Want als jij NU naar Duitsland wil, dan kan dat niet?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zitten hier ook met 17 miljoen mensen gevangen. Al die grenzen er omheen.
Gaza is niet omsloten door Israel hè.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Vertrokken. Met een muur eromheen en twee toegangspoorten onder controle van Israël. Met enorme blokkades. De mensen zitten gevangen, niks anders dan dat.
Lieg toch niet zo ontzettend stom, johquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Er mogen er veel meer uit, slechts 20.000 maken er dagelijks gebruik van.
En dat alles nog los van de mooie filmpjes waar ze waterleidingen uit de grond halen om er raketten van te maken.quote:
Hoeveel % van de 18 miljoen mensen woonachtig in Nederland rijden er iedere dag naar België om te werken?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zozo, 18.150 van de 2,2 miljoen? Dat is nog geen schamele 1%.
De Eurostar met bestemming London vertrekt vier keer per dag!quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Want als jij NU naar Duitsland wil, dan kan dat niet?
wat is dat nou weer voor vergelijkingquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hoeveel % van de 18 miljoen mensen woonachtig in Nederland rijden er iedere dag naar België om te werken?
Ik denk nog niet eens 1 %.
Dus jouw conclusie is nu dat Nederland een gevangenis is, begrijp ik dat goed?
Ja, EU.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zijn de Hilltop Youth. Dit zijn individuen die zichzelf geen onderdeel zien van de staat Israël. Een soort zelfverklaarde autonomen dus. Deze groep is ongeveer een paar honderd man groot, dat zijn hele vervelende radicalen, die moet men oppakken en het land uittrappen. Maar het beeld dat dit op grote schaal gebeurd is gewoon niet juist.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:31 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Israël zaait al decennia terreur. Gebeurt dagelijks. Kijk eens naar de straffeloze aanvallen van kolonisten, onder dekking van het leger. Bewapende kolonisten lopen gewoon Palestijnse huizen binnen.
Vertaling: Meanwhile, in the place that spawned the coup: in broad daylight, a gang of settlers infiltrates a Palestinian family's home. One of them armed with a rifle secures the entrance, and they? They do at home as they see fit. horrible.
[ twitter ]
Wel goed dat sommigen gewoon gaan. Hele slimme en dappere mensen. Je moet het maar durven met Hamas.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:33 schreef Momo het volgende:
Uit NOS livelog
Inwoners Gaza-stad slaan op de vlucht
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Witte Huis: ontruimen noorden van Gaza 'moeilijke opdracht'
Het verplaatsen van ruim een miljoen Gazanen van het noorden van de Gazastrook naar het zuiden binnen 24 uur is "een moeilijke opdracht". Dat zegt Witte Huis-woordvoerder John Kirby.
"Dat zijn heel veel mensen die in een hele korte tijd verplaatst moeten worden", zegt hij tegen nieuwszender MSNBC. "We snappen waarom ze het proberen; ze willen de burgers scheiden van Hamas, dat het echte doelwit is."
Ja, want dat is de definitie van een gevangenis: dat je ergens niet heen mag waar je op dat moment ook niet heen wil.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hoeveel % van de 18 miljoen mensen woonachtig in Nederland rijden er iedere dag naar België om te werken?
Ik denk nog niet eens 1 %.
Dus jouw conclusie is nu dat Nederland een gevangenis is, begrijp ik dat goed?
Dat is wel de tendens die ik op sommige plaatsen zie (inmiddels ken ik de hele geschiedenis van het gebied wel).quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En dat Hamas dat doet is natuurlijk de schuld van Israël.
They made us do it..
Hoeveel kilometers kun jij eigenlijk lopen, Gia?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Iedereen die kan vluchten, moet vluchten. Wie dat niet kan, heeft pech en moet hopen ontzien te worden.
Zolang de inwoners daar niet weg kunnen hoop ik dat Israel het geduld bewaard.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:40 schreef HiZ het volgende:
Ik vraag me af in welke mate het retoriek is en in welke mate serieus als Israëlische autoriteiten zeggen dat in Gaza stad blijven levensgevaarlijk is. Gaan ze de hele stad dit weekend plat bombarderen?
Thermobarische bommen zodat de lucht uit de tunnels wordt gezogen? Tactische nucleaire wapens?
Waar ligt de grens?
Dat kan en is vrij uniek.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar moet je Egypte ook voor aankijken. Zij zouden hun Islamtische 'broeders' kunnen helpen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, want dat is de definitie van een gevangenis: dat je ergens niet heen mag waar je op dat moment ook niet heen wil.
Goed argument wel.
Gaan en staan waar je wil niet. Maar je land verlaten is wel een grondrecht.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, EU.
Er bestaat geen recht om te gaan en staan waar je wilt. Ga maar naar engeland. Staat daar een persoon met uniform en een pet. Die wil papieren van je zien. En als die pet zegt dat jij niet naar binnen mag, mag je niet naar binnen.
En tot zover het 'recht' om te gaan en staan waar je wil.
Inreisbeperkingen zijn echt wat anders dan uitreisbeperkingen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:42 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat kan en is vrij uniek.
Als men NU naar Egypte wil, dan kan dat ook niet.
Niet. Dat zijn slechts drogredenaties om Israël zwart te maken.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:42 schreef StephanL het volgende:
'Hamas houdt vluchtelingen naar het zuiden tegen'
Ooggetuigen zeggen dat Hamas vluchtelingen tegenhoudt die naar het zuiden van Gaza willen vluchten en ze terugstuurt. Israël heeft de bewoners ten noorden van het rivierdal Wadi Gaza opdracht gegeven zich binnen 24 uur naar het zuiden te verplaatsen. Mogelijk trekken Israëlische grondtroepen daarna het noorden van de Gazastrook binnen.
Bron NOS.
Hoezo ze worden gevangen gehouden door Israël?
En wat toont dat aan volgens jou?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:39 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Lieg toch niet zo ontzettend stom, joh17.000 PERMITS in 2022.
Valt wel mee toch?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:43 schreef miss_sly het volgende:
Ik ga iets anders doen. Dit topic is echt giftig.
Ja dat is de vraag. Niemand hier weet het momenteel.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 14:40 schreef HiZ het volgende:
Ik vraag me af in welke mate het retoriek is en in welke mate serieus als Israëlische autoriteiten zeggen dat in Gaza stad blijven levensgevaarlijk is. Gaan ze de hele stad dit weekend plat bombarderen?
Thermobarische bommen zodat de lucht uit de tunnels wordt gezogen? Tactische nucleaire wapens?
Waar ligt de grens?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |