Die zullen ze normaal gesproken ook wel met rust laten. Probleem is alleen dat die lafaards van Hamas zich juist in de ziekenhuizen gaan verstoppen, zoals eerder al gebleken is.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:56 schreef bitterbal het volgende:
Ziekenhuizen kunnen ook niet evacueren
Precies. Ik trok net de koelkast op en zag tot mijn schrik dat mijn vrouw geen bier koud had gelegd. Kijk, dat is nu een echte reden tot klagen!quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja heel simpel, met je gezin met kleine kinderen, eventueel bejaarden 30 km gaan lopen met tasjes (geen tent of wat) terwijl Hamas een terroristische organisatie, je heeft bevelen thuis te blijven. Terwijl aan alle kanten ook nog bommen vallen, waar klagen die mensen over.
Elke kilometer zuidwaarts geeft een grotere kans op overleven. Je kunt natuurlijk ook gewoon in je huis blijven zitten, omdat je vindt dat je kinderen niet kunnen wandelen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja heel simpel, met je gezin met kleine kinderen, eventueel bejaarden 30 km gaan lopen met tasjes (geen tent of wat) terwijl Hamas een terroristische organisatie, je heeft bevelen thuis te blijven. Terwijl aan alle kanten ook nog bommen vallen, waar klagen die mensen over.
Ja maar gisteren waren de straten nog leeg! @Gia zag het zelf!quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Zo is vlieland ongeveeer een halve Gaza, oftwel 34000 elektrische stepsquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. Maar ik heb inmiddels wel een vrij goed beeld van de oppervlakte van onze waddeneilanden.
ja maar zullen ze die nu ook met rust laten?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:57 schreef PS. het volgende:
[..]
Die zullen ze normaal gesproken ook wel met rust laten. Probleem is alleen dat die lafaards van Hamas zich juist in de ziekenhuizen gaan verstoppen, zoals eerder al gebleken is.
Is je Google Maps stuk? Van centrum Gaza-stad naar centrum Rafah ongeveer 28km hemelsbreedquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:38 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe ver is het van noord naar zuid, 20 kilometer?
Ik zeg ook niet dat je niets moet doen, maar het gaat mij om bloeddorstige sfeer in het topic en dat mensen erg snel 'ja, dat is het probleem van Israël niet' op relevante vragen over vluchtopties en oorlogsafspraken.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
En als Hamas zich tussen de bewoners mengt. Mag je dan nog iets doen?
Nou, die dankbaarheid voor alle hulp, zelfbestuur, gedeeltelijk open grens hebben ze vorige week getoond doormiddel van een terreuraanslag waarbij 1300 Israëliërs omkwamen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:56 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ah ze mogen leven! In een vluchtelingenkamp, zonder water, medicijnen en elektriciteit. Wat zullen ze dankbaar zijn!
Dan heb je ten eerste al de aanname gemaakt dat men fysiek daar toe in staat is. Geldt niet voor iedereen (ouderen, zieken, kinderen).quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Leg nou eens uit waarom je niet een tas kan pakken en met de benenwagen naar het zuiden kunt lopen?
Ja dat vraag ik mij dus ook af. Overigens volgt Israel het Falluja scenario.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hoe zie jij dat voor je? Hamas aanpakken? Hamas heeft geen uniformen of een basis he. Dat is een organisatie die zich verstopt tussen het volk en niet herkenbaar is als hamas strijder.
Hoe zou jij die aanpakken? Een opiniestuk in de krant dat ze zich moeten gedragen?
De bewoners kozen voor en steun(d)en Hamas. Dan nu gaan janken dat het zo zielig is want Hamas is zo gemeen?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Oh en dan hebben we het nog niet gehad over eventuele Israëlische bombardementen onderweg waardoor er ook nog sprake is van een zekere mate van gevaarzetting die de boel alleen maar compliceert.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan heb je ten eerste al de aanname gemaakt dat men fysiek daar toe in staat is. Geldt niet voor iedereen (ouderen, zieken, kinderen).
Daar komt nog bij dat een miljoen mensen de weg op sturen ook voor fysieke opstoppingen zorgt. Dat zijn 20 Nijmeegse vierdaagses. En ik weet niet of je al eens gezien hebt wat dat voor chaos geeft.
Komt nog bij, waar ga je heen? Dat wordt een catastrofe, want je krijgt nooit fatsoenlijk opvang georganiseerd op Texel voor een miljoen mensen in 24 uur. Zeker in combinatie met punt 1 en 2.
Waarom zouden ze afwijken van de norm en geen bananen als schaal gebruiken? Veel duidelijkerquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:58 schreef maan_man het volgende:
Ik vind wel dat de NOS consequent moet zijn en vanaf nu Texel altijd als een referentiekader moet gebruiken:
• Florida, ongeveer x keer Texel, is getroffen door een orkaan.
• In Tiel, ongeveer x keer Texel, maken ze weer Jam.
• In de Johan Cruijff ArenA, ongeveer x keer Texel, heeft Ajax weer een Nederlaag geleden.
Ja leuk dat jij dat vindt, prima zelfs. Of het in de praktijk op die manier getoetst wordt, dat weet ik niet.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:53 schreef Bensel het volgende:
[..]
er is een verschil tussen uitroeien en oorlog (of grond offensief).Israel heeft wel gezegd dat Hamas uitgeroeid gaat worden. Aangezien daar zo'n 60% openlijk hamas steunt, gaat dat wel een hoop doden opleveren. Maar wordt gaza uitgeroeid? Nee.
Daarnaast zijn, als er al een hoop burgerdoden zijn, dat volledig aan het gedrag van Hamas te wijten, oa, vanwege het feit dat ze zich militair in burgerkleding hullen, gebruik maken van ziekenhuizen en moskeeën als militaire basissen en gebruik maken van menselijke schilden. Allemaal dingen die niet kunnen volgens verschillende conventies, En in mijn ogen hoeft Israel daar geen rekening mee te houden, aangezien dat een keuze en verantwoordelijk is van Hamas
Grenspolitie volgens de chatquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:00 schreef Qarrad het volgende:
Op de stream nu Israëli's in Gaza
Rechtsonder. Politie lijkt het.
Na WWII wel ja. Tijdens WWII werden gewone Duitsers ook medogenloos gebombardeerd.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:00 schreef mcmlxiv het volgende:
Het blijft bijzonder dat voor nogal wat mensen Israëlische burgerdoden blijkbaar heel veel erger zijn dan Palestijnse burgerdoden. Wraak mag blijkbaar best gepaard gaan met veel onschuldige slachtoffers. Of de overtreffende trap die we hier ook zien, Palestijnen zijn collectief schuldig, er bestaan geen onschuldigen in Gaza.
Na WO1 behandelden de toenmalige geallieerden Duitsland op ongeveer dezelfde manier, na WO2 wisten ze gelukkig beter.
Want laten we wel wezen, nog maar 80 jaar geleden waren de Duitsers, je weet wel onze grote broers, de beesten die martelden, verkrachten en vermoorden op een schaal waar hamas alleen maar van kan dromen.
Doen ze al met de provincie utrecht.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:58 schreef maan_man het volgende:
Ik vind wel dat de NOS consequent moet zijn en vanaf nu Texel altijd als een referentiekader moet gebruiken:
• Florida, ongeveer x keer Texel, is getroffen door een orkaan.
• In Tiel, ongeveer x keer Texel, maken ze weer Jam.
• In de Johan Cruijff ArenA, ongeveer x keer Texel, heeft Ajax weer een Nederlaag geleden.
Jeetje. Ja het is echt dat mensen eventueel blijven omdat hun kinderen niet goed kunnen wandelen. Misschien moet een complexe situatie niet zo simpel en makkelijk maken. Net alsof het niks is.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Elke kilometer zuidwaarts geeft een grotere kans op overleven. Je kunt natuurlijk ook gewoon in je huis blijven zitten, omdat je vindt dat je kinderen niet kunnen wandelen.
Vreemde conclusie.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:00 schreef mcmlxiv het volgende:
Het blijft bijzonder dat voor nogal wat mensen Israëlische burgerdoden blijkbaar heel veel erger zijn dan Palestijnse burgerdoden. Wraak mag blijkbaar best gepaard gaan met veel onschuldige slachtoffers. Of de overtreffende trap die we hier ook zien, Palestijnen zijn collectief schuldig, er bestaan geen onschuldigen in Gaza.
Na WO1 behandelden de toenmalige geallieerden Duitsland op ongeveer dezelfde manier, na WO2 wisten ze gelukkig beter.
Want laten we wel wezen, nog maar 80 jaar geleden waren de Duitsers, je weet wel onze grote broers, de beesten die martelden, verkrachten en vermoorden op een schaal waar hamas alleen maar van kan dromen.
En financiele dingen omrekenen naar kratten bier.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:00 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Waarom zouden ze afwijken van de norm en geen bananen als schaal gebruiken? Veel duidelijker
Het is in Jeruzalem volgens mijquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:00 schreef Qarrad het volgende:
Op de stream nu Israëli's in Gaza
Rechtsonder. Politie lijkt het.
Pas als je een banaan bij gaza legt snap ik hoe groot het is. Dat is de enige juiste meet methode.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:02 schreef xpompompomx het volgende:
Wisten jullie al dat de Gazastrook een oppervlakte heeft van 6.083.333,3 A4-tjes?
DAAR HOOR JE DE NOS NIET OVER HE?!!
Die konden ergens heen, toch?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wellicht omdat je termen als uitroeien gebruikt terwijl daar voor zover we weten geen sprake van is. De geallieerden hebben mijn opa en oma ook verzocht te vluchten. Zijn zij uitgeroeid?
Dat is niet heel veel.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 13:02 schreef xpompompomx het volgende:
Wisten jullie al dat de Gazastrook een oppervlakte heeft van 6.083.333,3 A4-tjes?
DAAR HOOR JE DE NOS NIET OVER HE?!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |