abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:15:17 #126
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_210938856
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:13 schreef Stormachtig1986 het volgende:

[..]
ik denk dat ze het zelf wel weten, maar gewoon niet willen gebruiken. Want "collateral damage" is veel leuker. En zo houdt je de mensen boos en het conflict levend..
Je projecteert de modus operandi van hamas op die van israel.

hamas boeit het letterlijk 0,0 hoeveel palestijnen het leven laten. Hoe meer hoe beter, want: slachtofferrrrrrr. israel zit anders in de race.
pi_210938861
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:12 schreef maan_man het volgende:

[..]
Schriftelijke verklaring afgeven als je ernaar toe wil? Wat voor verklaring is dat dan? Twee keer in Israël geweest en niemand heeft mij om een schriftelijke verklaring gevraagd.
Dat is inderdaad zo, en nog schrijnender. De Westerlingen mogen gewoon overal lopen zonder problemen. Alleen de palestijnen worden zo behandeld. Alsof het untermenschen zijn.

Waar kennen we dit ook alweer van?
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:17:02 #128
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210938872
twitter
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:17:18 #129
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210938873
Want wat je mening ook over dit gebeuren is, uiteindelijk willen extremistische Moslims iedereen dood, ook henzelf. Het is jammer dat geen enkel mens die dood is gegaan nog effe terug is gekomen om te vertellen dat die 72 maagden helemaal niet waar is (of niet de moeite waard zijn).
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_210938875
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:03 schreef Stormachtig1986 het volgende:

[..]
En? Dus dan offer je die mensen op om 1 Hamas lid te kunnen pakken?
Geen idee wat die afweging was voor de afgelopen week. Hangt voor de IDF denk ik van de situatie af. Sinds afgelopen weekend lijkt dat veranderd.

quote:
Ik dacht dat Israel zoveel eerbied voor het menselijk leven had en dat dit HET verschil was met de Hamas beweging?
Ze achten beiden een aantal burgerdoden acceptabel om hun militaire doelen te halen.

Het verschil is dat Hamas graag eigen burgers opoffert om zichzelf te beschermen (en met de doden een propagandaoorlog te kunnen voeren) en Israël zich niet verschuilt achter eigen burgers.

Het verschil is dat Israel militaire acties aankondigt, zodat burgers de mogelijkheid hebben om weg te vluchten (ofwel uit het specifieke gebouw, ofwel zoals nu uit de regio).

quote:
Israel kan heel makkelijk met drones de extremisten uitkiezen. Ze hebben drones met gezichtsherkenning. Stuur een zelfmoorddrone erop af en je bent van de persoon af die je wilt hebben..
Wordt lastiger wanneer Hamas zich expres verschuilt in gebouwen met burgers.

quote:
Maar je gaat geen heel gebied afsluiten, watertoevoer blokkeren, elektriciteit afsluiten etc van andere mensen. Dat is een oorlogsmisdaad..
Jup. Helaas wel een gevolg wanneer de vijand zich zeer bewust verschuilt achter burgers.

quote:
Ik wil iedereen wel eens horen als Rusland dit gaat doen in Oekraine. Kijken of mensen het dan nog proportioneel vinden.
Naar mijn weten is Rusland ook niet vies van Oekraïense burgerslachtoffers, en wordt dat sterk afgekeurd. Net zoals Palestijnse burgerslachtoffers door zo'n beetje iedereen afgekeurd worden. De een lijkt het echter te zien als 'noodzakelijk kwaad' (maar nog steeds een kwaad), de ander als 'te ver gaan'. Maar niemand is er blij mee.

Wat een verschil lijkt te zijn met Joodse burgerslachtoffers. Daar lijken zeer veel mensen heel erg blij mee.
"Pools are perfect for holding water"
pi_210938883
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 15:53 schreef probeer het volgende:

[..]
Over de FVD ... Ik dacht dat die een poosje terug nog zo pro-Joods waren? Thierry sprekend op Joodse bijeenkomsten en zo. Hoe is dat zo gedraaid? Heeft hij door dat er meer stemmen onder de moslims te halen zijn?
Thierry is tegenwoordig groot fan van de oerconservatieve islam. Hij wilde ook een samenwerking met DENK.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:19:26 #132
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210938897
twitter
pi_210938901
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:15 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je projecteert de modus operandi van hamas op die van israel.

hamas boeit het letterlijk 0,0 hoeveel palestijnen het leven laten. Hoe meer hoe beter, want: slachtofferrrrrrr. israel zit anders in de race.
Je hebt de boerenlobby maar blijkbaar ook de joodse lobby?

Serieus? Je voert continue beschietingen uit in een dichtbevolkt gebied, je dropt er bommen, je sluit mensen af van voeding en elektriciteit maar je zit toch anders in de race?

Wat moet Israel doen om jou te van doordringen dat het de leiding van Israel ook geen reet uitmaakt hoeveel burgerdoden er vallen?
Behalve dan van eigen volk natuurlijk. Dat las je in de Thora trouwens ook terug. Maar dat terzijde.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:19:43 #134
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210938902
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:13 schreef Stormachtig1986 het volgende:

[..]
ik denk dat ze het zelf wel weten, maar gewoon niet willen gebruiken. Want "collateral damage" is veel leuker.
Leuker? Ik zie niemand hossen, maar dat itt de pro palestina demonstranten die gebak gaan uitdelen omdat er mensen zijn verkracht, leg me nou eens uit hoe dat werkt in jouw hoofd, want ik snap het niet en weet je, daar ben ik eigenlijk dolgelukkig over.... mijn lieve hemel, echt hoor...
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:19:48 #135
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210938904
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 15:53 schreef probeer het volgende:

[..]
Over de FVD ... Ik dacht dat die een poosje terug nog zo pro-Joods waren? Thierry sprekend op Joodse bijeenkomsten en zo. Hoe is dat zo gedraaid? Heeft hij door dat er meer stemmen onder de moslims te halen zijn?
Ik dacht dat hij snachts op skype chats zat met amerikanen over hoe de wereld wordt geregeerd door joodse hagedissen?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:20:38 #136
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_210938915
Zojuist een kort interview gezien van een journalist die vastzit in Gaza. Ze zegt dat door de bombardementen veel mensen ook vastzitten en niet weg kunnen, gebouwen zijn ingestort en blokkeren de wegen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:21:20 #137
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210938930
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:15 schreef Stormachtig1986 het volgende:

[..]
Dat is inderdaad zo, en nog schrijnender. De Westerlingen mogen gewoon overal lopen zonder problemen. Alleen de palestijnen worden zo behandeld. Alsof het untermenschen zijn.

Waar kennen we dit ook alweer van?
Tijd om even rust te nemen want dat is hier totaal niet aan de orde.
Palestijnen worden niet getroffen om wie ze zijn maar om wat ze anderen (willen/laten) aandoen.
Omgekeerd worden Israëliërs geterroriseerd, puur om dat ze er zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:22:51 #138
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_210938955
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:12 schreef maan_man het volgende:

[..]
Schriftelijke verklaring afgeven als je ernaar toe wil? Wat voor verklaring is dat dan? Twee keer in Israël geweest en niemand heeft mij om een schriftelijke verklaring gevraagd.
Kom je uit Gaza?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_210938970
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:19 schreef Stormachtig1986 het volgende:

[..]
Je hebt de boerenlobby maar blijkbaar ook de joodse lobby?

Serieus? Je voert continue beschietingen uit in een dichtbevolkt gebied, je dropt er bommen, je sluit mensen af van voeding en elektriciteit maar je zit toch anders in de race?
Ja.

quote:
Wat moet Israel doen om jou te van doordringen dat het de leiding van Israel ook geen reet uitmaakt hoeveel burgerdoden er vallen?
Behalve dan van eigen volk natuurlijk. Dat las je in de Thora trouwens ook terug. Maar dat terzijde.
Zondagnacht alles platbombarderen en maandag binnen trekken en ieder levend wezen afschieten, dan wel verbranden.

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 13-10-2023 17:28:27 ]
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:24:36 #140
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210938971
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:20 schreef MissButterflyy het volgende:
Zojuist een kort interview gezien van een journalist die vastzit in Gaza. Ze zegt dat door de bombardementen veel mensen ook vastzitten en niet weg kunnen, gebouwen zijn ingestort en blokkeren de wegen.
Ja het is werkelijk de hel daar, het is afschuwelijk
pi_210938980
Kan de EU geen eiland maken tussen England/Denemarken/Nederland voor 'Nieuw Israel'?

Goed voor Nederlandse economie, en op langere termijn ook voor de EU.
pi_210938987
quote:
13s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:21 schreef Vallon het volgende:

[..]
Tijd om even rust te nemen want dat is hier totaal niet aan de orde.
Palestijnen worden niet getroffen om wie ze zijn maar om wat ze anderen (willen/laten) doen.
Omgekeerd worden Israëliërs geterroriseerd, puur om dat ze er zijn.
Je bent niet goed bij je paasei. 75 Jaar gemist of zo? De kolonisten van Israel binnen de Gazastrook gemist of zo? Dat is een van de redenen waarom de aanslagen er zijn geweest. Je kan een volk een tijdje terroriseren maar daarna is het klaar.

En wie zegt dat meer dan 75% van de palestijnen het er mee eens is met wat Hamas heeft gedaan? Dus hoezo worden die mensen getroffen door wat ze anderen willen laten doen? Ze zitten daar vast man, ze kunnen geen kant op. De zee aan de ene kant, Israel aan de andere kant en Egypte wil ze ook niet hebben..

Serieus, sommige mensen mogen deze zaken weleens van twee kanten bekijken zonder dat ze lijden aan vreemdelingenhaat/angst.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:25:30 #143
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210938989
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:25 schreef Paganitzu het volgende:
Kan de EU geen eiland maken tussen England/Denemarken/Nederland voor 'Nieuw Israel'?

Ligt er wel aan hoeveel texels groot je dat wil gaan maken
pi_210938990
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:12 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Maar even zonder dollen, alles wat ik post moet iedereen even voor zichzelf uitmaken of het wel of niet klopt, ik probeer hier en daar echt wel mijn huiswerk te doen en zet nergens een disclaimer onder. Allemaal moeten we beseffen dat heel veel zaken, uit welke hoek ze ook komen, propaganda is. Gelukkig vertrouw ik mijn mede FOK!kers en als dadelijk iemand weet te vertellen dat het een fake/oude video is dan weten we het allemaal. Het is moeilijk om 100% zekerheid te hebben in deze tijden dat alle video's kloppen of recent zijn.
Je hebt de laatste dagen heel wat filmpjes gepost van demonstrerende Palestijnen waar inmiddels op twitter al waarschuwingen onderstaan dat het oude beelden zijn. Het gebeurt aan beide kanten ook heel wat pro Palestijnse accounts die beelden tonen uit Oekraïne en Israël de schuld geven. Dus post gewoon niet meteen alles wat je ziet van accounts die het alleen maar om de clicks gaat. Naast de NOS heb je zat andere goede media nationaal en internationaal die er echt wel over berichten als het waar blijkt te zijn. Alleen hebben die de tijd nodige om het te verifiëren of iets waar is. Zeker op dit moment is alles wat rond gaat over Israël en de Palestijnen hot news dus het komt echt wel ergens voorbij.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:26:38 #145
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210939002
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:25 schreef Stormachtig1986 het volgende:
De kolonisten van Israel binnen de Gazastrook gemist of zo
Je haalt twee conflicten door elkaar. De Gazastrook is alles behalve gekoloniseerd.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:27:35 #146
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210939012
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je haalt twee conflicten door elkaar. De Gazastrook is alles behalve gekoloniseerd.
Je kan aan zijn post zien hoe goed hij op de hoogte is van de achtergronden.
pi_210939017
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:26 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Zoek hulp
Dit moet je wel in de context lezen. Ik vroeg hem "wat moet Israel doen om te laten doordringen dat ze anders zijn dan jij denkt".. Dus als ze alles kapot maken en levende wezens verbranden dan zal hij/zij pas doorhebben dat (de leiding van) Israel ook niks geeft om burgers (als het de burgers van de Gazastrook zijn).
pi_210939031
Israël heeft tot nu toe de morele high ground gehad, en in één week geeft het nu op en verliest zijn geloofwaardigheid, gedraagt zich als een woedende Dzjengis Khan-Attila de Hun, pleegt massale wreedheden met een massale bombardementscampagne tegen gevangen, gevangen burgers en verschuilt zich achter een valse bewering dat het alleen Hamas bombardeert. Het is vrij duidelijk dat dit gaat over een heerszuchtige militaire dictatoriale opperheer, zo gewend aan totale overheersing, zo gewend om de andere kant straffeloos te misbruiken en te vernederen, nu woedend reagerend omdat het werd vernederd door een gruwelijke sluipaanval.

Een groot deel van het Israëlische volk die dit wel best vindt, is wat mij betreft overigens niets kwalijk te nemen. Men zit momenteel gevangen in een waanzinnige mix van pijn, angst, woede, hybris en wraakzucht. Wat wil je ook, na zo'n wanstaltige terreurdaad van Hamas.

Dit neemt alleen niet weg dat er uiteindelijk constructief en rationeel nagedacht moet worden.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:28:30 #149
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210939037
twitter

Hier gaat naar verluidt een gedeelte van de "metro" onder Gaza naar zijn grootje.
pi_210939039
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:25 schreef Paganitzu het volgende:

Walt Disney belde. Hij heeft interesse in dit sprookje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')