Ja dat is prima als zij zo hun leiderschap kiezen maar dan moet je ook niet vreemd opkijken dat wanneer je wel geld voor raketten hebt maar niet voor een fatsoenlijke drinkwatervoorziening en je valt vervolgens het land dat jou van drinkwater voorzien aan met die raketten dat de kraan dicht gaat.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:34 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik denk dat heel inwoners van Gaza gewoon zo opgegroeid zijn, opa was een hamasstrijder en streed tegen onrecht, dan wordt er een neefje als martelaar omgebracht, dan valt er een bom op het huis van een tante.. een grote clusterfuck van indoctrinatie.
Denk dat hij het verhoudingsgewijs bedoelt. Maar een beetje een rare uitspraak is het wel ja.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:35 schreef Ali_boo het volgende:
Iedereen weet dat het leven van een Israëliër gewoon veel meer waard is
[ twitter ]
En dat noemt zich journalist
Nice, wist ik niet van die site. Het onderzoek kwam ik ergens anders al wel tegen met die disclaimer. Goede site inderdaad, thanks!quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hmja true, maar PCPSR staat wel bekend als een toonaangevende partij als het gaat om polls en research op dit soort vlakken. Erg interessante website ook; https://pcpsr.org/en - er staan veel onderzoeken en polls die meer inzicht geven in deze complexe materie.
Hun mission statement:
[..]
Lijkt me de beste bron die je zou kunnen vinden op dit moment eerlijk gezegd.
Ze refereren naar de populatie hè. Wat dus 20 burgers in Israël is, komt in verhouding overeen met 1000 Amerikanen. Dat deed men op andere Amerikaanse zenders ook.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:35 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Vreselijk , maar dat indoctrineren gebeurt eigenlijk ook met de kindertjes in Israël .quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:32 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Zoon van een oprichter van Hamas die de bende de rug toegekeerd heeft en uitlegt waarom. Vanaf 5(!) jaar oud worden de kindertjes gehersenspoeld door een cultus die bewust de burgers in die kluwen trekt om vervolgens te krijsen dat de burgers betrokken raken.
Er is echter al 17 jaar niemand meer gekozen. Dat is ook een beetje het probleem. Eerste stap van Gaza zou eerlijke verkiezingen moeten zijn.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja dat is prima als zij zo hun leiderschap kiezen maar dan moet je ook niet vreemd opkijken dat wanneer je wel geld voor raketten hebt maar niet voor een fatsoenlijke drinkwatervoorziening en je valt vervolgens het land dat jou van drinkwater voorzien aan met die raketten dat de kraan dicht gaat.
Jammer jongens, dan had je je geld maar in een ontziltingssinstallatie moeten steken ipv in raketten.
normaal gesproken komt er ergens in de pubertijd dan een punt in de samenleving dat ze hard geconfronteerd worden met realiteit en dan gecorrigeerd worden. Of toen dienstplicht nog bestond, werden ze toen even hardhandig op hun plek gezet en opnieuw opgevoed. We weten beide dat dit niet gaat gebeuren in Gaza.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vergelijk het een beetje met een criminele, zeer grote familie in mijn wijk. De kindertjes hadden dezelfde leeftijd als de mijne. Ouders investeerden NIKS, echt nul komma nada in die kinderen. Geen zwemles, geen voorlezen, geen spelletjes, geen gesprekjes, geen gezond eten, geen schoon beddengoed. Gewoon zielig.
Maar goed, diezelfde kindertjes begonnen naarmate ze ouder werden wel bij mij de boel leeg te jatten als ze kwamen spelen. Ze gingen zich net zo gedragen als hun ouders, terroriseerden de andere kindertjes, vernielden de speeltuin en aanplant. Dus dan is de hamvraag: vanaf hoe oud mag je die kinderen kwalijk nemen dat ze opgroeien tot tuig en moet je ze aanpakken als tuig? Kun je ze überhaupt iets kwalijk nemen als ze niks normaals hebben meegekregen en de instanties (die we uiteraard massaal in hadden gelicht met de hele buurt) niet ingrijpen?
Witte kindertjes, overigens.
Eh, dat weten we niet. Maar we weten wel dat Hamas sinds 2007 niet meer aan verkiezingen doet.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En welke aanwijzingen heb jij dat deze verkiezingen doorgestoken kaart waren?
Bestaat het ook gewoon tot de mogelijkheid dat de inwoners van gaza met hun volle verstand op een terreurorganisatie stemden?
Israel gaat ook pas weer water leveren op het moment dat de gegijzelde mensen terug worden gegeven. Iets wat Hamas natuurlijk volledig in eigen hand heeft.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja, ok, en waarom zou Israël ze dan van water en voedsel moeten voorzien omdat zij zich laten beïnvloeden door hun gehersenspoelde familielid? Waarom is dat dan opeens de verantwoordelijkheid van Israël geworden?
Er zijn geen verkiezingen in een islamitische etnostaat. 100% dictatuur. Dat is wat Palestina is. De uitkomst: je wordt zelf vernietigd.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Er is echter al 17 jaar niemand meer gekozen. Dat is ook een beetje het probleem. Eerste stap van Gaza zou eerlijke verkiezingen moeten zijn.
Daarnaast moeten mensen soms even tot tien tellen en een post soms tien keer lezen om te kijken: wat staat daar nou eigenlijk en wat zegt hij. Soms heb ik het gevoel dat zaken heel anders bedoeld worden dan dat ze geinterpreteerd worden maar dan heeft Henkie zijn woordje al klaar want het is user Beppie en die is toch kut.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:36 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Jammer, ik heb een hele mooie zolderkamer, ik wou hem eigenlijk laten zien aan de dames, zodra ze hier zouden posten, maar ik zal maar naar jou luisteren.
Alle gekheid op een stokje, op de man spelen, is natuurlijk nooit een goede manier om een discussie aan te gaan. Ik denk dat de meeste dan ook wel eens zouden moeten nadenken hoeveel ze over dit conflict weten. Ik durf te wedden dat als iemand een lijst met 10 vragen maakte, over de geschiedenis en het ontstaan van het conflict met daarbij een 5-tal vragen over hoe het nu gaat, dat de meeste mensen keihard zouden zakken.
Die hebben wel weer genoeg materiaal voor wat seizoenen erbij.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:43 schreef HiZ het volgende:
Fauda op Netflix. Israëlisch maar geeft wel een redelijk beeld.
kwam er niet doorheenquote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:43 schreef HiZ het volgende:
Mja.. er zou geen verschil in gezag tussen Gaza en de Westelijke Jordaanoever moeten zijn.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Er is echter al 17 jaar niemand meer gekozen. Dat is ook een beetje het probleem. Eerste stap van Gaza zou eerlijke verkiezingen moeten zijn.
Ik denk dat hij in procenten spreekt, Israel heeft ongeveer 6 miljoen inwoners, en de VS zo'n 320 miljoen. Kleine nuance. Nergens loopt hij daar te beweren dat 20 Israeli's net zoveel waard zijn als 1000 amerikanen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:35 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Mwah er waren wel verkiezingen in het verleden, dus het kan wel. Ergens is het gewoon mis gegaan.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:42 schreef Homey het volgende:
[..]
Er zijn geen verkiezingen in een islamitische etnostaat. 100% dictatuur. Dat is wat Palestina is. De uitkomst: je wordt zelf vernietigd.
Kon er nog niet aan wennen. Vond The Spy wel tof.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:43 schreef HiZ het volgende:
Iedereen mag wel eens iets heel doms zeggen, alleen beter doe je dat niet op tvquote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:35 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Je kunt die mensen misschien uit de oorlog halen, maar hoe haal je de oorlog uit hen? Als in: als je daar geboren bent is het vast lastig dingen wat rationeler te bekijken.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Maar dat hebben de Palestijnen zelf zo geregeld. Je kan Israël niet verantwoordelijk houden voor de puinhoop die de Palestijnen er van maken onder hun zelfbestuur.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
Eh, dat weten we niet. Maar we weten wel dat Hamas sinds 2007 niet meer aan verkiezingen doet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |