Want als jij NU naar Duitsland wil, dan kan dat niet?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zitten hier ook met 17 miljoen mensen gevangen. Al die grenzen er omheen.
Gaza is niet omsloten door Israel h.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Vertrokken. Met een muur eromheen en twee toegangspoorten onder controle van Isral. Met enorme blokkades. De mensen zitten gevangen, niks anders dan dat.
Lieg toch niet zo ontzettend stom, johquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Er mogen er veel meer uit, slechts 20.000 maken er dagelijks gebruik van.
En dat alles nog los van de mooie filmpjes waar ze waterleidingen uit de grond halen om er raketten van te maken.quote:
Hoeveel % van de 18 miljoen mensen woonachtig in Nederland rijden er iedere dag naar Belgi om te werken?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zozo, 18.150 van de 2,2 miljoen? Dat is nog geen schamele 1%.
De Eurostar met bestemming London vertrekt vier keer per dag!quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Want als jij NU naar Duitsland wil, dan kan dat niet?
wat is dat nou weer voor vergelijkingquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hoeveel % van de 18 miljoen mensen woonachtig in Nederland rijden er iedere dag naar Belgi om te werken?
Ik denk nog niet eens 1 %.
Dus jouw conclusie is nu dat Nederland een gevangenis is, begrijp ik dat goed?
Ja, EU.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zijn de Hilltop Youth. Dit zijn individuen die zichzelf geen onderdeel zien van de staat Isral. Een soort zelfverklaarde autonomen dus. Deze groep is ongeveer een paar honderd man groot, dat zijn hele vervelende radicalen, die moet men oppakken en het land uittrappen. Maar het beeld dat dit op grote schaal gebeurd is gewoon niet juist.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:31 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Isral zaait al decennia terreur. Gebeurt dagelijks. Kijk eens naar de straffeloze aanvallen van kolonisten, onder dekking van het leger. Bewapende kolonisten lopen gewoon Palestijnse huizen binnen.
Vertaling: Meanwhile, in the place that spawned the coup: in broad daylight, a gang of settlers infiltrates a Palestinian family's home. One of them armed with a rifle secures the entrance, and they? They do at home as they see fit. horrible.
[ twitter ]
Wel goed dat sommigen gewoon gaan. Hele slimme en dappere mensen. Je moet het maar durven met Hamas.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:33 schreef Momo het volgende:
Uit NOS livelog
Inwoners Gaza-stad slaan op de vlucht
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Witte Huis: ontruimen noorden van Gaza 'moeilijke opdracht'
Het verplaatsen van ruim een miljoen Gazanen van het noorden van de Gazastrook naar het zuiden binnen 24 uur is "een moeilijke opdracht". Dat zegt Witte Huis-woordvoerder John Kirby.
"Dat zijn heel veel mensen die in een hele korte tijd verplaatst moeten worden", zegt hij tegen nieuwszender MSNBC. "We snappen waarom ze het proberen; ze willen de burgers scheiden van Hamas, dat het echte doelwit is."
Ja, want dat is de definitie van een gevangenis: dat je ergens niet heen mag waar je op dat moment ook niet heen wil.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hoeveel % van de 18 miljoen mensen woonachtig in Nederland rijden er iedere dag naar Belgi om te werken?
Dat is wel de tendens die ik op sommige plaatsen zie (inmiddels ken ik de hele geschiedenis van het gebied wel).quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En dat Hamas dat doet is natuurlijk de schuld van Isral.
They made us do it..
Hoeveel kilometers kun jij eigenlijk lopen, Gia?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Iedereen die kan vluchten, moet vluchten. Wie dat niet kan, heeft pech en moet hopen ontzien te worden.
Zolang de inwoners daar niet weg kunnen hoop ik dat Israel het geduld bewaard.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:40 schreef HiZ het volgende:
Ik vraag me af in welke mate het retoriek is en in welke mate serieus als Isralische autoriteiten zeggen dat in Gaza stad blijven levensgevaarlijk is. Gaan ze de hele stad dit weekend plat bombarderen?
Thermobarische bommen zodat de lucht uit de tunnels wordt gezogen? Tactische nucleaire wapens?
Waar ligt de grens?
Dat kan en is vrij uniek.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar moet je Egypte ook voor aankijken. Zij zouden hun Islamtische 'broeders' kunnen helpen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, want dat is de definitie van een gevangenis: dat je ergens niet heen mag waar je op dat moment ook niet heen wil.
Goed argument wel.
Gaan en staan waar je wil niet. Maar je land verlaten is wel een grondrecht.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, EU.
Er bestaat geen recht om te gaan en staan waar je wilt. Ga maar naar engeland. Staat daar een persoon met uniform en een pet. Die wil papieren van je zien. En als die pet zegt dat jij niet naar binnen mag, mag je niet naar binnen.
En tot zover het 'recht' om te gaan en staan waar je wil.
Inreisbeperkingen zijn echt wat anders dan uitreisbeperkingen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:42 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat kan en is vrij uniek.
Als men NU naar Egypte wil, dan kan dat ook niet.
Niet. Dat zijn slechts drogredenaties om Isral zwart te maken.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:42 schreef StephanL het volgende:
'Hamas houdt vluchtelingen naar het zuiden tegen'
Ooggetuigen zeggen dat Hamas vluchtelingen tegenhoudt die naar het zuiden van Gaza willen vluchten en ze terugstuurt. Isral heeft de bewoners ten noorden van het rivierdal Wadi Gaza opdracht gegeven zich binnen 24 uur naar het zuiden te verplaatsen. Mogelijk trekken Isralische grondtroepen daarna het noorden van de Gazastrook binnen.
Bron NOS.
Hoezo ze worden gevangen gehouden door Isral?
En wat toont dat aan volgens jou?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:39 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Lieg toch niet zo ontzettend stom, joh17.000 PERMITS in 2022.
Valt wel mee toch?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:43 schreef miss_sly het volgende:
Ik ga iets anders doen. Dit topic is echt giftig.
Ja dat is de vraag. Niemand hier weet het momenteel.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:40 schreef HiZ het volgende:
Ik vraag me af in welke mate het retoriek is en in welke mate serieus als Isralische autoriteiten zeggen dat in Gaza stad blijven levensgevaarlijk is. Gaan ze de hele stad dit weekend plat bombarderen?
Thermobarische bommen zodat de lucht uit de tunnels wordt gezogen? Tactische nucleaire wapens?
Waar ligt de grens?
Te veel mensen met een mening die niet bevalt waarschijnlijk. Dat wordt tegenwoordig in sommige kringen 'giftig' genoemd.quote:
je doet wel wat aannames hier... gaza heeft vrijwel altijd toegang tot water energie en voedsel. alleen als hamas weer eens aanvalt, gaat het soms dicht, even. en nu voor onbepaalde tijd omdat israel het echt zat is.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Haha ja, sure dude. Ten eerste zijn de natuurlijke waterbronnen van Gaza zo goed als opgedroogd over de jaren vanwege de aanleg van een hoop stuwdammen in Isral. Daarnaast heeft Gaza geen haven waar water binnen kan komen omdat Isral het water controleert en goederen tegenhoudt (niet allen nu, maar al vele jaren). Tenslotte heeft Isral in verdragen laten vastleggen dat er over de grens met Egypte geen goederen vervoerd mogen worden, alleen mensen. Isral heeft er dus alles aan gedaan om Gaza voor wat betreft water en andere goede compleet afhankelijk te maken van Isral. Extreem cynisch om dan nu te zeggen dat de Gazaanse regering daar verantwoordelijk voor is. Als Gaza gewoon water en andere goederen zou kunnen importeren via zee of Egypte zou je nog iets van gelijk hebben, maar Isral zorgt er dus al decennia voor dat dit niet kan. En dan heb je als Isral ook een verantwoordelijkheid en ben je gewoon extreem misdadig bezig als je geen water meer toevoert. Maar goed, dat Isral een schurkenregering heeft is al veel langer duidelijk.
Nucleair lijkt me niet maar ze zullen wel heel wat plat gooien.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:40 schreef HiZ het volgende:
Waar ligt de grens?
Draai het maar om. Je bent engels, en je wil naar de EU. En alle EU petten zeggen nee.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:43 schreef trein2000 het volgende:
Maar je land verlaten is wel een grondrecht.
Ben verder niet zo bekend met een ontziltingproces, maar onderstaande artikelen geven aan dat het ontzilten van zeewater nog niet zo makkelijk is. Niet onmogelijk, maar het is geen kwestie van 'machine aan en tappen maar!'quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Gaza ligt aan zee. Water genoeg.
Een ontziltingssinstallatie lost alles op. De regering investeert alleen liever in raketten en tunnels.
De internationale gemeenschap heeft zelfs aangeboden zon installatie volledig te vergoeden, wat er toen gebeurde:
[..]
Kortom je bent bijzonder slecht genformeerd.
quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:47 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Niet iedereen is het meteen eens met haar. Erg giftig.
Kun je dat nader toelichten? Kun je daarbij ook het woord gevangenis meenemen in je uiteenzetting?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Inreisbeperkingen zijn echt wat anders dan uitreisbeperkingen.
https://www.haaretz.com/i(...)87-a18f-67fc94e40000quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En wat toont dat aan volgens jou?
Ja hoor dat kan ik. Je mag mensen niet zomaar verbieden je land te verlaten. Dat is wat anders dan dat je mensen die aankloppen moet toelaten. Verbied je mensen namelijk om het land te verlaten is het een de facto openluchtgevangenis.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:48 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Kun je dat nader toelichten? Kun je daarbij ook het woord gevangenis meenemen in je uiteenzetting?
Ik krijg niet de indruk dat israel zegt dat de gazanen niet naar egypte mogen. Dat doet egypte zelf. En een verplichting om een corridor in te richten bestaat ook niet.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Inreisbeperkingen zijn echt wat anders dan uitreisbeperkingen.
Ze kunnen er toch uit?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, want dat is de definitie van een gevangenis: dat je ergens niet heen mag waar je op dat moment ook niet heen wil.
Goed argument wel.
Dit is volgens mij ook meer het geval. Dat egypte niet opendoet is toch precies hetzelfde als UK die niet opendoet als jij aanklopt, ik heb niet begrepen dat er een uitreisverbod is opgelegd door Israel maar ik kan me vergissen hequote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik krijg niet de indruk dat israel zegt dat de gazanen niet naar egypte mogen. Dat doet egypte zelf. En een verplichting om een corridor in te richten bestaat ook niet.
Klopt. Vorige week ergens was er eindelijk een breakthrough gemaakt door wetenschappers waardoor het goedkoop en snel kan meen ik. Maar zal wel ff duren voordat dat zijn weg vind naar daadwerkelijke toepassingen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:47 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ben verder niet zo bekend met een ontziltingproces, maar onderstaande artikelen geven aan dat het ontzilten van zeewater nog niet zo makkelijk is. Niet onmogelijk, maar het is geen kwestie van 'machine aan en tappen maar!'
https://scientias.nl/nieu(...)n-schoon-drinkwater/
https://www.drinkwaterpla(...)at-ook-in-nederland/
Verbiedt de Palestijnse Autoriteit gazanen om de strook te verlaten?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja hoor dat kan ik. Je mag mensen niet zomaar verbieden je land te verlaten. Dat is wat anders dan dat je mensen die aankloppen moet toelaten. Verbied je mensen namelijk om het land te verlaten is het een de facto openluchtgevangenis.
Ja ik snap deze kronkel echt helemaal niet... geen idee waar deze trein heen rijdtquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:57 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Verbiedt de Palestijnse Autoriteit gazanen om de strook te verlaten?
Dan zou Hamas de gijzelaars kunnen laten gaan.. maar dat doen ze niet. Je mag in deze met je vingertje naar Hamas wijzen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De eerste maatregel vanuit Isral was het stopzetten van de water-, voedsel-, en elektriciteitstoevoer voor 1miljoen kinderen in Gaza.
Daar staat toch precies wat ik zeg? Dat er 20.000 gazanen per dag werken in Isral.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:49 schreef Buitendam het volgende:
[..]
https://www.haaretz.com/i(...)87-a18f-67fc94e40000
Hier. Ga daar maar eens 10 minuten op kauwen. Ben nu al benieuwd naar de “ja, maar dat is onzin want…”
Dit is inderdaad de voorwaarde die hierbij is gesteldquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:59 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dan zou Hamas de gijzelaars kunnen laten gaan.. maar dat doen ze niet. Je mag in deze met je vingertje naar Hamas wijzen.
Nou ja, ik wel. Want blijft tragisch wat de mensen aldaar overkomt.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:58 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ja ik snap deze kronkel echt helemaal niet... geen idee waar deze trein heen rijdt
Ja natuurlijk, maar er is toch geen overheid die Gazanen verbiedt uit te reizen, alleen iedereen houdt zijn deur stijf dicht, daar kan je wat van vinden maar dat is iets anders dan een gevangenisquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 15:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou ja, ik wel. Want blijft tragisch wat de mensen aldaar overkomt.
Maar al die mensen zitten gewoon muurvast. En dat bv egypte ze niet lust, hebben ze aan zichzelf & aan de politieke machinaties van egyptische regering te danken.
Nou, het begint al met de 'muur om gaza'.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:58 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ja ik snap deze kronkel echt helemaal niet... geen idee waar deze trein heen rijdt
Ik ben in Isral geweest en daar liggen meerdere van die installaties. Ik heb verder ook geen verstand hoe dat precies technisch werkt naar het is geen experimentele techniek of zo. Het werkt gewoon en is betrouwbaar.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:47 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ben verder niet zo bekend met een ontziltingproces, maar onderstaande artikelen geven aan dat het ontzilten van zeewater nog niet zo makkelijk is. Niet onmogelijk, maar het is geen kwestie van 'machine aan en tappen maar!'
https://scientias.nl/nieu(...)n-schoon-drinkwater/
https://www.drinkwaterpla(...)at-ook-in-nederland/
Nou ja in deze discussie is dat inderdaad een definitiekwestie en ik zou heel graag een bron zien van het zogenaamde uitreisverbod voor Gazanen, voor mij is het echt nieuwquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 15:01 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nou, het begint al met de 'muur om gaza'.
Mijns inziens staat die muur om Isral
quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja hoor dat kan ik. Je mag mensen niet zomaar verbieden je land te verlaten. Dat is wat anders dan dat je mensen die aankloppen moet toelaten. Verbied je mensen namelijk om het land te verlaten is het een de facto openluchtgevangenis.
En dan willen die christenen daar alleen een paar 8 jarige jongetjes voor terugzien zeker.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Lol het vaticaan wil gaan bemiddelen volgens The Guardian
Vatican offers to mediate on hostage releases, calls for 'proportionality' in Israeli response
The Vatican has offered to mediate between Israel and Hamas militants for the release of hostages in Gaza and to facilitate peace, and said any Israeli response to the “inhuman” Hamas attack must respect “proportionality”.
Die bron ga je niet krijgen vrees ik.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 15:02 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Nou ja in deze discussie is dat inderdaad een definitiekwestie en ik zou heel graag een bron zien van het zogenaamde uitreisverbod voor Gazanen, voormij is het echt nieuw
Het is de facto bezet gebied.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:57 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Verbiedt de Palestijnse Autoriteit gazanen om de strook te verlaten?
Hoe kan je eigenlijk het verschil zien tussen wie een vluchteling is en wie Hamas is?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 15:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou ja, ik wel. Want blijft tragisch wat de mensen aldaar overkomt.
Maar al die mensen zitten gewoon muurvast. En dat bv egypte ze niet lust, hebben ze aan zichzelf & aan de politieke machinaties van egyptische regering te danken.
Nu wel ja, of straks, maar Gaza was niet bezet sinds 2005 ofzo?quote:
Onzin. Ze hebben zelfbestuur, mogen uitreizen etc. Ze hebben alleen een terroristische organisatie als regering maar daar zijn ze echt zelf verantwoordelijk voor.quote:
Ja dit dus, wat is dit voor geraaskalquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 15:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Onzin. Ze hebben zelfbestuur, mogen uitreizen etc. Ze hebben alleen een terroristische organisatie als regering maar daar zijn ze echt zelf verantwoordelijk voor.
Ik denk dat dagelijks wel wat meer dan 1% van de Nederlanders heen en weer gaat naar Belgi.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Isral controleert alles en iedereen die in of uit gaat. Dat noem ik een de facto bezetting.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 15:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Onzin. Ze hebben zelfbestuur, mogen uitreizen etc. Ze hebben alleen een terroristische organisatie als regering maar daar zijn ze echt zelf verantwoordelijk voor.
Hamas blijft achterquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 15:04 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Hoe kan je eigenlijk het verschil zien tussen wie een vluchteling is en wie Hamas is?
Het is maar wat je onder op grote schaal verstaat. Dit jaar tot augustus vonden al 758 gewelddadige incidenten plaats door kolonisten. Ongeveer 3 keer per dag dus.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zijn de Hilltop Youth. Dit zijn individuen die zichzelf geen onderdeel zien van de staat Isral. Een soort zelfverklaarde autonomen dus. Deze groep is ongeveer een paar honderd man groot, dat zijn hele vervelende radicalen, die moet men oppakken en het land uittrappen. Maar het beeld dat dit op grote schaal gebeurd is gewoon niet juist.
Dus Israel mag niet controleren wie Israel in en uit reist wil je nu beweren? Maar dat wordt toch een rommeltje?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 15:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Isral controleert alles en iedereen die in of uit gaat. Dat noem ik een de facto bezetting.
Sterven als een martelaar toch?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 15:08 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Die laten zich toch niet vrijwillig helemaal plat bombarderen?
Niet, en dat is deels de reden dat A) egypte ze niet wil B) dat israel wel uitkijkt met een corridor opzetten van gaza naar een eventueel ander land dat ze wel op wil nemen. Want voor je het weet zit er een hamas gek tussen die ff losgaat op wie er dan ook voor z'n loop staat, zodat als de menigte waarin die zich bevind omgelegd is ze weer de slachtoffer kaart kunnen trekken.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 15:04 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Hoe kan je eigenlijk het verschil zien tussen wie een vluchteling is en wie Hamas is?
Ik denk dat beide partijen gezien de geschiedenis totaal niet op het Vaticaan zitten te wachten sls partij hierin.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Lol het vaticaan wil gaan bemiddelen volgens The Guardian
Vatican offers to mediate on hostage releases, calls for 'proportionality' in Israeli response
The Vatican has offered to mediate between Israel and Hamas militants for the release of hostages in Gaza and to facilitate peace, and said any Israeli response to the “inhuman” Hamas attack must respect “proportionality”.
Mooie vergelijking wel, alleen gaat hij niet op als de chirurg in het lichaam staat te hakken in de hoop ook af en toe de tumor te raken.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die maatregelen zijn bedoeld om het hamas-kaf van het koren te scheiden. Zoals al vaker beschreven hier kan dat niet 'schoon'. Een tumor snijd je niet weg zonder schade te maken.
Er schijnt daarnaast nog voor 2 weken proviand aanwezig te zijn. Ook zal er op korte termijn humanitaire hulp komen.
Het valt me op dat ze dat in elk topic doet waar iedereen het niet met haar eens is.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:47 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Niet iedereen is het meteen eens met haar. Erg giftig.
Denk dat ze het prima zouden vinden als ze allemaal naar egypte verkassen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 15:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Isral controleert alles en iedereen die in of uit gaat. Dat noem ik een de facto bezetting.
Maar daar eindigt het niet. Gaza ligt aan zee. Maar de haven wordt ook geblokkeerd bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 15:09 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Dus Israel mag niet controleren wie Israel in en uit reist wil je nu beweren? Maar dat wordt toch een rommeltje?
Ja of massaal op vakantie gaan naar de Canarische eilanden, weet ik het. Ik kan me niet voorstellen dat Israel daar enig bezwaar tegen heeft. Spanje denk ik wel, maar dat is precies het punt, je mag aankloppen, maar het isniet gezegd dat de deur opengaat. En bij wie ga je dan klagen?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 15:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Denk dat ze het prima zouden vinden als ze allemaal naar egypte verkassen.
En dat vind jij heel raar met de geschiedenis?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 15:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar daar eindigt het niet. Gaza ligt aan zee. Maar de haven wordt ook geblokkeerd bijvoorbeeld.
Het is ook een complexe operatie op iemand die 'er helemaal onder zit' om maar even in de gekozen analogie te blijven.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 15:11 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Mooie vergelijking wel, alleen gaat hij niet op als de chirurg in het lichaam staat te hakken in de hoop ook af en toe de tumor te raken.
Ik ga er stellig vanuit dat Isral het doel heeft terroristen te elimineren die de staat (Isral) en al haar burgers bedreigen. Isral heeft NIET het doel om kindertjes te treffen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:14 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Niet de verkeerde vraag. Isral wil niet alleen Hamas aanpakken, anders zouden ze nooit de voedsel- water en elektriciteitsvoorziening blokkeren voor meer dan een miljoen kinderen. Dat was de eerste grote actie vanuit Isral.
en egypte idd en die zeeblokkade, geef eens een bron? want dat kon ik zo 1 2 3 niet vindenquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 15:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar daar eindigt het niet. Gaza ligt aan zee. Maar de haven wordt ook geblokkeerd bijvoorbeeld.
Het kan zeker, uitreisverbod. Maar ik denk dat israel een gat in de lucht springt als ze allemaal naar egypte gaan, dus het is totaal niet in hun belang om dat niet toe te laten.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 15:13 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ja of massaal op vakantie gaan naar de Canarische eilanden, weet ik het. Ik kan me niet voorstellen dat Israel daar enig bezwaar tegen heeft. Spanje denk ik wel, maar dat is precies het punt, je mag aankloppen, maar het isniet gezegd dat de deur opengaat. En bij wie ga je dan klagen?
Wat een krankzinnige redenaties kom je hier tegen, dat is wel smullen heuren ik ben een expert in krankzin
Ik weet het wel zeker dat het minder dan 1%. In 2014 werkte namelijk slechts 0,5% van de Nederlanders in Belgi of Duitsland.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 15:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik denk dat dagelijks wel wat meer dan 1% van de Nederlanders heen en weer gaat naar Belgi.
Wat een domme vergelijking.
https://www.unicef.org/me(...)s-blockade-june-2022quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 15:15 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
en egypte idd en die zeeblokkade, geef eens een bron? want dat kon ik zo 1 2 3 niet vinden
nogmaals dat egypte de deur niet open doet ligt niet bij Israel, lijkt mij, of stel je dat Egypte wordt bestuurd door Israel? Kweenie, ik peil maar even bij je.
Genoeg middel hebben om ff 2 miljoen (quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 15:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar daar gaat het niet om. Het gaat om het principe dat Isral niet alleen controleert wie of wat zijn eigen land in komt maar ook wat Gaza in en uit gaat. Dat is wat anders.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 15:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Genoeg middel hebben om ff 2 miljoen () mensen per boot te verplaatsen, heeft niemand. En dan heb je ook: waar moeten ze naar toe?
Moeten we nu ook tranen laten voor de kolonisten? Die mensen verdienen 0,0 sympathie. Hetzelfde kaliber als Hamas.quote:
Dat is niet veel anders als in elk ander land.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 15:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je tegen geweld bent toch wel, of maak je onderscheid tussen welke onschuldige burgerslachtoffers vallen en door wie?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 15:20 schreef Gitw het volgende:
[..]
Moeten we nu ook tranen laten voor de kolonisten?
plus minus 10 jaar geleden werden er al hulpkonvooien tegengehouden door Israel. Onze toenmalig minister Uri Rosenthal (what's in a name) vond dat Isral alle recht had 'haar' grenzen te verdedigen. Van een soeverein land is natuurlijk geen sprake.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 15:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zeker, als jij met je familie moedwillig een ander land gaat bezetten. Dan verdien je het om dood te gaan.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 15:21 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Als je tegen geweld bent toch wel, of maak je onderscheid tussen welke onschuldige burgerslachtoffers vallen en door wie?
Als er geregeld ladingen raketten en andere materialen voor terrorisme Gaza in worden geloodst. Dan zul je dat voor je eigen veiligheid als land wel moeten gaan controleren.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 15:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar daar gaat het niet om. Het gaat om het principe dat Isral niet alleen controleert wie of wat zijn eigen land in komt maar ook wat Gaza in en uit gaat. Dat is wat anders.
Jazeker. Net zoals het erg is als er een Arabische Isralir iets overkomt, is het ook vervelend als erg Joden in de Palestijnse gebieden iets overkomt.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 15:20 schreef Gitw het volgende:
[..]
Moeten we nu ook tranen laten voor de kolonisten?
Koekoek.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 15:23 schreef Gitw het volgende:
[..]
Zeker, als jij met je familie moedwillig een ander land gaat bezetten. Dan verdien je het om dood te gaan.
There we go. En het masker valt af.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 15:23 schreef Gitw het volgende:
[..]
Zeker, als jij met je familie moedwillig een ander land gaat bezetten. Dan verdien je het om dood te gaan.
Zo he, nu veroordeel je veel Turken in Turkije. Dat zijn ook allemaal kolonisten.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 15:23 schreef Gitw het volgende:
[..]
Allemaal tot uw dienst hoor. Maar daarvoor geldt hetzelfde. Als je dat doet heb je ook verantwoordelijkheden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 15:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als er geregeld ladingen raketten en andere materialen voor terrorisme Gaza in worden geloodst. Dan zul je dat voor je eigen veiligheid als land wel moeten gaan controleren.
[..]
Jazeker. Net zoals het erg is als er een Arabische Isralir iets overkomt, is het ook vervelend als erg Joden in de Palestijnse gebieden iets overkomt.
O ja, dat fijne kabinet Rutte I waarin we een minister voor Isralische zaken hadden in plaats van buitenlandse zaken.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 15:22 schreef stalybridge het volgende:
[..]
plus minus 10 jaar geleden werden er al hulpkonvooien tegengehouden door Israel. Onze toenmalig minister Uri Rosenthal (what's in a name) vond dat Isral alle recht had 'haar' grenzen te verdedigen. Van een soeverein land is natuurlijk geen sprake.
En dan zeggen mensen dat ik of anderen hier over de schreef gaan, zulke taal heb ik nog nooit geuit.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 15:23 schreef Gitw het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |