quote:Op vrijdag 1 maart 2024 10:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit is dan wel weer een beetje lullig
quote:Op vrijdag 1 maart 2024 10:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit is dan wel weer een beetje lullig
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20240327_75359504quote:Ruiter ernstig gewond bij bijtincident tussen paard en hond
Een ruiter is woensdagmiddag ernstig gewond geraakt bij een bijtincident tussen zijn paard en een hond in de gemeente Baarn.
Een niet aangelijnde hond heeft het paard meerdere malen gebeten, het paard liep hierbij nare bijtwonden op. De ruiter is hierbij van het paard gevallen en raakte hierbij gewond, hij moest met spoed richting het ziekenhuis.
Het paard was in gezelschap van een ander paard. Beide paarden hebben een veilige plek gevonden bij bezorgde burgers. De politie heeft de gegevens van de baas van de hond en roept andere hondeigenaren op hun hond altijd aan te lijnen in de daarvoor aangegeven gebieden.
quote:Op woensdag 27 maart 2024 21:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20240327_75359504
Paard gewond, ruiter gewond. Nare foto's in de link...
Het woordje "niet" is denk ik weggevallen wb dat onder appèl staan...quote:Eenmaal op locatie bleek één van de twee paarden meermaals gebeten te zijn door een hond die niet aangelijnd was en onder appèl stond.
ZeKeR eEn StAfFoRd!!!!1!quote:Op woensdag 27 maart 2024 21:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20240327_75359504
Paard gewond, ruiter gewond. Nare foto's in de link...
Och.quote:Op woensdag 27 maart 2024 21:44 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Net iets andere twist, maar RIP reetje
Geen zomerdrukte maar wel broedseizoen.quote:Op woensdag 27 maart 2024 21:47 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Och.![]()
![]()
Mensen zijn erg makkelijk met honden, althans hier, want ach nog geen zomerdrukte dus de honden veel te vaak los waar het niet mag.
quote:Op woensdag 27 maart 2024 21:44 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Net iets andere twist, maar RIP reetje
Dom wicht.quote:Op donderdag 28 maart 2024 10:13 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
[ x ]
[ x ]
Hondenbezitters die weer proberen te gaslighten
Mijn hond mag alleen aan een lange rollijn in het bos lopen. Dan kan hij evengoed alle kanten op lopen en snuffelen maar ik dan kan meteen ingrijpen als dat nodig is. Ik zorg wel dat hij dan niet zomaar met mij mee hoeft te lopen maar let er op waar hij graag heen wil. Het is wat meer werk maar ik heb t er met plezier voor over. Los laten lopen is gewoon gemakzucht.quote:Op donderdag 28 maart 2024 14:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
Onze hond mag in ons bos los lopen. Elders gewoon aangelijnd.
Het zijn geen natuurgebieden. Die flauwekul altijd.quote:Op donderdag 28 maart 2024 15:41 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik spreek hier wel eens de boswachter en die zegt dat het loslopen van honden het grootste probleem is van verstoring van natuurgebieden. Veel erger dan bijvoorbeeld motorcrossers.
Boeien. Het is een bos. Volgens de Nederlandse taal is dat een natuurgebied.quote:Op donderdag 28 maart 2024 15:48 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het zijn geen natuurgebieden. Die flauwekul altijd.
Egoïstisch volk, maar dat heb je eigenlijk met alles, helaas.quote:Op donderdag 28 maart 2024 15:50 schreef Sapstengel het volgende:
Hondenbezitters zijn toch vaak wel een bepaald type volk merk ik.
Snap ik. Maar ik heb een eigen stuk bos. Daarom 'ons bos'quote:Op donderdag 28 maart 2024 15:47 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Mijn hond mag alleen aan een lange rollijn in het bos lopen. Dan kan hij evengoed alle kanten op lopen en snuffelen maar ik dan kan meteen ingrijpen als dat nodig is. Ik zorg wel dat hij dan niet zomaar met mij mee hoeft te lopen maar let er op waar hij graag heen wil. Het is wat meer werk maar ik heb t er met plezier voor over. Los laten lopen is gewoon gemakzucht.
Mijn vriend traint boswachters en die hoort dit ook vaak. Boswachters hebben nergens zo de schurft aan als mensen die hun hond los laten lopen en niet onder controle hebben, vooral omdat het zo massaal en in toenemende mate gebeurt en de mondjes steeds groter worden.quote:Op donderdag 28 maart 2024 15:41 schreef bloodymary1 het volgende:
Als ik met mijn paard door het bos rijd, kom ik vaak mensen met honden tegen die dan snel hun hond aan de lijn willen doen. Maar door de paniek lukt dat niet. Helemaal zenuwachtig en gedoe. Gelukkig vind mijn paard honden leuk en gaat er zelfs op af. Maar ik vraag me dan wel af, wat doen die honden dan als er een ree voorbij loopt of een fazant? Dan gaan ze daar toch ook achteraan rennen.
Ik spreek hier wel eens de boswachter en die zegt dat het loslopen van honden het grootste probleem is van verstoring van natuurgebieden. Veel erger dan bijvoorbeeld motorcrossers.
Boswachters zouden hun schietijzer ook gewoon in moeten kunnen zetten tegen dat soort volk.quote:Op donderdag 28 maart 2024 17:10 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mijn vriend traint boswachters en die hoort dit ook vaak. Boswachters hebben nergens zo de schurft aan als mensen die hun hond los laten lopen en niet onder controle hebben, vooral omdat het zo massaal en in toenemende mate gebeurt en de mondjes steeds groter worden.
Hij sprak ooit met een boswachter van de oude stempel die dan zijn jachtgeweer vastklikte en iets zei als: "Als u hem niet terughaalt, doe ik het". Dat werkte heeeeel goed tegen de grote mondjes
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20240328_62737291quote:Amazone breekt rug na aanval door groep loslopende honden, ook paard gewond. Hondenbaasje stond verderop te bellen
Ook een fraaie... Moeder de vrouw is gelukkig op de hoogte dat ze in de super de doperwten niet moet vergeten, jammer van de rolstoel voor die ruiterquote:Op donderdag 28 maart 2024 19:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Een premiumartikel, maar ook de kop vat het al wel aardig samen. De eigenaar van de hond vond z'n gesprekje belangrijker.
[..]
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20240328_62737291
Edit: mmm, ik dacht even dat dit een vervolgartikel op de bijtende hond van Baarn was, maar dat is toch niet zo blijkbaar. Zijn er gisteren blijkbaar twee soortgelijke incidenten geweest, 1 in Baarn met een enkele hond, en 1 in Lage Vuursche waarbij een groep loslopende honden op twee paarden afging.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |