Ik neem aan dat dit tafereeltje ook omgekeerd geldt? Iemand veelvuldig uitmaken voor een extreemrechts persoon, zodat een bepaald aantal mensen opgehitst worden, waar dus bedreigingen uit voortkomen vanuit extreemlinkse hoek?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 09:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vrij kansloos weer dus van 'm, zoals ik al dacht. Wel snapt hij in ieder geval prima dat iets "links" noemen prima werkt als je bepaalde mensen op wil hitsen. Ze zullen bij Wikipedia daardoor hoogstwaarschijnlijk wel weer voldoende (doods)bedreigingen hebben binnen gehad de afgelopen 24u.
Radicaal links heeft een hekel aan succesvolle mensen.quote:Op maandag 23 oktober 2023 21:12 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wat ik me oprecht afvraag: hoe is het in jouw ogen mogelijk dat een "mokerdom" iemand in staat is om meerdere high-tech miljardenbusinesses op te richten dan wel aan te sturen en daarmee de rijkste man op aarde te worden? Ik krijg vaak het idee dat volgens sommige mensen veel multimiljardairs die enorme bedrijven met tien- tot honderdduizenden werknemers hebben, heel toevallig vaak domme mensen zijn die er allemaal geen reet van begrijpen.
Dit in tegenstelling tot modale burgers die het allemaal veel beter begrijpen, maar om de een of andere reden niet zelf die miljardenbedrijven hebben opgericht.
Ik heb geen flauw idee of Wikipedia al dan niet door Musk er ooit van beschuldigd is extreem rechts te zijn.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:15 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit tafereeltje ook omgekeerd geldt? Iemand veelvuldig uitmaken voor een extreemrechts persoon, zodat een bepaald aantal mensen opgehitst worden, waar dus bedreigingen uit voortkomen vanuit extreemlinkse hoek?
Dus je snapt het spelletje dat Elon probeert te spelen, maar doet toch mee aan het uitlachen van de Wikimedia Foundation, zonder dat je vindt dat Elon een punt heeft.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 09:44 schreef Rnie het volgende:
[..]
Jimmy Wales had kritiek op X haar beleid omtrent censuur ten tijde van de turkse verkiezingen. Elon noemde wikipedia wokipedia en vindt dat het tegenwoordig een behoorlijke linkse bias betreft. Ook zou Wikipedia volgens Musk doen aan informatie manipulatie, claims die hij imo niet hard kan maken.
Radicaal rechts wilt de objectieve verfierbare waarheid niet zien omdat de hypocrisie keer op keer aangetoond wordt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:32 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Radicaal links heeft een hekel aan succesvolle mensen.
Haha wat?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dus je snapt het spelletje dat Elon probeert te spelen, maar doet toch mee aan het uitlachen van de Wikimedia Foundation, zonder dat je vindt dat Elon een punt heeft.
Bijzonder weer
De wekelijkse bingo kaart wat betreft demagogische teksten zit op dinsdag alweer bijna vol.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Radicaal rechts wilt de objectieve verfierbare waarheid niet zien omdat de hypocrisie keer op keer aangetoond wordt.
Demagoog.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:26 schreef Rnie het volgende:
[..]
De wekelijkse bingo kaart wat betreft demagogische teksten zit op dinsdag alweer bijna vol.
Daarbij slaat je reactie op de posts van @:Repentless en @:ReplaR echt werkelijk waar nergens op. Het lijkt wel alsof dit zinnetje in een Word documentje is opgeslagen zodat je die te pas en te onpas kan gebruiken.![]()
Wiki?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:46 schreef Basp1 het volgende:
"Een politicus of andere volksleider die, doorgaans met minder goede bedoelingen, door middel van retorische middelen, leugenachtige voorstellingen en valse leuzen de volksmassa opruit en in beweging brengt wordt ook wel een demagoog of volksmenner genoemd."
Ah, de infantiele "ja maar hij" afleidingsmanoeuvre.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:46 schreef Basp1 het volgende:
Verklap mij waarom jij mij hier voor demagoog uit zou moeten maken en die opmerking van replar waarop ik reageerde niet veroordeelt. Dat is toch wel erg selectief je boos maken en maakt je wel hypocriet waarbij je enige demagogie zelf ook niet schuwt..
Omhoog vallen, liegen, subsidie, geluk. Tesla is ook niet door Muskie opgericht hij heeft wel met geld het recht bedongen om dat te mogen zeggen. Niet zo moeilijk hoor om je geld voor je te laten werken. Hoef je zelf ook letterlijk niks voor te kunnen. Snap je echt niet hoe rente en investeren werkt?quote:Op maandag 23 oktober 2023 21:12 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wat ik me oprecht afvraag: hoe is het in jouw ogen mogelijk dat een "mokerdom" iemand in staat is om meerdere high-tech miljardenbusinesses op te richten dan wel aan te sturen en daarmee de rijkste man op aarde te worden? Ik krijg vaak het idee dat volgens sommige mensen veel multimiljardairs die enorme bedrijven met tien- tot honderdduizenden werknemers hebben, heel toevallig vaak domme mensen zijn die er allemaal geen reet van begrijpen.
Dit in tegenstelling tot modale burgers die het allemaal veel beter begrijpen, maar om de een of andere reden niet zelf die miljardenbedrijven hebben opgericht.
Verschil is uiteraard dat die linkse bias op wiki verzonnen is (nouja de werkelijkheid heeft die bias).quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:15 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit tafereeltje ook omgekeerd geldt? Iemand veelvuldig uitmaken voor een extreemrechts persoon, zodat een bepaald aantal mensen opgehitst worden, waar dus bedreigingen uit voortkomen vanuit extreemlinkse hoek?
Musk had al een fortuin vergaard met de oprichting en verkoop van Zip2 en daarna PayPal. Ik weet dat hij Tesla niet heeft opgericht, maar hij heeft als bestuurder wel een behoorlijke hand gehad in het groot maken van die onderneming. SpaceX, Boring Company, Solar City, etc. wel allemaal door hem opgericht en ook aangestuurd. O.a. door gewoon heel hard te werken.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Omhoog vallen, liegen, subsidie, geluk. Tesla is ook niet door Muskie opgericht hij heeft wel met geld het recht bedongen om dat te mogen zeggen. Niet zo moeilijk hoor om je geld voor je te laten werken. Hoef je zelf ook letterlijk niks voor te kunnen. Snap je echt niet hoe rente en investeren werkt?
Daarbij is de stelling dat die mensen vaak dom zouden zijn een stroman, dat claim ik helemaal niet. Dat Musk dom is, ja hij stelt vragen als hoe komt wiki aan X kosten die hij gewoon zou kunnen googlen. Zijn ideen zijn ook altijd niveau van iets wat je bedenkt tijdens het douchen of als je stoned bent.
Is een loterijwinnaar volgens jou automatisch slim dan? Doet toch iets beter dan de meesten.
Ga je nog mijn vraag beantwoorden wat betreft het bannen van linkse accounts? Voor de rest is het echt een onsamenhangend verhaal van heb ik jou daar.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Omhoog vallen, liegen, subsidie, geluk. Tesla is ook niet door Muskie opgericht hij heeft wel met geld het recht bedongen om dat te mogen zeggen. Niet zo moeilijk hoor om je geld voor je te laten werken. Hoef je zelf ook letterlijk niks voor te kunnen. Snap je echt niet hoe rente en investeren werkt?
Daarbij is de stelling dat die mensen vaak dom zouden zijn een stroman, dat claim ik helemaal niet. Dat Musk dom is, ja hij stelt vragen als hoe komt wiki aan X kosten die hij gewoon zou kunnen googlen. Zijn ideen zijn ook altijd niveau van iets wat je bedenkt tijdens het douchen of als je stoned bent.
Is een loterijwinnaar volgens jou automatisch slim dan? Doet toch iets beter dan de meesten.
[..]
Verschil is uiteraard dat die linkse bias op wiki verzonnen is (nouja de werkelijkheid heeft die bias).
Terwijl dat Muskie extreemrechts is een feit is. Nogal een verschil tussen feiten benoemen of leugens vertellen voor je agenda. Je was toch zo van vrijheid van meningsuiting?
Wel apart dan dat ik wat jou betreft mijn toon zou moeten matigen maar je boy Elon niet.
Of dat je het niet eens bent dat Elon extreemrechts of racistisch is, als je dat filmpje van Peter R kijkt zie je dat we bij Elon stadium patroon bij extreemrechts en racistisch voorbij zijn en nu bij stage ronduit verdacht zijn.
Dat Musk hard zou werken is iets wat hij zelf graag constant beweert maar dat is zeer ongeloofwaardig. Hij heeft met zijn beperkte intelligentie uiteraard ook niet veel toe te voegen aan bedrijven. Ideeen als Solar city, de hyperloop, de cybertruck of hernoemen van X zijn extreem kansloos als zoiets flopt ligt dat uiteraard niet aan hem maar zijn werknemers als iets goed gaat neemt elmo alle credits. Ja hij weet goed geld op te halen met beloftes die hij niet kan nakomen. Misschien kan hij goed delegeren. Je ziet met hoe hij X de afgrond in stuurt wel dat hij echt de ballen verstand heeft van hoe een bedrijf te leiden. Waarschijnlijk gamed hij veel meer dan hij werkt. Die biograaf schrijft schijnbaar dat hij dag en nacht gamed en twitter midden in de nacht koopt na een Elden ring sessie. Maar uiteraard is het PR technisch gezien handiger te zeggen dat je keihard werkt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:51 schreef Repentless het volgende:
[..]
Musk had al een fortuin vergaard met de oprichting en verkoop van Zip2 en daarna PayPal. Ik weet dat hij Tesla niet heeft opgericht, maar hij heeft als bestuurder wel een behoorlijke hand gehad in het groot maken van die onderneming. SpaceX, Boring Company, Solar City, etc. wel allemaal door hem opgericht en ook aangestuurd. O.a. door gewoon heel hard te werken.
Als je het gaat vergelijken met het winnen van een loterij, dan is een verdere zinnige discussie echt kansloos. Het is niet zo dat hij even wat geld ergens in heeft gestopt en daarna toevalligerwijs is binnengelopen.
Pijnlijk he dat je hypocrisie weer eens wordt blootgelegd?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 17:10 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ga je nog mijn vraag beantwoorden wat betreft het bannen van linkse accounts? Voor de rest is het echt een onsamenhangend verhaal van heb ik jou daar.![]()
Als het allemaal zo simpel is waarom ben jij dan niet de rijkste man ter wereld?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat Musk hard zou werken is iets wat hij zelf graag constant beweert maar dat is zeer ongeloofwaardig. Hij heeft met zijn beperkte intelligentie uiteraard ook niet veel toe te voegen aan bedrijven. Ideeen als Solar city, de hyperloop, de cybertruck of hernoemen van X zijn extreem kansloos als zoiets flopt ligt dat uiteraard niet aan hem maar zijn werknemers als iets goed gaat neemt elmo alle credits. Ja hij weet goed geld op te halen met beloftes die hij niet kan nakomen. Misschien kan hij goed delegeren. Je ziet met hoe hij X de afgrond in stuurt wel dat hij echt de ballen verstand heeft van hoe een bedrijf te leiden. Waarschijnlijk gamed hij veel meer dan hij werkt. Die biograaf schrijft schijnbaar dat hij dag en nacht gamed en twitter midden in de nacht koopt na een Elden ring sessie. Maar uiteraard is het PR technisch gezien handiger te zeggen dat je keihard werkt.
De loterijvergelijking past perfect, het is inderdaad puur toeval dat hij een paar keer op het juiste moment op de juiste plek was. Zonder subsidie waren zijn succesvolle berijven ook al lang failliet.
[..]
Pijnlijk he dat je hypocrisie weer eens wordt blootgelegd?
Wat gaat er wel goed dan?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
als iets goed gaat neemt elmo alle credits.
Ik snap echt werkelijk waar niet waar je het over hebt.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het blijft toch bijzonder dat deze haatzaaiers zich obsessief (selectief) blijven bezighouden met Musk.quote:
Ja, waarom wint niet iedereen gewoon even de loterij? Mocht je niet weten hoe dat moet, dan legt deze loterijwinnaar het in detail uitquote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:21 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Als het allemaal zo simpel is waarom ben jij dan niet de rijkste man ter wereld?
Tja, ik kan een uitgebreide reactie gaan typen, maar dat heeft geen zin als je er zo rotsvast van overtuigd bent dat het oprichten en leiden van meerdere miljardenbusinesses geen reet voorstelt en het een kwestie van mazzel is. Je nek uitsteken, risico's nemen, falen (wat ook een onderdeel is van ondernemen), het stelt in jouw ogen helemaal niets voor.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat Musk hard zou werken is iets wat hij zelf graag constant beweert maar dat is zeer ongeloofwaardig. Hij heeft met zijn beperkte intelligentie uiteraard ook niet veel toe te voegen aan bedrijven. Ideeen als Solar city, de hyperloop, de cybertruck of hernoemen van X zijn extreem kansloos als zoiets flopt ligt dat uiteraard niet aan hem maar zijn werknemers als iets goed gaat neemt elmo alle credits. Ja hij weet goed geld op te halen met beloftes die hij niet kan nakomen. Misschien kan hij goed delegeren. Je ziet met hoe hij X de afgrond in stuurt wel dat hij echt de ballen verstand heeft van hoe een bedrijf te leiden. Waarschijnlijk gamed hij veel meer dan hij werkt. Die biograaf schrijft schijnbaar dat hij dag en nacht gamed en twitter midden in de nacht koopt na een Elden ring sessie. Maar uiteraard is het PR technisch gezien handiger te zeggen dat je keihard werkt.
De loterijvergelijking past perfect, het is inderdaad puur toeval dat hij een paar keer op het juiste moment op de juiste plek was. Zonder subsidie waren zijn succesvolle berijven ook al lang failliet.
[..]
Als het punt is dat het puur toeval is kan je natuurlijk nooit verwachten dat iemand anders het ook even doet. Het is immers toeval.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 10:21 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Als het allemaal zo simpel is waarom ben jij dan niet de rijkste man ter wereld?
Je bent gewoon verblind door haat.
Het is ook wat minder risicovol voor iemand die al rijk begint, he.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 17:41 schreef Repentless het volgende:
[..]
Je nek uitsteken, risico's nemen, falen (wat ook een onderdeel is van ondernemen), het stelt in jouw ogen helemaal niets voor.
Er wordt beweerd dat Musk de ballen verstand heeft van hoe een bedrijf te leiden. Dat impliceert dat wanneer je dat wel hebt, je het zelfs nog véél beter kunt doen dan nu. Want dan ben je niet meer afhankelijk van dat onvoorstelbare geluk dat deze man heeft, die zonder iets te kunnen miljardenbusinesses heeft gecreëerd. En dan niet één keer, maar wel minstens vier keer. En steeds weer die mazzel hebben dat ondanks dat je er helemaal niets van kunt, het megasuccessen worden.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 17:47 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als het punt is dat het puur toeval is kan je natuurlijk nooit verwachten dat iemand anders het ook even doet. Het is immers toeval.
Ah, kijk. Toevallig is daar net de reactie over het "rijk beginnen".quote:Op woensdag 25 oktober 2023 18:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook wat minder risicovol voor iemand die al rijk begint, he.
Dat is een onjuiste gevolgtrekking. Als het puur toeval is dat Musk nu zo rijk is, dan maakt het niet uit of jij heel goed bent in je werk. Dan moet je ook geluk hebben om zo rijk te worden. Hoogstens kan je zeggen dat iemand die wel goed is, nóg rijker zou zijn geweest dan Musk nu is.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 18:31 schreef Repentless het volgende:
[..]
Er wordt beweerd dat Musk de ballen verstand heeft van hoe een bedrijf te leiden. Dat impliceert dat wanneer je dat wel hebt, je het zelfs nog véél beter kunt doen dan nu. Want dan ben je niet meer afhankelijk van dat onvoorstelbare geluk dat deze man heeft
Dat is ook wat ik zeg.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 18:36 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat is een onjuiste gevolgtrekking. Als het puur toeval is dat Musk nu zo rijk is, dan maakt het niet uit of jij heel goed bent in je werk. Dan moet je ook geluk hebben om zo rijk te worden. Hoogstens kan je zeggen dat iemand die wel goed is, nóg rijker zou zijn geweest dan Musk nu is.
Nee, dat is dus niet het geval. Anders zouden een heleboel andere, hele slimme mensen ook wel zo rijk zijn (disclaimer: tenzij je gelooft dat Musk echt een extreem turbogenie is). Dat Musk eigenlijk de enige is betekent dat je slim kan zijn wat je wilt, je hebt gewoon geluk nodig. Anders blijf je gewoon hangen tussen de andere middelmatige miljonairs.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 18:48 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat is ook wat ik zeg.Door de juiste beslissingen te nemen in tegenstelling tot het gepruts van Musk, ben je niet meer afhankelijk van geluk. Die factor elimineer je daarmee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |