is naar Oost Jeruzalem. Bijvoorbeeld voor familiebezoek bij een overlijden, ernstige ziekte of ongeval. Of als u voor uw werk ergens bij moet zijn. Een toeristische reis is geen noodzakelijke reis.
Gaat u toch naar dit gebied? Dan is dit uw eigen verantwoordelijkheid. Bereid u goed voor en ben extra voorzichtig. Neem vooraf contact op met de Nederlandse vertegenwoordiging in de Palestijnse Gebieden. Houd er rekening mee dat de Nederlandse vertegenwoordiging u waarschijnlijk minder goed kan helpen als u in de problemen komt.
Waarom onzin? Het artikel kort samengevat:quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
en een onzin artikel, maar dat ben ik ondertussen wel gewend.
Ik kan me niet heugen dat artikelen op nieuwswebsites vroeger ook zo tenenkrommend slecht waren.
Welke druk?quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:26 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
hoe langer het duurt hoe groter de internationale verontwaardiging, ik zie dat echt wel als een positief iets geloof ik.
De internationale druk om proportioneel (in hoeverre je daar nog van kan spreken overigens) in te grijpen neemt echt wel toe als je zo rond je heen leest
Dat verzin je zelf deze onzinquote:Op zondag 15 oktober 2023 12:22 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De kleurcode is al weet ik veel hoe lang donkerrood daar, dus dan ben ik ook van het "je hebt zelf de risico's genomen, je wist dat je niet geholpen kan worden als het fout gaat, dus je zoekt het maar lekker uit ook". Om daar geholpen te worden moeten anderen hun leven op het spel zetten.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:29 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet, maar dat het voor dit circus nou een logische plek is om op vakantie te gaan is het andere uiterste. En, zover ik weet was er niet echt een positief reisadvies voor Gaza, dus ach vragen om problemen is wat cru gesteld, maar dat er problemen zouden kunnen komen is wel aannemelijker dan wanneer je een weekje vlieland doet.
Verder ben ik het gewoon met je eens en is het krankzinnig mensen kwalijk te nemen dat ze familie bezoeken of weet ik wat, ze doen maar en ze kijken maar, al gingen ze erheen voor de bijzondere postzegels.
Elke terreurorganisatie verdient volledige uitroeiing, met wortel, tak, blad, allesquote:Op zondag 15 oktober 2023 12:32 schreef Droopie het volgende:
Israel zal doen wat zijn volk van hun verlangt en dat is Hamas uitroeien.
Dit is een zeldzaam geval van waar foto's van vluchtende mensen een goed iets is.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:31 schreef Momo het volgende:
Via ANP wel meer vluchtende mensen op beeld
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die hulpgoederen kunnen vol zitten met wapens.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:31 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Waarom onzin? Het artikel kort samengevat:
Buitenlanders in de Gazastrook mogen van Egypte de grens over, maar de Palestijnse autoriteiten laten dat alleen toe op voorwaarde dat er hulpgoederen vanuit Egypte naar Gaza gaan. Dat is momenteel niet mogelijk omdat de weg bij de grensovergang beschadigd is door Israëlische bombardementen.
Dus als jij familie in een gebied zoals dit zou hebben dan ging je ze gewoon nooit bezoeken want : donkerrood.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De kleurcode is al weet ik veel hoe lang donkerrood daar, dus dan ben ik ook van het "je hebt zelf de risico's genomen, je wist dat je niet geholpen kan worden als het fout gaat, dus je zoekt het maar lekker uit ook". Om daar geholpen te worden moeten anderen hun leven op het spel zetten.
Dan mag de Israëlische regering ook uitgeroeid worden dusquote:Op zondag 15 oktober 2023 12:33 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Elke terreurorganisatie verdient volledige uitroeiing, met wortel, tak, blad, alles
Nee, maar het is wel verstandig om er rekening mee te houden dat er problemen kunnen komen en je dan op jezelf aangewezen bent. Daar is dat voor, verder kijk je maar, voor mijn part reis je af naar de Krim op dit moment, maar verwacht geen ondersteuning of iets van Nederland mocht de vakantie tegenvallenquote:Op zondag 15 oktober 2023 12:34 schreef Questular het volgende:
[..]
Dus als jij familie in een gebied zoals dit zou hebben dan ging je ze gewoon nooit bezoeken want : donkerrood.
Geen idee, dat is onmogelijk te zeggen als iemand die helemaal geen directe familie in het buitenland heeft. Of überhaupt op grote afstand. Maar ik weet wel dat als ik het zou doen, dat ik ook gewoon had aanvaard nu dat ik zelf verantwoordelijk ben voor m'n eigen veiligheid.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:34 schreef Questular het volgende:
[..]
Dus als jij familie in een gebied zoals dit hebben dan ging je ze gewoon nooit bezoeken want : donkerrood.
Dat laatste klinkt theoretisch gezien hartstikke leuk.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geen idee, dat is onmogelijk te zeggen als iemand die helemaal geen directe familie in het buitenland heeft. Of überhaupt op grote afstand. Maar ik weet wel dat als ik het zou doen, dat ik ook gewoon had aanvaard nu dat ik zelf verantwoordelijk ben voor m'n eigen veiligheid.
Wat jij wil, alsof het wat uitmaakt, evenmin wat ik vind hoor. Ik ben van mening, en met mij de europese unie en een groot deel van de inernationale gemeenschap, dat Israel geen terroristische organisatie is, tenminste dat meen ik te weten, maar, ik laat me graag voorlichten.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:35 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dan mag de Israëlische regering ook uitgeroeid worden dus
Vind ik nou ook. Punt is dat iedereen die willens en wetens daarheen is gereisd dat risico genomen heeft. Iedereen kende de mogelijke gevolgen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:38 schreef Questular het volgende:
[..]
Dat laatste klinkt theoretisch gezien hartstikke leuk.
Zeker niet zomaar buiten de vakanties om. Want als hij in Nederland ingeschreven staat is hij natuurlijk gewoon leerplichtig.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:34 schreef Questular het volgende:
[..]
Dus als jij familie in een gebied zoals dit zou hebben dan ging je ze gewoon nooit bezoeken want : donkerrood.
Je kent deze user toch?quote:Op zondag 15 oktober 2023 11:34 schreef probeer het volgende:
[..]
Je kent de originele versie van die uitspraak he?
Zo worden ze niet genoemd maar veel beter dan Hamas zijn ze niet naar mijn mening, beide partijen zijn zo fout bezig en het kost grotendeels slachtoffers die er niks of weinig aan kunnen doenquote:Op zondag 15 oktober 2023 12:39 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Wat jij wil, alsof het wat uitmaakt, evenmin wat ik vind hoor. Ik ben van mening, en met mij de europese unie en een groot deel van de inernationale gemeenschap, dat Israel geen terroristische organisatie is, tenminste dat meen ik te weten, maar, ik laat me graag voorlichten.
Het is een beetje als reizen naar Noord-Korea. In theorie kan er niets aan de hand zijn en heb je een leuke vakantie, maar in de praktijk kan ook uit het niets voorkomen dat de spanningen heel hoog oplopen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:39 schreef Momo het volgende:
Tja in dat voorbeeld van jeugdjournaal waren die mensen voor inval Hamas in Israel, aangekomen in Gaza, die hadden natuurlijk ook nooit kunnen weten dat het zo uit de hand zou lopen, zelfs voor een risicogebied, dit is de grootste escalatie in tientallen jaren.
quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:35 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dan mag de Israëlische regering ook uitgeroeid worden dus
Precies. Beide organisaties stoppen pas met vechten als er nog twee man over zijn op de wereld - en de ene de ander heeft omgelegd en zich afvraagt waarom het Paradijs op Aarde eigenlijk zo eenzaam is...quote:Op zondag 15 oktober 2023 11:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hamas is isis
Die stoppen pas met vechten als iedereen in een zwart kleed loopt en een baard heeft
en dan nog niet
Ze zijn het niet volgens de letter van de wet. Omdat ze zelf betrokken zijn bij het definiëren van die term. In die zin zijn ze het ordinaire WC-eenden.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:39 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Wat jij wil, alsof het wat uitmaakt, evenmin wat ik vind hoor. Ik ben van mening, en met mij de europese unie en een groot deel van de inernationale gemeenschap, dat Israel geen terroristische organisatie is, tenminste dat meen ik te weten, maar, ik laat me graag voorlichten.
Precies, dat is jouw mening, en die deel ik niet, en kennelijk een representatief deel van de wereld niet. Dus tot die tijd is het wat het is, jouw mening.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:43 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Zo worden ze niet genoemd maar veel beter dan Hamas zijn ze niet naar mijn mening.
De kleurcodering is nav de aanvallen van Hamas vorige week opgeschakeld van oranje naar rood.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De kleurcode is al weet ik veel hoe lang donkerrood daar, dus dan ben ik ook van het "je hebt zelf de risico's genomen, je wist dat je niet geholpen kan worden als het fout gaat, dus je zoekt het maar lekker uit ook". Om daar geholpen te worden moeten anderen hun leven op het spel zetten.
Je mag vinden van die nederzettingen op de oostelijke Jordaanoever wat je wil, maar er is geen terreur en ook geen genocide.quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:45 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Oh want het Israëlische regime is zo geweldig en daar mag niks over gezegd worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |