abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210929479
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 20:33 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
We?
Maar vind het wel spannend ja, ben benieuwd wanneer dat gaat gebeuren. En hoe de rest van de wereld dan gaat reageren.
Een deskundige verkondigde in khalid en Sophie dat hij denkt dat als dit gaat gebeuren de sympathie voor Israël wel eens in rap tempo kan gaan afnemen, en wordt het heel spannend hoe de omringende landen dan gaan reageren. Het conflict kan dan nog eens veel groter worden…
Vaak ligt aan het begin de sympathie van de wereld (ex. diverse moslimlanden, niet allemaal overigens) bij Israël. Zodra ze dan ergens werk van gaan maken middels bombardementen en binnenrollen, blijkt dat ze dat vaak met buitenproportioneel veel geweld doen. Dan zakt de sympathie vaak snel en roepen we op tot een bestand om de humanitaire ramp niet verder te laten groeien.

Zoiets zal het nu ook wel vergaan gok ik. Al is deze aanval van Hamas ook eentje zoals nooit eerder gezien, dus de reactie van Israël bevreesd me wel een beetje. Wellicht gaan ze Gaza weer pogen te bezetten. Al lijkt me dat ook een goed recept voor een volgende ramp.
pi_210929491
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 20:40 schreef probeer het volgende:

[..]
Fuck, daar sta ik als SP stemmer toch wel van te kijken zeg. En niet op een positieve manier. Ja, de SP is in het verleden altijd terecht kritisch geweest op het Israëlische beleid tov de Palestijnse gebieden. Maar 1) daar is nu gewoon echt even geen plaats voor, en 2) dit 'niet willen afkeuren van openlijk antisemitische protesten' is van een heel andere orde
Dan kan je inderdaad meer respect hebben voor een Denk of Bij1, die blijven tenminste staan voor hun standpunt.

Nou, dan zal het college straks ook wel vallen,(eerst even kijken wie erin zitten :P)
Hell To The Liars
  donderdag 12 oktober 2023 @ 20:43:14 #103
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_210929496
quote:

[..]
Fuck, daar sta ik als SP stemmer toch wel van te kijken zeg. En niet op een positieve manier. Ja, de SP is in het verleden altijd (imo terecht) kritisch geweest op het Israëlische beleid tov de Palestijnse gebieden. Maar 1) daar is nu gewoon echt even geen plaats voor, en 2) dit 'niet willen afkeuren van openlijk antisemitische protesten' is van een heel andere orde.
Met moet eigenlijk kijken waar dit vandaan komt. En daar op anticiperen. Ik weet het wel, maar hoop dat de belangrijke poppetjes tot dezelfde conclusies komen.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_210929507
quote:
15s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 20:43 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Met moet eigenlijk kijken waar dit vandaan komt. En daar op anticiperen. Ik weet het wel, maar hoop dat de belangrijke poppetjes tot dezelfde conclusies komen.

Ik volg je niet.
"Pools are perfect for holding water"
pi_210929513
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 20:32 schreef probeer het volgende:

[..]
Dit. Ik ben dat gelul over de context van de huidige aanslagen (daarmee doelend op het gedrag van Israël de afgelopen jaren) om daarmee het antisemitisme van Hamas / de Palestijnen te verklaren, inmiddels ook nogal beu.
Maskers vallen af en dat is denk ik ook het enige positieve aan al deze ellende.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_210929522
quote:
5s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 20:40 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Antisemitisme is toch ook gewoon verboden? Waarom er dan over stemmen?
Blijkbaar wilt men niet handhaven. Al zou deze motie daar ook niets aan veranderen. Maar het geeft wel een signaal vanuit de lokale politiek af.
pi_210929526
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 20:42 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Vaak ligt aan het begin de sympathie van de wereld (ex. diverse moslimlanden, niet allemaal overigens) bij Israël. Zodra ze dan ergens werk van gaan maken middels bombardementen en binnenrollen, blijkt dat ze dat vaak met buitenproportioneel veel geweld doen. Dan zakt de sympathie vaak snel en roepen we op tot een bestand om de humanitaire ramp niet verder te laten groeien.

Zoiets zal het nu ook wel vergaan gok ik. Al is deze aanval van Hamas ook eentje zoals nooit eerder gezien, dus de reactie van Israël bevreesd me wel een beetje. Wellicht gaan ze Gaza weer pogen te bezetten. Al lijkt me dat ook een goed recept voor een volgende ramp.
Israël is wel bezig met een balanceer act. Als de operatie in Gaza eindigt in een humanitaire catastrofe dan kan het die sympathie ook heel snel verliezen.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 20:45:29 #108
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210929528
quote:

[..]
Fuck, daar sta ik als SP stemmer toch wel van te kijken zeg. En niet op een positieve manier. Ja, de SP is in het verleden altijd (imo terecht) kritisch geweest op het Israëlische beleid tov de Palestijnse gebieden. Maar 1) daar is nu gewoon echt even geen plaats voor, en 2) dit 'niet willen afkeuren van openlijk antisemitische protesten' is van een heel andere orde.
Ja er zijn wel onthoofde baby's in de fik gestoken maar....

die 'maar' he

:')
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  donderdag 12 oktober 2023 @ 20:45:59 #109
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210929536
quote:

[..]
Denk dat het gaat om punt 3 en 4. Is er daadwerkelijk een uitnodiging geweest voor die steunbetuiging aan deze terroristische operatie. Of was dat gewoon steun voor de palestijnen.

Ik gok dat ze de motie iets teveel biased vinden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 12 oktober 2023 @ 20:46:12 #110
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210929539
twitter

Alsof de situatie daar al niet ingewikkeld genoeg was
  donderdag 12 oktober 2023 @ 20:46:36 #111
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210929546
quote:
5s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 20:40 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Antisemitisme is toch ook gewoon verboden? Waarom er dan over stemmen?
Ik snap ook niet echt wat de rol van een gemeenteraad is om zich hierover uit te spreken eerlijkgezegd.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 12 oktober 2023 @ 20:46:53 #112
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210929553
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 20:35 schreef Momo het volgende:

[..]
AD liveblog
Wat mij betreft wordt het helemaal stop gezet. Humanitaire hulp ook, zelfs suiker wordt bijv misbruikt om die raketten me aan te drijven las ik ergens.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_210929559
Gister bij Op1 zei die Rudi Saadi dat Hezbollah, wellicht ook zelfs Iran, genoodzaakt is om zich in de oorlog te mengen als het grondoffensief begint.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_210929564
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 20:42 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]

Meer dat er door de menselijke schilden van Hamas, buitenproportioneel veel slachtoffers vallen. Maar dat buitenproportionele ligt niet echt aan de bombardementen van de IDF an sich. Ik zie bv de Russen of Oekraïners niet van te voren aankondigen wat ze gaan bombarderen. Wat de IDF al wel sinds jaar en dag doet.
pi_210929567
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 20:47 schreef Discombobulate het volgende:
Gister bij Op1 zei die Rudi Saadi dat Hezbollah, wellicht ook zelfs Iran, genoodzaakt is om zich in de oorlog te mengen als het grondoffensief begint.
|:(
pi_210929571
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 20:46 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik snap ook niet echt wat de rol van een gemeenteraad is om zich hierover uit te spreken eerlijkgezegd.
Daarom. Er wel of niet over stemmen veranderd helemaal niks.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 12 oktober 2023 @ 20:47:46 #117
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210929572
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 20:46 schreef nixxx het volgende:

[..]
Wat mij betreft wordt het helemaal stop gezet. Humanitaire hulp ook, zelfs suiker wordt bijv misbruikt om die raketten me aan te drijven las ik ergens.
Alsof je de russen gaat helpen dit :D de waanzin
pi_210929578
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 20:33 schreef Droopie het volgende:
[ twitter ]

Wtf!!!
Holy shit man.

Holy shit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_210929588
quote:

[..]
Dit soort moties vind ik altijd zo'n onzin. We hadden het nooit zo ver moeten laten komen dat deze haatdragende mensen zich hier massaal konden vestigen. Maar nu ze er eenmaal zijn kun je moeilijk zeggen dat ze geen mening mogen hebben. Beter wordt je boos op degenen die die mensen hier heen hebben gehaald.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 20:48:57 #120
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_210929589
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 20:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Holy shit man.

Holy shit.
Tja, ze nuanceren de boel
  donderdag 12 oktober 2023 @ 20:49:00 #121
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_210929591
quote:

[..]
"Jodenhaat" is een beetje een vage term he.
Valt tegen de methodes zijn van Israel ook onder die motie?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_210929604
Jodenhaat mag niet. Pro Palestina zijn mag. Hoe moeilijk is het mensen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_210929607
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 20:47 schreef Discombobulate het volgende:
Iran kijkt wel uit. Die voeren proxy-oorlogen. Hezbollah is de volgende die zich mogen opofferen.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 20:50:12 #124
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_210929614
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 20:33 schreef Droopie het volgende:
[ twitter ]

Wtf!!!
Goede ontwikkeling. Ik snap het wel. Dit is niet het moment. Laten ze het agenderen voor over een jaar of 3 als dit achter de rug is.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_210929621
twitter

Als je op de foto klikt staat de motie vermeld.
Als je dat al niet meer kan veroordelen :')
Hell To The Liars
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')