abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210956703
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 22:33 schreef noobie123 het volgende:

[..]
Ik heb letterlijk een website gelinkt van een Amerikaanse tandarts/kaak chirurg waar in het wordt uitgelegd. En nog steeds denk je dat volgens jezelf dit niet gebeurt. Je weigert de waarheid te zien. En ik heb een screenshot geplaatst waar mensen praten over hoe hun gezicht is verandert erna...

Sinds wanneer moet een bron nederlands zijn? Elke mens is hetzelfde. Of je nu nederlands bent, of amerikaan, of chinees, hoe dan ook is er kans op botresorptie door vewijdering van verstandskiezen.
Dus omdat je geen Nederlandse bron kan vinden, of Nederlanders kan vinden die erover klagen, betekent niet dat je daarom als Nederlander daarvoor immuun bent.

Dus ik begrijp je logica niet.
En dit heeft niets te maken met bang zijn. Dit is gewoon weten waar je aan begint, en weten wat de mogelijke bijwerkingen zijn.
Alleen een dom persoon blijft opzettelijk onwetend.
Prima duidelijke bron.
Ik zou ook niet weten waarom het hier niet zou gebeuren. Het is gewoon een tandheelkunduge ingreep.

Zal niet iets standaards zijn, maar als een client er last van heeft (te veel beschadigd, gezichtsvervorming qua kaaklijn, poreus etc) dan wordt dat zo hersteld.

Dus TS, gewoon er van uit gaan dat de kies snel getrokken is en je er geen klachten van overhoudt. En is dit wel dan is het allemaal weer te fixen :)

Update;
Hier staat ook dat je gezicht er anders uit kan zien; https://www.optimalegezondheid.com/verstandskies-trekken/ onder kopje "eerste jaar"

[ Bericht 6% gewijzigd door Ponsai op 15-10-2023 00:19:33 ]
  zondag 15 oktober 2023 @ 00:10:15 #52
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_210956764
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 22:33 schreef noobie123 het volgende:

[..]
Ik heb letterlijk een website gelinkt van een Amerikaanse tandarts/kaak chirurg waar in het wordt uitgelegd. En nog steeds denk je dat volgens jezelf dit niet gebeurt. Je weigert de waarheid te zien. En ik heb een screenshot geplaatst waar mensen praten over hoe hun gezicht is verandert erna...

Sinds wanneer moet een bron nederlands zijn? Elke mens is hetzelfde. Of je nu nederlands bent, of amerikaan, of chinees, hoe dan ook is er kans op botresorptie door vewijdering van verstandskiezen.
Dus omdat je geen Nederlandse bron kan vinden, of Nederlanders kan vinden die erover klagen, betekent niet dat je daarom als Nederlander daarvoor immuun bent.

Dus ik begrijp je logica niet.
En dit heeft niets te maken met bang zijn. Dit is gewoon weten waar je aan begint, en weten wat de mogelijke bijwerkingen zijn.
Alleen een dom persoon blijft opzettelijk onwetend.
Heb je maar weer eens een nieuw kloontje aangemaakt, Kluun? :')
  zondag 15 oktober 2023 @ 00:51:21 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_210957054
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2023 00:05 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Prima duidelijke bron.
Ik zou ook niet weten waarom het hier niet zou gebeuren. Het is gewoon een tandheelkunduge ingreep.

Zal niet iets standaards zijn, maar als een client er last van heeft (te veel beschadigd, gezichtsvervorming qua kaaklijn, poreus etc) dan wordt dat zo hersteld.

Dus TS, gewoon er van uit gaan dat de kies snel getrokken is en je er geen klachten van overhoudt. En is dit wel dan is het allemaal weer te fixen :)

Update;
Hier staat ook dat je gezicht er anders uit kan zien; https://www.optimalegezondheid.com/verstandskies-trekken/ onder kopje "eerste jaar"
Die bron die jij ‘prima’ noemt, is van een Amerikaanse kliniek. Die bottransplantaties zijn onderdeel van hun verdienmodel. Het is dus minstens een bron waarbij je op je hoede moet zijn.

Jouw bron roept ook vragen op. Het is een commerciële site en het stuk is een vertaling en de bronnen die eronder staan leiden niet direct naar de teksten waarop het artikel gebaseerd zou zijn. In het stuk worden ook diverse werkwijzen genoemd die wel voor de USA maar zeker niet voor Nederland gelden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_210957453
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2023 00:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Die bron die jij ‘prima’ noemt, is van een Amerikaanse kliniek. Die bottransplantaties zijn onderdeel van hun verdienmodel. Het is dus minstens een bron waarbij je op je hoede moet zijn.

Jouw bron roept ook vragen op. Het is een commerciële site en het stuk is een vertaling en de bronnen die eronder staan leiden niet direct naar de teksten waarop het artikel gebaseerd zou zijn. In het stuk worden ook diverse werkwijzen genoemd die wel voor de USA maar zeker niet voor Nederland gelden.
Alles is onderdeel van een verdienmodel. Elke behandeling, elke ziekenhuis is gebaseerd op winst. We betalen immers voor elke ingreep. Op de website die ik linkte, simpelweg om aan jou te laten zien dat botimplantaties wel gedaan worden na het verwijderen van verstandskiezen, staat ook gemeld dat ze het aanraden voor mensen boven 25 jaar. Dus het is niet iets standaards wat ze aan iedereen proberen te verkopen. Dit omdat hoe ouder je wordt, hoe groter de kans op botresorptie is.

quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 22:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Nederlandse bronnen lijken mij wel relevant om na te gaan of het überhaupt een ding is in Nederland om bij het laten trekken van verstandskiezen een bottransplantatie te laten doen. Ik denk dus dat die optie er niet is.

Dus jij schrijft:
[..]
En ik denk dat je daar beter had kunnen zeggen: De meeste mensen hebben er bijna of geen last van.

Of beter nog, dat je het hele verhaal beter achterwege had kunnen laten.
Waarom zou ik het verhaal beter achterwege laten houden zodat iemand er niet op de hoogte van is? Pure waanzin.
Als iemand zich zorgen maakt dat zijn of haar gezicht mogelijk verandert, dan heeft die persoon dus nu de kennis van de mogelijke bijwerkingen en kan die persoon van te voren informatie opzoeken en besluiten waar ze de verstandskies laten trekken. Wat veel beter is dan achteraf spijt hebben door onwetendheid. Als het in Nederland mogelijk is, dan kan die persoon daar nu dus om vragen. En mocht dat niet zo zijn, dan is Nederland niet het enige land in de wereld dat verstandskiezen trekt, dus er zijn altijd meerdere opties.

Botimplantatie is in nederland al bekend alleen wordt dat voornamelijk gedaan voor implantaten: https://www.martinizieken(...)andwortelimplantaat/

[ Bericht 8% gewijzigd door noobie123 op 15-10-2023 03:30:36 ]
pi_210957633
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 19:26 schreef Sjemmert het volgende:
Beetje snijden beetje boren dan grote tang in je smoel beetje wikken beetje trekken en dan krak krak en eruit is die.
Ik had totaal geen gevoel, alles was vakkundig platgespoten.... Maar dat krak krak voelde wel heel erg naar......je voelde het als het ware breken......niet prettig (maar nogmaals, volledig pijnloos)
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Miss 200.000.000! zondag 15 oktober 2023 @ 06:19:44 #56
367000 roos94
pi_210957771
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 19:26 schreef Sjemmert het volgende:
Beetje snijden beetje boren dan grote tang in je smoel beetje wikken beetje trekken en dan krak krak en eruit is die.
Ja leuk verhaal ik lag denk ik 25min op die stoel als je een dwarsliggende kies heb is het niet zo hop hop

pi_210957991
Ik heb ze alle 4 tegelijk onder volledige narcose laten trekken in een kliniek.

Met alle plezier het bonnetje zelf afgetikt. Ik had geen zin om het mee te krijgen. Achteraf hebben ze door het wrikken ook de kaak gebroken.

Nu nergens last van gehad, ook geen pijn achteraf.
pi_210959152
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 08:12 schreef Grotehengst het volgende:

Met alle plezier het bonnetje zelf afgetikt. Ik had geen zin om het mee te krijgen. Achteraf hebben ze door het wrikken ook de kaak gebroken.

Oh jeetje. Heb je veel last van je kaak gehad?
  Miss 200.000.000! zondag 15 oktober 2023 @ 11:54:58 #59
367000 roos94
pi_210959697
quote:

Nou zeg. Ik heb ook narcose gehad in een andere situatie en 4 verstandskiezen gedaan. Vond de narcose toch veel heftiger.
pi_210959832
Drie gingen prima, bij de vierde had ik helse napijnen twee weken lang.
pi_210965144
ik ging zitten, kreeg een verdoving, er kwam een klem in mijn mond en hoorde gekraak. Toen kon ik weer naar huis en 185 euro armer.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_210966112
quote:

Oh jeetje, het kan dus wel?! :o
Somebody that I used to know
pi_210967505
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 11:05 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Oh jeetje. Heb je veel last van je kaak gehad?
Nul last eigenlijk! Met bijten wat gek gevoel, absoluut geen pijn.
pi_210967508
quote:
2s.gif Op zondag 15 oktober 2023 21:44 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Oh jeetje, het kan dus wel?! :o
Yep. Ze hadden een foto gemaakt en zie je het duidelijk op. Maar heb er geen last van gehad.
pi_210967555
Hier in de VS laten doen bij de kaakchirurg. Onder narcose dus viel allemaal mee. De mijne lagen dwars. Geen idee of alleen lokale verdoving een optie was geweest.
pi_210969622
Ik heb twee verstandskiezen laten trekken door mijn tandarts. Het werd verdoofd. Tijdens het trekken merk je niet veel qua gevoel. Het geluid vond ik wel wat akelig.

De dag van trekken deed het een klein beetje pijn en was eten een beetje gek. De dag erna had ik geen last meer.
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 13:23:34 #67
441859 crew  Lenny77
pi_210970977
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2023 06:19 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ja leuk verhaal ik lag denk ik 25min op die stoel als je een dwarsliggende kies heb is het niet zo hop hop

[ afbeelding ]
Zo had ik er 4 liggen nog in mijn kaken, dus volledige narcose. Ben bont en blauw geweest en het was een zooi van bloed en troep in de mond maar echt last/pijn heb ik niet gehad :)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Miss 200.000.000! maandag 16 oktober 2023 @ 13:29:40 #68
367000 roos94
pi_210971014
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:23 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Zo had ik er 4 liggen nog in mijn kaken, dus volledige narcose. Ben bont en blauw geweest en het was een zooi van bloed en troep in de mond maar echt last/pijn heb ik niet gehad :)
Mijn kaakchirurg zei dat allemaal tegelijk trekken niet mogelijk was :? Dat vroeg ik, althans 3 stuks , en hij zei nee kan niet want stikgevaar
pi_210971025
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:29 schreef roos94 het volgende:

[..]
Mijn kaakchirurg zei dat allemaal tegelijk trekken niet mogelijk was :? Dat vroeg ik, althans 3 stuks , en hij zei nee kan niet want stikgevaar
Plaatselijk ja. Volledige narcose is anders. Dan is je mond en tong verder niet verdoofd.
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 13:33:38 #70
441859 crew  Lenny77
pi_210971050
quote:

[..]
Hier idd allemaal tegelijk.
Het was ook te zien :D
Super dikke, blauwe wangen.
Maar dus onder narcose. Ze gaan dat geen twee keer doen als dat niet hoeft.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 16 oktober 2023 @ 14:04:29 #71
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_210971356
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 12:54 schreef Ypmaha het volgende:
Het was een hel. Twee zijn gedaan, die andere twee moeten nog :')
Dit. Ik vond het ook een hel. En dat spoelen vond ik drama maar ik was er wel heel precies mee want voor je het weet zit er voedsel in. Bij een van de verstandskiezen heb ik dat een keer gehad ondanks veel spoelen. Dan begint het echt te meuren, :r. Nee, ik vond het echt een hel. Tweede keer was ik zo nerveus en er al dagen mee bezig voordat hij eruit moest, :').

Overigens bij de kaakchirurg op verzoek van mij. Ik hoef dat echt niet bij een tandarts. Vertrouw geen reet van die mensen hiermee. Maar goed ook, want een van de kiezen bleek bijzonder dicht bij een zenuw te liggen. Als die geraakt werd, had mijn lip (tijdelijk) half verlamd kunnen zijn aan één kant, :'). Dat soort foto’s maken ze niet bij de reguliere tandarts. Ze moesten er echt mee oppassen en ‘omheen’ werken.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_210971398
quote:

[..]
Ligt aan de chirurg, of ze doen het stiekem. ;)
Bij mij deed hij het wel, ze zaten wel allemaal voorbeeldig recht.

Achteraf had mijn tandarts het moeten doen want dat had 850,- oid eigen risico gescheeld.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_210976072
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:08 schreef BertV het volgende:

[..]
Ligt aan de chirurg, of ze doen het stiekem. ;)
Bij mij deed hij het wel, ze zaten wel allemaal voorbeeldig recht.

Achteraf had mijn tandarts het moeten doen want dat had 850,- oid eigen risico gescheeld.
Als een kaakchirurg een simpele verstandskies trekt, dan hoort hij het als eenvoudige extractie te declareren, en die valt onder de aanvullende verzekering en kost dus geen eigen risico (maar gaat van je tandartsbudget af). Niet dat er veel kaakchirurgen zijn die dat zo declareren, maar het kan dus wel.
Somebody that I used to know
  maandag 16 oktober 2023 @ 21:17:47 #74
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210976662
Je kan er 4 tegelijk doen. Maar dat doen ze niet zo vaak, vooral niet bij de moelijkere kiezen. Of als je onder narcose bent, ook zeldzaam in NL.
Eerst 1 kant en een tijdje later de andere kant is bv. veel handiger met eten nadien.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_210981235
quote:
2s.gif Op maandag 16 oktober 2023 20:59 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Als een kaakchirurg een simpele verstandskies trekt, dan hoort hij het als eenvoudige extractie te declareren, en die valt onder de aanvullende verzekering en kost dus geen eigen risico (maar gaat van je tandartsbudget af). Niet dat er veel kaakchirurgen zijn die dat zo declareren, maar het kan dus wel.
Lekker is dat dan. :(
Ik had voor mijn gevoel net mijn jas opgehangen, als dat geen eenvoudige extractie was weet ik het niet meer.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
  donderdag 19 oktober 2023 @ 20:38:21 #76
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_211010725
Bedenk je ook: die personen bij de kaakchirurgie doen niet anders de hele dag. Het is een betere plaats dan bij de tandarts en hierom verwijzen sommigen tandartsen ook gewoon standaard door.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 20:40:13 #77
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_211010746
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 21:17 schreef Hyperdude het volgende:
Je kan er 4 tegelijk doen. Maar dat doen ze niet zo vaak, vooral niet bij de moelijkere kiezen. Of als je onder narcose bent, ook zeldzaam in NL.
Eerst 1 kant en een tijdje later de andere kant is bv. veel handiger met eten nadien.
Da's ook niet helemaal meer waar: tegenwoordig trekken ze een heel gebit uit je smoel indien nodig incluis verstand.
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:35:29 #78
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_211016371
Ik ben van mijn 18e tot mijn 26e niet naar de tandarts geweest (een combinatie van een vermijdende persoonlijkheid, niet gesaneerd en slechte ervaringen met mijn jeugdtandarts). In 2006 (toen ik dus 26 werd) brak er een brok van 1 van mijn verstandskiezen af, veroorzaakte gruwelijke zenuwpijn waar geen pijnstiller tegenop gewassen was en toen kwam ik volgens mij via de huisarts bij de kaakchirurg in het ziekenhuis terecht. Die trok eerst beide verstandskiezen onder (want linksonder was afgebroken) en een paar weken later volgde de verstandskiezen erboven, omdat die vanzelf naar beneden zouden zakken als ik het niet zou laten doen.

Beide keren goed verdoofd, je hoort alleen het gekraak als men je kies eruit aan het hengsten is. Ik had een chirurg die continue vertelde wat-ie deed wat ik heel relaxed vond. Met watten naar huis, goed nagespoeld met van die plastic spuitjes en nu alweer 17 jaar plezier van. En met die verwaarloosde tanden is het ook weer helemaal goedgekomen :) (composiet is kunst).
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_211027383
Mijn verstandskiezen zijn er uit en het viel me alles mee. Ik moet wel zeggen dat dit erg afhangt van de positie van je verstandskiezen en de manier waarop ze worden verwijderd. Enkele vriendinnen hadden wel meer pech om het zo te zeggen.

Bij mij was het twee keer twee kiezen (links twee en rechts twee) en eigenlijk prima verlopen. Eerst maakt de kaakchirurg foto’s om te bepalen hoe de kiezen er bij staan en of en hoe het er uit moet (trekken en/of snijden). Je krijgt eerst een paar verdovingsprikken, die zijn niet leuk maar de tweede keer zat hij er in voordat ik het door had (dacht dat ze nog moesten, amper gevoeld, echt een speldenprikje naar mijn idee). Daarna natuurlijk een check of alle verdovingen goed werken (ja) en trekken maar. In mijn geval kon alles er zo uit worden getrokken. Stond na 15 minuten weer buiten.

Na afloop wat gaasjes en hechtingen gehad, die vanzelf oplossen. Ik kreeg paracetamol mee, anderen die ik ken kregen ibuprofen in een zakje dat je oplost in water. Bij thuiskomst duik je graag meteen je bed in en kun je eerst alleen met de “goede” kant van je mond eten en voor de rest vooral vloeibare dingen zoals vla of yoghurt. De eerste paar dagen gaat je mond ook minder goed open. Maar persoonlijk vond ik dat alles heel snel was genezen. Na 5 dagen tot een week voelde het alsof er niets gebeurd was, op twee gaten achterin mijn mond na.

Mochten je kiezen gesneden moeten worden dan kan je wel tot twee weken na de ingreep pijn houden. In elk geval veel succes en sterkte en een laatste tip: neem iemand mee die je na afloop naar huis brengt en dingen voor je kan doen mocht je erge pijn hebben.
pi_211027594
Fijn,alle reacties! De positieve, maar zeker ook de minder positieve. Geeft me een beter beeld waar ik rekening mee kan houden. Aanstaande donderdag is het zover, ik zal daarna wel even mijn bevindingen delen :P
  Spellchecker zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:28:08 #81
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_211027624
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 12:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
Fijn,alle reacties! De positieve, maar zeker ook de minder positieve. Geeft me een beter beeld waar ik rekening mee kan houden. Aanstaande donderdag is het zover, ik zal daarna wel even mijn bevindingen delen :P
^O^ :*
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:36:54 #82
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_211027727
Volgens mij trokken ze bij mij twee tegelijk. Ik moest extra verdoving en ik weet nog dat ik daarna bij de ziekenhuisapotheek stond en het gevoel had dat het kwijl en bloed over mijn gezicht liepen terwijl ik de apotheker duidelijk probeerde te maken wat ik wilde hebben. Haar reactie:"Geef me dat briefje maar even want hier kan ik niks van maken."

Wat ik daarna gedaan heb is naar huis gereden, de gekregen Ibuprofen 600mg ingenomen en daarna even gaan slapen.

Wel wat napijn gehad, maar het viel relatief mee. Het ergste vond ik nog dat gekraak in mijn hoofd op het moment van het daadwerkelijke trekken. Dat is in de categorie schoolkrijt piept op schoolbord. :X
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  Miss 200.000.000! zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:38:48 #83
367000 roos94
pi_211027751
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 12:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
We sturen onze FOK! gedachten naar je toe.
pi_211030662
Vooral wél iets (vloeibaars) eten, ook al voelt dat eng na de ingreep.
Komt vast goed, de kaakchirurg heeft het vaker gedaan. :*
pi_211034427
Een verstandskies bij de tandarts zelf getrokken, de andere 3 moesten er uit bij de kaakchirurg, want er was ook sprake van een ontsteking, zelf ben ik een beetje de tel kwijtgeraakt hoeveel spuiten ik in mn mond heb gekregen destijds :{ Wat ik me nog wel kan herinneren is het gevoel dat de boor tegen mn schedel aandrukte en dat ik de hele dag met mijn mond vol met bloed heb gezeten, ik wist niet dat een mens zoveel bloed kon ophoesten op 1 dag ;(

Maar alles weer in orde nu ^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_211089645
Net geweest en het viel me mee! Ik had een hoop gekraak verwacht, maar ik hoorde alleen wat toen de chirurg hem eruit popte. Daarna de wortels verwijderd en het was klaar. Ik denk dat het zo'n 5 minuten geduurd heeft? Nu nog flink verdoofd en ik heb ibu 600 mg gekregen. Chirurg had de poedervorm voorgeschreven maar die kreeg ik weer niet vergoed :{ Dus maar de pilvorm genomen. Ook een spuitje meegekregen om te spoelen met mondwater.
  Miss 200.000.000! donderdag 26 oktober 2023 @ 16:02:23 #87
367000 roos94
pi_211089651
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 16:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Net geweest en het viel me mee! Ik had een hoop gekraak verwacht, maar ik hoorde alleen wat toen de chirurg hem eruit popte. Daarna de wortels verwijderd en het was klaar. Ik denk dat het zo'n 5 minuten geduurd heeft? Nu nog flink verdoofd en ik heb ibu 600 mg gekregen. Chirurg had de poedervorm voorgeschreven maar die kreeg ik weer niet vergoed :{ Dus maar de pilvorm genomen. Ook een spuitje meegekregen om te spoelen met mondwater.
Dan zal het geen moeilijke kies zijn geweest en is de kans op complicaties kleiner. Neem ook een maagbeschermer want je lichaam vindt zware ibus vaak niet leuk.
pi_211090167
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 16:02 schreef roos94 het volgende:

[..]
Dan zal het geen moeilijke kies zijn geweest en is de kans op complicaties kleiner. Neem ook een maagbeschermer want je lichaam vindt zware ibus vaak niet leuk.
Ja, dat is wel een dingetje. De chirurg vroeg of ik ervaring had met ibu. Ik zei ja, want ik heb de afgelopen weken vaker 400 mg zonder problemen genomen. Ik dacht dat een maagbeschermer niet nodig zou zijn toen hij het vroeg. Weet ik veel dat hij 600 mg ging voorschrijven.... Dus maagbeschermers heb ik niet.
  donderdag 26 oktober 2023 @ 17:02:02 #89
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211090227
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 16:56 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ja, dat is wel een dingetje. De chirurg vroeg of ik ervaring had met ibu. Ik zei ja, want ik heb de afgelopen weken vaker 400 mg zonder problemen genomen. Ik dacht dat een maagbeschermer niet nodig zou zijn toen hij het vroeg. Weet ik veel dat hij 600 mg ging voorschrijven.... Dus maagbeschermers heb ik niet.
Kun je zelf ook halen bij de drogist.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator/colorchick donderdag 26 oktober 2023 @ 17:08:35 #90
382129 crew  Donna
pi_211090307
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 16:56 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Zijn ook genoeg mensen die nergens last van hebben. :Y
pi_211091078
Ik sterf wel van de honger :') Verdoving is nog steeds niet uitgewerkt.
  Miss 200.000.000! donderdag 26 oktober 2023 @ 19:12:13 #92
367000 roos94
pi_211091434
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 18:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik sterf wel van de honger :') Verdoving is nog steeds niet uitgewerkt.
Ik vrat gewoon een volkorenboterham 2.5 uur na de ingreep , was niet zon succes

Vla kun je wel nemen.
  donderdag 26 oktober 2023 @ 19:14:34 #93
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_211091470
Gehele menu van de Mac lukt zelfs zonder kunstgebit. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Miss 200.000.000! donderdag 26 oktober 2023 @ 20:00:25 #94
367000 roos94
pi_211092285
quote:
quote:
quote:
Je mag btw de eerste 24 uur niet spoelen/gorgelen zei mijn kaakchorurg dan kan je ook dry socket krijgen.
  Moderator/colorchick donderdag 26 oktober 2023 @ 20:02:31 #95
382129 crew  Donna
pi_211092333
Ja idd die flubber van bloedstolsel moet er in blijven zitten.

Als je wilt verfrissen even een klein slokje water in je mond nemen en dan rustig je hoofd heen en weer zwenken.
pi_211092362
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 20:00 schreef roos94 het volgende:

[..]
[..]
[..]
Je mag btw de eerste 24 uur niet spoelen/gorgelen zei mijn kaakchorurg dan kan je ook dry socket krijgen.
Ja na 48 uur spoelen. Maar wat ik niet snap, de chirurg zei dat ik het met mondwater moest spoelen, maar ik lees overal dat je met een zoutoplossing moet spoelen. Denk dat ik het laatste maar aan houdt...
  Miss 200.000.000! donderdag 26 oktober 2023 @ 20:36:44 #97
367000 roos94
pi_211093062
Ook btw rond de kies niet poetsen vandaag!
pi_211097655
Bij mij brak de kies af tijdens het trekken, dat was echt een gedoe. Boren, haak erin..de chirurg had echt moeite om het laatste deel eruit te krijgen. Kreeg extra zware pijnstillers mee, nog nooit zo diep geslapen. Voor de rest eigenlijk geen last van gehad, terwijl hij dacht van wel.
  Miss 200.000.000! vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:00:09 #99
367000 roos94
pi_211098245
Hoe ist
pi_211101621
Fijn dat het een beetje meeviel. Hopelijk blijft het goed gaan. Ik heb ze ook alle vier bij de kaakchirurg laten verwijderen, zonder problemen.

Die kerel vroeg na het trekken van de kiezen wel of ik de kiezen nog mee naar huis wilde nemen :? :D

Zijn er serieus mensen die dingen willen houden? Wat moet je ermee? Ik vond vroeger die kettingen bij sommige oma’s al zo goor met van die smerige melktandjes erin :X
Alius aliud dicit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')