Je projecteert de modus operandi van hamas op die van israel.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 16:13 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
ik denk dat ze het zelf wel weten, maar gewoon niet willen gebruiken. Want "collateral damage" is veel leuker. En zo houdt je de mensen boos en het conflict levend..
Dat is inderdaad zo, en nog schrijnender. De Westerlingen mogen gewoon overal lopen zonder problemen. Alleen de palestijnen worden zo behandeld. Alsof het untermenschen zijn.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 16:12 schreef maan_man het volgende:
[..]
Schriftelijke verklaring afgeven als je ernaar toe wil? Wat voor verklaring is dat dan? Twee keer in Israël geweest en niemand heeft mij om een schriftelijke verklaring gevraagd.
Geen idee wat die afweging was voor de afgelopen week. Hangt voor de IDF denk ik van de situatie af. Sinds afgelopen weekend lijkt dat veranderd.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 16:03 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
En? Dus dan offer je die mensen op om 1 Hamas lid te kunnen pakken?
Ze achten beiden een aantal burgerdoden acceptabel om hun militaire doelen te halen.quote:Ik dacht dat Israel zoveel eerbied voor het menselijk leven had en dat dit HET verschil was met de Hamas beweging?
Wordt lastiger wanneer Hamas zich expres verschuilt in gebouwen met burgers.quote:Israel kan heel makkelijk met drones de extremisten uitkiezen. Ze hebben drones met gezichtsherkenning. Stuur een zelfmoorddrone erop af en je bent van de persoon af die je wilt hebben..
Jup. Helaas wel een gevolg wanneer de vijand zich zeer bewust verschuilt achter burgers.quote:Maar je gaat geen heel gebied afsluiten, watertoevoer blokkeren, elektriciteit afsluiten etc van andere mensen. Dat is een oorlogsmisdaad..
Naar mijn weten is Rusland ook niet vies van Oekraïense burgerslachtoffers, en wordt dat sterk afgekeurd. Net zoals Palestijnse burgerslachtoffers door zo'n beetje iedereen afgekeurd worden. De een lijkt het echter te zien als 'noodzakelijk kwaad' (maar nog steeds een kwaad), de ander als 'te ver gaan'. Maar niemand is er blij mee.quote:Ik wil iedereen wel eens horen als Rusland dit gaat doen in Oekraine. Kijken of mensen het dan nog proportioneel vinden.
Thierry is tegenwoordig groot fan van de oerconservatieve islam. Hij wilde ook een samenwerking met DENK.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 15:53 schreef probeer het volgende:
[..]
Over de FVD ... Ik dacht dat die een poosje terug nog zo pro-Joods waren? Thierry sprekend op Joodse bijeenkomsten en zo. Hoe is dat zo gedraaid? Heeft hij door dat er meer stemmen onder de moslims te halen zijn?
Je hebt de boerenlobby maar blijkbaar ook de joodse lobby?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 16:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je projecteert de modus operandi van hamas op die van israel.
hamas boeit het letterlijk 0,0 hoeveel palestijnen het leven laten. Hoe meer hoe beter, want: slachtofferrrrrrr. israel zit anders in de race.
Leuker? Ik zie niemand hossen, maar dat itt de pro palestina demonstranten die gebak gaan uitdelen omdat er mensen zijn verkracht, leg me nou eens uit hoe dat werkt in jouw hoofd, want ik snap het niet en weet je, daar ben ik eigenlijk dolgelukkig over.... mijn lieve hemel, echt hoor...quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 16:13 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
ik denk dat ze het zelf wel weten, maar gewoon niet willen gebruiken. Want "collateral damage" is veel leuker.
Ik dacht dat hij snachts op skype chats zat met amerikanen over hoe de wereld wordt geregeerd door joodse hagedissen?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 15:53 schreef probeer het volgende:
[..]
Over de FVD ... Ik dacht dat die een poosje terug nog zo pro-Joods waren? Thierry sprekend op Joodse bijeenkomsten en zo. Hoe is dat zo gedraaid? Heeft hij door dat er meer stemmen onder de moslims te halen zijn?
Tijd om even rust te nemen want dat is hier totaal niet aan de orde.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 16:15 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad zo, en nog schrijnender. De Westerlingen mogen gewoon overal lopen zonder problemen. Alleen de palestijnen worden zo behandeld. Alsof het untermenschen zijn.
Waar kennen we dit ook alweer van?
Kom je uit Gaza?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 16:12 schreef maan_man het volgende:
[..]
Schriftelijke verklaring afgeven als je ernaar toe wil? Wat voor verklaring is dat dan? Twee keer in Israël geweest en niemand heeft mij om een schriftelijke verklaring gevraagd.
Ja.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 16:19 schreef Stormachtig1986 het volgende:
[..]
Je hebt de boerenlobby maar blijkbaar ook de joodse lobby?
Serieus? Je voert continue beschietingen uit in een dichtbevolkt gebied, je dropt er bommen, je sluit mensen af van voeding en elektriciteit maar je zit toch anders in de race?
Zondagnacht alles platbombarderen en maandag binnen trekken en ieder levend wezen afschieten, dan wel verbranden.quote:Wat moet Israel doen om jou te van doordringen dat het de leiding van Israel ook geen reet uitmaakt hoeveel burgerdoden er vallen?
Behalve dan van eigen volk natuurlijk. Dat las je in de Thora trouwens ook terug. Maar dat terzijde.
Ja het is werkelijk de hel daar, het is afschuwelijkquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 16:20 schreef MissButterflyy het volgende:
Zojuist een kort interview gezien van een journalist die vastzit in Gaza. Ze zegt dat door de bombardementen veel mensen ook vastzitten en niet weg kunnen, gebouwen zijn ingestort en blokkeren de wegen.
Je bent niet goed bij je paasei. 75 Jaar gemist of zo? De kolonisten van Israel binnen de Gazastrook gemist of zo? Dat is een van de redenen waarom de aanslagen er zijn geweest. Je kan een volk een tijdje terroriseren maar daarna is het klaar.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 16:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tijd om even rust te nemen want dat is hier totaal niet aan de orde.
Palestijnen worden niet getroffen om wie ze zijn maar om wat ze anderen (willen/laten) doen.
Omgekeerd worden Israëliërs geterroriseerd, puur om dat ze er zijn.
Ligt er wel aan hoeveel texels groot je dat wil gaan makenquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 16:25 schreef Paganitzu het volgende:
Kan de EU geen eiland maken tussen England/Denemarken/Nederland voor 'Nieuw Israel'?
Goed voor Nederlandse economie, en op langere termijn ook voor de EU.
Je hebt de laatste dagen heel wat filmpjes gepost van demonstrerende Palestijnen waar inmiddels op twitter al waarschuwingen onderstaan dat het oude beelden zijn. Het gebeurt aan beide kanten ook heel wat pro Palestijnse accounts die beelden tonen uit Oekraïne en Israël de schuld geven. Dus post gewoon niet meteen alles wat je ziet van accounts die het alleen maar om de clicks gaat. Naast de NOS heb je zat andere goede media nationaal en internationaal die er echt wel over berichten als het waar blijkt te zijn. Alleen hebben die de tijd nodige om het te verifiëren of iets waar is. Zeker op dit moment is alles wat rond gaat over Israël en de Palestijnen hot news dus het komt echt wel ergens voorbij.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 16:12 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Maar even zonder dollen, alles wat ik post moet iedereen even voor zichzelf uitmaken of het wel of niet klopt, ik probeer hier en daar echt wel mijn huiswerk te doen en zet nergens een disclaimer onder. Allemaal moeten we beseffen dat heel veel zaken, uit welke hoek ze ook komen, propaganda is. Gelukkig vertrouw ik mijn mede FOK!kers en als dadelijk iemand weet te vertellen dat het een fake/oude video is dan weten we het allemaal. Het is moeilijk om 100% zekerheid te hebben in deze tijden dat alle video's kloppen of recent zijn.
Je haalt twee conflicten door elkaar. De Gazastrook is alles behalve gekoloniseerd.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 16:25 schreef Stormachtig1986 het volgende:
De kolonisten van Israel binnen de Gazastrook gemist of zo
Je kan aan zijn post zien hoe goed hij op de hoogte is van de achtergronden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 16:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je haalt twee conflicten door elkaar. De Gazastrook is alles behalve gekoloniseerd.
Dit moet je wel in de context lezen. Ik vroeg hem "wat moet Israel doen om te laten doordringen dat ze anders zijn dan jij denkt".. Dus als ze alles kapot maken en levende wezens verbranden dan zal hij/zij pas doorhebben dat (de leiding van) Israel ook niks geeft om burgers (als het de burgers van de Gazastrook zijn).quote:
Walt Disney belde. Hij heeft interesse in dit sprookjequote:Op vrijdag 13 oktober 2023 16:25 schreef Paganitzu het volgende:
Kan de EU geen eiland maken tussen England/Denemarken/Nederland voor 'Nieuw Israel'?
Goed voor Nederlandse economie, en op langere termijn ook voor de EU.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |