abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210931137
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_210931334
Ik heb ook wel zin om te zingen *O*
pi_210931559
Nou, ik geloof dat ik zaterdag geen voorbespreking heb en de 29e geen vrijgezellendag 😂
We have far more in common than that which devides us..
pi_210931618
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 22:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Nou, ik geloof dat ik zaterdag geen voorbespreking heb en de 29e geen vrijgezellendag 😂
😢
pi_210931655
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 22:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Oh jee, geen huwelijk?
  donderdag 12 oktober 2023 @ 22:56:58 #6
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210931691
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 22:52 schreef AnneX het volgende:

[..]
😢
De dames krijgen wel een dag, maar dan van de groep van de andere bruid waar “wij” uitgestapt zijn. ik ben er eigenlijk uitgetrokken, ken wel deze groep en nauwelijks die andere groep. Het is nogal ingewikkeld, 3 zussen en één vriendin die veel samen optrekken, en ik als los mens
pi_210931730
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 22:56 schreef Blues het volgende:

[..]
Oh jee, geen huwelijk?
Huwelijk vast wel, de dames zijn het waarschijnlijk nog nooit zo eens geweest als nu.
Ik snap beide zijden wel. Vond een grote groep 20-30 mensen ook enorm, maar dit stel is al 23 jaar samen, die hebben geen aparte vrienden dus is 2 feestjes ook onzin
  donderdag 12 oktober 2023 @ 23:10:46 #9
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210931808
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 23:02 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Huwelijk vast wel, de dames zijn het waarschijnlijk nog nooit zo eens geweest als nu.
Ik snap beide zijden wel. Vond een grote groep 20-30 mensen ook enorm, maar dit stel is al 23 jaar samen, die hebben geen aparte vrienden dus is 2 feestjes ook onzin
Ik gun iedereen z'n feestjes, maar waarom überhaupt een vrijgezellenfeest als je al 23 samen bent en je met dezelfde personen waarschijnlijk ook weer op je huwelijksfeest uit je bol gaat?
pi_210931839
quote:
7s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 23:10 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik gun iedereen z'n feestjes, maar waarom überhaupt een vrijgezellenfeest als je al 23 samen bent en je met dezelfde personen waarschijnlijk ook weer op je huwelijksfeest uit je bol gaat?
Moet je mij niet vragen. Het trouwen zelf vind ik bij deze al vreemd
pi_210931858
Blijf een 'los mens' Kaat O+
  donderdag 12 oktober 2023 @ 23:14:27 #12
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210931859
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 23:12 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Moet je mij niet vragen. Het trouwen zelf vind ik bij deze al vreemd
We hebben het er niet meer over…
pi_210931966
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 23:14 schreef Blues het volgende:
Blijf een 'los mens' Kaat O+
Zeker. Van de 3 zussen is er een een hele goede vriendin, maar die zit erg onder de invloed van haar zussen. En die vriendin, daar heb ik sinds m’n 12e al een bloedhekel aan en zij aan mij denk ik. Die is zo goed in misselijke opmerkingen te maken en heeft mij op de middelbare school heel vaak op een zijspoor gezet. Snap ook echt niet dat die anderen dat niet zien, iederen kijkt tegen haar op en ik (en nog een paar) kijk door haar overdreven gedrag
pi_210932264
Wat een gedoe Kaat. Sneu wel voor de trouwende dames geloof ik.

@sigme, wat was er te doen bij de politie?

Wij zijn net thuis. Over 5 uur gaat er weer een wekker hier :X
Spoilers!
pi_210932324
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 00:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat een gedoe Kaat. Sneu wel voor de trouwende dames geloof ik.

@:sigme, wat was er te doen bij de politie?

Wij zijn net thuis. Over 5 uur gaat er weer een wekker hier :X
Het is vooral “ik heb er geen zin in”, “ik vind te te veel mensen” “ik ken al die andere mensen niet” “ik doe niet meer mee”.
En dan denk ik (kaatje dus) het is ook niet jouw feestje, het is feestje voor de dames, dus als je geen zin hebt zeg je af, of hou je mond, het is 1 dag die kom je wel door
pi_210932351
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 00:13 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Het is vooral “ik heb er geen zin in”, “ik vind te te veel mensen” “ik ken al die andere mensen niet” “ik doe niet meer mee”.
En dan denk ik (kaatje dus) het is ook niet jouw feestje, het is feestje voor de dames, dus als je geen zin hebt zeg je af, of hou je mond, het is 1 dag die kom je wel door
Wat een kleuters. Voor de bruiloft geldt exact hetzelfde, dan ken je de anderen ook niet. Tenzij je dus van te voren naar zo'n vrijgezellendag bent geweest :')
Spoilers!
pi_210932447
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 00:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wat een kleuters. Voor de bruiloft geldt exact hetzelfde, dan ken je de anderen ook niet. Tenzij je dus van te voren naar zo'n vrijgezellendag bent geweest :')
Yep, ik blijf er in het dagelijks leven ook ver vandaan (de kleuters zijn tussen de 56 en 70 😂)
pi_210932540
Oh jee, houdt dat soort gekkigheid dan nooit op? :s)

Blij dat er bij G hersenen zijn aangetroffen en verder niks *O* Dat soort ‘gewoon’ goed nieuws is altijd heel fijn. Lekker zingen @Blues!

Wijnsigme is wel erg leuk O+
Benieuwd naar katersigme.
pi_210933702
@Tuindier succes vandaag!! :*
pi_210933796
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 08:20 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tuindier succes vandaag!! :*
Wat goed dat je dat onthouden hebt O+

En ja @Tuindier, succes :*
pi_210933909
Goedemorgen dotjes. O+
pi_210933921
Mogge!

Geen kater hoor, ik kan wel wat hebben :P

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 00:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
@sigme, wat was er te doen bij de politie?
Werkbezoek van de testers van mijn team aan testers van een team dat bij hun in dezelfde hoek zit (Datawarehouse / Business Intelligence). Ze hebben wat verteld over hoe zij dat aanpakken, waar zij rekening mee moeten houden en welke programma’s ze gebruiken en wat je daar zoal mee kan en wat niet. Was interessant en leerzaam.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210933936
Blub. Zo terug naar Enschede. Vanmiddag op beddenjacht. Zou gisteren matras ophalen maar was onsuccesvol.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_210934006
Also, verkouden. En niet zo'n beetje.
pi_210934013
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 08:48 schreef Lonaa het volgende:
Also, verkouden. En niet zo'n beetje.
Keroon?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_210934052
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 08:49 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Keroon?
Dat weiger ik.
pi_210934087
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 08:40 schreef sigme het volgende:
Mogge!

[..]

_O_

Respect. Als ik 2 flessen wijn drink kan ik een week niet uit m’n ogen kijken tegenwoordig. Gebrek aan training -O- maar ik vind het leuke van alcohol niet meer leuk genoeg om regelmatig te trainen.
pi_210934558
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 08:20 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tuindier succes vandaag!! :*
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 08:29 schreef yinu het volgende:

[..]
Wat goed dat je dat onthouden hebt O+

En ja @:tuindier, succes :*
O+
Het is onschuldig *O* . ‘Ik zie niets dat er niet hoort’ zei de radioloog.
Fijn om het hier toch even te kunnen delen, want wilde mijn familie er niet mee lastig vallen voor ik meer wist.

En voor de statistieken: pletter was niet pijnlijk.
pi_210934571
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 09:32 schreef Tuindier het volgende:

[..]
[..]
O+
Fijn om het hier toch even te kunnen delen, want wilde mijn familie er niet mee lastig vallen voor ik meer wist.

*O*

Toch een kusje voor je tetten :*
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210934598
quote:

[..]
[..]
O+

Fijn :*
pi_210934618
quote:

[..]
[..]
O+

Wat een fijn bericht
pi_210934626
Is die pletter ook niet voornamelijk pijnlijk voor vrouwen met kleine borsten? Dat dacht ik tenminste altijd, dat het dan moeilijker was.
pi_210934915
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 09:39 schreef Myraela het volgende:
Is die pletter ook niet voornamelijk pijnlijk voor vrouwen met kleine borsten? Dat dacht ik tenminste altijd, dat het dan moeilijker was.
Dat denk ik wel ja. Ik vang de compressie voldoende op voordat het pijnlijk wordt.
pi_210934993
quote:

[..]
[..]
O+

Heerlijk nieuws 🥰
pi_210935065
quote:

[..]
[..]
O+

Hoera! *O*

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 09:39 schreef Myraela het volgende:
Die van mij zou ik eerder klein dan groot noemen en nul pijn. Misschien heeft het ook te maken met samenstelling? Verhouding klierweefsel/vetweefsel ofzo?
pi_210935121
Bleh. Ik kan nieuws vaak best wel een beetje loslaten. Of op z'n minst heel zwart/wit denken in goed en fout of in dader en slachtoffer. Maar wat vind ik de situatie in Israël ingewikkeld. Voor m'n werk lees ik natuurlijk veel op social media, dus dat helpt ook niet als je jezelf er even voor wil afsluiten.
pi_210935180
Omdat ik toch ziekgemeld was vandaag in overleg met mijn manager een dagje bijkomen: we gaan onze museumjaarkaart eens gebruiken bij het opgelucht museum in Arnhem.

Ik ken Arnhem verder helemaal niet. Stel dat we daar vanavond een veganistisch hapje willen eten, wat is dan parkeergewijs handig?
pi_210935221
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:31 schreef Tuindier het volgende:
Omdat ik toch ziekgemeld was vandaag in overleg met mijn manager een dagje bijkomen: we gaan onze museumjaarkaart eens gebruiken bij het opgelucht museum in Arnhem.

Ik ken Arnhem verder helemaal niet. Stel dat we daar vanavond een veganistisch hapje willen eten, wat is dan parkeergewijs handig?
Hopelijk raak je goed opgelucht :T

Heel leuk museum!
pi_210935254
W
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:31 schreef Tuindier het volgende:

anneer je bij Konijnenvoer gaat eten is parkeergarage Rozet het handigst, wanneer je bij Moushmoush gaat eten is gragae bij het gemeentehuis (weet niet hoe die nu heet) handiger
pi_210935278
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:23 schreef Myraela het volgende:
Bleh. Ik kan nieuws vaak best wel een beetje loslaten. Of op z'n minst heel zwart/wit denken in goed en fout of in dader en slachtoffer. Maar wat vind ik de situatie in Israël ingewikkeld. Voor m'n werk lees ik natuurlijk veel op social media, dus dat helpt ook niet als je jezelf er even voor wil afsluiten.
Wat lijkt mij dat zwaar.

Voorheen volgde ik best wel nieuws.
Nu even/ voorlopig niet.
pi_210935454
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:23 schreef Myraela het volgende:
Ik schiet ook iedere keer bijna vol als ik het nieuws zie, weet ook niet zo goed waarom het me "ineens" zo raakt.
pi_210935553
Ik probeer het ook te negeren. Lastig als dat niet kan vanwege je werk.
pi_210935637
Ik kan het gelukkig redelijk naast me neerleggen omdat ik er nauwelijks over lees. Maar dat is toevallig deze week even makkelijk voor mij maar die keuze heeft niet iedereen altijd. Lastig hoor ;(
Spoilers!
pi_210935694
Achja, tegelijkertijd voelt klagen over mezelf er niet voor kunnen afsluiten, terwijl ik hier lekker in Nederland zit ook weer enorm futiel.

En ergens wil ik het juist niet afsluiten. Eigenlijk wil ik alles weten en beter begrijpen, en schaam ik me een beetje dat ik eigenlijk te weinig weet over de hele voorgeschiedenis. Maar met meer erover weten, heb ik niet de illusie iets te kunnen veranderen.
  Moderator vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:45:25 #46
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210935806
Tja Israël en Palestina. Maak me er eigenlijk niet druk om, eigenlijk zijn er twee opties: of je accepteert het dat het er altijd trammelant blijft of ze bombarderen alles en iedereen kapot zodat er niemand meer is in oorlog te voeren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:47:26 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210935835
En ja ik weet in theorie zullen er veel meer opties zijn, maar ik ben lekker zwart wit en ik denk dat die het echt voor het zeggen hebben daar ook niet open staan voor andere opties.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:51:36 #48
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210935861
Ik laat het nieuws grootendeels langs me heen gaan.

Groeten uit Rotterdam. Net naar de Kunsthal geweest Ai Weiwei tentoonstelling en nu het Maritiem Museum.

Conceptuele kunst zonder uitleg denk ik heel van Tja..m :+. Zitten mooie dingen bij. Wel de moeite waard. Liep alleen vol met klassen. Dus blij dat ik er al om 10u was.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_210936076
quote:

[..]
[..]
O+

Superfijn!! Geniet van je dag.

Wat Israël betreft: het is inderdaad vreselijk. Ik werk met enkele mensen die daar wonen of vandaan komen. Vanmiddag zie ik iemand die uit de buurt van Be’er Sheva komt en die meerdere vrienden/familieleden heeft verloren. Daar zie ik ook een beetje tegenop, ik weet niet hoe hij er nu in staat. Voorheen was hij genuanceerd over het conflict. En was het ook makkelijk om het er helemaal niet over te hebben.

Maar op het niveau van de geïnformeerde burger met een mening over wereldpolitiek is het makkelijker om een genuanceerde mening te hebben over wie er goed en fout zijn en wie er wat aan zichzelf te danken hebben of dat er alleen maar verliezers zijn enzo. Maar als je naasten zijn afgeslacht is die nuance begrijpelijkerwijze wat minder makkelijk te bereiken. Geldt voor beide kanten natuurlijk.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:17:24 #50
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210936144
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kan het gelukkig redelijk naast me neerleggen omdat ik er nauwelijks over lees. Maar dat is toevallig deze week even makkelijk voor mij maar die keuze heeft niet iedereen altijd. Lastig hoor ;(
Ik heb diverse vrienden/kennissen in Israël die ik ken van internationale whisky meetings en met wie ik heb opgetrokken.
Van één ontving ik via social media het bericht dat ik hier gisteren heb geplaatst en van diverse anderen zie ik berichten dat familie of vrienden van hen vermist/gewond zijn.

Ik kan mijn hoofd afwenden van die berichten, maar dat vind ik niet fair ten opzichte van hen.
Soms reageer ik met medeleven en opbeurende woorden op een bericht, met in mijn achterhoofd de wetenschap dat ik hun pijn en verdriet niet kan wegnemen.
Het is enorm frusterend om het leven van een bekende kapot te zien gaan. Niet alleen in Israël, maar ook in Oekraïne.
En dat dan nog los van alle anderen die hetzelfde verschrikkelijke lot ondergaan en die ik niet persoonlijk ken...
pi_210936191
Mijn coach/fysio komt uit Israel. Ik zag de pijn, en woede, in z'n ogen woensdag en dat vind ik zo moeilijk.
pi_210937109
Wisten jullie dat Gaza ongeveer zo groot is als de gemeente Apeldoorn?
En dat daar 2,3 miljoen mensen op zitten samengepakt?

(Las de Mrs, ik heb het niet gefactchecked).

[ Bericht 17% gewijzigd door Vanyel op 13-10-2023 13:37:51 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:47:46 #53
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210937295
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 13:32 schreef Vanyel het volgende:

Ik hoorde afgelopen week de vergelijking met Ameland of Vlieland, ter indicatie van de grootte...
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:48:41 #54
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210937306
quote:

365 vierkante kilometer, twee keer Texel
pi_210937312
quote:

Zoiets. En dan een super smal strookje van 4 kilometer of zo.

1.2 miljoen mensen in het gebied dat Israel nu wil "ruimen", maar die eigenlijk niet weg kunnen.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_210937327
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 13:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
365 vierkante kilometer, twee keer Texel
Of grofweg Vlieland. Maar Apeldoorn is aardig in de buurt ook.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:51:56 #57
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210937345
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 13:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Of grofweg Vlieland. Maar Apeldoorn is aardig in de buurt ook.
Nee, 10 keer Vlieland
Gemeente Apeldoorn plus een 30 vierkante kilometer
pi_210937356
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 13:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Nee, 10 keer Vlieland
Gemeente Apeldoorn plus een 30 vierkante kilometer
vlieland 316 km2 vs 365 km2 gazastrook.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:54:10 #59
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210937369
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 13:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
vlieland 316 km2 vs 365 km2 gazastrook.
Sorry, maar nee
Vlieland
Oppervlakte 315,80 km²
- land 39,15 km²
- water 276,65 km²

Je haalt of eiland en gemeente door elkaar, of je dat met opzet doet weet ik niet
pi_210937395
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 13:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Sorry, maar nee
Vlieland
Oppervlakte 315,80 km²
- land 39,15 km²
- water 276,65 km²

Je haalt of eiland en gemeente door elkaar, of je dat met opzet doet weet ik niet
Nee, ik dacht dat ik landoppervlakte had. Nogal raar om de oppervlakte van een gemeente inclusief het water te meten, als het een eiland is :')
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:58:01 #61
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210937410
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 13:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Nee, ik dacht dat ik landoppervlakte had. Nogal raar om de oppervlakte van een gemeente inclusief het water te meten, als het een eiland is :')
Als je op wikipedia kijkt is dat bij alle gemeentes zo, daar wordt totaal, water en land opgevoerd.
Daarom, altijd ff checken voor je wat je gehoord hebt napraat
Oh, sorry, dat was Vanyel
pi_210937435
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 13:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Als je op wikipedia kijkt is dat bij alle gemeentes zo, daar wordt totaal, water en land opgevoerd.
Daarom, altijd ff checken voor je wat je gehoord hebt napraat
Oh, sorry, dat was Vanyel
Die zei het er wel bij
En was nog grofweg correct ook.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:01:54 #63
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210937449
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 13:59 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Die zei het er wel bij
En was nog grofweg correct ook.
Het verhaal komt uit de Volkskrant, het is een bewust valse voorstelling van zaken.

BNN VARA had dit ook al gecopiepaste maar hebben het gecorrigeerd na commentaar van de lezers
pi_210937478
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 14:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Het verhaal komt uit de Volkskrant, het is een bewust valse voorstelling van zaken.

[ afbeelding ]
Dat er teringveel mensen op een heel klein oppervlakte zitten opgesloten is geen bewust valse voorstelling van zaken hoor.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:05:32 #65
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210937485
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 14:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Dat er teringveel mensen op een heel klein oppervlakte zitten opgesloten is geen bewust valse voorstelling van zaken hoor.
Het is een knap staaltje liegen en het wordt door allerlei mensen nagepraat
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:11:25 #66
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210937532
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 14:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Relax...
pi_210937544
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 14:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Apeldoorn klopt wel. En heeft grofweg 13 keer minder inwoners dan Gaza.
pi_210937553
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 14:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Dit.
Bovendien had ik het over Apeldoorn met 341km². Ook dat is bizar klein voor de hoeveelheid mensen. Die daar door een bezetter 'gehouden' worden onder treurige omstandigheden die je niemand zou (moeten) toewensen.
pi_210937584
pi_210937777
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 13:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zoiets. En dan een super smal strookje van 4 kilometer of zo.

1.2 miljoen mensen in het gebied dat Israel nu wil "ruimen", maar die eigenlijk niet weg kunnen.
Mooie cynische mededeling van Israël: u moet evacueren. Waar heen.

@Tele6 wat jammer van je baan, maar ik ben er van overtuigd dat je iets anders vindt dat misschien wel beter bij je past. Je zit alleen wel wat vast aan de woon-werkafstand natuurlijk.

@Tuindier wat een fijn nieuws, mooi dat dat allemaal zo vlot geregeld kon worden en je nu al opgelucht het weekend in kan

@golfer ook heel fijn dat het vermoeden dat daar niets aan de hand was nu bevestigd is. Een zorg minder en dat was wel welkom denk ik.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210937829
quote:
Ik hoor om me heen eigenlijk alleen maar dubbele empathie :? Mensen die begaan zijn met de burgers aan beide kanten, maar ook vinden dat beide kanten oorlogsmisdaden plegen. Alhoewel 1 persoon mijn dubbele empathie standpunt de makkelijke weg/open deur vond en dat was blijkbaar ook niet ok. Ik wist niet dat ik via een heel ingewikkeld denksysteem tot 1 partij moest komen waar ik dan achter ga staan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210937872
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 14:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik hoor om me heen eigenlijk alleen maar dubbele empathie :? Mensen die begaan zijn met de burgers aan beide kanten, maar ook vinden dat beide kanten oorlogsmisdaden plegen. Alhoewel 1 persoon mijn dubbele empathie standpunt de makkelijke weg/open deur vond en dat was blijkbaar ook niet ok. Ik wist niet dat ik via een heel ingewikkeld denksysteem tot 1 partij moest komen waar ik dan achter ga staan.
In mijn omgeving zitten nogal wat zeer christelijk opgegroeide mensen en zodra het om Israel gaat is iedere nuance verdwenen.
En dan zit ik nu ook nog met Syrische mensen die vrij eenzijdig de andere kant van het nieuws meekrijgen. Had daar een paar jaar geleden te maken met desinformatie over vaccinaties, nu komen hierover ook hele vreemde aannames en overtuigingen
pi_210937915
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 14:40 schreef Kaatje1 het volgende:

In mijn omgeving zitten nogal wat zeer christelijk opgegroeide mensen en zodra het om Israel gaat is iedere nuance verdwenen.
En dan zit ik nu ook nog met Syrische mensen die vrij eenzijdig de andere kant van het nieuws meekrijgen. Had daar een paar jaar geleden te maken met desinformatie over vaccinaties, nu komen hierover ook hele vreemde aannames en overtuigingen
Die krijgen zeker hun nieuwsaanbod vanuit de Arabisch sprekende wereld/Syrische zenders. Dat zal vast erg gekleurd zijn. Maar misschien is ons nieuws ook wel gekleurd.
pi_210937942
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 14:44 schreef Isabeau het volgende:
Maar misschien is ons nieuws ook wel gekleurd.
Sowieso. Al moet ik zeggen dat ze het wel proberen van beide kanten te belichten. Tenminste, de eerste shock ging wel erg één kant op. Maar daarna werd het wel wat breder.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:51:07 #75
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210937996
quote:

[..]
Die krijgen zeker hun nieuwsaanbod vanuit de Arabisch sprekende wereld/Syrische zenders. Dat zal vast erg gekleurd zijn. Maar misschien is ons nieuws ook wel gekleurd.
Absoluut.
Ik hoor ook maar 1 kant van het verhaal, de andere kant ken ik alleen maar uit de gangbare media…
pi_210938048
quote:

[..]
Dat het aan beide zijden gekleurd is ga ik sowieso wel van uit.

Maar rondom covid heb is zulke idiote beweringen zien langskomen dat ik niet durf te denken wat ze nu te horen krijgen (en ook voor waar aannemen)
pi_210938734
Goftedomme dat je trainer de leg press weer een standje zwaarder heeft gezet :'( :'( :'( ;(

125 kilo *O* *O*
pi_210938816
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:03 schreef Vanyel het volgende:
Goftedomme dat je trainer de leg press weer een standje zwaarder heeft gezet :'( :'( :'( ;(

125 kilo *O* *O*
:o _O_
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:20:01 #79
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210938907
En gelukkig hoef ik weer niet door de files af te reizen naar R'dam en was ik niet al onderweg… *O*

vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:21:09 #80
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210938926
Dat dit conflict om de Palestijnen gaat is net zo als dat Gaza zo groot is als Terschelling. Hamas wordt door Iran gebruikt om
1. De beter wordende relatie tussen Israel en Saudi te saboteren
2. De regio verder te destabiliseren, net zoals Iran daar al mee bezig is in Irak, Syrie etc
3. Vriendje Putin te helpen met het afleiden van de oorlog in Oekraïne
4. Hamas zijn veel meer een militante waanzinssekte als een partij die de Palestijnen echt wil helpen, vergelijk het met Peoples Temple van Jim Jones
5. Hamas opereert veel meer als een beschermgeld maffia in de Gazastrook dan een regering.
pi_210938929
Nieuwe koelvriescombinatie staat er. Heeft minder inhoud dus niet meer zomaar inkopen. Maar nooit meer ontdooien *O*
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:24:53 #82
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210938976
quote:

[..]
Zoals beweren dat Gaza net zo groot is als Terschelling bedoel je?
Het meest gekleurde vind ik nog de beeldvorming dat Hamas en Israel gelijksoortige partijen zijn in dit gebeuren, dat is zoiets als een amokloper vergelijken met iemand die zijn huis verdedigd tegen een roofmoordenaar die de dochters verkracht..
pi_210939077
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Zoals beweren dat Gaza net zo groot is als Terschelling bedoel je?
Het meest gekleurde vind ik nog de beeldvorming dat Hamas en Israel gelijksoortige partijen zijn in dit gebeuren, dat is zoiets als een amokloper vergelijken met iemand die zijn huis verdedigd tegen een roofmoordenaar die de dochters verkracht..
En van wie is het huis precies in deze context? :)
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:34:18 #84
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210939102
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
En van wie is het huis precies in deze context? :)
Met de rest van de vergelijking heb je geen probleem?
pi_210939123
Zie vooral ook de docu 'the Settlers'. Het fragment waarin een jonge Israelische vrouw zich keer op keer voor een tractor van een Palestijnse boer werpt. Twee IDF soldaten die staan te kijken, te wachten tot hij haar een keer per ongeluk wél raakt, en ze hem neerschieten en ze de boerderij kunnen jatten.

Of Palestijnse mensen wiens huis door Israel létterlijk tot de schoorsteen wordt volgestort met beton, voor de uitbreiding van de kolonie.
pi_210939156
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zie vooral ook de docu 'the Settlers'. Het fragment waarin een jonge Israelische vrouw zich keer op keer voor een tractor van een Palestijnse boer werpt. Twee IDF soldaten die staan te kijken, te wachten tot hij haar een keer per ongeluk wél raakt, en ze hem neerschieten en ze de boerderij kunnen jatten.

Of Palestijnse mensen wiens huis door Israel létterlijk tot de schoorsteen wordt volgestort met beton, voor de uitbreiding van de kolonie.
Of kappen van olijfboomgaarden, waterputten volgooien met beton of gif, of een vrouw van 75 uit huis zetten
pi_210939159
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dat dit conflict om de Palestijnen gaat is net zo als dat Gaza zo groot is als Terschelling. Hamas wordt door Iran gebruikt om
1. De beter wordende relatie tussen Israel en Saudi te saboteren
2. De regio verder te destabiliseren, net zoals Iran daar al mee bezig is in Irak, Syrie etc
3. Vriendje Putin te helpen met het afleiden van de oorlog in Oekraïne
4. Hamas zijn veel meer een militante waanzinssekte als een partij die de Palestijnen echt wil helpen, vergelijk het met Peoples Temple van Jim Jones
5. Hamas opereert veel meer als een beschermgeld maffia in de Gazastrook dan een regering.
Nou, daar zullen de Palestijnen en de Israëlies enorm van opknappen, van deze bondige puntenlijst. Denk je werkelijk dat het voor hun enige waarde heeft dat Putin er garen bij spint? Of een van de andere grootheden die voor hen volstrekt irrelvant is?
pi_210939165
(en ook de docu van Raoul Heertje en Frans Bromet is een aanrader)
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:42:16 #89
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210939193
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:38 schreef sigme het volgende:

[..]
Nou, daar zullen de Palestijnen en de Israëlies enorm van opknappen, van deze bondige puntenlijst. Denk je werkelijk dat het voor hun enige waarde heeft dat Putin er garen bij spint? Of een van de andere grootheden die voor hen volstrekt irrelvant is?
Ik laat gewoon ff zien dat het idee van dat het hier om de Palestijnen gaat gewoon niet de waarheid is, het is veel groter dan dat. Je Zwart sarcasme is verder geen argument nog aanvulling, eerder poppen gooien.
pi_210939233
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik laat gewoon ff zien dat het idee van dat het hier om de Palestijnen gaat gewoon niet de waarheid is, het is veel groter dan dat. Je Zwart sarcasme is verder geen argument nog aanvulling, eerder poppen gooien.
Vergeet niet dat zowel de staat Israel als Hamas (edit: en idem Iran na het verdrijven van de Shah) hulp kregen bij hun oprichting omdat Ome Sam bang was dat die Palestijnse boeren & nomaden en de Joodse Kiboetsen nog wel eens een communistische kliek konden worden. Om de geopolitieke situatie daar ietwat te bevatten is de Westerse bemoeienis van belang.

Ook van belang: Sinds de gore aanslagen van Hamas zijn er alleen al meer Palestijnse kinderen vermoord door Israel dan dat er mensen bij die aanslagen zijn vermoord. Om enig perspectief te houden.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:58:30 #91
63722 z80
I fink you freaky
pi_210939313
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 08:40 schreef sigme het volgende:
Mogge!

[..]
Werkbezoek van de testers van mijn team aan testers van een team dat bij hun in dezelfde hoek zit (Datawarehouse / Business Intelligence). Ze hebben wat verteld over hoe zij dat aanpakken, waar zij rekening mee moeten houden en welke programma’s ze gebruiken en wat je daar zoal mee kan en wat niet. Was interessant en leerzaam.
Bij de mierenneukers of bij software? En welke wetgeving er op zowel de data als op het gebruik er van zit heb je ook mee gekregen?
Indien ja weet je ook direct waarom er bepaalde dingen niet kunnen\mogen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:07:50 #92
63722 z80
I fink you freaky
pi_210939396
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Vergeet niet dat zowel de staat Israel als Hamas (edit: en idem Iran na het verdrijven van de Shah) hulp kregen bij hun oprichting omdat Ome Sam bang was dat die Palestijnse boeren & nomaden en de Joodse Kiboetsen nog wel eens een communistische kliek konden worden. Om de geopolitieke situatie daar ietwat te bevatten is de Westerse bemoeienis van belang.

Ook van belang: Sinds de gore aanslagen van Hamas zijn er alleen al meer Palestijnse kinderen vermoord door Israel dan dat er mensen bij die aanslagen zijn vermoord. Om enig perspectief te houden.
Elke 5 a 10 jaar is er weer een uitbarsting van geweld. Nu wordt er weer een compleet gebied met 2 miljoen inwoners plat gegooid en van alle basisvoorzieningen afgesloten. Zogenaamd omdat daar de daders wonen.
En alle 2 miljoen inwoners schuldig zijn aan het gewapend verzet van een kleine groep.
Een perfecte voedingsbodem om de huidige jeugd tegen Israël op te voeden. En die jeugd is over een aantal jaren oud genoeg om zelf de wapens op te pakken.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_210939559
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Het is maar welk aspect je wil zien. Ik zie massa’s mensen lijden en sterven. Deze mensen noemen zichzelf/de ander Israëliet en Palestijn. En dan zijn er mensen die zeggen dat het niet gaat om of over over de mensen die lijden en sterven, maar om Iran en Putin. Dat kan, als je vindt dat het niet gaat om de mensen die lijden en sterven.
pi_210939577
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:58 schreef z80 het volgende:

[..]
Bij de mierenneukers of bij software? En welke wetgeving er op zowel de data als op het gebruik er van zit heb je ook mee gekregen?
Indien ja weet je ook direct waarom er bepaalde dingen niet kunnen\mogen.
Euh, bij de mierenneukers van de softwaredevelopment, denk ik. En in de tests gelden andere regels omtrent het gebruik van data, al geldt de AVG natuurlijk overal.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:39:27 #95
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210939699
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 17:23 schreef sigme het volgende:

[..]
Euh, bij de mierenneukers van de softwaredevelopment, denk ik. En in de tests gelden andere regels omtrent het gebruik van data, al geldt de AVG natuurlijk overal.
Ik neem aan dat jullie bij tests ook gebruik moeten maken van geanonimiseerde data?
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:40:13 #96
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210939706
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 17:21 schreef sigme het volgende:

[..]
Het is maar welk aspect je wil zien. Ik zie massa’s mensen lijden en sterven. Deze mensen noemen zichzelf/de ander Israëliet en Palestijn. En dan zijn er mensen die zeggen dat het niet gaat om of over over de mensen die lijden en sterven, maar om Iran en Putin. Dat kan, als je vindt dat het niet gaat om de mensen die lijden en sterven.
Ik zei dat het niet om de Palestijnen, als in, "de Palestijnse zaak" gaat.
pi_210940067
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 17:39 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik neem aan dat jullie bij tests ook gebruik moeten maken van geanonimiseerde data?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die niemand kan verklaren en die des avonds opkomt, wanneer men slapen gaat.
pi_210940083
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 17:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik zei dat het niet om de Palestijnen, als in, "de Palestijnse zaak" gaat.
Ik weet niet wie of wat ‘de Palestijnse zaak’ zou kunnen zijn als het niet de Palestijnen zijn.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:42:46 #99
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210940467
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 18:12 schreef sigme het volgende:

[..]
Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die niemand kan verklaren en die des avonds opkomt, wanneer men slapen gaat.
Dat zijn hele mooie woorden.

Een uitspraak die onze HRM manager ook altijd doet als ze iets niet wil bevestigen óf ontkennen.
Maar het klinkt wel poëtisch…
pi_210940519
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 18:12 schreef sigme het volgende:

Ik had een vriendin die dat echt heel vaak zei :+
pi_210940523
Al had ze er regelmatig lak aan dat er wetten in de weg stonden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')