Niet iedere soldaat heeft nachtkijkersquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:42 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Hamas heeft geen nachtzicht apparatuur als het goed is.
Maar dat het een slachting aan beide kanten gaat worden lijkt me evident.
De treurnis.
Ja 1 op 4 is dat geloof ik bij gelijke uitrusting?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hamas heeft sowieso het voordeel in Gaza, behalve wat aantallen betreft. Verdedigers hebben sowieso het voordeel en zeker in zo'n enorm stedelijk gebied.
Jep, en dat gaat ook de komende 70 jaar zo. En geen van beide partijen gaat ooit ook maar een druppeltje water bij de wijn doen in een poging de cirkel te stoppen, nog niet misschien. Zeker nu niet. Dat is net zo logisch als dat het triest is.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Klopt helemaal.
Daarom gaat Israël niet stoppen voordat Hamas zo goed als vernietigd is, zodat ze zeker weten dat het nog jaren, zo niet decennia, gaat duren voordat zij of een afgeleide daarvan weer net zo gevaarlijk kunnen gaan worden.
Dat gaat gepaard met heel veel verlies van levens, van heel veel leed, pijn, verdriet en vernietiging.
En zo gaat het al 70 jaar.
Een ideologie uitroeien gaat je nooit en te nimmer lukken. Dan moet je genocide gaan plegen. De volgende lichting Hamas is inmiddels al opgeleid en wordt in hun visie versterkt door de acties die straks gaan volgen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Klopt helemaal.
Daarom gaat Israël niet stoppen voordat Hamas zo goed als vernietigd is, zodat ze zeker weten dat het nog jaren, zo niet decennia, gaat duren voordat zij of een afgeleide daarvan weer net zo gevaarlijk kunnen gaan worden.
Dat gaat gepaard met heel veel verlies van levens, van heel veel leed, pijn, verdriet en vernietiging.
En zo gaat het al 70 jaar.
Als Hamas weg is zal Israël niet meer zo'n terroristisch bestuur in Gaza accepteren vermoed ik. Natuurlijk gaan Palestijnen Israël niet toffer vinden, maar voor Israël wordt het na Hamas wel veiliger. Dat zal de insteek wel zijn denk ik.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En een massale inval en daaropvolgende slachtpartij in Gaza onbeantwoord laten? No way dat Hamas of de opvolger ervan (want neuh, je gaat echt niet die hele ideologie weg krijgen) dat laat gebeuren.
Ik vind het verassingseffect juist wel erg grootquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:41 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Het verrassingseffect is inmiddels wel vrij weg.
Ik vind het eerlijk gezegd erg bijzonder dat de vicieuze cirkel in deze enorm complexe situatie gewoon niet opvalt bij sommige users.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En een massale inval en daaropvolgende slachtpartij in Gaza onbeantwoord laten? No way dat Hamas of de opvolger ervan (want neuh, je gaat echt niet die hele ideologie weg krijgen) dat laat gebeuren.
En dus: de volgende aanval van Hamas/opvolgers in Israël onbeantwoord laten? Ik dacht het niet.
Etc, etc.
Het woord 'vergeldingsaanval' is zo'n beetje uitgevonden voor Israël vs Palestina. Het gaat nooit ophouden, want het is nóóit 'actie = reactie' en dan klaar geweest.
Dat is nooit gezegd, wel dat mensen tot 15:00 veilig weg konden gaan naar het zuiden in Gaza.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:43 schreef Flow3r het volgende:
[..]
jij![]()
Dacht namelijk dat de invasie rond 15:00 uur zou beginnnen
Nee, door je laatste toevoeging. Daarboven vond ik het nog wel mooi. Je hebt geen last van de meeste gelovigen. We leven allemaal ons leven en stoeien met dezelfde shit.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:23 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Waarom ben ik kut, omdat ik je wijs op de schoonheid van de schepping?
Zorgelijk
maar goed ik ging niet meer reageren op extremisten zoals jij pleegt te zijn, sorry, je boeit me niet, ik heb niet eens medelijden met je
En daarbij, dat is nog wel het gekste, ik laat ze met rust, ik ventileer louter een mening, maar het was al eerder duidelijk dat je hier heel slecht mee om kan gaan als het niet die van jou betreft
Ohh ok, mijn foutquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is nooit gezegd, wel dat mensen tot 15:00 veilig weg konden gaan naar het zuiden in Gaza.
Eventjes, inderdaad.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als Hamas weg is zal Israël niet meer zo'n terroristisch bestuur in Gaza accepteren vermoed ik. Natuurlijk gaan Palestijnen Israël niet toffer vinden, maar voor Israël wordt het na Hamas wel veiliger. Dat zal de insteek wel zijn denk ik.
Ze hadden ook niet de capaciteiten om de acties uit te voeren zoals vorige week.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:42 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Hamas heeft geen nachtzicht apparatuur als het goed is.
Algemene vraag:quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hamas heeft sowieso het voordeel in Gaza, behalve wat aantallen betreft. Verdedigers hebben sowieso het voordeel en zeker in zo'n enorm stedelijk gebied.
Je zou misschien kunnen interpreteren als dan gaan wij binnenvallen, maar denk dat ze wel meer tijd gaan geven.quote:
Ja dat schoot me ook te binnen toen ik het typte.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:46 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ze hadden ook niet de capaciteiten om de acties uit te voeren zoals vorige week.
Ja totdat humanitaire hulp vanuit Egypte doorgelaten zou worden. Is dat gebeurd dan?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:47 schreef multifase het volgende:
Grens met Egypte gaat open voor Amerikanen volgens nu.nl was die dan dicht voor. Amerikanen?
Ik hoop het,véel meer tijd, hoe kunnen zoveel mensen binnen deze tijd een veilig heenkomen vindenquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Je zou misschien kunnen interpreteren als dan gaan wij binnenvallen, maar denk dat ze wel meer tijd gaan geven.
Misschien zijn ze het zat en denken ze fuck it, wat komt dat komt, want god weet het beter.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Algemene vraag:
Kun je alle gezonde mannen (dus even niet die aan de beademing in het ziekenhuis) die perse daar blijven als aanhangers van Hamas beschouwen?
Want het gaat er straks heel hard los. En veel van hen gaan niet weg, ondanks oproepen.
Je onderschat denk ik het effect van de oorlogstrauma die de huidige jeugd nu krijgt.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als Hamas weg is zal Israël niet meer zo'n terroristisch bestuur in Gaza accepteren vermoed ik. Natuurlijk gaan Palestijnen Israël niet toffer vinden, maar voor Israël wordt het na Hamas wel veiliger. Dat zal de insteek wel zijn denk ik.
En idem aan de kant van Israël. Dus de aankomende 100 jaar gaan we geen verandering zien.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:44 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Een ideologie uitroeien gaat je nooit en te nimmer lukken. Dan moet je genocide gaan plegen. De volgende lichting Hamas is inmiddels al opgeleid en wordt in hun visie versterkt door de acties die straks gaan volgen.
neequote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:47 schreef capricia het volgende:
Kun je alle gezonde mannen (dus even niet die aan de beademing in het ziekenhuis) die perse daar blijven als aanhangers van Hamas beschouwen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |