Defensie stonks go up > profit > more iron dome ammo.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 19:54 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Iron Dome rakketten kosten 50,000 dollar per stuk. Dan nog gaat dit op, aangezien hetgeen Hamas gebruikt stukken goedkoper is.
1973 is vijftig jaar geleden chef.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 19:51 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ach daar maak ik mij niet zo'n zorgen over. In 1973 werd Israël door de halve Arabische wereld onverwacht aangevallen. Dat leverde uiteindelijk een smadelijke nederlaag op voor de aggressors. Hezbollah en Hamas zijn geen partij voor Israël, beestachtige terreur is daarom hun voornaamste wapen.
Omdat Israel vrij streng is op immigratie, en ook vakantiegangers van niet-Joden.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 19:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee, hoe kom je daarbij?
Het waren gewoon mensen van andere landen op dat feest. En au pairs bij families.
Gewoon met een enkel paspoort uit die andere landen.
Hamas heeft niet gekeken welk paspoort er was.
Erg man.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 19:54 schreef BansheeBoy het volgende:
- filmpje van idiote mensen -
Erg man!!!!²
quote:Rally outside Leinster House condemns Israel and calls for support for Palestinian people
The people of Gaza were fully behind the Hamas attack on Israel that began on Saturday, a Palestinian woman living in Ireland said at a rally outside Leinster House in Dublin on Monday.
“We are all Palestinian,” said Wafaa Abushark, who has been living in Ireland since 2018. There is “no Hamas, no Fatah [formerly the Palestinian National Liberation Movement], nothing. Every person in Gaza feels the same, because they have suffered.”
Je kunt (kon) gewoon op vakantie naar Israël hoor.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 19:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat Israel vrij streng is op immigratie, en ook vakantiegangers van niet-Joden.
Je komt niet lalalekker daar binnen, hoor. Maar goed, kan zijn dat je in deze gelijk hebt.
Ik weet niet of je dat kan vergelijken met dit conflict. Hamas uitschakelen lijkt mij wel een realistisch doel. Ten koste van wat dat moeten we afwachten.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 19:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De war on terror van Amerika was ook niet echt een succes, ondanks dat hun leger toen oppermachtig was.
Mooi om te zien wel dat systeem.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 19:57 schreef Qarrad het volgende:
Volgens mij net een (klein) salvo richting Ashkelon door de Iron Dome eruit gehaald.
Hopelijk zijn de raketten bij Hamas een beetje op...
Als Gaza wordt binnengevallen en bezet verliezen ze sowieso de mogelijkheid ze nog af te vuren. Het beperkt bovendien de economie nogal als men telkens weer de schuilkelders in moet .quote:Op woensdag 11 oktober 2023 19:38 schreef capricia het volgende:
Die Hamas blijft ook maar doorschieten.
Waarom? Het levert niets op door die Iron Dome.
Nee, dan zou je veel meer troepenbewegingen zien, want dat zouden inlichtingendiensten ondertussen heus wel door hebben.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 19:58 schreef Discombobulate het volgende:
Ik zie het niet gebeuren, maar als Iran zich er in gaat mengen escaleert het echt vreselijk de pan uit. Die hebben echt tering veel raketten.
Het zou wel de perfecte tijd zijn nu de VS redelijk verzwakt kan zijn door het hele Oekraïne gebeuren.
Denken jullie niet dat dit deel kan uitmaken van iets groters, Rusland heeft vast ook achter de schermen wat klaar gespeeld.
Ik zeg ook niet dat je er niet op vakantie kan. Natuurlijk kan dat.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 19:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Je kunt (kon) gewoon op vakantie naar Israël hoor.
https://www.tui.nl/reizen/israel/
Staat nog steeds te boeken.
Hoe kom je erbij dat het immigranten betreft?
In 2025 gaan ze de laser versie uitrollen begreep ik.quote:
De raketten van de iron dome zijn erg geschikt voor dit soort operaties gezien de lage kosten. Gezien het massale dronegebruik in de Russo-Oekraïnse oorlog verwacht ik de komen jaren ook verbetering van dit soort systemen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 19:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Defensie stonks go up > profit > more iron dome ammo.
De kosten van de iron dome zijn ook niks vergeleken met de kosten die nu gemaakt gaan worden met 350.000 reserve personeel wat opgeroepen is.
Dus? Is Israël slechter bewapend dan toen? Lijkt me niet. Is Amerika opgehouden met het steunen van Israël? Ook niet. Zijn de omringende vijandige landen zoveel sterker dan toen? Denk het niet. Iran is een nieuwe factor maar Egypte is geen dreiging meer.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 19:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
1973 is vijftig jaar geleden chef.
Nee. Gewoon mensen uit allerlei landen. Zonder Israëlisch paspoort.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 20:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat je er niet op vakantie kan. Natuurlijk kan dat.
Ik dacht dat het allemaal ging over buitenlanders met ook een Israelisch paspoort.
Ja dit is ook gigantisch duur, die raketten van de iron dome kosten per stuk 30-50K, tegenover een raket van Hamas die 1000 kost. Het houdt een keer op natuurlijkquote:Op woensdag 11 oktober 2023 20:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
In 2025 gaan ze de laser versie uitrollen begreep ik.
Je zal helaas geen star wars achtige taferelen zien natuurlijk maar alsnog wel bijzonder. De raketten van hamas (als ze nog bestaan) zullen dan gewoon opeens ontploffen.
Wat een ingenieus ding is het ook.quote:
Wellicht een aanval van China op Taiwan?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 19:58 schreef Discombobulate het volgende:
Ik zie het niet gebeuren, maar als Iran zich er in gaat mengen escaleert het echt vreselijk de pan uit. Die hebben echt tering veel raketten.
Het zou wel de perfecte tijd zijn nu de VS redelijk verzwakt kan zijn door het hele Oekraïne gebeuren.
Denken jullie niet dat dit deel kan uitmaken van iets groters, Rusland heeft vast ook achter de schermen wat klaar gespeeld.
Patriot-raketten hebben dan ook wel iets andere doelenquote:Op woensdag 11 oktober 2023 20:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De raketten van de iron dome zijn erg geschikt voor dit soort operaties gezien de lage kosten. Gezien het massale dronegebruik in de Russo-Oekraïnse oorlog verwacht ik de komen jaren ook verbetering van dit soort systemen.
Als vergelijking: patriot raketten kosten ongeveer 4 miljoen per stuk.
Het is misschien ook wat wereldvreemd een feestje te houden net buiten Gaza..quote:Op woensdag 11 oktober 2023 20:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Gewoon mensen uit allerlei landen. Zonder Israëlisch paspoort.
Alleen al 10 Italiaanse burgers. Vermoord of ontvoerd.
Ik zou echt wel willen dat wij als EU wat meer buitenlands beleid hadden.
Ik weet het niet hoor. Bij IS is het gelukt om het kalifaat te ontmantelen, maar het gedachtengoed blijft.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 19:58 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je dat kan vergelijken met dit conflict. Hamas uitschakelen lijkt mij wel een realistisch doel. Ten koste van wat dat moeten we afwachten.
Je gaat geen beter moment krijgen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 20:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wellicht een aanval van China op Taiwan?
Gelukkig vermoord hamas geen onschuldige burgers, die maken tenminste onderscheid tussen militaire doelen en burgers.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 20:07 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Terrorisme is hetgeen wat Israël doet door geen onderscheid te maken tussen Hamas strijders en burgers. Israël, de bezetter, is degene die jaarlijks bombardementen uitvoert met precisiebommen en altijd, maar dan ook altijd 99% daarvan burgerlijke slachtoffers veroorzaakt. We spreken dan niet meer over toeval maar over een systematische moordcampagne op een volk. De onzin dat Hamas de burgers als een schild gebruikt is juist een poging van verdraaiing en het zoeken naar een rechtvaardiging op de terreurdaden die Israël verricht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |