de schuldvraag heb ik het uberhaupt niet over gehad, dat laat ik aan mensen die er wel verstand van hebbenquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 10:25 schreef Montagui het volgende:
[..]
Vergeet niet dat het niet alleen de schuld is van Israel dat ze niet weg kunnen. Gaza grenst ook nog aan een ander land. Zou humanitair zijn als ze die grens zouden mogen oversteken.
Misschien hadden de ouders en grootouders van die kinderen zich ook af kunnen vragen of a) het steunen van Hamas wel zo slim is/was en b) of je in de Gazastrook überhaupt wel kinderen op de wereld wil zetten. Gezien het feit dat de bevolking er explosief (no pun intended) groeit vinden ze het blijkbaar wel in orde zo.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 10:19 schreef aTypisch het volgende:
[..]
tja, een terroristen cel (en een van hun weinige militaire krachten) heeft iets doms gedaan
terecht dat ze nu als ratten in de val zitten, die kinderen hadden maar moeten vluchten en niet moeten leven naast terroristen
Gelukkig waren de Britten heel erg lief. Toch?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 10:26 schreef Gitw het volgende:
Al die Israël verdedigers die staats terreur steunen. Hamas is slecht, geen twijfel over mogelijk. Maar de Israëische staat is niet veel beter. Men vergeet ook even hoe ze überhaupt tot een staat zijn gevormd. Door bomaanslag in de jaren 20 en 30. Terrorisme. En denk je dat ze toen geen onschuldige slachtoffers maakte? Onschuldige burgers werden ook gewoon opgeblazen. Want ze wilde een eigen staat. De Britten waren het spuugzat.
Nee, gelukkig zijn de Israëliërs wel lief. Wat wil je daarmee zeggen? Het doel heiligt de middelen? Zoja dan zou je hetzelfde kunnen zeggen voor Hamas en ben je dus ver heen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 10:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Gelukkig waren de Britten heel erg lief. Toch?
Dit geweld gaat nooit stoppen. Over en weer.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 10:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik praat het niet goed hoor, ben wel pro Israel in de zin dat er een Israelische staat daar moet blijven maar politiek gezien valt er genoeg op aan te merken en op deze manier Hamas proberen weg te krijgen lijkt me ook weer een kansloze missie.
Het is wel allemaal erg lang geleden. De Amerikanen hebben wel een hele grote bom gegooid later…quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 10:29 schreef Gitw het volgende:
[..]
Nee, gelukkig zijn de Israëliërs wel lief. Wat wil je daarmee zeggen? Het doel heiligt de middelen? Zoja dan zou je hetzelfde kunnen zeggen voor Hamas en ben je dus ver heen.
Als er 1 volk een puinhoop heeft gemaakt van het midden-oosten zijn zij het wel.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 10:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Gelukkig waren de Britten heel erg lief. Toch?
Los van wat Egypte wel of niet doet om te helpen, en het lijkt voornamelijk op "niet". Van wat ik heb meegekregen is vertrekken naar een ander land geen populair idee onder de Palestijnen, omdat zij daardoor terugkeer naar hun eigen land onmogelijk maken. Ze mogen namelijk niet zomaar terug.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 10:25 schreef Montagui het volgende:
[..]
Vergeet niet dat het niet alleen de schuld is van Israel dat ze niet weg kunnen. Gaza grenst ook nog aan een ander land. Zou humanitair zijn als ze die grens zouden mogen oversteken.
Wat ik zo bizar vind is dat men doet alsof dit conflict uit de lucht is gevallen. En totaal voorbij gaat aan zelfs de recente geschiedenis. Alsof het allemaal begonnen is op zaterdag. Onze premier staat zelfs volledig achter de Israëlische tegenreactie. Hij loopt nu gewoon oorlogsmisdaden goed te keuren. Walgelijk allemaal. Schaam me kapot. Hou je neutraal als land. Treur om de slachtoffers aan beide kanten.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 10:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is wel allemaal erg lang geleden. De Amerikanen hebben wel een hele grote bom gegooid later…
De Britten heersden niet bepaald vredelievend daar, net als de Ottomanen. Ging hard tegen hard denk ik.
Nou ja, 'vrij'. Over twee specifieke vluchtwegen...quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 10:36 schreef MissButterflyy het volgende:
De NOS meldt dat Palestijnen nog tot 15 uur lokale tijd hebben om vrij te reizen.
Ja was vanochtend vroeg lokale tijd gemeld aan de mensen over 2 routes. Zal vanavond het grondoffensief beginnen?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 10:36 schreef MissButterflyy het volgende:
De NOS meldt dat Palestijnen nog tot 15 uur lokale tijd hebben om vrij te reizen.
Ik schaam niet met je mee, was gewoon een terreuractie van Hamas en dat mag ook best als zodanig benoemd en veroordeeld worden.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 10:37 schreef Gitw het volgende:
[..]
Wat ik zo bizar vind is dat men doet alsof dit conflict uit de lucht is gevallen. En totaal voorbij gaat aan zelfs de recente geschiedenis. Alsof het allemaal begonnen is op zaterdag. Onze premier staat zelfs volledig achter de Israëlische tegenreactie. Hij loopt nu gewoon oorlogsmisdaden goed te keuren. Walgelijk allemaal. Schaam me kapot. Hou je neutraal als land. Treur om de slachtoffers aan beide kanten.
Wat doet die daar eigenlijk?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 19:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nederland moet wat mij betreft er alles aan doen om deze Nederlandse burgers terug te halen.
Normaal gesproken hebben ze er geen problemen mee om die identiteit mee te nemen en ten volste te uiten op andere continenten, ten koste van de identiteit van de landen waar ze komen te wonen. Maar dat is zeker alleen acceptabel als het eigen thuisland blijft bestaan?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 10:37 schreef Drxx het volgende:
[..]
Los van wat Egypte wel of niet doet om te helpen, en het lijkt voornamelijk op "niet". Van wat ik heb meegekregen is vertrekken naar een ander land geen populair idee onder de Palestijnen, omdat zij daardoor terugkeer naar hun eigen land onmogelijk maken. Ze mogen namelijk niet zomaar terug.
En zoals je ook kan zien onder de Israëlische bevolking, is dat stukje eigen identiteit ontzettend belangrijk voor die volkeren.
Net als ook de paramedici in Gaza-stad die zeggen dan maar daar te sterven als het zo moet, maar hun land niet te willen verlaten.
hoe krijg je het uit je toetsenbordquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 10:28 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Misschien hadden de ouders en grootouders van die kinderen zich ook af kunnen vragen of a) het steunen van Hamas wel zo slim is/was en b) of je in de Gazastrook überhaupt wel kinderen op de wereld wil zetten. Gezien het feit dat de bevolking er explosief (no pun intended) groeit vinden ze het blijkbaar wel in orde zo.
lul niet zo dom manquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 10:37 schreef Gitw het volgende:
Onze premier staat zelfs volledig achter de Israëlische tegenreactie. Hij loopt nu gewoon oorlogsmisdaden goed te keuren.
Klopt. We staan niet zo achter Israël als bv de VS.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 10:44 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
lul niet zo dom man
[ twitter ]
Bijvoorbeeld
Het zijn legitieme vragen. Wij durven niet eens een kind te nemen als we er niet zeker van zijn of we 18 jaar later een studie kunnen bekostigen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 10:44 schreef aTypisch het volgende:
[..]
hoe krijg je het uit je toetsenbord
Denk niet dat de aanval van Hamas een terreuractie noemen hier het pijnpunt is.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 10:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik schaam niet met je mee, was gewoon een terreuractie van Hamas en dat mag ook best als zodanig benoemd en veroordeeld worden.
En dat een premier zijn steun uit na een bloedige terroristische aanslag is denk ik niet echt heel opmerkelijk.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 10:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Klopt. We staan niet zo achter Israël als bv de VS.
"Het is beledigend." Als het niet zo verdrietig was zou je je klamme achtwerk eraf lachen. Hoor wat ie zegt. "Beledigend..." Zou het zwaartepunt niet bij de onnodige slachtoffers in Gaza moeten zitten?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 10:47 schreef Drxx het volgende:
[..]
[..]
Denk niet dat de aanval van Hamas een terreuractie noemen hier het pijnpunt is.
Nadat Israël zei dat ze Gaza gaan stoomwalsen reageerde Rutte met "het is beledigend als ik ze er nu op aanspreek, omdat ik dan aanneem dat zij ook echt gaan doen wat zij zeggen te willen doen", of whatever the fuck vaags. Ja, daar kun je prima je vraagtekens bijzetten als Nederlander.
Ik heb echt geen flauw idee wat jij probeert te zeggen tegen mij.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 10:44 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Normaal gesproken hebben ze er geen problemen mee om die identiteit mee te nemen en ten volste te uiten op andere continenten, ten koste van de identiteit van de landen waar ze komen te wonen. Maar dat is zeker alleen acceptabel als het eigen thuisland blijft bestaan?
Toen de tuin werd overgenomen deden ze dat door jou en je hele gezin uit die tuin te verbannen met geweld. Familieleden die hier niet mee akkoord gingen werden vermoord. Daar zijn bewijzen voor.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 10:22 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dan ageer je tegen de gemeente Bristol en vermoord je niet iedereen die in dezelfde straat woont als je buurman.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |