Prima duidelijke bron.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:33 schreef noobie123 het volgende:
[..]
Ik heb letterlijk een website gelinkt van een Amerikaanse tandarts/kaak chirurg waar in het wordt uitgelegd. En nog steeds denk je dat volgens jezelf dit niet gebeurt. Je weigert de waarheid te zien. En ik heb een screenshot geplaatst waar mensen praten over hoe hun gezicht is verandert erna...
Sinds wanneer moet een bron nederlands zijn? Elke mens is hetzelfde. Of je nu nederlands bent, of amerikaan, of chinees, hoe dan ook is er kans op botresorptie door vewijdering van verstandskiezen.
Dus omdat je geen Nederlandse bron kan vinden, of Nederlanders kan vinden die erover klagen, betekent niet dat je daarom als Nederlander daarvoor immuun bent.
Dus ik begrijp je logica niet.
En dit heeft niets te maken met bang zijn. Dit is gewoon weten waar je aan begint, en weten wat de mogelijke bijwerkingen zijn.
Alleen een dom persoon blijft opzettelijk onwetend.
Heb je maar weer eens een nieuw kloontje aangemaakt, Kluun?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:33 schreef noobie123 het volgende:
[..]
Ik heb letterlijk een website gelinkt van een Amerikaanse tandarts/kaak chirurg waar in het wordt uitgelegd. En nog steeds denk je dat volgens jezelf dit niet gebeurt. Je weigert de waarheid te zien. En ik heb een screenshot geplaatst waar mensen praten over hoe hun gezicht is verandert erna...
Sinds wanneer moet een bron nederlands zijn? Elke mens is hetzelfde. Of je nu nederlands bent, of amerikaan, of chinees, hoe dan ook is er kans op botresorptie door vewijdering van verstandskiezen.
Dus omdat je geen Nederlandse bron kan vinden, of Nederlanders kan vinden die erover klagen, betekent niet dat je daarom als Nederlander daarvoor immuun bent.
Dus ik begrijp je logica niet.
En dit heeft niets te maken met bang zijn. Dit is gewoon weten waar je aan begint, en weten wat de mogelijke bijwerkingen zijn.
Alleen een dom persoon blijft opzettelijk onwetend.
Die bron die jij ‘prima’ noemt, is van een Amerikaanse kliniek. Die bottransplantaties zijn onderdeel van hun verdienmodel. Het is dus minstens een bron waarbij je op je hoede moet zijn.quote:Op zondag 15 oktober 2023 00:05 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Prima duidelijke bron.
Ik zou ook niet weten waarom het hier niet zou gebeuren. Het is gewoon een tandheelkunduge ingreep.
Zal niet iets standaards zijn, maar als een client er last van heeft (te veel beschadigd, gezichtsvervorming qua kaaklijn, poreus etc) dan wordt dat zo hersteld.
Dus TS, gewoon er van uit gaan dat de kies snel getrokken is en je er geen klachten van overhoudt. En is dit wel dan is het allemaal weer te fixen
Update;
Hier staat ook dat je gezicht er anders uit kan zien; https://www.optimalegezondheid.com/verstandskies-trekken/ onder kopje "eerste jaar"
Alles is onderdeel van een verdienmodel. Elke behandeling, elke ziekenhuis is gebaseerd op winst. We betalen immers voor elke ingreep. Op de website die ik linkte, simpelweg om aan jou te laten zien dat botimplantaties wel gedaan worden na het verwijderen van verstandskiezen, staat ook gemeld dat ze het aanraden voor mensen boven 25 jaar. Dus het is niet iets standaards wat ze aan iedereen proberen te verkopen. Dit omdat hoe ouder je wordt, hoe groter de kans op botresorptie is.quote:Op zondag 15 oktober 2023 00:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die bron die jij ‘prima’ noemt, is van een Amerikaanse kliniek. Die bottransplantaties zijn onderdeel van hun verdienmodel. Het is dus minstens een bron waarbij je op je hoede moet zijn.
Jouw bron roept ook vragen op. Het is een commerciële site en het stuk is een vertaling en de bronnen die eronder staan leiden niet direct naar de teksten waarop het artikel gebaseerd zou zijn. In het stuk worden ook diverse werkwijzen genoemd die wel voor de USA maar zeker niet voor Nederland gelden.
Waarom zou ik het verhaal beter achterwege laten houden zodat iemand er niet op de hoogte van is? Pure waanzin.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nederlandse bronnen lijken mij wel relevant om na te gaan of het überhaupt een ding is in Nederland om bij het laten trekken van verstandskiezen een bottransplantatie te laten doen. Ik denk dus dat die optie er niet is.
Dus jij schrijft:
[..]
En ik denk dat je daar beter had kunnen zeggen: De meeste mensen hebben er bijna of geen last van.
Of beter nog, dat je het hele verhaal beter achterwege had kunnen laten.
Ik had totaal geen gevoel, alles was vakkundig platgespoten.... Maar dat krak krak voelde wel heel erg naar......je voelde het als het ware breken......niet prettig (maar nogmaals, volledig pijnloos)quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 19:26 schreef Sjemmert het volgende:
Beetje snijden beetje boren dan grote tang in je smoel beetje wikken beetje trekken en dan krak krak en eruit is die.
Ja leuk verhaal ik lag denk ik 25min op die stoel als je een dwarsliggende kies heb is het niet zo hop hopquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 19:26 schreef Sjemmert het volgende:
Beetje snijden beetje boren dan grote tang in je smoel beetje wikken beetje trekken en dan krak krak en eruit is die.
Oh jeetje. Heb je veel last van je kaak gehad?quote:Op zondag 15 oktober 2023 08:12 schreef Grotehengst het volgende:
Ik heb ze alle 4 tegelijk onder volledige narcose laten trekken in een kliniek.
Met alle plezier het bonnetje zelf afgetikt. Ik had geen zin om het mee te krijgen. Achteraf hebben ze door het wrikken ook de kaak gebroken.
Nu nergens last van gehad, ook geen pijn achteraf.
Nou zeg. Ik heb ook narcose gehad in een andere situatie en 4 verstandskiezen gedaan. Vond de narcose toch veel heftiger.quote:Op zondag 15 oktober 2023 08:12 schreef Grotehengst het volgende:
Met alle plezier het bonnetje zelf afgetikt. Ik had geen zin om het mee te krijgen. Achteraf hebben ze door het wrikken ook de kaak gebroken.
Oh jeetje, het kan dus wel?!quote:Op zondag 15 oktober 2023 08:12 schreef Grotehengst het volgende:
Nul last eigenlijk! Met bijten wat gek gevoel, absoluut geen pijn.quote:Op zondag 15 oktober 2023 11:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh jeetje. Heb je veel last van je kaak gehad?
Zo had ik er 4 liggen nog in mijn kaken, dus volledige narcose. Ben bont en blauw geweest en het was een zooi van bloed en troep in de mond maar echt last/pijn heb ik niet gehadquote:Op zondag 15 oktober 2023 06:19 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja leuk verhaal ik lag denk ik 25min op die stoel als je een dwarsliggende kies heb is het niet zo hop hop
[ afbeelding ]
Mijn kaakchirurg zei dat allemaal tegelijk trekken niet mogelijk wasquote:Op maandag 16 oktober 2023 13:23 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Zo had ik er 4 liggen nog in mijn kaken, dus volledige narcose. Ben bont en blauw geweest en het was een zooi van bloed en troep in de mond maar echt last/pijn heb ik niet gehad
Plaatselijk ja. Volledige narcose is anders. Dan is je mond en tong verder niet verdoofd.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:29 schreef roos94 het volgende:
[..]
Mijn kaakchirurg zei dat allemaal tegelijk trekken niet mogelijk wasDat vroeg ik, althans 3 stuks , en hij zei nee kan niet want stikgevaar
Hier idd allemaal tegelijk.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:29 schreef roos94 het volgende:
[..]
Mijn kaakchirurg zei dat allemaal tegelijk trekken niet mogelijk wasDat vroeg ik, althans 3 stuks , en hij zei nee kan niet want stikgevaar
Dit. Ik vond het ook een hel. En dat spoelen vond ik drama maar ik was er wel heel precies mee want voor je het weet zit er voedsel in. Bij een van de verstandskiezen heb ik dat een keer gehad ondanks veel spoelen. Dan begint het echt te meuren,quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 12:54 schreef Ypmaha het volgende:
Het was een hel. Twee zijn gedaan, die andere twee moeten nog
Ligt aan de chirurg, of ze doen het stiekem.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:29 schreef roos94 het volgende:
[..]
Als een kaakchirurg een simpele verstandskies trekt, dan hoort hij het als eenvoudige extractie te declareren, en die valt onder de aanvullende verzekering en kost dus geen eigen risico (maar gaat van je tandartsbudget af). Niet dat er veel kaakchirurgen zijn die dat zo declareren, maar het kan dus wel.quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:08 schreef BertV het volgende:
[..]
Ligt aan de chirurg, of ze doen het stiekem.![]()
Bij mij deed hij het wel, ze zaten wel allemaal voorbeeldig recht.
Achteraf had mijn tandarts het moeten doen want dat had 850,- oid eigen risico gescheeld.
Lekker is dat dan.quote:Op maandag 16 oktober 2023 20:59 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Als een kaakchirurg een simpele verstandskies trekt, dan hoort hij het als eenvoudige extractie te declareren, en die valt onder de aanvullende verzekering en kost dus geen eigen risico (maar gaat van je tandartsbudget af). Niet dat er veel kaakchirurgen zijn die dat zo declareren, maar het kan dus wel.
Da's ook niet helemaal meer waar: tegenwoordig trekken ze een heel gebit uit je smoel indien nodig incluis verstand.quote:Op maandag 16 oktober 2023 21:17 schreef Hyperdude het volgende:
Je kan er 4 tegelijk doen. Maar dat doen ze niet zo vaak, vooral niet bij de moelijkere kiezen. Of als je onder narcose bent, ook zeldzaam in NL.
Eerst 1 kant en een tijdje later de andere kant is bv. veel handiger met eten nadien.
quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
Fijn,alle reacties! De positieve, maar zeker ook de minder positieve. Geeft me een beter beeld waar ik rekening mee kan houden. Aanstaande donderdag is het zover, ik zal daarna wel even mijn bevindingen delen
We sturen onze FOK! gedachten naar je toe.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
Fijn,alle reacties! De positieve, maar zeker ook de minder positieve. Geeft me een beter beeld waar ik rekening mee kan houden. Aanstaande donderdag is het zover, ik zal daarna wel even mijn bevindingen delen
Dan zal het geen moeilijke kies zijn geweest en is de kans op complicaties kleiner. Neem ook een maagbeschermer want je lichaam vindt zware ibus vaak niet leuk.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 16:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Net geweest en het viel me mee! Ik had een hoop gekraak verwacht, maar ik hoorde alleen wat toen de chirurg hem eruit popte. Daarna de wortels verwijderd en het was klaar. Ik denk dat het zo'n 5 minuten geduurd heeft? Nu nog flink verdoofd en ik heb ibu 600 mg gekregen. Chirurg had de poedervorm voorgeschreven maar die kreeg ik weer niet vergoedDus maar de pilvorm genomen. Ook een spuitje meegekregen om te spoelen met mondwater.
Ja, dat is wel een dingetje. De chirurg vroeg of ik ervaring had met ibu. Ik zei ja, want ik heb de afgelopen weken vaker 400 mg zonder problemen genomen. Ik dacht dat een maagbeschermer niet nodig zou zijn toen hij het vroeg. Weet ik veel dat hij 600 mg ging voorschrijven.... Dus maagbeschermers heb ik niet.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 16:02 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dan zal het geen moeilijke kies zijn geweest en is de kans op complicaties kleiner. Neem ook een maagbeschermer want je lichaam vindt zware ibus vaak niet leuk.
Kun je zelf ook halen bij de drogist.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 16:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een dingetje. De chirurg vroeg of ik ervaring had met ibu. Ik zei ja, want ik heb de afgelopen weken vaker 400 mg zonder problemen genomen. Ik dacht dat een maagbeschermer niet nodig zou zijn toen hij het vroeg. Weet ik veel dat hij 600 mg ging voorschrijven.... Dus maagbeschermers heb ik niet.
Zijn ook genoeg mensen die nergens last van hebben.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 16:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een dingetje. De chirurg vroeg of ik ervaring had met ibu. Ik zei ja, want ik heb de afgelopen weken vaker 400 mg zonder problemen genomen. Ik dacht dat een maagbeschermer niet nodig zou zijn toen hij het vroeg. Weet ik veel dat hij 600 mg ging voorschrijven.... Dus maagbeschermers heb ik niet.
Ik vrat gewoon een volkorenboterham 2.5 uur na de ingreep , was niet zon succesquote:Op donderdag 26 oktober 2023 18:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik sterf wel van de hongerVerdoving is nog steeds niet uitgewerkt.
quote:Op donderdag 26 oktober 2023 16:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Net geweest en het viel me mee! Ik had een hoop gekraak verwacht, maar ik hoorde alleen wat toen de chirurg hem eruit popte. Daarna de wortels verwijderd en het was klaar. Ik denk dat het zo'n 5 minuten geduurd heeft? Nu nog flink verdoofd en ik heb ibu 600 mg gekregen. Chirurg had de poedervorm voorgeschreven maar die kreeg ik weer niet vergoedDus maar de pilvorm genomen. Ook een spuitje meegekregen om te spoelen met mondwater.
quote:Op donderdag 26 oktober 2023 16:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Je mag btw de eerste 24 uur niet spoelen/gorgelen zei mijn kaakchorurg dan kan je ook dry socket krijgen.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 16:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja na 48 uur spoelen. Maar wat ik niet snap, de chirurg zei dat ik het met mondwater moest spoelen, maar ik lees overal dat je met een zoutoplossing moet spoelen. Denk dat ik het laatste maar aan houdt...quote:Op donderdag 26 oktober 2023 20:00 schreef roos94 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Je mag btw de eerste 24 uur niet spoelen/gorgelen zei mijn kaakchorurg dan kan je ook dry socket krijgen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |