abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210922597
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 08:34 schreef PirE het volgende:
Vanochtend op onze nationale radiozender NPO1 heb ik geleerd dat het de schuld van Europa en de VS is dat de onderhandelingen tussen Israël en de Palestijnen vastzitten. Er is niks gedaan om het probleem op te lossen sinds begin 00s (dan heb ik gelijk de vraag waarom het onze taak is om dit soort problemen buiten ons gebied op te lossen maar dat terzijde).

En blijkbaar kan je gewoon onderhandelen met terroristische organisatie's zoals Hamas. Zoveel geleerd op de vroege ochtend, kijk ineens heel anders naar het conflict.
De VS doet er alles aan (en Europa in iets mindere mate) om van Israël voor de Israëli een succes te maken. Het westen heeft denk ik enige betrokkenheid.
Dit conflict laait elke decennia elke paar jaar op en dat is geen lange termijn oplossing
  donderdag 12 oktober 2023 @ 08:56:26 #152
1234 HiZ
Istanbullu
pi_210922600
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 08:48 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Ja en niemand zegt dat dat niet erg is. Maar zo'n hysterica op twitter bedenkt er dan thuis aan de keukentafel allerlei extreme scenario's omheen die nergens op gebaseerd zijn en dat gaat op social media weer een eigen leven leiden met alle gevolgen van dien. Zelfs sleepy Joe Biden die controle heeft over honderden kernwapens wordt erdoor beïnvloed.
Alle gevolgen van dien? Ik ben er redelijk van overtuigd dat de kennelijke feiten al voldoende reden zullen zijn geweest voor een extreme reactie. Pakweg 1200 mensen dood die een dag eerder leefden.

Aanvullende claims over de wreedheid in individuele gevallen kan de woede verdiepen. Maar de pogrom zelf geeft al genoeg aanleiding.
pi_210922618
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 08:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Er wordt de hele tijd gezegd dat ze er niet uit kunnen. Via de officiële grensovergangen is dat natuurlijk waar, maar dat hele tunnelstelsel zorgt er wel voor dat er massaal wapens de Gazastrook in komen. Waarom kunnen mensen die willen vluchten er dan niet via die tunnels uit? Iedereen die een beetje nadenkt wist toch dat ze na de Hamas-acties kanonnenvoer gingen worden?
Vraag ik me ook af. De gangen zijn vast en zeker klein en oncomfortabel, dus lage capaciteit?
En ik vraag me af of de tunnels überhaupt intakt zijn want zaterdagnacht is er veel gebombardeerd aan de Egyptische grens
pi_210922624
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 08:56 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Onze voorouders bestaan niet meer, die kunnen geen schade meer aanrichten, dat tuig wat nu oproept tot het doden van Joden bestaat wel en rijd nu op dit moment door onze straten. Wat is dat voor een domme opmerking "ja maar jullie voorouders", laat ons niet beginnen over de islamitische voorouders, want dan kunnen we ze vandaag nog allemaal de grens over trappen.
Waar rijden ze door je straten? Zeg dat maar eerst.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 09:03:04 #155
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210922633
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 08:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Oproepen tot het inzetten zenuwgassen. Net zo barbaars als waar je Hamas van beschuldigt. |:(
Is de perfecte technische oplossing voor het probleem met ook nog eens de minste nevenschade.

-Geen burgers in de tunnels, puur militaire Hamas infrastructuur. Het is dus een heel gericht gebruik en naar mijn mening is dit type inzet niet als massavernietiging te beschouwen.
-Geen fysieke schade aan burger gebouwen boven het tunnel netwerk in tegenstelling tot het gebruik van bunker busters
- dit soort zenuwgassen zijn eigenlijk geen gassen, maar niet vluchtige vloeistoffen. Zeker in een droog en van zonlicht afgeschermd en relatief koel tunnelnetwerk blijven deze stoffen op hun plaats en waarschijnlijk jaren actief. Je ontzegt daardoor praktisch permanent het gebruik van deze infrastructuur
-bescherming tegen deze stoffen is technologisch vrij hoogstaand, dat zet je niet zomaar even in een schuurtje in elkaar. Lijkt me niet dat Hamas daar de beschikking over heeft.

Als alternatief kun je ook het netwerk volpompen met ethyleenoxide, het spul dat in fuel air bombs zit, en dan laten ontploffen. Lijkt me minder gewenst vanwege de nevenschade.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator donderdag 12 oktober 2023 @ 09:03:48 #156
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_210922639

Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 12 oktober 2023 @ 09:03:53 #157
1234 HiZ
Istanbullu
pi_210922640
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 08:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Er wordt de hele tijd gezegd dat ze er niet uit kunnen. Via de officiële grensovergangen is dat natuurlijk waar, maar dat hele tunnelstelsel zorgt er wel voor dat er massaal wapens de Gazastrook in komen. Waarom kunnen mensen die willen vluchten er dan niet via die tunnels uit? Iedereen die een beetje nadenkt wist toch dat ze na de Hamas-acties kanonnenvoer gingen worden?
Die tunnels hebben nou niet echt een duidelijk aangegeven ingang. En Hamas ziet de weglopers liever kapotgeschoten want ze zien ze als verraders en dood zijn ze nog goed voor propaganda.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 09:04:39 #158
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_210922643
quote:
Staat die even schaakmat. :')
FIAT JUSTITIA RUAT CAELUM
XD
Dit was post-id 212.000.000. :Y)
pi_210922645
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 09:04 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Poeh, nou zeg.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_210922657
quote:
Triest maar niet verrassend.
pi_210922660
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 08:55 schreef Montagui het volgende:

[..]
En natuurlijk maken die extra feiten ook gene ene reet uit. Alosf het dan erger is dat deze persoon vermoord is.

Oh wacht, misschien heeft ze zichzelf wel in de fik gestoken. Zou natuurlijk ook kunnen. Misschien dat de autopsie dat uitwijst?

Serieus, kan iedereen even ophouden met telkens over en weer zeveren over wat er wel of niet met de dode gebeurd is. Vooral dat gezeik over het aantal dode baby's en of ze wel of niet onthoofd zijn. Boeit niet.

Een vatstaand feit is, en ik kan me niet voorstellen dat iemand het er mee oneens is, is dat er een terroristsche slachting heeft plaatsgevonden, uitgevoerd door een extremistische islamitische groepering waarbij veel burgers van verschillende nationaliteiten vermoord zijn.

Maar ga gerust verder met muggeziften, als je dat leuk vind.
Het mag de heer Montagui van het Fok! Forum dan allemaal geen reet uitmaken maar feit is dat sleepy Joe Biden, de leider van de Westerse wereld die tientallen kernonderzeers en overige massavernietigingswapens aanstuurt, beïnvloed is door aangedikte verhalen op social media over "onthoofde babies".
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_210922661
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 09:03 schreef nixxx het volgende:

[..]
Is de perfecte technische oplossing voor het probleem met ook nog eens de minste nevenschade.

-Geen burgers in de tunnels, puur militaire Hamas infrastructuur. Het is dus een heel gericht gebruik en naar mijn mening is dit type inzet niet als massavernietiging te beschouwen.
-Geen fysieke schade aan burger gebouwen boven het tunnel netwerk in tegenstelling tot het gebruik van bunker busters
- dit soort zenuwgassen zijn eigenlijk geen gassen, maar niet vluchtige vloeistoffen. Zeker in een droog en van zonlicht afgeschermd en relatief koel tunnelnetwerk blijven deze stoffen op hun plaats en waarschijnlijk jaren actief. Je ontzegt daardoor praktisch permanent het gebruik van deze infrastructuur
-bescherming tegen deze stoffen is technologisch vrij hoogstaand, dat zet je niet zomaar even in een schuurtje in elkaar. Lijkt me niet dat Hamas daar de beschikking over heeft.

Als alternatief kun je ook het netwerk volpompen met ethyleenoxide, het spul dat in fuel air bombs zit, en dan laten ontploffen. Lijkt me minder gewenst vanwege de nevenschade.
Lul niet stom met je wapen fantasietjes. Die tunnels hebben overal in huizen openingen, of denk je dat ze via de Metro naar binnen stappen?

Edit; sorry ik ga er onnodig scherp in, ik had de eerste zin weg moeten laten

[ Bericht 1% gewijzigd door Hatseflats22 op 12-10-2023 09:14:49 ]
  donderdag 12 oktober 2023 @ 09:07:23 #163
1234 HiZ
Istanbullu
pi_210922662
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 09:04 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Behalve dat een matige jurist alhaarfijn kan uitleggen dat Gaza en Oekraïne niet hetzelfde zijn.
pi_210922664
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 08:46 schreef kipknots het volgende:

[..]
Alle grenzen zitten dicht?

Persoonlijk ben ik wel benieuwd hoeveel er van de slachtpartij in Gaza zelf bekend is. Heeft de gemiddelde inwoner daar toegang tot internet/ buitenlandse tv? Of zijn ze voornamelijk afhankelijk van wat Hamas ze voorschoteld?
Er is zo'n Grieks Orthodoxe kerk in Gaza die nog steeds een actieve Facebook heeft. Dus denk wel dat er toegang is en dat Hamas niet de middelen heeft om te monitoren zoals China bv doet.
PWBF
  Moderator donderdag 12 oktober 2023 @ 09:07:56 #165
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_210922668
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 09:07 schreef HiZ het volgende:

[..]
Behalve dat een matige jurist alhaarfijn kan uitleggen dat Gaza en Oekraïne niet hetzelfde zijn.
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa, papieren regeltjes >>>>>>>> moraal _O_
4045
onlogisch
pi_210922674
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 09:07 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Het mag de heer Montagui van het Fok! Forum dan allemaal geen reet uitmaken maar feit is dat sleepy Joe Biden, de leider van de Westerse wereld die tientallen kernonderzeers en overige massavernietigingswapens aanstuurt, beïnvloed is door aangedikte verhalen op social media over "onthoofde babies".
Als ze nu onthoofd zijn, neergeschoten, de keel doorgesneden of wat dan ook, ontkennen dat er baby's vermoord zijn is voor mij hetzelfde als het ontkennen van de holocaust. We hebben verdomme kinderzitjes gezien en couveuses vol bloed, en als je snel bent zie je hier en daar genoeg beelden verschijnen die helaas binnen 10 minuten vakkundig van het internet worden gecensureerd.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 09:10:15 #167
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_210922680
quote:
15s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 01:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Israël brengt bewust een vals dilemma de wereld in. Ze willen ons doen geloven dat de enige manier om Hamas strijders te doden is via buitenproportionele aanvallen waarmee ze voor 95% onschuldige burgers doden. In principe misbruiken ze dit narratief omdat ze laf zijn. Ze willen zoveel mogelijk resultaat met zo min mogelijk inspanning.

Als ze oprecht waren geweest, en het was ze echt alleen te doen om Hamas strijders, hadden ze de Gaza strook in kunnen gaan en echt alleen de Hamas strijders pakken. Man op man.

:{²
Ze komen op voor hun burgers.
Take over it.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator donderdag 12 oktober 2023 @ 09:10:22 #168
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_210922682
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 09:09 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Als ze nu onthoofd zijn, neergeschoten, de keel doorgesneden of wat dan ook, ontkennen dat er baby's vermoord zijn is voor mij hetzelfde als het ontkennen van de holocaust. We hebben verdomme kinderzitjes gezien en couveuses vol bloed, en als je snel bent zie je hier en daar genoeg beelden verschijnen die helaas binnen 10 minuten vakkundig van het internet worden gecensureerd.
Die zag ik vanmorgen op het nieuws ook in een ziekenhuis in Gaza. Echt verschrikkelijk :'(
4045
onlogisch
  donderdag 12 oktober 2023 @ 09:10:40 #169
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210922684
Dat er burgerslachtoffers vallen bij de ontmanteling van Hamas is onvermijdelijk en op het conto van Hamas te schrijven, maar mensen die denken dat de hele Gazastrook de oven wel in mag zijn ook de weg kwijt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 09:11:37 #170
1234 HiZ
Istanbullu
pi_210922697
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 09:07 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Lul niet stom met je wapen fantasietjes. Die tunnels hebben overal in huizen openingen, of denk je dat ze via de Metro naar binnen stappen?
Tegen de tijd dat het zover is zullen ze echt wel eerder dodelijke opties gebruiken die minder Israëlische doden betekenen. En ik weet niet of ik als Hamas terrorist zou kiezen voor de alternatieven. In het donker zitten terwijl het water stijgt lijkt me ook geen pretje (niet helemaal denkbeeldig scenario, want dat is hoe de Egyptenaren regelmatig tunnels onklaar hebben gemaakt)
pi_210922699
quote:
15s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 01:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Israël brengt bewust een vals dilemma de wereld in. Ze willen ons doen geloven dat de enige manier om Hamas strijders te doden is via buitenproportionele aanvallen waarmee ze voor 95% onschuldige burgers doden. In principe misbruiken ze dit narratief omdat ze laf zijn. Ze willen zoveel mogelijk resultaat met zo min mogelijk inspanning.

Als ze oprecht waren geweest, en het was ze echt alleen te doen om Hamas strijders, hadden ze de Gaza strook in kunnen gaan en echt alleen de Hamas strijders pakken. Man op man.

:{²
Want die lopen allemaal in uniform en zijn duidelijk te onderscheiden van burgers? :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_210922710
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 09:12 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Want die lopen allemaal in uniform en zijn duidelijk te onderscheiden van burgers? :')
Dus gooi je de boel maar plat.
  Moderator donderdag 12 oktober 2023 @ 09:14:09 #173
8781 crew  Frutsel
pi_210922725
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 09:09 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Ja maar nu zijn er weer mensen "verkracht en levend verbrand" op basis van een lijk wat ergens op de grond lag. Kunnen ze helemaal nog niet weten. Het is allemaal al erg genoeg, daar hoeven thuis aan de keukentafel geen zelf verzonnen extreme scenario's aan toegevoegd te worden. Dat heeft wel degelijk invloed namelijk, ook op wereldleiders die de beslissingen maken.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  donderdag 12 oktober 2023 @ 09:15:10 #175
1234 HiZ
Istanbullu
pi_210922726
quote:
9s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 09:07 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa, papieren regeltjes >>>>>>>> moraal _O_
Ja zo werkt het nou eenmaal. Zeker als je geen echt ontwikkeld rechtsstelsel hebt. Volgens Hamas hebben ze helemaal geen burgers vermoord.

Het lastige is dat burgers geloven dat er wel een echt systeem is. Maar dat is allemaal hete lucht. En soms heeft iemand de pech niet machtig genoeg te zijn. En die worden dan veroordeeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')