Op land zijn er zelfs helemaal niet meer windmolens nodig dan er nu gepland zijn: https://www.volkskrant.nl(...)l-te-halen~b9e84be3/quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:37 schreef R2R het volgende:
16x zoveel windmolens op zee dan er nu staan;
3x zoveel windmolens op land dan er nu staan.
Of het absurd is durf ik niet te zeggen, ik vind het wel veel. Ook vind ik het bijzonder dat men bereid is om daar de natuur op zee voor op te offeren. https://windopzee.nl/onderwerpen/effect-op/natuur/
Daarmee komen we weer terug op waarom ik niet geloof in deze oplossing: Het draait nog steeds om geld verdienen (anders zou er überhaupt nooit subsidie nodig zijn tot nu toe) en we offeren er een stuk natuur voor op.
Dat is de reden waarom we in deze situatie terecht zijn gekomen:
We zijn 'welvarend' en gaan steeds meer energie gebruiken. In plaats van dat te minderen, zoeken we oplossingen die ons van meer energie voorzien.
Maar het opwekken van energie heeft altijd een prijs. Of dat nu fossiel is of groen.
We zijn oplossing aan het implementeren ten koste van de natuur, omdat we het klimaat willen redden. Klinkt logisch toch?
Zolang we onze eigen luxe belangrijker vinden en alleen voor oplossingen kiezen waarmee iemand geld verdient, zijn we niet voor het klimaat bezig.
Het zijn schijnoplossingen. Daarom geloof ik niet in deze aanpak. Als alle inwoners hun tweede auto schrappen en hun 60 inch TV vervangen door een kleintje of die helemaal niet meer gebruiken, scheelt dat enorm veel energie en dat is heel goed voor het klimaat.
Maar dat willen we niet, in plaats daarvan stemmen we op een partij die het "voor ons oplost".
Het 'nieuws' is dat de rente is gestegen. Nou, dat had nog niemand gezien...quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:49 schreef Netsplitter het volgende:
Nieuw nieuws over windmolens: https://nos.nl/artikel/24(...)duurder-dan-verwacht
quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het 'nieuws' is dat de rente is gestegen. Nou, dat had nog niemand gezien...
Op de kop na gaat het verder in principe helemaal niet over de kosten van windmolens of de kabels er naar toe, alleen over de kosten van de financiering.
Wat was de bedoeling met het posten van dit nieuws? Dit kan toch niet een verrassing zijn voor iemand?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:49 schreef Netsplitter het volgende:
Nieuw nieuws over windmolens: https://nos.nl/artikel/24(...)duurder-dan-verwacht
Goed argument. 'Ja want zo doen we het altijd al'. De afgelopen 13 jaar het nieuws niet gevolgd denk ik? Schandaal op schandaal. Leugens. Corruptie. Afgetreden ministers. Immigratierecord op record. Bonnetjesaffaire. Toeslagenschandaal. Etc.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 22:46 schreef Symphonic het volgende:
Ik stem al 36 jaar VVD en dat zal nu niet anders zijn.
Vind maar eens een vergelijking qua partijpunten.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:51 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Goed argument. 'Ja want zo doen we het altijd al'. De afgelopen 13 jaar het nieuws niet gevolgd denk ik? Schandaal op schandaal. Leugens. Corruptie. Afgetreden ministers. Immigratierecord op record. Bonnetjesaffaire. Toeslagenschandaal. Etc.
Ja, gewoon weer VVD? Want nu gaan ze het wel goed doen?
Ik lees alleen maar aannames en framing. Weinig bronnen voor wat je beweert, zoals een windmolen die vast wel meer energie gaat leveren.quote:Op maandag 16 oktober 2023 20:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Op land zijn er zelfs helemaal niet meer windmolens nodig dan er nu gepland zijn: https://www.volkskrant.nl(...)l-te-halen~b9e84be3/
En meer wind op zee komt vooral ook van kwalitatief betere windmolens, windmolens wekken steeds meer energie per molen op. 16x zo veel windenergie heb je richting 2050 dus helemaal niet 16x zo veel molens voor nodig.
En ja, de groenste energie is ongebruikte energie. Daarom wordt daar ook fors op ingezet. Bijvoorbeeld met restwarmte, die gebruiken ipv gewoon laten vliegen. Of het beleid dat winkels tegenwoordig hun deuren dicht hebben en steeds meer bedrijven gewoon donker zijn als er niemand is. Of het verminderen van het aantal vliegtuigen. Maar niemand gaat inderdaad jouw huis in om jouw gamepc (veel grotere verbruiker dan een 60 inch LED tv, LED gebruikt nauwelijks stroom) af te pakken.
Maar om nu de klimaat- en wetenschapsontkenners van FvD te stemmen omdat GL nooit heeft voorgesteld om gamepc's en grote tv's te verbieden vind ik een enorm kromme redenering. Net alsof je wel GL zou stemmen als ze dat hadden voorgesteld. Nee, dan was dat een extra reden geweest om niet op hen te stemmen.
Als je enigszins begaan bent met de natuur, het milieu en het klimaat, is FvD nooit een optie.
Dan kom je toch bij BVNL/JA21 uit.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:54 schreef NoFoksGiven het volgende:
Dit keer weet ik het echt nog niet. Sowieso stem ik niet links, niet progressief, niet op geloof gebaseerd. Er valt dus genoeg af. Aan de rechterzijde van het spectrum vind ik het dit keer echt moeilijk. VVD (voor zover dat nog rechts te noemen is) valt af, en zal ik niet meer op stemmen.
Qua partijstandpunten wil ik de programma's gaan doornemen, kieswijzers proberen.
De huidige wisselingen van een aantal rechtse politici,naar partijen waarvan ik me afvraag of ik er op zou willen stemmen, maakt het ook niet makkelijker. Geldt ool voor wat politici binnen partijen waarvan ik niet weet of ik er op wil stemmen.
De verwachting voor NSC is waarschijnlijk veel te hoog, en ik ben bang er een hoog oude-CDA-wijn-in-nieuwe-zakken gehalte inzit. Omtzigt, prima pitbull voor de kamer, maar hoeft van mij het land niet te leiden.
Deze verkiezingen worden echt de eerste keer ik oprecht niet weet waar ik op moet stemmen.
Precies dit.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:54 schreef NoFoksGiven het volgende:
Dit keer weet ik het echt nog niet. Sowieso stem ik niet links, niet progressief, niet op geloof gebaseerd. Er valt dus genoeg af. Aan de rechterzijde van het spectrum vind ik het dit keer echt moeilijk. VVD (voor zover dat nog rechts te noemen is) valt af, en zal ik niet meer op stemmen.
Qua partijstandpunten wil ik de programma's gaan doornemen, kieswijzers proberen.
De huidige wisselingen van een aantal rechtse politici,naar partijen waarvan ik me afvraag of ik er op zou willen stemmen, maakt het ook niet makkelijker. Geldt ool voor wat politici binnen partijen waarvan ik niet weet of ik er op wil stemmen.
De verwachting voor NSC is waarschijnlijk veel te hoog, en ik ben bang er een hoog oude-CDA-wijn-in-nieuwe-zakken gehalte inzit. Omtzigt, prima pitbull voor de kamer, maar hoeft van mij het land niet te leiden.
Deze verkiezingen worden echt de eerste keer ik oprecht niet weet waar ik op moet stemmen.
Ik ben een veelzijdig en complex dier.quote:
Ja21 was zeker een optie, eerder ook op gestemd. Maar met al het gedoe de laatste tijd, en het vertrekken van een aantal politici die ik wel capabel acht, ga ik niet meer op Eerdmans stemmen. Annabel vind ik toch wat te opportunistisch, en ik ben bang dat ze met slechts 1 zetel overblijven.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:22 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dan kom je toch bij BVNL/JA21 uit.
Doe het nietquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 19:02 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ga Keijzer een kans geven denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |