Waar kun je dit zien?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 16:38 schreef Qarrad het volgende:
Je hoort nu een ander soort inslagen (of de positie van de camera staat op een echopunt) waarbij je steeds drie, vier, vijf inslagen achter elkaar hoort. Lijkt een beetje op het beeld van net met die tunnel.
Dit is precisiewerk hoor. En je hoort aan de ontploffingen ook duidelijk dat er ondergrondse ruimtes worden geraakt.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 16:28 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Hier gaat naar verluidt een gedeelte van de "metro" onder Gaza naar zijn grootje.
Tjonge tjonge, je blijft me verbazen..quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 16:36 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat je gefrustreerd bent, begrijp ik en beter dat even in je eigen denkkaders proberen te houden.
Het dringt maar niet tot je door dat het geen strafexercitie is maar een schoonmaak.
Enne dat niemand "ze" willen hebben, zegt mij dat ze dan beter kunnen stoppen met terreur herbergen.
De situatie gevolg van 75 jaar voortdurend proberen een modus te vinden die steevast onmogelijk werd gemaakt.
En nee, je kunt altijd ergens heen. Vandaag in wijk één en morgen in een andere wijk onder de blote hemel, terwijl de eerste wordt geasfalteerd. Het beeld dat er geen ruimte is, is onzinnig.
Dat er menselijk leed is, snap ik ook wat niet wegneemt dat er geen andere oplossing is dan wat hier uit zal voortkomen.
Jij bent een demolitie expert!quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 16:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is precisiewerk hoor. En je hoort aan de ontploffingen ook duidelijk dat er ondergrondse ruimtes worden geraakt.
Daar hadden we het in het vorige topic over, de grens van Gaza en Israël. Ik kon alleen de persoon niet meer quoten omdat het topic was gesloten.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 16:37 schreef maan_man het volgende:
Waar werd in de post waar ik op reageerde met één woord over Gaza gerept?
En? Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 16:38 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat gaat over en weer, en komt niet louter van één zijde.
Nja, ik weet niet of je de jaren 80 en 90 hebt gemist, met Connie Mus die wekelijks verslag deed van de uit elkaar gescheurde lichamen bij de wekelijkse terreuraanslagen, het was echt altijd raak.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 16:37 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
Dat maakt niks uit.. Het gaat om het feit dat de palestijnen al 75 jaar geterroriseerd worden door Israel en door kolonisten. Dat maakt de haat en wraak gevoelens veel en veel groter. Toen NL 5 jaar door DL bezet was zag je dit ook. "de enige goede duitser is een dode duitser". Ik hoor het mezelf nog denken.
Dus het idee dat de joden zo worden aangevallen "puur omdat ze er zijn" is een non argument. In dit conflict deden de "joden"/Israelische mensen wel degelijk dingen die haat oproepen.
Het is heel erg wat er is gebeurd maar we moeten niet in de kram verschieten en ineens 75 jaar van conflict vergeten.
Wat is jou briljante oplossing dan? Niet komen met de Joden moeten maar oprotten naar eigen land of zo.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 16:44 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
En? Wat wil je hiermee zeggen?
Israel doet het met het leger, met de steun van het Westen EN als ze een keer worden tegengesproken dan vegen ze hun reet ermee af..
Hoe frustrerend moet het zijn voor de gemiddelde Palestijn?
Huizen ingenomen, land afgepakt, behandeld als de eerste de beste crimineel..
Behandel je mensen als criminelen dan worden het criminelen. Behandel je ze als mensen dan worden het mensen.
Dat beide partijen schuldig zijn aan die 75 jaar durende vicieuze cirkel van geweld over en weer.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 16:44 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
En? Wat wil je hiermee zeggen?
Hamas met terroristen die zich verschuilen achter burgers, vegen hun reet ook af met alles wat ze niet zint, en doen het met steun van vele andere terroristische organisaties en zelfs landen in het MO.quote:Israel doet het met het leger, met de steun van het Westen EN als ze een keer worden tegengesproken dan vegen ze hun reet ermee af..
Hoe frustrerend moet het zijn voor de gemiddelde Palestijn?
Terroristische aanslagen, rakettenregens, behandeld als Joodse minder-dan-honden.quote:Huizen ingenomen, land afgepakt, behandeld als de eerste de beste crimineel..
Klopt. En ook dat geldt voor beide zijden.quote:Behandel je mensen als criminelen dan worden het criminelen. Behandel je ze als mensen dan worden het mensen.
quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 16:40 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
Tjonge tjonge, je blijft me verbazen..
Je kan van wijk 1 naar wijk 2 lopen en dan weer terug. Nou sjapoo.. Hoe ver wil je gaan in het goedpraten van wraakactie?
Het is geen strafexpeditie maar een schoonmaak? En waarom is dat het? Omdat Netanyalul en zijn rechtse legermaatjes dit zeggen?
Man, ik hoef maar 1 keer naar die koppen te kijken en ik krijg flashbacks van Goering en die anderen die ook misdaden zo mooi konden verpakken.
Het maakt niet uit dat je keiharde leugens aan het verkopen bent om een punt te maken? Voel eens aan je voorhoofd. Gaza en Palestina zijn twee totaal verschillende staten tegenwoordig.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 16:37 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
Dat maakt niks uit.. Het gaat om het feit dat de palestijnen al 75 jaar geterroriseerd worden door Israel en door kolonisten. Dat maakt de haat en wraak gevoelens veel en veel groter. Toen NL 5 jaar door DL bezet was zag je dit ook. "de enige goede duitser is een dode duitser". Ik hoor het mezelf nog denken.
Dus het idee dat de joden zo worden aangevallen "puur omdat ze er zijn" is een non argument. In dit conflict deden de "joden"/Israelische mensen wel degelijk dingen die haat oproepen.
Het is heel erg wat er is gebeurd maar we moeten niet in de kram verschieten en ineens 75 jaar van conflict vergeten.
Misschien accepteren dat er geen oplossing is? Althans niet één die op goedkeuring van beide partijen kan rekenen. Dat is namelijk al te vaak geprobeerd.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 16:46 schreef Alov het volgende:
[..]
Wat is jou briljante oplossing dan? Niet komen met de Joden moeten maar oprotten naar eigen land of zo.
Benieuwd in hoeverre drones daar ook een rol spelen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 16:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Reuters livestream van de grens met Libanon (veel rook en wat schoten)
Wikipedia zegt toch van niet.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 16:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het maakt niet uit dat je keiharde leugens aan het verkopen bent om een punt te maken? Voel eens aan je voorhoofd. Gaza en Palestina zijn twee totaal verschillende staten tegenwoordig.
Ik maak me serieus zorgen om dit soort mensen, die kunnen gewoon een medische opleiding volgenquote:
Heeft de bereden Hezbollah AA dan?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 16:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Benieuwd in hoeverre drones daar ook een rol spelen.
Lol. Eenzijdig geheugen?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 16:37 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
Dit dus, werkelijk... hoe slachtofferrol wil je je slachtofferrol hebben precies?quote:
Hamas heeft niks over de westbank te zeggen en andersom, de facto gewoon twee staten. Staat ook op Wikipedia.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 16:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wikipedia zegt toch van niet.
Ik zou het eerder een tumor noemen, en soms amputeer je dan een been.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 16:56 schreef BansheeBoy het volgende:
Leuk en aardig allemaal. Maar in alle akoestiek kan men onmogelijk ontkennen dat Israël hier buitenproportioneel reageert. Stel je hebt een kalknagel op een der frigide tenen. Dan amputeer je toch ook niet je hele been?²
Ja, ik kan me het nog herinneren, als de dag van gisteren.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 16:37 schreef Stormachtig1986 het volgende:
Toen NL 5 jaar door DL bezet was zag je dit ook. "de enige goede duitser is een dode duitser". Ik hoor het mezelf nog denken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |