Nou ja, het is wel weer een rammend slecht Telegraafartikel hoor. Ze schrijven over een BMJ analysis artikel. Dat is geen nieuw onderzoek, dat is min of meer een opiniestuk op basis van een blik op de stand van zaken. Daarin is het enige wat over verslaving wordt geschreven is dat in twee recente systematische reviews op basis van de zogenaamde Yale food addiction scale 14% van de volwassen deelnemers als verslaafd geclassificeerd kon worden, vergelijkbaar met alcohol en tabak.quote:Op zondag 15 oktober 2023 20:42 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Heb jij een onderzoek wat het onderzoek in de bron ontkracht dan?
Om een bron vragen wanneer iemand zijn beargumentatie vergeet = wereldvreemd zijn. Got it.quote:Op zondag 15 oktober 2023 21:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
Probleem met figuren als jij is dat ze totaal wereldvreemd zijn maar in grote getalen gelijken vinden overal.
Daar gaat het onderzoek toch niet over.quote:Op zondag 15 oktober 2023 21:03 schreef Hathor het volgende:
Ik heb ouwe jeugdvrienden helemaal naar de godverdomme zien gaan door die meuk. Waren ooit hele normale jongens, op het eind een lichamelijk een geestelijk wrak, alleen maar bezig met dat ene ding dat ze door de dag kon helpen. Tot alles in staat, zelfs dodelijk geweld, alles voor die fix.
Sorry hoor, maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand moordneigingen kreeg als ie zijn zakje chips niet kreeg.
Er niet van af kunnen blijven zit tussen je oren als het over chips en ijs gaat, dat ligt met heroine net even iets anders als je in een vergevorderd stadium zit.quote:Op zondag 15 oktober 2023 22:55 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Daar gaat het onderzoek toch niet over.![]()
De conclusie is dat mensen er niet vanaf kunnen blijven, verslaving dus, en daarmee vergelijken ze het. Jezus zeg. Lezen!
Verassen ookquote:Op zondag 15 oktober 2023 11:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
water is nat.
Verassend weten veel fokker niet wat in de OP staat en dat water nat is.
Water is ook dodelijk trouwens.
Eet zelden chips en hier ligt sinds de zomer een bak ijs in de vriezer. En dat weet ik.quote:Op zondag 15 oktober 2023 11:50 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Ik eet 1 zak chips per week en kan rustig 20 keer per dag het keukenkastje open doen om iets te pakken zonder dat ik elke keer als ik de zak zie liggen denk 'die moet ik hebben, NU'.
Bak ijs heb ik al een maand onaangebroken in de vriezer liggen.
Je bevestigd mijn punt alleen maar. Hoe wereldvreemd ben je?quote:Op zondag 15 oktober 2023 22:03 schreef Intint het volgende:
[..]
Om een bron vragen wanneer iemand zijn beargumentatie vergeet = wereldvreemd zijn. Got it.
Pep is wel goedkoper dan etenquote:Op zondag 15 oktober 2023 10:58 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Het gewicht dat verloren werd bevond zich voornamelijk in de portemonnee neem ik aan?
Nu ik er zo bij nadenk, zijn chips en roomijs niet gewoon veel verslavender?quote:Op maandag 16 oktober 2023 01:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er ligt al een week een pakje coke op mijn salontafel verleidelijk te wezen.![]()
#komtweldichtbijzo
Het word er ook voor gemaakt. Ik heb wel eens een test-zak chips gekregen. Zonder opdruk met uitgebreide vragenlijst. 1 van de vragen was: Is dit een door-eter?quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nu ik er zo bij nadenk, zijn chips en roomijs niet gewoon veel verslavender?
Ik heb hier ook genoeg verslavend spul liggen in mijn 'secret stash', maar denk je echt dat ik dat op elk willekeurig moment zou kunnen/willen doen? Natuurlijk niet, ik lijk wel gek en ten tweede is dat geen bal aan. Zoiets is voor speciale gelegenheden. Als er een zak chips in de kast ligt ben ik veel sneller geneigd te denken van "oh, dit kan ik vanavond wel opeten".
Tja, hetzelfde kun je natuurlijk zeggen over alcohol en nicotine, maar dat betekent niet dat er geen verslaving bestaat.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:44 schreef ZanneG het volgende:
Wat een onzin weer
Je moet zelfdiscipline hebben en met mate roomijs en chips eten.
Zelfde met alle andere zaken die slecht zijn.
Koop het gewoon niet, als je er niet af kunt blijven.
Ik koop en eet weinig chips maar als ik het koop dan eet ik de zak in 2 dagen leeg.
Een bak ijs eet ik bijna nooit, ik heb vd week een bak ijs weggegooid dat al 2 jaar in de vriezer lag.
Kun je beter amfetamines doen zoals de jaren ‘60, is veel goedkoper.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:52 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ik ken iemand die aan een coke dieet is gegaan om af te vallen.
Heeft ook nog gewerkt ook kilo's vlogen er af.
Gezond lijkt het mij allerminst.
Daar kunnen de meningen over verschillen. Ik heb het ruim 20 jaar recreatief gebruikt, bijna elk weekend een gram of 2 weggesnoven tijdens het uitgaan of gewoon thuis. Nooit het idee gehad dat ik het echt nodig had, ik nam het gewoon omdat het kon. Als er eens een weekend was waarin het niet gelegen kwam zat ik niet in zak en as of zo, het was gewoon wat het was. En ook van het ene op het andere moment besloten dat het welletjes was en dat is inmiddels alweer zo'n 12 jaar geleden, nooit meer aangeraakt sinds die tijd.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:22 schreef Discombobulate het volgende:
Dan valt het ook wel mee hoe verslavend coke is.
Idem, maar echt verslaafd zijn is denk iets heel anders. Ik wil ook graag elk weekend blowen of wat gebruiken. Blowen kan prima, maar gebruiken probeer ik toch echt wel wat minder te doen, niet elk weekend iig.. En dat doe ik ook gewoon. En soms doe ik het wel een paar weken achter elkaar. Maar ik heb ook nooit het gevoel dat ik verslaafd ben of dat het m'n leven negatief beïnvloed. Blowen deed ik een tijdje elke avond, ook totaal geen negatieve effecten. Toen besloot ik het alleen in het weekend te doen en binnen een week of twee die nieuwe gewoonte aangeleerd. Sindsdien heb ik m'n drugsgebruik echt al heel wat jaar volledig onder controle en dat voelt wel echt goed. I can have my cake and eat it too.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Daar kunnen de meningen over verschillen. Ik heb het ruim 20 jaar recreatief gebruikt, bijna elk weekend een gram of 2 weggesnoven tijdens het uitgaan of gewoon thuis. Nooit het idee gehad dat ik het echt nodig had, ik nam het gewoon omdat het kon. Als er eens een weekend was waarin het niet gelegen kwam zat ik niet in zak en as of zo, het was gewoon wat het was. En ook van het ene op het andere moment besloten dat het welletjes was en dat is inmiddels alweer zo'n 12 jaar geleden, nooit meer aangeraakt sinds die tijd.
Ik heb het dus vrij lang gebruikt, maar nooit het idee gehad dat ik er fysiek verslaafd aan was. Zelfde verhaal met bier eigenlijk, ook dat heb ik vrij lang bijna dagelijks gedronken, en ook daar ben ik meer dan 10 jaar geleden volledig mee opgehouden.
Grappig, want ik heb hetzelfde met drugs.quote:Op zondag 15 oktober 2023 11:56 schreef asco het volgende:
Onzin.
Ik eet heel af en toe ijs of chips en buiten die tijd voel ik geen enkele drang dat ik het nodig heb.
Next onzinartikel aub.
Jaja, op Fok! kun je met N=1 elk wetenschappelijk onderzoek wegschuiven.quote:Op zondag 15 oktober 2023 11:56 schreef asco het volgende:
Onzin.
Ik eet heel af en toe ijs of chips en buiten die tijd voel ik geen enkele drang dat ik het nodig heb.
Next onzinartikel aub.
Klopt, maar dat cocaïne helemaal niet zo vreselijk verslavend is wilden ze in de VS liever niet horen. Ben Goldacre had daar destijds wel een leuk stukje over in de Guardian:quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Daar kunnen de meningen over verschillen. Ik heb het ruim 20 jaar recreatief gebruikt, bijna elk weekend een gram of 2 weggesnoven tijdens het uitgaan of gewoon thuis. Nooit het idee gehad dat ik het echt nodig had, ik nam het gewoon omdat het kon. Als er eens een weekend was waarin het niet gelegen kwam zat ik niet in zak en as of zo, het was gewoon wat het was. En ook van het ene op het andere moment besloten dat het welletjes was en dat is inmiddels alweer zo'n 12 jaar geleden, nooit meer aangeraakt sinds die tijd.
Ik heb het dus vrij lang gebruikt, maar nooit het idee gehad dat ik er fysiek verslaafd aan was. Zelfde verhaal met bier eigenlijk, ook dat heb ik vrij lang bijna dagelijks gedronken, en ook daar ben ik meer dan 10 jaar geleden volledig mee opgehouden.
quote:It also dared to challenge the prevailing policy view that all drug use is harmful misuse. "An enormous variety was found in the types of people who use cocaine, the amount of drug used, the frequency of use, the duration and intensity of use, the reasons for using and any associated problems."
Experimental and occasional use were by far the most common types of use, it said, and compulsive or dysfunctional use, though worthy of close attention, were much less common.
It then descended into outright heresy. "Occasional cocaine use does not typically lead to severe or even minor physical or social problems … a minority of people … use casually for a short or long period, and suffer little or no negative consequences."
Ah ja, user Hathor weet het natuurlijk beter dan een legertje wetenschappersquote:
Het is nog steeds gewoon een onterechte toeschrijving van de Telegraaf aan het adres van 'wetenschappers' hoor.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ah ja, user Hathor weet het natuurlijk beter dan een legertje wetenschappers
Social problems snap ik, dat lijkt me logisch, maar physical problems? Ik dacht dat occasional use ook wel slecht was voor je hart. Maar ik heb graag ongelijk wat dat betreft. Kun je ergens inzoomen op die physical effects van occasional use?quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, maar dat cocaïne helemaal niet zo vreselijk verslavend is wilden ze in de VS liever niet horen. Ben Goldacre had daar destijds wel een leuk stukje over in de Guardian:
[..]
Ik ben niet de auteur van de column en ook niet van het oorspronkelijke rapport dat nog via de waybackmachine terug te lezen is hier.quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:49 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Social problems snap ik, dat lijkt me logisch, maar physical problems? Ik dacht dat occasional use ook wel slecht was voor je hart. Maar ik heb graag ongelijk wat dat betreft. Kun je ergens inzoomen op die physical effects van occasional use?
Nee, maar er zijn volgens mij genoeg artikelen die het tegendeel beweren.quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ben niet de auteur van de column en ook niet van het oorspronkelijke rapport dat nog via de waybackmachine terug te lezen is hier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |