abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210914010
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:21 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Ik vraag mij dus af wat vooraf precies de doelstelling was. Als je zoveel mogelijk burgers af wilt slachten dan doe je dat toch niet op klaarlichte dag nadat je eerst honderden raketten afgeschoten hebt als vooraankondiging?
Wat wil je hiermee zeggen?
pi_210914011
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Kijk @:Erasmus, dit is dus een Hamas aanhanger.
hoezo
pi_210914013
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Omdat ik bombarderen van doelwitten binnen de Gaza strook nog wel kan verklaren als oorlogshandeling. Het afsluiten van 2 miljoen mensen van water begrijp ik niet anders dan het collectief straffen van alle Palestijnen. Lijkt me vooral een manier om wraak te nemen, en niet echt nodig.
Ik ben het er ook niet mee eens.

Een reden die ik zou kunnen bedenken is de hoop (van Israëlische kant) op een interne opstand van de Palestijnse bevolking die in vrede willen leven, en die nu alle besisvoorzieningen voor dat leven zien verdwijnen. De grote initiator van de huidige situatie is de grootschalige terroristische aanval van 'hun' Hamas. Tegengas van de bevolking zou een moooi signaal zijn. Overigens maak ik me hierover weinig illusies omdat een 'opstand' met geweld door Hamas wordt beantwoord en alleen een breed gedragen opstand mogelijk een kans heeft. Daarbij zit de verantwoordelijke top van Hamas natuurlijk niet in Gaza.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 11 oktober 2023 @ 12:25:17 #154
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210914017
quote:

[..]
Hij roept toch niet op tot uitroeien van alle Joden/Israeliers?
pi_210914019
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:22 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Verschil is dat ik aan hand van feiten en kennis, logisch kan redeneren en onderscheidt kan maken tussen wat wel of niet rechtvaardig is.
Jij hebt vanuit historisch opzicht gelijk. Maar je komt niet echt verder. Je wil niet verklaren welke stappen er nu genomen zouden moeten worden.
pi_210914020
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:13 schreef Nattekat het volgende:
Israël houdt helemaal geen Palestijnse gronden bezet, alles is gewoon internationaal erkend Israël dat helemaal eerlijk verkregen is
:') :') :')
pi_210914024
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:24 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Heeft er al iemand toegezegd dat ze zullen stoppen met het vermoorden van die gijzelaars?

(want dan heb ik dat gemist)
denk het niet, die gijzelaars is een grote troef die ze nu in handen hebben.
pi_210914026
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:53 schreef Gitw het volgende:
Je kan het ook zo stellen. Wellicht heeft Hamas ook niet de luxe om altijd rekening te houden met het oorlogsrecht. Aangezien ze tegen een staat vechten die tot de tanden bewapend is door het westen. Naast dat Israël heeft ook met meerdere VN resoluties hun reet afgeveegd. Dus dat ze zich aan het oorlogsrecht is nogal een rekbaar begrip is. En eigenlijk een zinloos argument.
Oh, dit is een nieuwe, oorlogsrecht als een luxe.

Net als je gewend bent aan de definitie van oorlogsdaad als 'alles wat Israël doet' gaan de Hamas strijders weer een tandje gekker.
pi_210914029
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:21 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Het is hier geen een of andere stamkroeg waarbij je tussen je zatlappen zulke onzin kunt uitkramen, vrolijke vriend.

Datgeen wat ik zeg is feitelijk en algemeen bekend.
Het betreft dan ook geen onzin, maar feiten. Ik zou al die radicale Islamtische sociale media kanalen, met antisemitische drek en bespottelijke theorieën over hoe dit zogenaamd allemaal de schuld is van Israël, even naast je neerleggen. Dat zal je wereldbeeld in positieve zin doen veranderen.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:22 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Ah ja, klopt. Bibi wilde de Israëlische hooggerechtshof onklaar maken zodat er niet meer tegen hem ingegaan kon worden. Nog erger inderdaad.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)esten-stop-jeruzalem
Ik ben tot in detail bekend met die ontwikkelingen, het staat je natuurlijk vrij om het daar niet mee eens te zijn (ik ben er zelf wel een voorstander van), maar gebruik in elk geval de juiste omschrijvingen. Een hooggerechtshof is geen Eerste Kamer. Hadden ze er daar maar eentje van in Israël, dat zou gedoe met rechters veel schelen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210914036
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:25 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
denk het niet, die gijzelaars is een grote troef die ze nu in handen hebben.
Ja, totdat de IDF je omsingelt heeft.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_210914042
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nattekat komt ook met grenzeloze gebrek aan kennis

Tijd om te lunchen!
Is gewoon classic. Ik snap echt niet hoe zo iemand kan functioneren in het dagelijks leven.
pi_210914043
quote:

[..]
Met dit soort frames, moet je beseffen dat het kan werken als een boomerang. Zo stel jij dat het afsluiten van water, elektra van Gaza afkeuringswaardig is. Vast diehard-zionisten die dat ook als een steunbetuiging aan Hamas zien.

Zolang iemand niet overduidelijk een Hamas-supporter is, zullen we dan dit gewoon laten?
pi_210914051
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:26 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, totdat de IDF je omsingelt heeft.
juist dan.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 12:28:28 #164
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_210914054
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:19 schreef einzeinz het volgende:
Veronderstel dat screenshots van het dark web niet mogen? Heb foto's gezien van lijken, crazy shit man!!!

En dan die reacties er onder. Er was iemand die typte.
'hopelijk is ze nog warm, ze heeft lekkere tieten'
Doe in een spoiler tag
pi_210914057
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:27 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
juist dan.
Ja, dan ben je dead man walking. Want wat denk je dat er gebeurt als het israel zou lukken om de gijzelaars vrij te praten?
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_210914058
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:22 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]

Steunbetuiging of trol?

SPOILER: geschiedenis
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als het een trol is, is die mislukt.

Want Israeli's zijn happy.
pi_210914064
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:22 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Ah ja, klopt. Bibi wilde de Israëlische hooggerechtshof onklaar maken zodat er niet meer tegen hem ingegaan kon worden. Nog erger inderdaad.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)esten-stop-jeruzalem
maar, waarom zou dat een vrijbrief geven aan hamas voor geweld? Dit is interne israelische politiek. Ben het er ook niet mee eens, maar ik ga het niet gebruiken als excuus voor moord op burgers
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_210914065
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:20 schreef Momo het volgende:

[..]
Jij denkt dat het festival verhaal fake nieuws is? En de facebook post waar een oma wordt vermoord door Hamas strijder en dat wordt geupload op haar Facebook. En nog meer van dat soort voorbeelden. Het zijn niet alleen vage filmpjes op twitter. En "ze onder volledige bescherming meegenomen hebben naar Gaza" nee dat is nog steeds ontvoeren van mensen tegen hun wil zelfs als ze ze wel goed zouden behandelen.
[..]
Die hamasstrijders van nu hebben daar nooit gewoond joh. Of waren die al geboren in 1947?
[..]
Ja, dat zou best kunnen nu. Maar verdienen hun burgers wel slachtoffer te worden dan?
Nogmaals momo, het lijkt erop alsof jij af en toe moeite hebt met begrijpend lezen. Dat het festival midden in een conflict terecht gekomen is geloof ik wel. Het gaat alleen over uit hoe men de nieuws lanceert. Westen sprak gelijk over doelbewuste aanval van Hamas op festivalgangers. Na wat tijd bleek dat het om een crossfire situatie ging tussen Hamas en Israëlische veiligheidstroepen.

Ook dat Shani Louk die zogenaamd barbaars verkracht, vermoord en met truck meegenomen zou zijn door Hamas, is later bekend geworden via haar moeder dat zij nog gewoon leeft en ongedeerd is.
pi_210914073
quote:
14s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:24 schreef aTypisch het volgende:

[..]
hoezo
Omdat hij precies dezelfde retoriek bezigt als Hamas.
pi_210914074
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:29 schreef Bensel het volgende:

[..]
maar, waarom zou dat een vrijbrief geven aan hamas voor geweld? Dit is interne israelische politiek. Ben het er ook niet mee eens, maar ik ga het niet gebruiken als excuus voor moord op burgers
Heeft ook totaal niks te maken met dit conflict. Maar een constant naar israel wijzende trol kon die whataboutism blijkbaar niet negeren.
pi_210914075
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:28 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, dan ben je dead man walking. Want wat denk je dat er gebeurt als het israel zou lukken om de gijzelaars vrij te praten?
dan moet israel consessies doen, als betaalmiddel. dat proces duurt lang, en het lijkt me niet dat israel dan alsnog een grote aanval zal doen op het moment dat ze vrij zijn. dat weet hamas.
pi_210914088
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:29 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Nogmaals momo, het lijkt erop alsof jij af en toe moeite hebt met begrijpend lezen. Dat het festival midden in een conflict terecht gekomen is geloof ik wel. Het gaat alleen over uit hoe men de nieuws lanceert. Westen sprak gelijk over doelbewuste aanval van Hamas op festivalgangers. Na wat tijd bleek dat het om een crossfire situatie ging tussen Hamas en Israëlische veiligheidstroepen.

Ook dat Shani Louk die zogenaamd barbaars verkracht, vermoord en met truck meegenomen zou zijn door Hamas, is later bekend geworden via haar moeder dat zij nog gewoon leeft en ongedeerd is.
Ah ja, de festival gangers waren toevallig op de verkeerde plek. Vandaar dat ze opgejaagd werden en doodgeschoten in hun auto.

:')
pi_210914091
Bijzonder weinig nieuws in dit topic
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_210914092
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:29 schreef Werkperd het volgende:
Na wat tijd bleek dat het om een crossfire situatie ging tussen Hamas en Israëlische veiligheidstroepen.

Beide zijn niet bevestigd.

Maar redelijk voorspelbaar is dat wat hamas in en goed daglicht plaatst natuurlijk meteen "waar", en alles wat dat bij israel zou doen moet kritisch naar gekeken worden.
pi_210914095
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:29 schreef Bensel het volgende:

[..]
Dat zeg ik helemaal niet en heb ik nergens gezegd, mafkees. Flikker op met woorden in iemands mond te leggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')