Je hebt gelijk. Hoe is het met jouw familie?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 00:17 schreef Chadi het volgende:
[..]
https://apps.who.int/gb/e(...)U999DTVbxHLJLqCopKal
[..]
Ja, dat zeg ik. Beperkte medische toegang.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 00:27 schreef Chadi het volgende:
[..]
En onderdaan lekker vet gedrukt voor je oogjes dat vervolg behandeling wordt ontzegd.
Jij denkt dat dan elke Gazaan denkt; "verrek zeg, dat zijn echt wel lieverdjes die Joden, boehoe weg met Hamas"quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 00:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
Israel zou juist de voorzieningen in Gaza weer moeten opstarten. Niet enkel omdat het het juiste is om te doen, het betekent eveneens dat als Hamas alsnog van leer trekt, het overduidelijk is waar hun prioriteiten liggen.
quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 00:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Jij denkt dat dan elke Gazaan denkt; "verrek zeg, dat zijn echt wel lieverdjes die Joden, boehoe weg met Hamas"
Nee vervolgbehandeling buiten de bezette gebieden die hen ontzegd wordt door de bezetter. Dat wat jij niet geloofde. Dus niet voor kiespijn.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 00:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik. Beperkte medische toegang.
Dit is ook maar net weer wie je het vraagt natuurlijk. India, Congo en Indonesië zullen destijds waarschijnlijk niet gezegd hebben dat zij door "de goeden in de wereld" onderdrukt werden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 00:14 schreef UitStraling het volgende:
Gewoon de Joden even hun wraak laten halen, de goeden in de wereld hebben destijds de in- en inslechte regimes in Nazi Duitsland en Keizerlijk Japan ook uitgeschakeld en voor het restant van de burgerbevolking en mede dankzij Coca Cola, Disney, wat centjes van de overwinnaars en McDonalds zijn daar best nog wel prima non-militaire samenlevingen uit ontstaan.
"We gaan voortaan hotels bouwen, ziekenhuizen, abortusklinieken en pretparken in plaats van wapens aanschaffen"quote:
Relaxt broer. Wat aardig dat je er naar vraagt trouwens.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 00:27 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Hoe is het met jouw familie?
Zou niet eens zo slecht zijnquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 00:30 schreef UitStraling het volgende:
[..]
"We gaan voortaan hotels bouwen, ziekenhuizen, abortusklinieken en pretparken in plaats van wapens aanschaffen"
quote:Ontmenselijking: wat daar begint, werkt hier door
De gruwelijkheden in Israël en de bezette Palestijnse gebieden hebben ook bij ons een polariserend effect, schrijft voormalig Midden-Oosten-correspondent Joris Luyendijk. Het is verkiezingstijd, en dat helpt niet.
[..]
Weer voel ik die gulzige zuigkracht van de ontmenselijking: om ‘overal vanaf te zijn’ en gewoon te besluiten dat ‘de Palestijnen’ gelijk hebben, want zonder Israëlische bezetting geen Hamas. Of juist te besluiten om ‘pal’ en dus blind achter ‘Israël’ te gaan staan, want hoe kun je vrede sluiten met een volk dat psychopathische moordenaars als Hamas in zijn midden heeft?
[..]
Het ziet er ontzettend slecht uit, en Nederland kan als klein land zonder zelfstandig buitenlandbeleid, serieuze diplomatieke dienst of krachtige krijgsmacht vrijwel niets betekenen. Maar wat daar gebeurt, werkt hier door. Menig Nederlander voelt zich intens betrokken bij de Palestijnse zaak, en dat is begrijpelijk gezien het uitzichtloos en bloedig onrecht dat Palestijnen al decennia treft. Anderen voelen juist intense verbondenheid met het joodse volk, dat na duizenden jaren antisemitisme en pogroms op een schaal waar Hamas nog slechts van kan dromen, als geen ander een veilige plek verdient.
Deze twee observaties zijn allebei waar. Ze kunnen naast elkaar bestaan in je hoofd. Ja, dat is harder werken, mentaal en emotioneel, om de menselijkheid te blijven zien van alle betrokkenen.
Uiteindelijk is de slachtpartij van Hamas een uitnodiging aan eenieder van ons om — net als Hamas zelf — onze menselijkheid op te geven, en mee te gaan in de logica van polarisatie en escalatie. Dit weekend hebben we gezien waar dat pad toe leidt.
Ik denk je zelf niet door hebt hoe hoog je de lat legt.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 00:27 schreef Chadi het volgende:
[..]
En onderdaan lekker vet gedrukt voor je oogjes dat vervolg behandeling wordt ontzegd.
Ik vraag omdat ik het daadwerkelijk wil weten. Heb je mensen en familie in Gaza? Ik ben niet gelovig. Ik geef wel om mensen en weet hoe hard de dood is. Alle goeds voor jou en familie. Het is vaak niet persoonlijk bedoelt.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 00:30 schreef Chadi het volgende:
[..]
Relaxt broer. Wat aardig dat je er naar vraagt trouwens.
Ai. Hard.quote:
Ze gaan daar niet dood vanwege reisbeperkingen. Totaal andere koek. Hier kunnen ze prima behandeld worden maar mogen ze er niet heen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 00:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk je zelf niet door hebt hoe hoog je de lat legt.
Je had het eerder over drinkwater, maar er zijn meer landen op deze wereld waar je kraanwater niet kan drinken, dan wel.
En uitstekende gezondheidszorg is wereldwijd blijkaar ook de norm. Maar ik hoef je niet te vertellen dat er bv in de VS ook mensen dood gaan omdat gezondheidszorg slecht is geregeld en er bv dus geen peperdure vervolgbehandeling is.
quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 00:11 schreef GewoonUitNL het volgende:
Om niet dit topic te kapen mogen geïnteresseerden over mijn geloof mij een PM sturen
Waar is hier?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 00:36 schreef Chadi het volgende:
Hier kunnen ze prima behandeld worden maar mogen ze er niet heen.
Hoeft niet he. Laat die gijzelaars los en het staat allemaal aan.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 23:54 schreef Chadi het volgende:
[..]
Oh ja natuurlijk Joh. Ik sta volledig achter Israël. Lekker twee miljoen mensen uithongeren of uit laten drogen. Babies in ziekenhuizen zonder stroom zetten. Een als bonus een hoop bommen
om er gallig bij te vertellen dat ze ergens anders heen moeten voor dat de bommen vallen. Heerlijk perspectief. Daar is pas echt humaniteit.
Wat als Hamas ze allemaal vermoord vannacht? Nooit meer stroom?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 00:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoeft niet he. Laat die gijzelaars los en het staat allemaal aan.
Mensen vragen er naar, wat goed is. Beter dan uit onwetendheid conclusies te maken....quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 00:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ga weg met die bak ellende man. Die Zandbakideologie zorgt overal alleen maar voor doffe ellende.
Je moet wel mens blijven.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 00:42 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Mensen vragen er naar, wat goed is. Beter dan uit onwetendheid conclusies te maken....
Welke moskee ga je broeder?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 00:42 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Mensen vragen er naar, wat goed is. Beter dan uit onwetendheid conclusies te maken....
Buiten de bezette gebiedenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |