Nouhou daar ben ik t niet mee eens hoor. Dat ras is hier iig nu wel ver naar knoppen gefokt volgens mij. Ik kom echt niet in de buurt van van zo'n hond.quote:Rottweilers staan niet bekend als bijzonder gevaarlijk of van nature agressief, al wordt het ras wel gezien als een ras waarbij een goede opvoeding extra belangrijk is.

Er is natuurlijk wel een reden voor het feit dat men ze als waakhond gebruikt, vreemd artikel.quote:Op zondag 11 februari 2024 18:45 schreef deedeetee het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)aanse-hardloper-dood
[..]
Nouhou daar ben ik t niet mee eens hoor. Dat ras is hier iig nu wel ver naar knoppen gefokt volgens mij. Ik kom echt niet in de buurt van van zo'n hond.

Man had honden niet onder controle. Zal vast en zeker wel zo’n debiel zijn die dit juist als hardste roept op social media. Afmaken die handel. En dan doel ik niet op de honden, want die kunnen er weinig aan doen dat ze een mongool als baasje hebben.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 19:21 schreef kanovinnie het volgende:
Vier honden bijten hondje dood in Amstelveen, politie lost schot en gebruikt taser https://www.nu.nl/binnenl(...)-gebruikt-taser.html

Die verrekte chihuahua's ook altijd!quote:Vrouw gewond na aanval van hond in Weert
Een vrouw is zaterdagmiddag in Weert gewond geraakt nadat ze op straat door een hond was aangevallen.
Het incident gebeurde rond 13:15 uur op de Sint Jozefslaan.
Ziekenhuis
De verwondingen van de vrouw leken in eerste instantie zo ernstig dat er ook een traumahelikopter werd opgeroepen, maar die kon uiteindelijk geannuleerd worden. Het ambulancepersoneel heeft eerste hulp verleend.
De eigenaar had het dier direct na het incident opgesloten in zijn woning, meldt Weert de Gekste. Agenten namen de hond in beslag en de eigenaar is aangehouden. De politie onderzoekt het bijtincident, bevestigt een woordvoerster.
Bron: https://www.1limburg.nl/1(...)al-van-hond-in-weert

De oven in. @Haagsquote:Op zaterdag 17 februari 2024 18:49 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Die verrekte chihuahua's ook altijd!

quote:Op zondag 18 februari 2024 11:31 schreef Zipportal het volgende:
[x]https://twitter.com/adacredactie/status/1759159220686193142 [/x]
Snap opzich wel dat je je hond zou willen beschermen.quote:Op zondag 18 februari 2024 11:31 schreef Zipportal het volgende:
[x]https://twitter.com/adacredactie/status/1759159220686193142 [/x]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ler-golden-retrieverquote:Het zwaargewonde dier is met een normale ambulance afgevoerd, omdat dierenambulances niet met zwaailichten en sirenes mogen rijden. De eigenaar van de rottweiler raakte lichtgewond door het steekwapen.

Ik denk dat de Golden Retreiver al eens eerder aangevallen is, en het baasje om zichzelf en zijn hond te beschermen daarom een mes bij zich heeft met uitlaten.quote:Op zondag 18 februari 2024 17:40 schreef Molo het volgende:
Iemand had dus überhaupt een mes bij zich bij de hond uitlaten
Bijzonderrrrr
Benieuwd naar het verdere verhaal want volgens mij missen we wat info

Ja gok ik ook, maar goed, dat is wel gestoeld op behoorlijk wat aannames natuurlijkquote:Op zondag 18 februari 2024 17:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik denk dat de Golden Retreiver al eens eerder aangevallen is, en het baasje om zichzelf en zijn hond te beschermen daarom een mes bij zich heeft met uitlaten.
Zoiets.

Dat heb ik ook. Woon in een buurt met niet alleen losgeslagen pitbulls maar ook losgeslagen crackheads. Als een pitbull mijn hond grijpt en het dreigt op een drama uit te lopen kan ik ook ingrijpen.quote:Op zondag 18 februari 2024 17:40 schreef Molo het volgende:
Iemand had dus überhaupt een mes bij zich bij de hond uitlaten
Bijzonderrrrr

Mijn oom en tante hadden een Husky op een fucking binnenvaart schip. Had totaal geen respect voor ze. Op een gegeven moment konden alleen mijn opa en ik dat beest kammen. Maar wij lieten ons dan ook niet intimideren door hem...quote:Op vrijdag 2 februari 2024 09:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Husky's zijn minder populair bij de notoire slechte baasjes want ze zijn heel bewerkelijk, slim en luidruchtig, dus dan hebben ze er zelf last en veel werk van. Er zitten natuurlijk oelewappers tussen, maar beduidend minder dan bij bijvoorbeeld pitbullachtigen.
Die laatste hebben natuurlijk eigenlijk ook heel veel werk en aandacht nodig, maar die straffen slechte baasjes minder snel af door bijvoorbeeld deuren te openen, te ontsnappen, het slot van de pantry te kraken, concerten te geven, precies dat te doen wat niet mag een seconde nadat je bent gaan zitten. Werk je niet genoeg met de husky, dan laat ie je dat meteen weten.

Wauw, eenzijdig artikel wel.quote:Op zondag 18 februari 2024 17:14 schreef Qarrad het volgende:
https://www.ad.nl/amersfo(...)eiler-neer~a5ff8bfa/
Honden krijgen het met elkaar aan de stok. Eigenaar van de golden retriever...steekt de rottweiler neer.
Edit: oh, al...
Goede kans dat hij het gedeelte over "mijn vechthond beet uit het niets zijn golden retriever, dat doet-ie anders nooit" is 'vergeten' te vertellen.quote:De man wist te vertellen dat zijn hond bij het uitlaten was belaagd door een man die zijn golden retriever aan het uitlaten was. Dat gebeurde in het park achter De Geerenweg/Goeman Borgesiuslaan.

Waren ze aangelijnd?quote:Op maandag 19 februari 2024 13:52 schreef bloodymary1 het volgende:
Raar ook dat die honden dan zo in gevecht raken met elkaar. Dan trek je ze toch gewoon mee aan de riem.

Als ik met de hond van mij loop wil hij wel eens gaan spelen met honden die we tegenkomen, en tijdens het spelen draaien ze om elkaar heen, en voor je het weet zitten de lijnen in elkaar vast. Dan heeft trekken niet zoveel zin meer.quote:Op maandag 19 februari 2024 13:52 schreef bloodymary1 het volgende:
Raar ook dat die honden dan zo in gevecht raken met elkaar. Dan trek je ze toch gewoon mee aan de riem.

Honden zijn daar heer en meester in iddquote:Op maandag 19 februari 2024 14:16 schreef Berkery het volgende:
[..]
Als ik met de hond van mij loop wil hij wel eens gaan spelen met honden die we tegenkomen, en tijdens het spelen draaien ze om elkaar heen, en voor je het weet zitten de lijnen in elkaar vast. Dan heeft trekken niet zoveel zin meer.

Ik denk dat de rottweiler baasjes een deel van het verhaal vergeten zijn te melden, zoals een andere user zei.quote:Op maandag 19 februari 2024 14:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20240219_46540006
Helaas achter een paywall, maar de rottweilerbaasjes brengen het alsof de eigenaar van de golden retriever zomaar uit het niets als een bezetene begon te steken.

Ik vermoed het ook ja.quote:Op maandag 19 februari 2024 14:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik denk dat de rottweiler baasjes een deel van het verhaal vergeten zijn te melden, zoals een andere user zei.

Het kan nog werk gerelateerd zijn dat mes. Ook is rondlopen met een mes tegenwoordig in.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 09:59 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik vind het zelf meer bijzonder dat iemand met een mes rondloopt tijdens het uitlaten van zijn hond.
Enige verklaring dat ik het nog kan begrijpen is omdat de eigenaar van de golden retriever bang was voor de rottweiler en de eigenaar, dat ze die vaker tegenkwamen. Maar dat kan ik nergens uit het artikel halen.

Update: de husky's hoeven niet te worden afgemaakt, maar gaan wel naar een nieuw baasje:quote:Op donderdag 11 januari 2024 17:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nou, er lijkt toch wat te gebeuren: https://www.ad.nl/eemnes/(...)twonden-op~ac128324/
[..]
Na de zoveelste keer dat ze vee aanvallen wordt dat wel een beetje ongeloofwaardig.

Roel van Velzenquote:Op maandag 26 februari 2024 18:41 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Deden maar meer mensen tuning.

Bijt die?quote:

Na een welgemikte uithaal met maat 44 niet meerquote:

Kom er maar in @Zipportalquote:Puppy bijna doodgebeten door andere hond
In Hendrik-Ido-Ambacht is woensdagavond een hondje zwaargewond geraakt door een beet van een andere hond. Dat gebeurde rond 18:30 uur in de Evertsenstraat. Het gaat om een Yorkshireterriër die is gebeten door een Amerikaanse bully XL; een hondenras dat in Engeland al is verboden.
De politie liet aanvankelijk weten dat de terriër is overleden, maar kwam daar later op terug. Het dier is bij de eigenaresse thuis gereanimeerd en daarna meegenomen naar het ziekenhuis. De eigenaresse laat weten dat het om haar hondje 'Lulu' gaat van vier maanden oud. Het dier vecht momenteel voor haar leven.
De hond die heeft gebeten is in beslag genomen. De dierenambulance bracht het dier naar een kliniek. Daar wordt het gedrag van de hond beoordeeld. De eigenaren van beide honden zijn behoorlijk van slag, meldt de politie. Het is nog niet bekend hoe de situatie zo uit de hand kon lopen.
https://www.rijnmond.nl/n(...)-overval-op-juwelier

Het zijn altijd dezelfden. Dezelfde achterlijke 'baasjes' met dezelfde achterlijke honten.quote:

Even een stukje saaie informatie tussendoor:quote:

Die mopshonden hebben een te platte neus waardoor ademhalen te zwaar gaat.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 06:58 schreef manny het volgende:
[..]
Even een stukje saaie informatie tussendoor:
Dr was zo een bioloog bij een nieuwsprogramma, bij een item over mopshonden en chiwawa's enzo, die schijnen de hele dag koppijn te hebben of nauwelijks te kunnen ademen omdat ze doorfokt zijn op een afwijking.
Zijn stelling: een hond die er min of meer uit ziet als een wolf, wat betreft verhoudingen enzovoort, is in de basis een hond met een gezond gestel. Alles wat veel kleiner, groter, rimpeliger, sterker, korter, dikker, slanker enzovoort is, is eigenlijk per definitie al een hond die genetisch 2-0 achterstaat en die rassen worden meestal (ik herhaal die meneer) ook een stuk minder oud en hebben allerlei issues med huid, gewrichten, organen, etc
Zijn advies: neem een mix (geen rashond dus) die er wat verhoudingen betreft min of meer uitziet als een wolf, als je een hond wil die een gezonde basis heeft.
Disclaimer: er schijnen ook mensen te zijn die tegenwoordig letterlijk met wolven en honden lopen te fokken, van die half wolf honden krijg je dan. Dat lijkt me niet wat die meneer bedoelde.
Daar had ie aan toe kunnen voegen: als je zelf niet in staat bent tot 20 te tellen, of je voornaam eindigt op een y, of als je in een flatje 7 hoog woont en een fulltime baan hebt: neem dan ook geen hond.

'de hond is míjn kind hé, mijn alles ja, hoor je wel!'quote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:11 schreef maily het volgende:
[..]
Die mopshonden hebben een te platte neus waardoor ademhalen te zwaar gaat.
En die andere idd een te kleine schedel met van die ploppende ogen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |