abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:28:52 #151
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210939047
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:24 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ja het is werkelijk de hel daar, het is afschuwelijk
Wie wind zaait zal storm oogsten
pi_210939048
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:27 schreef Stormachtig1986 het volgende:

[..]
Dit moet je wel in de context lezen. Ik vroeg hem "wat moet Israel doen om te laten doordringen dat ze anders zijn dan jij denkt".. Dus als ze alles kapot maken en levende wezens verbranden dan zal hij/zij pas doorhebben dat (de leiding van) Israel ook niks geeft om burgers (als het de burgers van de Gazastrook zijn).
Danku.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:29:35 #153
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210939058
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wie wind zaait zal storm oogsten
Kan zijn maar dat is absoluut niet iets om ook maar enig plezier aan te ontlenen. Ja ellende is, maar daarvan genieten is iets heel erg zorgwekkends
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_210939060
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:12 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Maar even zonder dollen, alles wat ik post moet iedereen even voor zichzelf uitmaken of het wel of niet klopt, ik probeer hier en daar echt wel mijn huiswerk te doen en zet nergens een disclaimer onder. Allemaal moeten we beseffen dat heel veel zaken, uit welke hoek ze ook komen, propaganda is. Gelukkig vertrouw ik mijn mede FOK!kers en als dadelijk iemand weet te vertellen dat het een fake/oude video is dan weten we het allemaal. Het is moeilijk om 100% zekerheid te hebben in deze tijden dat alle video's kloppen of recent zijn.
Het kost veel tijd om zoiets te factchecken, maar zet wel een bepaalde toon, omdat mensen het ondanks disclaimers het toch voor waar aannemen.

Anyway, video is oud:
https://www.reddit.com/r/sweden/comments/u4x55j/polisbuss_blir_stulen_i_örebro_154/
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a
pi_210939070
Maargoed, dat is offtopic verder. :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_210939073
quote:
^O^ Kortom, uitreizen daar is niet zoals hier even Schultenbrau halen bij de Aldi over de grens, zoals sommigen doen overkomen...
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_210939088
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:28 schreef theunderdog het volgende:
Israël heeft tot nu toe de morele high ground gehad, en in één week geeft het nu op en verliest zijn geloofwaardigheid, gedraagt zich als een woedende Dzjengis Khan-Attila de Hun, pleegt massale wreedheden met een massale bombardementscampagne tegen gevangen, gevangen burgers en verschuilt zich achter een valse bewering dat het alleen Hamas bombardeert. Het is vrij duidelijk dat dit gaat over een heerszuchtige militaire dictatoriale opperheer, zo gewend aan totale overheersing, zo gewend om de andere kant straffeloos te misbruiken en te vernederen, nu woedend reagerend omdat het werd vernederd door een gruwelijke sluipaanval.

Een groot deel van het Israëlische volk die dit wel best vindt, is wat mij betreft overigens niets kwalijk te nemen. Men zit momenteel gevangen in een waanzinnige mix van pijn, angst, woede, hybris en wraakzucht. Wat wil je ook, na zo'n wanstaltige terreurdaad van Hamas.

Dit neemt alleen niet weg dat er uiteindelijk constructief en rationeel nagedacht moet worden.
Helemaal mee eens.

Maarja, zoals je al zegt, ze zullen eerst die pijn en woede door moeten. En tot (iig mijn, maar volgens mij ook iedereen hier) grote verdriet gaat dat veel onschuldige doden kosten.

In dat licht is het zeer veelzeggend over de houding van de Israëliërs, wat ze over enkele weken gaan doen. Krijgen de Palestijnen Gaza terug? Zal er externe hulp mogen plaatsvinden? Antwoorden op die vragen lijken me tekenend voor de Israëlische houding vanuit ratio.
pi_210939091
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:31 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
jaaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik had al sorry gezegd jezus...
Ja ik zag het te laat..heb het al aangepast
pi_210939104
Maar de belangrijkste vraag: Wanneer begint de aanval? Zondag? Of maandag?
pi_210939105
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:28 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Hier gaat naar verluidt een gedeelte van de "metro" onder Gaza naar zijn grootje.
Zijn dit inslagen?! Lijkt wel van onderen te komen
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_210939108
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:32 schreef probeer het volgende:

[..]
Helemaal mee eens.

Maarja, zoals je al zegt, ze zullen eerst die pijn en woede door moeten. En tot (iig mijn, maar volgens mij ook iedereen hier) grote verdriet gaat dat veel onschuldige doden kosten.

In dat licht is het zeer veelzeggend over de houding van de Israëliërs, wat ze over enkele weken gaan doen.
Ik hoop dat veel Israeli's er dan achter komen dat de reactie na de terreurdaad van hamas, vooral een kwestie van ego-maxxing van Netanyahu was..
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:35:07 #162
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210939112
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:34 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ja wss tunnels van hamas.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_210939115
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:25 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ligt er wel aan hoeveel texels groot je dat wil gaan maken
Begin ergens, 2 texels? Voor de Israeliers die niet willen moorden maar wel in een democratisch eigen land willen wonen.

Als je ergens verhuisd, en de buren gooien stenen naar je, dan verhuis je. Ook al doen de buren iets fouts. Je gaat niet de buren vermoorden.

Problem is alleen dat ze nergens geen kunnen. Los dat dus op.

Iedereen in Israel/Gaza zit daar eigenlijk opgesloten in een kooi, en wordt 'gedwongen' te vechten tot er een overwint. Droevig.

EU moet Israel land geven als vergoeding voor de Joden vervolging. Egypt moet de grens open zetten voor vluchtelingen uit Gaza. Dan kan iedereen weg. En de gekkies die dan blijven zoeken het maar uit.
pi_210939122
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Jij niet dan?
Nee, ik geloof dat mijn vrouw zo groentesoep gaat maken met wat afbakbroodjes erbij.
vosss is de naam,
pi_210939127
quote:

[..]
Wellicht wat er gebeurt wanneer ondergronds opgeslagen DIY raketten ontploffen?
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:36:51 #166
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210939128
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:25 schreef Stormachtig1986 het volgende:

[..]
Je bent niet goed bij je paasei. 75 Jaar gemist of zo? De kolonisten van Israel binnen de Gazastrook gemist of zo? Dat is een van de redenen waarom de aanslagen er zijn geweest. Je kan een volk een tijdje terroriseren maar daarna is het klaar.

En wie zegt dat meer dan 75% van de palestijnen het er mee eens is met wat Hamas heeft gedaan? Dus hoezo worden die mensen getroffen door wat ze anderen willen laten doen? Ze zitten daar vast man, ze kunnen geen kant op. De zee aan de ene kant, Israel aan de andere kant en Egypte wil ze ook niet hebben..

Serieus, sommige mensen mogen deze zaken weleens van twee kanten bekijken zonder dat ze lijden aan vreemdelingenhaat/angst.
Dat je gefrustreerd bent, begrijp ik en beter dat even in je eigen denkkaders proberen te houden.
Het dringt maar niet tot je door dat het geen strafexercitie is maar een schoonmaak.
Enne dat niemand "ze" willen hebben, zegt mij dat ze dan beter kunnen stoppen met terreur herbergen.

De situatie gevolg van 75 jaar voortdurend proberen een modus te vinden die steevast onmogelijk werd gemaakt.
En nee, je kunt altijd ergens heen. Vandaag in wijk één en morgen in een andere wijk onder de blote hemel, terwijl de eerste wordt geasfalteerd. Het beeld dat er geen ruimte is, is onzinnig.
Dat er menselijk leed is, snap ik ook wat niet wegneemt dat er geen andere oplossing is dan wat hier uit zal voortkomen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:37:04 #167
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_210939130
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 14:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Daar staat toch precies wat ik zeg? Dat er 20.000 gazanen per dag werken in Israël.
En dus als minder dan 1% een vergunning heeft om het gebied te mogen verlaten is het wel degelijk een gevangenis. Met een bevolkingsdichtheid groter dan Tokio. Zijn we het alsnog eens.
Dit, dus.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:37:09 #168
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210939131
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:36 schreef vosss het volgende:

[..]
Nee, ik geloof dat mijn vrouw zo groentesoep gaat maken met wat afbakbroodjes erbij.
Nou hopelijk dat jullie niet lachen dan.
pi_210939133
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:15 schreef Stormachtig1986 het volgende:

[..]
Dat is inderdaad zo, en nog schrijnender. De Westerlingen mogen gewoon overal lopen zonder problemen. Alleen de palestijnen worden zo behandeld. Alsof het untermenschen zijn.

Waar kennen we dit ook alweer van?
Ach, het is maar in welk perspectief je het bekijkt. De kans dat ik als westerling een bus ga opblazen is vrijwel nihil. Simpelweg omdat het volgens mij nog nooit is gebeurd in Israël. En niet iedereen uit Palestina zal een bus opblazen, maar zij die dit deden kwamen hier wel vandaan.

Als jij in een tijd hebt geleefd waarin het niet de vraag was of een bus werd opgeblazen, maar wanneer en jij hebt dat nu redelijk onder controle, dan begrijp ik dat je dat graag ze wil houden. Strenge controle van sommige groepen kan daarbij helpen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:22 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Kom je uit Gaza?
Waar werd in de post waar ik op reageerde met één woord over Gaza gerept?
pi_210939134
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je haalt twee conflicten door elkaar. De Gazastrook is alles behalve gekoloniseerd.
Dat maakt niks uit.. Het gaat om het feit dat de palestijnen al 75 jaar geterroriseerd worden door Israel en door kolonisten. Dat maakt de haat en wraak gevoelens veel en veel groter. Toen NL 5 jaar door DL bezet was zag je dit ook. "de enige goede duitser is een dode duitser". Ik hoor het mezelf nog denken.

Dus het idee dat de joden zo worden aangevallen "puur omdat ze er zijn" is een non argument. In dit conflict deden de "joden"/Israelische mensen wel degelijk dingen die haat oproepen.
Het is heel erg wat er is gebeurd maar we moeten niet in de kram verschieten en ineens 75 jaar van conflict vergeten.
pi_210939135
quote:

[..]
Een kettingreactie van munitie in ondergrondse opslagplaatsen die ontploft. Blijkbaar hebben geen blastdoors ingebouwd.
pi_210939146
quote:
16s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:36 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat je gefrustreerd bent, begrijp ik en beter dat even in je eigen denkkaders proberen te houden.
Het dringt maar niet tot je door dat het geen strafexercitie is maar een schoonmaak.
Enne dat niemand "ze" willen hebben, zegt mij dat ze dan beter kunnen stoppen met terreur herbergen.

De situatie gevolg van 75 jaar voortdurend proberen een modus te vinden die steevast onmogelijk werd gemaakt.
En nee, je kunt altijd ergens heen. Vandaag in wijk één en morgen in een andere wijk onder de blote hemel, terwijl de eerste wordt geasfalteerd. Het beeld dat er geen ruimte is, is onzinnig.
Dat er menselijk leed is, snap ik ook wat niet wegneemt dat er geen andere oplossing is dan wat hier uit zal voortkomen.
Jij kunt iets heel erg goed. Wist je dat?
pi_210939147
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Nou hopelijk dat jullie niet lachen dan.
:')
vosss is de naam,
pi_210939154
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:37 schreef Stormachtig1986 het volgende:

[..]
Dat maakt niks uit.. Het gaat om het feit dat de palestijnen al 75 jaar geterroriseerd worden door Israel en door kolonisten.
Dat gaat over en weer, en komt niet louter van één zijde.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:38:47 #175
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210939155
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:38 schreef vosss het volgende:

[..]
:')
Ja ik vond het ook een vrij onzinnige opmerking :? vaag heur...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')