abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 oktober 2023 @ 14:36:46 #76
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210971659
Dit is dus exact het beeld dat ik van de gemiddelde FvD-stemmer heb. Ongeinformeerd en verschrikkelijk eigenwijs. Anders zou je zo'n partij wel links laten liggen.

Ik kan het weten :@
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210971664
16x zoveel windmolens op zee dan er nu staan;
3x zoveel windmolens op land dan er nu staan.
Of het absurd is durf ik niet te zeggen, ik vind het wel veel. Ook vind ik het bijzonder dat men bereid is om daar de natuur op zee voor op te offeren. https://windopzee.nl/onderwerpen/effect-op/natuur/

Daarmee komen we weer terug op waarom ik niet geloof in deze oplossing: Het draait nog steeds om geld verdienen (anders zou er überhaupt nooit subsidie nodig zijn tot nu toe) en we offeren er een stuk natuur voor op.

Dat is de reden waarom we in deze situatie terecht zijn gekomen:
We zijn 'welvarend' en gaan steeds meer energie gebruiken. In plaats van dat te minderen, zoeken we oplossingen die ons van meer energie voorzien.
Maar het opwekken van energie heeft altijd een prijs. Of dat nu fossiel is of groen.
We zijn oplossing aan het implementeren ten koste van de natuur, omdat we het klimaat willen redden. Klinkt logisch toch?

Zolang we onze eigen luxe belangrijker vinden en alleen voor oplossingen kiezen waarmee iemand geld verdient, zijn we niet voor het klimaat bezig.
Het zijn schijnoplossingen. Daarom geloof ik niet in deze aanpak. Als alle inwoners hun tweede auto schrappen en hun 60 inch TV vervangen door een kleintje of die helemaal niet meer gebruiken, scheelt dat enorm veel energie en dat is heel goed voor het klimaat.
Maar dat willen we niet, in plaats daarvan stemmen we op een partij die het "voor ons oplost".
pi_210975676
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:37 schreef R2R het volgende:
16x zoveel windmolens op zee dan er nu staan;
3x zoveel windmolens op land dan er nu staan.
Of het absurd is durf ik niet te zeggen, ik vind het wel veel. Ook vind ik het bijzonder dat men bereid is om daar de natuur op zee voor op te offeren. https://windopzee.nl/onderwerpen/effect-op/natuur/

Daarmee komen we weer terug op waarom ik niet geloof in deze oplossing: Het draait nog steeds om geld verdienen (anders zou er überhaupt nooit subsidie nodig zijn tot nu toe) en we offeren er een stuk natuur voor op.

Dat is de reden waarom we in deze situatie terecht zijn gekomen:
We zijn 'welvarend' en gaan steeds meer energie gebruiken. In plaats van dat te minderen, zoeken we oplossingen die ons van meer energie voorzien.
Maar het opwekken van energie heeft altijd een prijs. Of dat nu fossiel is of groen.
We zijn oplossing aan het implementeren ten koste van de natuur, omdat we het klimaat willen redden. Klinkt logisch toch?

Zolang we onze eigen luxe belangrijker vinden en alleen voor oplossingen kiezen waarmee iemand geld verdient, zijn we niet voor het klimaat bezig.
Het zijn schijnoplossingen. Daarom geloof ik niet in deze aanpak. Als alle inwoners hun tweede auto schrappen en hun 60 inch TV vervangen door een kleintje of die helemaal niet meer gebruiken, scheelt dat enorm veel energie en dat is heel goed voor het klimaat.
Maar dat willen we niet, in plaats daarvan stemmen we op een partij die het "voor ons oplost".
Op land zijn er zelfs helemaal niet meer windmolens nodig dan er nu gepland zijn: https://www.volkskrant.nl(...)l-te-halen~b9e84be3/

En meer wind op zee komt vooral ook van kwalitatief betere windmolens, windmolens wekken steeds meer energie per molen op. 16x zo veel windenergie heb je richting 2050 dus helemaal niet 16x zo veel molens voor nodig.

En ja, de groenste energie is ongebruikte energie. Daarom wordt daar ook fors op ingezet. Bijvoorbeeld met restwarmte, die gebruiken ipv gewoon laten vliegen. Of het beleid dat winkels tegenwoordig hun deuren dicht hebben en steeds meer bedrijven gewoon donker zijn als er niemand is. Of het verminderen van het aantal vliegtuigen. Maar niemand gaat inderdaad jouw huis in om jouw gamepc (veel grotere verbruiker dan een 60 inch LED tv, LED gebruikt nauwelijks stroom) af te pakken.

Maar om nu de klimaat- en wetenschapsontkenners van FvD te stemmen omdat GL nooit heeft voorgesteld om gamepc's en grote tv's te verbieden vind ik een enorm kromme redenering. Net alsof je wel GL zou stemmen als ze dat hadden voorgesteld. Nee, dan was dat een extra reden geweest om niet op hen te stemmen.

Als je enigszins begaan bent met de natuur, het milieu en het klimaat, is FvD nooit een optie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:49:17 #79
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_210983253
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_210984227
quote:
Het 'nieuws' is dat de rente is gestegen. Nou, dat had nog niemand gezien...
Op de kop na gaat het verder in principe helemaal niet over de kosten van windmolens of de kabels er naar toe, alleen over de kosten van de financiering.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:43:28 #81
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_210984945
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 14:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het 'nieuws' is dat de rente is gestegen. Nou, dat had nog niemand gezien...
Op de kop na gaat het verder in principe helemaal niet over de kosten van windmolens of de kabels er naar toe, alleen over de kosten van de financiering.
quote:
Wat was de bedoeling met het posten van dit nieuws? Dit kan toch niet een verrassing zijn voor iemand?
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:21:30 #82
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_210985389
De VVD voor nu, maar nog lang niet zeker.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_210985576
Volt of PvdAGL
pi_210985634
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 22:46 schreef Symphonic het volgende:
Ik stem al 36 jaar VVD en dat zal nu niet anders zijn.
Goed argument. 'Ja want zo doen we het altijd al'. De afgelopen 13 jaar het nieuws niet gevolgd denk ik? Schandaal op schandaal. Leugens. Corruptie. Afgetreden ministers. Immigratierecord op record. Bonnetjesaffaire. Toeslagenschandaal. Etc.

Ja, gewoon weer VVD? Want nu gaan ze het wel goed doen?
pi_210985640
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 16:51 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Goed argument. 'Ja want zo doen we het altijd al'. De afgelopen 13 jaar het nieuws niet gevolgd denk ik? Schandaal op schandaal. Leugens. Corruptie. Afgetreden ministers. Immigratierecord op record. Bonnetjesaffaire. Toeslagenschandaal. Etc.

Ja, gewoon weer VVD? Want nu gaan ze het wel goed doen?
Vind maar eens een vergelijking qua partijpunten.

Links zit meer dicht op elkaar dan rechts. Weinig fatsoenlijks rechts te vinden.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:26:41 #86
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210985881
CU

[ Bericht 0% gewijzigd door Burdie op 17-10-2023 17:26:52 ]
KuikenGuppy
pi_210993559
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Op land zijn er zelfs helemaal niet meer windmolens nodig dan er nu gepland zijn: https://www.volkskrant.nl(...)l-te-halen~b9e84be3/

En meer wind op zee komt vooral ook van kwalitatief betere windmolens, windmolens wekken steeds meer energie per molen op. 16x zo veel windenergie heb je richting 2050 dus helemaal niet 16x zo veel molens voor nodig.

En ja, de groenste energie is ongebruikte energie. Daarom wordt daar ook fors op ingezet. Bijvoorbeeld met restwarmte, die gebruiken ipv gewoon laten vliegen. Of het beleid dat winkels tegenwoordig hun deuren dicht hebben en steeds meer bedrijven gewoon donker zijn als er niemand is. Of het verminderen van het aantal vliegtuigen. Maar niemand gaat inderdaad jouw huis in om jouw gamepc (veel grotere verbruiker dan een 60 inch LED tv, LED gebruikt nauwelijks stroom) af te pakken.

Maar om nu de klimaat- en wetenschapsontkenners van FvD te stemmen omdat GL nooit heeft voorgesteld om gamepc's en grote tv's te verbieden vind ik een enorm kromme redenering. Net alsof je wel GL zou stemmen als ze dat hadden voorgesteld. Nee, dan was dat een extra reden geweest om niet op hen te stemmen.

Als je enigszins begaan bent met de natuur, het milieu en het klimaat, is FvD nooit een optie.
Ik lees alleen maar aannames en framing. Weinig bronnen voor wat je beweert, zoals een windmolen die vast wel meer energie gaat leveren.
En je ontkent de informatie die op je eerdere link wordt gegeven van hier.nu
Ook leg je me nu woorden in de mond die ik niet heb gezegd, om zo proberen een punt te maken.
Als je zo redeneert en in je volgende post informatie geeft die in strijd is met je eerdere post, zie ik niet in hoe je tot een goed besluit kunt komen.
Als je enigszins begaan bent met de natuur, het milieu en het klimaat, leg je de verantwoordelijkheid niet bij de politiek neer maar bij jezelf. Informeer jezelf en stem wijs. ;)
  woensdag 18 oktober 2023 @ 10:42:01 #88
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_210993723
SGP.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_210996242
Dit keer weet ik het echt nog niet. Sowieso stem ik niet links, niet progressief, niet op geloof gebaseerd. Er valt dus genoeg af. Aan de rechterzijde van het spectrum vind ik het dit keer echt moeilijk. VVD (voor zover dat nog rechts te noemen is) valt af, en zal ik niet meer op stemmen.
Qua partijstandpunten wil ik de programma's gaan doornemen, kieswijzers proberen.
De huidige wisselingen van een aantal rechtse politici,naar partijen waarvan ik me afvraag of ik er op zou willen stemmen, maakt het ook niet makkelijker. Geldt ool voor wat politici binnen partijen waarvan ik niet weet of ik er op wil stemmen.
De verwachting voor NSC is waarschijnlijk veel te hoog, en ik ben bang er een hoog oude-CDA-wijn-in-nieuwe-zakken gehalte inzit. Omtzigt, prima pitbull voor de kamer, maar hoeft van mij het land niet te leiden.

Deze verkiezingen worden echt de eerste keer ik oprecht niet weet waar ik op moet stemmen.
I want to believe...
pi_210999064
NSC of VVD. Ben benieuwd naar het partijprogramma.
Alius aliud dicit
pi_210999090
FvD of PvdD.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211000945
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:36 schreef Akathisia het volgende:
FvD of PvdD.
Wat maakt het uit, amper verschil :D
Alius aliud dicit
pi_211001820
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 21:27 schreef Mrmime het volgende:

[..]
Paul Cliteur ging hem al voor :P
Incelfrikandel
pi_211016896
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 14:54 schreef NoFoksGiven het volgende:
Dit keer weet ik het echt nog niet. Sowieso stem ik niet links, niet progressief, niet op geloof gebaseerd. Er valt dus genoeg af. Aan de rechterzijde van het spectrum vind ik het dit keer echt moeilijk. VVD (voor zover dat nog rechts te noemen is) valt af, en zal ik niet meer op stemmen.
Qua partijstandpunten wil ik de programma's gaan doornemen, kieswijzers proberen.
De huidige wisselingen van een aantal rechtse politici,naar partijen waarvan ik me afvraag of ik er op zou willen stemmen, maakt het ook niet makkelijker. Geldt ool voor wat politici binnen partijen waarvan ik niet weet of ik er op wil stemmen.
De verwachting voor NSC is waarschijnlijk veel te hoog, en ik ben bang er een hoog oude-CDA-wijn-in-nieuwe-zakken gehalte inzit. Omtzigt, prima pitbull voor de kamer, maar hoeft van mij het land niet te leiden.

Deze verkiezingen worden echt de eerste keer ik oprecht niet weet waar ik op moet stemmen.
Dan kom je toch bij BVNL/JA21 uit.
pi_211016919
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 14:54 schreef NoFoksGiven het volgende:

Precies dit. :)

En ook dat hoog CDA gehalte.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_211017503
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 21:27 schreef Mrmime het volgende:

[..]
Ik ben een veelzijdig en complex dier.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211017505
BBB
pi_211018326
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 13:22 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Dan kom je toch bij BVNL/JA21 uit.
Ja21 was zeker een optie, eerder ook op gestemd. Maar met al het gedoe de laatste tijd, en het vertrekken van een aantal politici die ik wel capabel acht, ga ik niet meer op Eerdmans stemmen. Annabel vind ik toch wat te opportunistisch, en ik ben bang dat ze met slechts 1 zetel overblijven.
BVNL weet ik nog niet wat ik er van vind, al geven namen als van Haga, Krol en Allistair Overeem weinig vertrouwen in een gedegen politieke koers voor de toekomst.

Moeilijk, Moeilijk.
I want to believe...
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:02:47 #99
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211020406
Ik ga Keijzer een kans geven denk ik.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:34:05 #100
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211020795
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 19:02 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ga Keijzer een kans geven denk ik.
Doe het niet
100.000 katjes