Hahahahahaquote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:43 schreef HiZ het volgende:
Fauda op Netflix. Israëlisch maar geeft wel een redelijk beeld.
Dat is een goed punt ja.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mja.. er zou geen verschil in gezag tussen Gaza en de Westelijke Jordaanoever moeten zijn.
Wacht even.. wij staan hier helemaal niet los van. Nederland (inclusief het Koningshuis) is fervent pro-Israel, altijd geweest.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:00 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik schreef het (in andere woorden) eerder al: zie hier al hoe opgefokt en onredelijk mensen raken en dat over een conflict waar ze (grotendeels) los van staan. Laat staan als je midden in dat conflict staat en al meerdere (grote) trauma's hebt opgelopen.
Ik ben overigens van mening dat óók cultuur en religie (helaas) een grote rol spelen.
Dan nog een kronkel van Mark Rutte, is het iemand opgevallen dat hij alleen extra beveiliging bij Synagoges heeft geplaatst? Alsof een Joods (of adept) persoon NOOIT een moskee zou aanvallen, want dat doen alleen "beesten".quote:Menselijkheid
De term wordt gebruikt in de zin van de ‘misdrijven tegen de menselijkheid’, dat wil zeggen dat de algemene en gedeelde menselijke waardigheid geschonden wordt door martelen, genocide, slavernij en andere zeer ernstige misdrijven. Waardigheid is dan het recht op bescherming tegen vernedering en ontmenselijking . Waardigheid is speciaal ook het recht op bescherming van kwetsbare mensen: kinderen, ouderen, etnische minderheden, vluchtelingen, daklozen en zo meer
Glibberig..quote:In de hoop - de hoop waarvan ik gisteren een sprankje voelde - dat ergens na vandaag niet de haat, niet het geweld, maar de menselijkheid zal overwinnen
Hij krijgt hij het uit z'n strot, als je net je volledige steun en goedkeuring geeft aan Netanyahu, die PRECIES dat gaat doen.. vijanddenken, haat en vergelding.quote:En daarmee was het ook een gesprek over menselijkheid, meer dan over vijanddenken, haat en vergelding
Lol helemaal uit de contrxt getrokken, hij bedoelt natuurlijk verhoudingsgewijsquote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:35 schreef Ali_boo het volgende:
Iedereen weet dat het leven van een Israëliër gewoon veel meer waard is
[ twitter ]
En dat noemt zich journalist
In Ramallah kan je gewoon lekker een biertje drinken hoor.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:42 schreef Homey het volgende:
[..]
Er zijn geen verkiezingen in een islamitische etnostaat. 100% dictatuur. Dat is wat Palestina is. De uitkomst: je wordt zelf vernietigd.
Exact.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Israel gaat ook pas weer water leveren op het moment dat de gegijzelde mensen terug worden gegeven. Iets wat Hamas natuurlijk volledig in eigen hand heeft.
Lijkt me een billijke deal.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Israel gaat ook pas weer water leveren op het moment dat de gegijzelde mensen terug worden gegeven. Iets wat Hamas natuurlijk volledig in eigen hand heeft.
Ik vraag idd ook af waarom (las het gisteren ergens), ze kiezen voor de slachtoffer rol ipv een moderne stad te worden.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja dat is prima als zij zo hun leiderschap kiezen maar dan moet je ook niet vreemd opkijken dat wanneer je wel geld voor raketten hebt maar niet voor een fatsoenlijke drinkwatervoorziening en je valt vervolgens het land dat jou van drinkwater voorzien aan met die raketten dat de kraan dicht gaat.
Jammer jongens, dan had je je geld maar in een ontziltingssinstallatie moeten steken ipv in raketten.
Stalingrad heeft laten zien dat mensen elkaar nog eerder opeten (kannibalisme) dan dat de bevolking in opstand komt tegen hun eigen leiders, in een periode van oorlog.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Exact.
En dan is dit het moment voor de bevolking om in opstand tegen Hamas te komen. Tenzij ze Hamas natuurlijk gewoon steunen.
Als je mijn dochter ontvoert zou ik je ook niet van water en voedsel voorzien maar langzaam uithongeren als ik de kans kreeg.
Je moet niet de hand bijten die je voedt, daar gaan de Palestijnen nu achter komen.
Hey, als jij denkt dat hamas' only claim to fame is dat ze hard roepen "WE GAAN JODEN AFMAKEN" en iedereen om die reden daarom voor ze kiezen,quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Aha, dus nu moeten we bewijzen bij jouw stelling gaan zoeken.
Als Hamas zoveel faciliteiten voor de gazanen heeft gebouwd, hoe komt het dan dat ze voor alles van Israël afhankelijk zijn? Waar zijn die faciliteiten van hamas dan?
Maar de vraag is - is dat Israel aan te rekenen?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mwah er waren wel verkiezingen in het verleden, dus het kan wel. Ergens is het gewoon mis gegaan.
Een van de beste Netflix series als je het mij vraagt. Geeft beeld van beide partijen. Zeer goede acteurs etc.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:43 schreef HiZ het volgende:
Nee. idd, dat niet. Maar de wereld zou wel daarna toe moeten werken als we vrede willen daar ooit.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar de vraag is - is dat Israel aan te rekenen?
Stalingrad is volstrekt onvergelijkbaar. Daar stond een vijandige partij aan de poorten.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Stalingrad heeft laten zien dat mensen elkaar nog eerder opeten (kannibalisme) dan dat de bevolking in opstand komt tegen hun eigen leiders, in een periode van oorlog.
Kan eigenlijk geen voorbeelden voor de geest halen waar een siege op die manier gewerkt heeft.
Wanneer het begint.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:50 schreef LethalNinja het volgende:
Maar euh hoop geklets hier, maar grond offensief nog niet begonnen. Wanneer gaat dat beginnen denken jullie?
Het is geen geheim dat Israel Hamas ten dele heeft gesteund, omdat ze het als een alternatief voor PLO zagen. En ze bewust Gaza van de rest hebben verwijderd. Om zo controle te houden.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar de vraag is - is dat Israel aan te rekenen?
Kende ik niet, ziet er interessant uit. Moet eens een kijkje nemen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:43 schreef HiZ het volgende:
Ik denk vannacht ergens rond 3 of 4 uur. Denk dat er later vanmiddag/vanavond nog een behoorlijke barrage aan voorbereidende aanvallen gaat plaatsvindenquote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:50 schreef LethalNinja het volgende:
Maar euh hoop geklets hier, maar grond offensief nog niet begonnen. Wanneer gaat dat beginnen denken jullie?
Ik heb me helemaal niet uitgelaten over wat ik denk. Ik leg bloot dat jij ook maar wat kakelt en wanneer er om concrete voorbeelden gevraagd wordt je ze niet hebt.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hey, als jij denkt dat hamas' only claim to fame is dat ze hard roepen "WE GAAN JODEN AFMAKEN" en iedereen om die reden daarom voor ze kiezen,
Laat ik jou
Als de hoop om de gegijzelden op een andere manier terug te krijgen is vervlogen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:50 schreef LethalNinja het volgende:
Ik had het niet over de politiek, maar over individuele mensen en vooral eigenlijk over (een deel van) de mensen hier op FOK!quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:45 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Wacht even.. wij staan hier helemaal niet los van. Nederland (inclusief het Koningshuis) is fervent pro-Israel, altijd geweest.
(...)
Het ding is natuurlijk dat deze slogan precies de situatie in Gaza beschrijft. Die hebben eerst heel aardig gedaan, mensen huizen en eten gegeven, zodat men én stemmen kreeg én het principe 'Bijt niet de hand die je voedt' kon hanteren. Dan gaat je zoon oid ze helpen en dat wordt dan in heel Gaza als iets eervols gezien, totdat de groep de boel helemaal overneemt. Nu moet je ineens luisteren, krijg je klappen in het openbaar en je zoon let ook nog eens op je.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Exact.
En dan is dit het moment voor de bevolking om in opstand tegen Hamas te komen. Tenzij ze Hamas natuurlijk gewoon steunen.
Als je mijn dochter ontvoert zou ik je ook niet van water en voedsel voorzien maar langzaam uithongeren als ik de kans kreeg.
Je moet niet de hand bijten die je voedt, daar gaan de Palestijnen nu achter komen.
Ja? Dat zullen ze niet anders zien in Gaza hoor. Ik denk niet dat er enige nuance te vinden is over Israel.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Stalingrad is volstrekt onvergelijkbaar. Daar stond een vijandige partij aan de poorten.
Korte termijn (na de oorlog) Fatah als gezaghebbende macht installeren. Van daaruit maar weer verder kijken. Dat lijkt me voor nu de beste oplossing.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat is een goed punt ja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |