Alleen de Brown Sugar.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
maar is suiker dan dus volgens de wetenschap verslavend?
is dat een aanrader?quote:
Sugar-high klinkt als een urban myth.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maak dat mijn ex wijs.![]()
Trouwens, heb je wel eens een sugar-high gehad? Heftiger dan XTC.
Dan moet je de juiste smaak bestellen. Ice coffee is heerlijk!quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:30 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ik heb het nooit op, maar ik vind eiwit shake echt klinken als iets uitgesproken smerigs.
Qua heftigheid vind ik het moeilijk te vergelijken, maar wat betreft het beloningssysteem (met de afgifte/heropname van neurotransmitters) in de hersenen is er natuurlijk zeker wel overeenkomst. Maar dat gaat ook op voor gokveslaving, en volgens mij ook voor het gebruik van social media.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Volgens wikipedia zijn drugs middelen die direct invloed uitoefenen op receptoren in je hersenpan. Maar in de praktijk maakt het natuurlijk weinig uit of je receptoren direct of via een tussenstap worden geplaagd. Daarnaast kan gedrag ook heel verslavend zijn en een vergelijkbare uitwerking hebben als "drugs". Er zijn mensen verslaafd aan eten of juist niet-eten. Shoppen, seks, gokken. Wat mij betreft net zo heftig of schadelijk als die dingen op de opium lijst.
Dus ik weet niet of die strakke definitie nuttig is.
Net zo echt als dat de VVD corrupt is.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:46 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Sugar-high klinkt als een urban myth.
Je moet het ook niet eten maar in water opgelost door een tampon laten opnemen en die in je anus stoppen slimpie!quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:46 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Sugar-high klinkt als een urban myth.
Dat is een lastige vraag, het doet zeker iets met het beloningssysteem (neurotransmitters) van je hersenen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
maar is suiker dan dus volgens de wetenschap verslavend?
Waar zeg ik van niet/wel?quote:Op zondag 15 oktober 2023 12:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zijn lekkere dingen niet verslavend, dan?
Ik ken ijskoffie, en met gecondenseerde melk (in Vietnam de standaard), vind ik dat uitgesproken smerig.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan moet je de juiste smaak bestellen. Ice coffee is heerlijk!
Wat een onzin zeg.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Trouwens, heb je wel eens een sugar-high gehad? Heftiger dan XTC.
Bamquote:Op zondag 15 oktober 2023 10:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Maar in coke zitten geen calorieën, dus kan je beter verslaafd zijn aan coke dan aan suiker of vet.
De onderzoekers hebben een meta-onderzoek verricht over de (on)gezonde effecten van suiker op de mens en in het vrij uitgebreide abstract wordt er met betrekking tot de vergelijking tussen suiker en cocaine alleen geschreven:quote:Op zondag 15 oktober 2023 14:23 schreef Nyamuk het volgende:
Ah, dit soort "wetenschappers"
Wat een treurig "onderzoek" weer.
quote:Evidence of sugar dependence in an animal model indicated that similarly to addiction to morphine and cocaine, rats with intermittent sugar intake had decreased concentrations of dopamine D2 receptor mRNA in the nucleus accumbens and showed the characteristics of addictive-like behaviours called sugar addictionbron.
Dus de titel klopt niet.quote:Op zondag 15 oktober 2023 14:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De onderzoekers hebben een meta-onderzoek verricht over de (on)gezonde effecten van suiker op de mens en in het vrij uitgebreide abstract wordt er met betrekking tot de vergelijking tussen suiker en cocaine alleen geschreven:
[..]
Dat is ook zo, maar inmiddels in de vergetelheid geraakt waardoor het opnieuw bewezen moet worden. Getuige ook menige reacties hier.quote:
Excuses, ik had een verkeerd artikel. @crystal_meth linkt in zijn post naar het juiste artikel:quote:
😘quote:Op zondag 15 oktober 2023 14:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Excuses, ik had een verkeerd artikel. @:crystal_meth linkt in zijn post naar het juiste artikel:
Kaj. in NWS / Wetenschappers: ’Roomijs en chips net zo verslavend als coke
WANT SPRINKHANEN HEBBEN GEEN GEVOEL?!! FREE JAPIEquote:Op zondag 15 oktober 2023 11:10 schreef spicymchaggis het volgende:
Nou, dan moeten de accijnzen op ijs en chips maar snel verhoogd worden zodat we alleen nog maar op stukken broccoli en gebakken sprinkhanen zullen knagen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |