Ja het slaat eigenlijk nergens op dat het moet maar ik krijg het idee dat er personen zijn hier die op allerlei verschillende beginpunten claimen gelijk te hebben.quote:Op zondag 15 oktober 2023 11:03 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Bedankt voor deze waardevolle aanvulling Wouter.
Zesdaagse oorlog begon Israël zelf, preemptive strike.quote:Op zondag 15 oktober 2023 11:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Arabisch-Israëlische Oorlog van 1948, tegen Israël, gestart door de Arabieren inclusief de Palestijnen.
Zesdaagse Oorlog in 1967, tegen Israël, gestart door de Arabieren inclusief de Palestijnen.
Jom Kipoer-oorlog in 1973, tegen Israël, gestart door de Arabieren inclusief de Palestijnen.
Libanonoorlog in 1982, tegen Israël, gestart door de Arabieren inclusief de Palestijnen.
1995/1996, aanslagen Hamas beginnen.
Zelfs het Israëlisch defensieleger ziet Palestijnse burgers als mensen die bescherming horen te genieten. Daar ga je gemakshalve aan voorbij. Je hebt bovendien een dubbele moraal: waarom ziet Hamas Israëlische burgers niet als mensen die beschermd moeten worden? Sterker nog, ze zien hun eigen bevolking niet eens op die manier.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Probeer ze eerst eens gewoon als mensen te zien deze normale burger Palestijnen. Ook al lijken ze niet op jullie.
Ik verdedig ze niet. Ik veroordeel ze toch. Heb ik net nog gedaan. Dat bedoel ik dus. Het is nooit genoeg.quote:Op zondag 15 oktober 2023 11:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hamas zijn terroristen. Dat is gewoon een kneiterhard feit en die groep verdient het om van de aardbodem weggevaagd te worden. Als je op wil komen voor het Palestijnse volk dat in Gaza woont, zou ik niet beginnen met Hamas ooit verdedigen. Hamas is net zo afschuwelijk voor de Palestijnen als Israël zelf, en dat begint al met het plaatsen van raketten in woonwijken.
Fuck, je hebt helemaal gelijk, dank voor de belangrijke verbetering. Tis zo lastig om allemaal correct bij te houden inmiddels.quote:Op zondag 15 oktober 2023 11:05 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zesdaagse oorlog begon Israël zelf, preemptive strike.
Snap ik.quote:Op zondag 15 oktober 2023 11:03 schreef Richestorags het volgende:
Met broodheren bedoel ik overigens ook de Nederlandse samenleving als geheel. Goed, misschien was de term niet goed verwoord maar het gedrag stoort me gewoon.
We weten niet eens zeker of het geen mastertroll is he met zijn vochtige billen en random woorden enquote:Op zondag 15 oktober 2023 11:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zelfs het Israëlisch defensieleger ziet Palestijnse burgers als mensen die bescherming horen te genieten. Daar ga je gemakshalve aan voorbij. Je hebt bovendien een dubbele moraal: waarom ziet Hamas Israëlische burgers niet als mensen die beschermd moeten worden? Sterker nog, ze zien hun eigen bevolking niet eens op die manier.
Een van mijn favoriete taarten is appelkruimel. Ik ben gek op kaneel, appel en suiker. heerlijk!quote:Op zondag 15 oktober 2023 11:02 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
De EU ziet Hamas als een terroristische organisatie sinds 2017. Ga dara maar janken over je klamme billen. idioot
Je had zijn essays een decennium of wat terug moeten lezen, heel zorgelijkquote:Op zondag 15 oktober 2023 11:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
We weten niet eens zeker of het geen mastertroll is he met zijn vochtige billen en random woorden en
Het is totaal ongepast en over de grens wat daar gebeurd is maar om Hamas weer aan te halen en de rol van de Joden staat Israël buiten beschouwing te laten om je afkeur te onderbouwen, is weer typisch.quote:Op zondag 15 oktober 2023 01:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Deze tweet stemde me bijzonder droevig:
[ twitter ]
Jongens, ff kappen Hamas aan te halen. Ik strijd voor de Palestijnse zaak. Ik verdedig Hamas hier niet, ik veroordeel ze nu al zoveel malen. Dat is juist het hele probleem, door het alleen over Hamas te hebben, die ik veroordeel, sneeuwt de zaak van de Palestijnen onder. Vergis je niet, daar zitten zogende vrouwen tussen, drachtige vrouwen, nog puberende jongens, baby's, arbeidsmannen. Gewoon mensen zoals jij en ik.quote:Op zondag 15 oktober 2023 11:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zelfs het Israëlisch defensieleger ziet Palestijnse burgers als mensen die bescherming horen te genieten. Daar ga je gemakshalve aan voorbij. Je hebt bovendien een dubbele moraal: waarom ziet Hamas Israëlische burgers niet als mensen die beschermd moeten worden? Sterker nog, ze zien hun eigen bevolking niet eens op die manier.
quote:Op zondag 15 oktober 2023 11:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jongens, ff kappen Hamas aan te halen. Ik strijd voor de Palestijnse zaak. Ik verdedig Hamas hier niet, ik veroordeel ze nu al zoveel malen. Dat is juist het hele probleem, door het alleen over Hamas te hebben, die ik veroordeel, sneeuwt de zaak van de Palestijnen onder. Vergis je niet, daar zitten zogende vrouwen tussen, drachtige vrouwen, nog puberende jongens, baby's, arbeidsmannen. Gewoon mensen zoals jij en ik.²
quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Als je de discussie reduceert tot "Hamas zijn terroristen" doe je de zaak van de Palestijnen te vééls te kort. Hamas notabene een groep die bestaat bij de gratie van Isarël.
Door te stellen dat het geen terroristische organisatie is, ben je ze al aan het verdedigen. Je claimt op te komen voor de zaak van de Palestijnen, dan moet je eigenlijk bijna verplicht ook wijzen naar de misstanden van Hamas richting eigen volk. Tussen Israël en Hamas was er tot vorige week eigenlijk niet echt een overduidelijke agressor, er vielen meer slachtoffers aan de Palestijnse kant omdat a) Israël een uitstekend luchtafweersysteem heeft en b) Hamas hun militaire doelwitten midden in woonwijken plaatsen, dus los van dat geen overduidelijke slechterik.quote:Op zondag 15 oktober 2023 11:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik verdedig ze niet. Ik veroordeel ze toch. Heb ik net nog gedaan. Dat bedoel ik dus. Het is nooit genoeg.
Ik veroordeel ook de buitenproportionele aanval van de Hebreeuwen. Ze gaan voorbij een de regels van oorlogsrecht. En wie legt ze een strobreedte in de weg? helemaal niemand. Ook niet die hoogstaande beschaving die het Westen zichzelf vindt.
Conclusie: ze kunnen doen wat ze willen, netto resultaat meer doden en gewonden, meer schade aan infrastructuur, alleen langs sociaal geaccepteerde paden. Dat doen ze slim. Maar fout is het wel.²
oepsiequote:Op zondag 15 oktober 2023 11:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je vervalt in semantiek. Ik veroordeel ze. Alleen deze ochtend al 5 of 6 keer. Ok, ik zal nu ook toevoegen dat het terroristen zijn. Wat wil je nog meer horen?quote:Op zondag 15 oktober 2023 11:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Door te stellen dat het geen terroristische organisatie is, ben je ze al aan het verdedigen.
Ja zeg dat wel. Overigens was het een kwestie van tijd eer de Arabische landen Israël zouden aanvallen gezien de troepenopbouw aan de grenzen, daar ging men, terecht, niet op zitten wachten.quote:Op zondag 15 oktober 2023 11:06 schreef probeer het volgende:
[..]
Fuck, je hebt helemaal gelijk, dank voor de belangrijke verbetering. Tis zo lastig om allemaal correct bij te houden inmiddels.
Je wil het over de Palestijnse zaak hebben, maar negeert wel het restant van mijn post dat in gaat op de Palestijnse zaak.quote:Op zondag 15 oktober 2023 11:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je vervalt in semantiek. Ik veroordeel ze. Alleen deze ochtend al 5 of 6 keer. Ok, ik zal nu ook toevoegen dat het terroristen zijn. Wat wil je nog meer horen?
Nu aub over naar de Palestijnse zaak. Want daar gaat het MIJ om.²
koekoekquote:Op zondag 15 oktober 2023 11:17 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ja zeg dat wel. Overigens was het een kwestie van tijd eer de Arabische landen Israël zouden aanvallen gezien de troepenopbouw aan de grenzen, daar ging men, terecht, niet op zitten wachten.
INGREDIËNTEN APPELCRUMBLEquote:Op zondag 15 oktober 2023 11:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je vervalt in semantiek. Ik veroordeel ze. Alleen deze ochtend al 5 of 6 keer. Ok, ik zal nu ook toevoegen dat het terroristen zijn. Wat wil je nog meer horen?
Nu aub over naar de Palestijnse zaak. Want daar gaat het MIJ om.²
Afsluiting Golf van Eilat door Nasser ring a bell?quote:
Wat een kut video dit.quote:Op zondag 15 oktober 2023 11:07 schreef Slayage het volgende:
Zeihan met inzichten die ik nergens anders ben tegengekomen. Heb hem overigens nooit zo "on edge" gezien als in deze video. En hij eindigt de video met "one of these days people are gonna ask me friendly questions but that's not gonna be for a while now"rauw, controversieel, recht voor zijn raap dus. Check it
![]()
En deze kerel gaat daar nog een stapje verder in. "Hamas doet wat ze doen omdat ze in een openlucht gevangenis zitten, en Israël doet wat ze doen omdat ze alle Arabieren als minderwaardige dieren zien"quote:Het moeilijke bij dit soort types vind ik dus waar ze de lijn trekken. Ja, natuurlijk dient het ontstaan en de radicalisering van Hamas tov Israël, en dus ook de recente gebeurtenissen, gezien worden in een bredere context. Eentje waarin het rechts-conservatieve gedrag van voornamelijk Netanyahu en co, wat imo prima te omschrijven valt als een apartheidsregime, een grote rol speelt. Waar Bouchallikht imo volledig terecht sterk tegen ageert.
Maar daar stopt het dan. "Israel voert een apartheidsregime, en daarom doet Hamas nu wat ze doen." En dan ben je dus gewoon heel selectief, maximaal 30 jaar terug aan het kijken en ga je compleet voorbij aan waarom Israel zich zo opstelt. De beweegredenen van Hamas moeten in context gezien worden. Maar dat wordt door dit soort types pertinent geweigerd te doen bij Israël.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |