Thanks! Zal'm eens bekijkenquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 18:13 schreef Hyperdude het volgende:
Je hebt moeilijke en makkelijke verstandskiezen. Hoeveel last je na de ingreep hebt is grotendeels afhankelijk van hoeveel er gewroet moet worden om de kies eruit te krijgen.
Filmpje met een paar verschillende extracties. Niet goor.
Ik heb er voor en na best last van gehad ... hoop dat jij dat niet hebtquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 18:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Thanks voor de reacties! Hoop dat het snel 2 weken later is... Heb er veel pijn aan
Even? Als in 2 weken?😂quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 18:13 schreef Captain_Ghost het volgende:
Neem wel een ijsje. Dat zorgt ook minder pijn.. Je wang zal even opzwollen dus even afkoelen. Ander kant eten vermalen.. Of je eet een zachte voedsel of je doet het in mixer..
Nou, ik doe momenteel alles om dat ding zo snel mogelijk eruit te krijgen. Ik leef nu zo ongeveer op pijnstillers en zelfs dan komt het er gewoon doorheen. Wel niet zo erg, maar toch. Denk dat ik nog liever een bevalling doequote:Op vrijdag 13 oktober 2023 18:29 schreef maily het volgende:
[..]
Ik heb er voor en na best last van gehad ... hoop dat jij dat niet hebt
O en zorg voor jezelf voor zacht en makkelijk eten .... soep, puree enzo.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 18:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nou, ik doe momenteel alles om dat ding zo snel mogelijk eruit te krijgen. Ik leef nu zo ongeveer op pijnstillers en zelfs dan komt het er gewoon doorheen. Wel niet zo erg, maar toch. Denk dat ik nog liever een bevalling doe
Er zijn genoeg tandartsen die het standaard doorsturen. Het ligt er helemaal aan. Als de kies gewoon recht als een normale tand groeit en er is bijvoorbeeld een klein stukje zichtbaar, is het een fluitje van een cent. Ik heb dit zelf mogen ervaren en 5 uur later zat ik een hamburger te eten (niet dat dat zo slim idee was want de wond moet nog een beetje helen). In een ander geval als de tand plat groeit richting kaak bijvoorbeeld, moeten ze het eerst splijten en in stukjes eruit halen. Dat is een wat langer en rottiger proces. Ook loopt er een zenuw in de kaak, die niet geraakt mag worden, anders treedt er een verlamming op in je wang. Dat is bij mij ook het geval. Deze kies is uiteindelijk ook niet getrokken. Ik had er iets last van (opgezwollen tandvlees) maar kreeg hier peroxide voor die je met een watje op het tandvlees doet. Na een paar dagen was de zwelling geslonken en heb er nooit meer last van gehad. De kies zit er nog steeds. Succesquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 17:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik besef dat dit een beetje een @:roos94 topic is, maar ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.
Over twee weken moet ik naar de kaakchirurg om een verstandskies te laten verwijderen. Nu weet ik niet of dat tegenwoordig standaard is, of dat je alleen voor lastige gevallen daar naartoe wordt gestuurd. Ik heb niet zo heel veel idee wat ik daarna kan verwachten. Ik heb jaren geleden eentje laten verwijderen door de tandarts, maar ik weet niet of dat vergelijkbaar gaat zijn.
Hoe hebben jullie het ervaren na de ingreep? Veel pijn? Veel bloed? Kon je de dag erna weer werken (niet dat ik voor een poep en een scheet thuis zit, maar zou het wel graag willen weten). Hoe ervaarde je de ingreep zelf?
Bedankt alvast
Het kaakchirurg verhaal kan ik heel positief kort vertellen: fantastische ervaring. Die man was geweldig. Voelde zelfs de verdoving zetten amper. Trekken ging vlot en pijnloos. Echt geweldig.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 18:41 schreef maily het volgende:
O en zorg voor jezelf voor zacht en makkelijk eten .... soep, puree enzo.
Dat geluid ja terwijl je verdoofd bentquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 19:26 schreef Sjemmert het volgende:
Beetje snijden beetje boren dan grote tang in je smoel beetje wikken beetje trekken en dan krak krak en eruit is die.
Klinkt niet echt lekker nee. Verder vond ik het allemaal wel meevallen hoor. Die dag zelf zou ik ff rustig aan doen maar de dag erna gaat het wel weer.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 19:34 schreef maily het volgende:
[..]
Dat geluid ja terwijl je verdoofd bent![]()
Heb ik ook 1x gehadquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 20:37 schreef roos94 het volgende:
Ik ging in de ochtend 2 verstandskiezen trekken en drie uur later was ik gewoon aan het werk.
Helaas ontwikkelde ik dry socket wat op nierstuwing en keizersnede aftermath de ergste pijn is die ik ooit heb ervaren. Maar die kans is geloof ik 1 op 100 ofzo.
Ik vond de verdovingsnaalden ook wel pijnlijk.
Bij de andere verstandskies sochtends ging ik ook smiddags gewoon werken en kreeg opnieuw dry socket. Misschien moet je vrij nemen![]()
Ja het is echt heel heel erg. Heb het twee maal mogen ervarenquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 20:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heb ik ook 1x gehad![]()
![]()
omg wat een pijn. Ik zat op een heel strak pijnstillerschema omdat het anders voor mij echt niet te doen was. Was niet door de kaakchirurg, maar de tandarts.
Bedankt hèquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 21:41 schreef noobie123 het volgende:
Met of zonder bottransplantatie? Want zonder, is er kans op botresorptie. Wanneer dit gebeurt, verandert je gezicht qua uiterlijk. Denk aan smallere en langwerperige gezicht. Over het algemeen zijn mensen niet blij met de verandering en zeggen ze dat ze minder goed er uit zien, en ook vaak ouder lijken want de volle wangen etc, verdwijnen soms.
Maar sommige mensen hebben bijna of helemaal geen last er van. En dan is het slechts een kwestie van genezen.
Hopelijk is er geen permanente zenuw beschadiging. Ik wens je het beste!
Ik heb hier eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, botimplantatie na verstandskiezen of een ingevallen gezicht na verwijdering verstandskiezen.quote:
Eerste zitting doen ze de makkelijkste.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 12:54 schreef Ypmaha het volgende:
Het was een hel. Twee zijn gedaan, die andere twee moeten nog
Bedankt voor de like maar was een serieuze vraagquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 19:32 schreef Magica het volgende:
Is ie al doorgekomen of moet ie eruit gesneden worden?
Internet staat vol van mensen met persoonlijke ervaringen. Ook met voor en na foto's. Bonegrafting heet het in het engels. Mocht je het een interessant onderwerp vinden, dan kan je altijd meer informatie erover zoeken.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 12:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb hier eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, botimplantatie na verstandskiezen of een ingevallen gezicht na verwijdering verstandskiezen.
Onlangs heb ik ze alle 4 bij de kaakchirurg laten weghalen (2 afspraken)... het kan vriezen en het kan dooien.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 17:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik besef dat dit een beetje een @:roos94 topic is, maar ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.
Over twee weken moet ik naar de kaakchirurg om een verstandskies te laten verwijderen. Nu weet ik niet of dat tegenwoordig standaard is, of dat je alleen voor lastige gevallen daar naartoe wordt gestuurd. Ik heb niet zo heel veel idee wat ik daarna kan verwachten. Ik heb jaren geleden eentje laten verwijderen door de tandarts, maar ik weet niet of dat vergelijkbaar gaat zijn.
Hoe hebben jullie het ervaren na de ingreep? Veel pijn? Veel bloed? Kon je de dag erna weer werken (niet dat ik voor een poep en een scheet thuis zit, maar zou het wel graag willen weten). Hoe ervaarde je de ingreep zelf?
Bedankt alvast
Oh sorryquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:34 schreef Magica het volgende:
[..]
Bedankt voor de like maar was een serieuze vraag
Ooooh, nou mijn ervaring is eigenlijk hartstikke goed.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 17:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh sorryHij zit er al tig jaar, maar sinds een tijdje flink wat last. Tenminste, het komt en het gaat. Nu heb ik er bijvoorbeeld geen last van.
Thanks iedereen voor een reacties. Ik moet het maar afwachten denk ikIk ben gelukkig niet zo bang aangelegd, dat scheelt denk ik wel.
Ik zeg wel dat ik niet zo bang ben, maar tegen dat geluid zie ik wel op jaquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 17:55 schreef Magica het volgende:
[..]
Ooooh, nou mijn ervaring is eigenlijk hartstikke goed.
Maar ze zaten nog eronder en moesten weggesneden worden. Goede verdoving je voelt geen pijn maar wel heel veel gehak, gebeuk en gewrik![]()
Daarna kreeg ik 3x per dag ibuprofen zakjes 600 mg
Kan je geen oordopjes in doen? Zelf word ik misselijk als ik de dokter hoor praten over de procedure, dus toen ik laatst een moedervlek liet wegsnijden dat daarna gehecht moest worden, deed ik mijn draadloze oordopjes in met muziek, en voelde me meteen een heel stuk beter.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 17:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik zeg wel dat ik niet zo bang ben, maar tegen dat geluid zie ik wel op ja![]()
Goed idee wel!quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 18:01 schreef noobie123 het volgende:
[..]
Kan je geen oordopjes in doen? Zelf wordt ik misselijk als ik de dokter hoor praten over de procedure, dus toen ik laatst een moedervlek liet wegsnijden dat daarna gehecht moest worden, deed ik mijn draadloze oordopjes in met muziek, en voelde me meteen een heel stuk beter.
Ik heb erop gegoogeld, maar niks gevonden. En ik heb tig mensen in mijn omgeving die ze hebben laten trekken, maar echt nog nooit iemand gehoord over bottransplantatie.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 17:15 schreef noobie123 het volgende:
[..]
Internet staat vol van mensen met persoonlijke ervaringen. Ook met voor en na foto's. Bonegrafting heet het in het engels. Mocht je het een interessant onderwerp vinden, dan kan je altijd meer informatie erover zoeken.
Het bot structuur in je gezicht / kaak is de fundering waar alles aan vast zit. Je ziet wel eens oudere mensen zonder tanden en hun gezicht in dan ook niet meer hetzelfde.
Als een verstands kies getrokken wordt, is er een gat in de kaak. botweefsel in dat gebied breekt soms af en wordt opnieuw absorbeert. Dit gebeurt omdat het lichaam zich aanpast aan de afwezigheid van de verstandskies.
Naarmate het botweefsel wordt afgebroken, kan het kaakbot in dat gebied geleidelijk slinken en veranderen van vorm. Dit kan leiden tot veranderingen in de uitlijning van aangrenzende tanden en in de structuur van de kaak en dus ook het gezicht.
Misschien is bottransplantatie minder bekend in nederland, maar het de manier om botresorptie tegen te gaan.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb erop gegoogeld, maar niks gevonden. En ik heb tig mensen in mijn omgeving die ze hebben laten trekken, maar echt nog nooit iemand gehoord over bottransplantatie.
Heb jij dan wel eens iemand in Nederland gehoord over bottransplantatie na het laten trekken van verstandskiezen? Of klachten over verandering van het gezicht?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:07 schreef noobie123 het volgende:
[..]
Misschien is bottransplantatie minder bekend in nederland, maar het de manier om botresorptie tegen te gaan.
Een simpele google search op reddit waar mensen over hun ervaring praten, ook met fotos van voor en erna:
Internet staat vol met mensen met veel spijt omdat ze niet wisten wat de mogelijke bijwerkingen waren. De tandarts vermeldt dit namelijk niet van te voren.
[ afbeelding ]
Uiteraard is het het fijnst als er geen of bijna geen botresorptie plaatsvindt en dat het gezicht niet verandert. Maar of iemand dat risico wilt nemen? Dat is een persoonlijke keuze natuurlijk.
Ik ken niet veel mensen, dus om een conclusie te trekken vanuit mijn kleine social circle, dat zal niet veel resultaat opleveren.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb jij dan wel eens iemand in Nederland gehoord over bottransplantatie na het laten trekken van verstandskiezen? Of klachten over verandering van het gezicht?
Wa kos da?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:19 schreef noobie123 het volgende:
[..]
Ik ken niet veel mensen, dus om een conclusie te trekken vanuit mijn kleine social circle, dat zal niet veel resultaat opleveren.
Waar het om gaat is dat er duizenden mensen zijn, van wie hun gezicht veranderde na het verwijderen van de verstandskiezen. En veel mensen hebben enorm spijt omdat ze vooraf aan niet wisten dat dit een mogelijke bijwerking is.
Of bottransplantatie gedaan wordt in Nederland, dat weet ik niet. Het is niet de standaard procedure. Maarja, voor een tandarts of kaakchirug maakt het ook helemaal niets uit als jouw gezicht verandert. Dat is slechts cosmetisch, en daar hebben zij niets mee te maken.
De patient daarentegen, zal er de rest van zijn of haar leven problemen mee hebben, want niet veel mensen zitten daar op te wachten.
Dus is bottransplantatie een ding? Ja. Hebben sommige mensen bijwerkingen door botresorptie waardoor hun gezicht veranderen? Ja.
Met deze informatie is een persoon nu dus op de hoogte, en mocht een verstandkies getrokken moeten worden, dan kan de persoon informatie opzoeken of bottransplantatie mogelijk is, en of die persoon dat dan wel of niet wilt doen.
Die transplantatie wordt wel gedaan op andere plekken in het gebit na trekken van een kies of tand en voor plaatsing van een implantaat, maar het gebeurt volgens mij dus nooit na het trekken van een verstandskies. Volgens jou staat internet vol met verhalen van mensen die spijt hebben, maar ik kan geen enkele Nederlandse bron vinden.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:19 schreef noobie123 het volgende:
[..]
Ik ken niet veel mensen, dus om een conclusie te trekken vanuit mijn kleine social circle, dat zal niet veel resultaat opleveren.
Waar het om gaat is dat er duizenden mensen zijn, van wie hun gezicht veranderde na het verwijderen van de verstandskiezen. En veel mensen hebben enorm spijt omdat ze vooraf aan niet wisten dat dit een mogelijke bijwerking is.
Of bottransplantatie gedaan wordt in Nederland, dat weet ik niet. Het is niet de standaard procedure. Maarja, voor een tandarts of kaakchirug maakt het ook helemaal niets uit als jouw gezicht verandert. Dat is slechts cosmetisch, en daar hebben zij niets mee te maken. Jij/de verzekering betaalt hun geld, en zij halen de kies eruit.
De patient daarentegen, zal er de rest van zijn of haar leven problemen mee hebben, want niet veel mensen zitten daar op te wachten.
Dus is bottransplantatie een ding? Ja. Hebben sommige mensen bijwerkingen door botresorptie waardoor hun gezicht verandert? Ja.
Met deze informatie is een persoon nu dus op de hoogte, en mocht een verstandkies getrokken moeten worden, dan kan de persoon informatie opzoeken of bottransplantatie mogelijk is, en of die persoon dat dan wel of niet wilt doen.
Ik heb letterlijk een website gelinkt van een Amerikaanse tandarts/kaak chirurg waar in het wordt uitgelegd. En nog steeds denk je dat volgens jezelf dit niet gebeurt. Je weigert de waarheid te zien. En ik heb een screenshot geplaatst waar mensen praten over hoe hun gezicht is verandert erna...quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die transplantatie wordt wel gedaan op andere plekken in het gebit na trekken van een kies of tand en voor plaatsing van een implantaat, maar het gebeurt volgens mij dus nooit na het trekken van een verstandskies. Volgens jou staat internet vol met verhalen van mensen die spijt hebben, maar ik kan geen enkele Nederlandse bron vinden.
Laat je niet zo bang maken.
Nederlandse bronnen lijken mij wel relevant om na te gaan of het überhaupt een ding is in Nederland om bij het laten trekken van verstandskiezen een bottransplantatie te laten doen. Ik denk dus dat die optie er niet is.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:33 schreef noobie123 het volgende:
[..]
Ik heb letterlijk een website gelinkt van een Amerikaanse tandarts/kaak chirurg waar in het wordt uitgelegd. En ik heb een screenshot geplaatst waar mensen praten over hoe hun gezicht is verandert erna...
Sinds wanneer moet een bron nederlands zijn? Elke mens is hetzelfde. Of je nu nederlands bent, of amerikaan, of chinees, hoe dan ook is er kans op botresorptie door vewijdering van verstandskiezen.
Dus omdat je geen Nederlandse bron kan vinden, of Nederlanders kan vinden die erover klagen, betekent niet dat je daarom als Nederlander daarvoor immuun bent.
Dus ik begrijp je logica niet.
En dit heeft niets te maken met bang zijn. Dit is gewoon weten waar je aan begint, en weten wat de mogelijke bijwerkingen zijn.
Alleen een dom persoon blijft opzettelijk onwetend.
En ik denk dat je daar beter had kunnen zeggen: De meeste mensen hebben er bijna of geen last van.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 21:41 schreef noobie123 het volgende:
Met of zonder bottransplantatie? Want zonder, is er kans op botresorptie. Wanneer dit gebeurt, verandert je gezicht qua uiterlijk. Denk aan smallere en langwerperige gezicht. Over het algemeen zijn mensen niet blij met de verandering en zeggen ze dat ze minder goed er uit zien, en ook vaak ouder lijken want de volle wangen etc, verdwijnen soms.
Maar sommige mensen hebben bijna of helemaal geen last er van. En dan is het slechts een kwestie van genezen.
Hopelijk is er geen permanente zenuw beschadiging. Ik wens je het beste!
Prima duidelijke bron.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:33 schreef noobie123 het volgende:
[..]
Ik heb letterlijk een website gelinkt van een Amerikaanse tandarts/kaak chirurg waar in het wordt uitgelegd. En nog steeds denk je dat volgens jezelf dit niet gebeurt. Je weigert de waarheid te zien. En ik heb een screenshot geplaatst waar mensen praten over hoe hun gezicht is verandert erna...
Sinds wanneer moet een bron nederlands zijn? Elke mens is hetzelfde. Of je nu nederlands bent, of amerikaan, of chinees, hoe dan ook is er kans op botresorptie door vewijdering van verstandskiezen.
Dus omdat je geen Nederlandse bron kan vinden, of Nederlanders kan vinden die erover klagen, betekent niet dat je daarom als Nederlander daarvoor immuun bent.
En dit heeft niets te maken met bang zijn. Dit is gewoon weten waar je aan begint, en weten wat de mogelijke bijwerkingen zijn.
Heb je maar weer eens een nieuw kloontje aangemaakt, Kluun?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:33 schreef noobie123 het volgende:
[..]
Ik heb letterlijk een website gelinkt van een Amerikaanse tandarts/kaak chirurg waar in het wordt uitgelegd. En nog steeds denk je dat volgens jezelf dit niet gebeurt. Je weigert de waarheid te zien. En ik heb een screenshot geplaatst waar mensen praten over hoe hun gezicht is verandert erna...
Die bron die jij ‘prima’ noemt, is van een Amerikaanse kliniek. Die bottransplantaties zijn onderdeel van hun verdienmodel. Het is dus minstens een bron waarbij je op je hoede moet zijn.quote:Op zondag 15 oktober 2023 00:05 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Prima duidelijke bron.
Ik zou ook niet weten waarom het hier niet zou gebeuren. Het is gewoon een tandheelkunduge ingreep.
Zal niet iets standaards zijn, maar als een client er last van heeft (te veel beschadigd, gezichtsvervorming qua kaaklijn, poreus etc) dan wordt dat zo hersteld.
Dus TS, gewoon er van uit gaan dat de kies snel getrokken is en je er geen klachten van overhoudt. En is dit wel dan is het allemaal weer te fixen
Update;
Hier staat ook dat je gezicht er anders uit kan zien; https://www.optimalegezondheid.com/verstandskies-trekken/ onder kopje "eerste jaar"
Alles is onderdeel van een verdienmodel. Elke behandeling, elke ziekenhuis is gebaseerd op winst. We betalen immers voor elke ingreep. Op de website die ik linkte, simpelweg om aan jou te laten zien dat botimplantaties wel gedaan worden na het verwijderen van verstandskiezen, staat ook gemeld dat ze het aanraden voor mensen boven 25 jaar. Dus het is niet iets standaards wat ze aan iedereen proberen te verkopen. Dit omdat hoe ouder je wordt, hoe groter de kans op botresorptie is.quote:Op zondag 15 oktober 2023 00:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die bron die jij ‘prima’ noemt, is van een Amerikaanse kliniek. Die bottransplantaties zijn onderdeel van hun verdienmodel. Het is dus minstens een bron waarbij je op je hoede moet zijn.
Jouw bron roept ook vragen op. Het is een commerciële site en het stuk is een vertaling en de bronnen die eronder staan leiden niet direct naar de teksten waarop het artikel gebaseerd zou zijn. In het stuk worden ook diverse werkwijzen genoemd die wel voor de USA maar zeker niet voor Nederland gelden.
Waarom zou ik het verhaal beter achterwege laten houden zodat iemand er niet op de hoogte van is? Pure waanzin.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nederlandse bronnen lijken mij wel relevant om na te gaan of het überhaupt een ding is in Nederland om bij het laten trekken van verstandskiezen een bottransplantatie te laten doen. Ik denk dus dat die optie er niet is.
Dus jij schrijft:
[..]
En ik denk dat je daar beter had kunnen zeggen: De meeste mensen hebben er bijna of geen last van.
Of beter nog, dat je het hele verhaal beter achterwege had kunnen laten.
Ik had totaal geen gevoel, alles was vakkundig platgespoten.... Maar dat krak krak voelde wel heel erg naar......je voelde het als het ware breken......niet prettig (maar nogmaals, volledig pijnloos)quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 19:26 schreef Sjemmert het volgende:
Beetje snijden beetje boren dan grote tang in je smoel beetje wikken beetje trekken en dan krak krak en eruit is die.
Ja leuk verhaal ik lag denk ik 25min op die stoel als je een dwarsliggende kies heb is het niet zo hop hopquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 19:26 schreef Sjemmert het volgende:
Oh jeetje. Heb je veel last van je kaak gehad?quote:Op zondag 15 oktober 2023 08:12 schreef Grotehengst het volgende:
Ik heb ze alle 4 tegelijk onder volledige narcose laten trekken in een kliniek.
Met alle plezier het bonnetje zelf afgetikt. Ik had geen zin om het mee te krijgen. Achteraf hebben ze door het wrikken ook de kaak gebroken.
Nu nergens last van gehad, ook geen pijn achteraf.
Nou zeg. Ik heb ook narcose gehad in een andere situatie en 4 verstandskiezen gedaan. Vond de narcose toch veel heftiger.quote:Op zondag 15 oktober 2023 08:12 schreef Grotehengst het volgende:
Met alle plezier het bonnetje zelf afgetikt. Ik had geen zin om het mee te krijgen. Achteraf hebben ze door het wrikken ook de kaak gebroken.
Oh jeetje, het kan dus wel?!quote:Op zondag 15 oktober 2023 08:12 schreef Grotehengst het volgende:
Nul last eigenlijk! Met bijten wat gek gevoel, absoluut geen pijn.quote:Op zondag 15 oktober 2023 11:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh jeetje. Heb je veel last van je kaak gehad?
Zo had ik er 4 liggen nog in mijn kaken, dus volledige narcose. Ben bont en blauw geweest en het was een zooi van bloed en troep in de mond maar echt last/pijn heb ik niet gehadquote:Op zondag 15 oktober 2023 06:19 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja leuk verhaal ik lag denk ik 25min op die stoel als je een dwarsliggende kies heb is het niet zo hop hop
[ afbeelding ]
Mijn kaakchirurg zei dat allemaal tegelijk trekken niet mogelijk wasquote:Op maandag 16 oktober 2023 13:23 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Zo had ik er 4 liggen nog in mijn kaken, dus volledige narcose. Ben bont en blauw geweest en het was een zooi van bloed en troep in de mond maar echt last/pijn heb ik niet gehad
Plaatselijk ja. Volledige narcose is anders. Dan is je mond en tong verder niet verdoofd.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:29 schreef roos94 het volgende:
[..]
Mijn kaakchirurg zei dat allemaal tegelijk trekken niet mogelijk wasDat vroeg ik, althans 3 stuks , en hij zei nee kan niet want stikgevaar
Hier idd allemaal tegelijk.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:29 schreef roos94 het volgende:
[..]
Mijn kaakchirurg zei dat allemaal tegelijk trekken niet mogelijk wasDat vroeg ik, althans 3 stuks , en hij zei nee kan niet want stikgevaar
Dit. Ik vond het ook een hel. En dat spoelen vond ik drama maar ik was er wel heel precies mee want voor je het weet zit er voedsel in. Bij een van de verstandskiezen heb ik dat een keer gehad ondanks veel spoelen. Dan begint het echt te meuren,quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 12:54 schreef Ypmaha het volgende:
Het was een hel. Twee zijn gedaan, die andere twee moeten nog
Ligt aan de chirurg, of ze doen het stiekem.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:29 schreef roos94 het volgende:
[..]
Als een kaakchirurg een simpele verstandskies trekt, dan hoort hij het als eenvoudige extractie te declareren, en die valt onder de aanvullende verzekering en kost dus geen eigen risico (maar gaat van je tandartsbudget af). Niet dat er veel kaakchirurgen zijn die dat zo declareren, maar het kan dus wel.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:08 schreef BertV het volgende:
[..]
Ligt aan de chirurg, of ze doen het stiekem.![]()
Bij mij deed hij het wel, ze zaten wel allemaal voorbeeldig recht.
Achteraf had mijn tandarts het moeten doen want dat had 850,- oid eigen risico gescheeld.
Lekker is dat dan.quote:Op maandag 16 oktober 2023 20:59 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Als een kaakchirurg een simpele verstandskies trekt, dan hoort hij het als eenvoudige extractie te declareren, en die valt onder de aanvullende verzekering en kost dus geen eigen risico (maar gaat van je tandartsbudget af). Niet dat er veel kaakchirurgen zijn die dat zo declareren, maar het kan dus wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |