Nu nog nixen en dan is de dag ook weer klaar.quote:
Lekker chill nixen is ook lekkerquote:Op woensdag 11 oktober 2023 09:30 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Nu nog nixen en dan is de dag ook weer klaar.
Jaaaa! Chill nixen met een zak mini Twixen!quote:
Een hele zak nog welquote:Op woensdag 11 oktober 2023 09:33 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Jaaaa! Chill nixen met een zak mini Twixen!
Hou hem wel uit de buurt van Lenny.quote:
Is Lenny zo gek op Twix?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 09:36 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Hou hem wel uit de buurt van Lenny.
Vast, maar eerder een chips eter.quote:
Ahhhquote:Op woensdag 11 oktober 2023 09:38 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Vast, maar eerder een chips eter.
Is zeker lekker.quote:
Vakantie was erg leuk, hebben echt alles eruit gehaald wat we konden. Leuke wandelingen gemaakt en inderdaad naar Idar Oberstein geweest voor de edelstenen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:12 schreef Puzzie het volgende:
Oh Ja @:Bondage , ik wilde nog wat weten over je vakantie in Duitsland en de de edelstenen die je met vriendin hebt gekocht![]()
Aaahhh geweldig!!! Prachtigquote:Op woensdag 11 oktober 2023 13:44 schreef bondage het volgende:
[..]
Vakantie was erg leuk, hebben echt alles eruit gehaald wat we konden. Leuke wandelingen gemaakt en inderdaad naar Idar Oberstein geweest voor de edelstenen.
Dit zijn de edelstenen die we hebben gekocht/gevonden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze was niet te koop maar ze vond em wel heel mooi
[ afbeelding ]
En nog wat foto's van de omgeving:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wij hebben een groot deel hier gekocht: https://www.google.com/se(...)hleiferei+peter+lindquote:Op woensdag 11 oktober 2023 13:50 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Aaahhh geweldig!!! Prachtig![]()
Heb je meer info over die mijn? plus winkel en andere info , ik las er wat over van jou in DTS en het toeval wil dat ik vorig jaar aan mijn moeder heb gevraagd of zij een ring voor mij wil maken met een grote ruwe steen en dat we een keer in NL wilden gaan kijken naar zaken die stenen verkopen . Maar liefst toch waar je zelf wat voor moet zoeken en niet al te duur . Dus ik vertelde haar vanmorgen daarover en ze wilde sowieso een keer een een week samen weg en ik vertelde haar dat we het misschien kunnen combineren met die stenen in Duitsland ... wandelen en stenen kopen , we zijn allebei bling fans en mams is edelsmid/kunstenaar![]()
Dus dank voor je prachtige foto's alvast!!!
Maar dit heb je dan allemaal gekocht in een winkel die niet toeristisch is?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 14:35 schreef bondage het volgende:
[..]
Wij hebben een groot deel hier gekocht: https://www.google.com/se(...)hleiferei+peter+lind
En we hebben bij de Edelsteinmine Steinkaulenberg rond de mijnen gelopen en daar eea gevonden. Was wel een zware wandeling gezien het nogal steil is. Zijn niet in de mijnen zelf geweest, veel te toeristisch voor ons.
Weinig toeristen gezien bij die winkel en de prijzen zijn goed te doen. In ieder geval veel beter dan wat ze er hier in NL voor vragen. Het zit daar vol met winkels die stenen verkopen dus concurrentie is groot, dat maakt dat het niet zo duur is.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 14:38 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Maar dit heb je dan allemaal gekocht in een winkel die niet toeristisch is?
Ik heb namelijk geen idee hoe of wat , behalve dan dat we allebei gek zijn op mooie stenenEn groedkoop is een lastige term want voor een mooie steen is de waarde ook weer anders maar dat is persoonlijk natuurlijk
![]()
ik zal zo ff googelen
Ah okay ik heb em opgeslagen!! Thnx!!quote:Op woensdag 11 oktober 2023 14:41 schreef bondage het volgende:
[..]
Weinig toeristen gezien bij die winkel en de prijzen zijn goed te doen. In ieder geval veel beter dan wat ze er hier in NL voor vragen. Het zit daar vol met winkels die stenen verkopen dus concurrentie is groot, dat maakt dat het niet zo duur is.
De winkel waar ik de link van postte heeft erg veel ruwe stenen en de beste man weer er alles over te vertellen.
De mijnen van Idar Oberstein zijn schitterend. Ben er twee keer geweest en heb er wat stukken amethist gekocht. Sowieso een hele mooie omgeving.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 13:44 schreef bondage het volgende:
[..]
Vakantie was erg leuk, hebben echt alles eruit gehaald wat we konden. Leuke wandelingen gemaakt en inderdaad naar Idar Oberstein geweest voor de edelstenen.
Dit zijn de edelstenen die we hebben gekocht/gevonden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze was niet te koop maar ze vond em wel heel mooi
[ afbeelding ]
En nog wat foto's van de omgeving:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi! Ben er nog nooit geweest, ik zet het ook op mn verlanglijstje! Maar 3 uur rijden vanaf hierquote:Op woensdag 11 oktober 2023 15:49 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
De mijnen van Idar Oberstein zijn schitterend. Ben er twee keer geweest en heb er wat stukken amethist gekocht. Sowieso een hele mooie omgeving.
Het is niet geëindigdquote:Op woensdag 11 oktober 2023 16:52 schreef Douwtjedouw het volgende:
Grappig hoe een verhaal over twixen en nixen eindigt met edelstenen
Zoiets ja, vanavond met mijn mams bespreken om het een met het andere te gaan combineren : lopen en stenen regelenquote:Op woensdag 11 oktober 2023 16:38 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Mooi! Ben er nog nooit geweest, ik zet het ook op mn verlanglijstje! Maar 3 uur rijden vanaf hier
En kunst maken/bezoeken?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 17:03 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Zoiets ja, vanavond met mijn mams bespreken om het een met het andere te gaan combineren : lopen en stenen regelen
Ja dat doen ook idd samenquote:Op woensdag 11 oktober 2023 17:05 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
En kunst maken/bezoeken?
Dan wacht ik gewoon op jouw tips! Ik heb nog meer op mn lijstje staan en er komt maar weinig van, omdat ik toch niet zo goed ben om in mn eentje buiten Nederland op reis te gaan
Nog nooit gehoord van electroforming. Maar even gegooled en inderdaad mooie dingenquote:Op woensdag 11 oktober 2023 17:08 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ja dat doen ook idd samen![]()
Of workshops . Ik wil al jaren een workshop electroforming doen , maar nergens te vinden . Nu heb ik al wel de apparatuur , alleen de rest nog ... veel koper en nog meer mooie stenen en je kan prachtige sieraden maken
Yep je kan er ook echt van alles mee, heel erg tof.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 17:13 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Nog nooit gehoord van electroforming. Maar even gegooled en inderdaad mooie dingen
[ afbeelding ]
Leuk als je dat kan! Dan kan ik een bestelling plaatsen
Ook gedaan toen mn zus een workshop zilverklei deed, had ze een ring voor me gemaakt, helaas ben ik die kwijt geraakt toen ik mn sieraden een keer af moest doen.
Kun je ook gewoon van die oude koperen ketels enzo gebruiken, of moet het speciaal soort koper zijn?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 17:14 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Yep je kan er ook echt van alles mee, heel erg tof.
Is sowieso een mooie locatie om te wandelen, dat is wat wij daar vooral hebben gedaan. Idar zelf was ook wel leuk en hebben mooie stenen weten te bemachtigen maar steden zijn niet zo ons ding.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 15:49 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
De mijnen van Idar Oberstein zijn schitterend. Ben er twee keer geweest en heb er wat stukken amethist gekocht. Sowieso een hele mooie omgeving.
Je bent er zo inderdaad. Is vanaf hier wat verder natuurlijk maar nog steeds heel goed te doen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 16:38 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Mooi! Ben er nog nooit geweest, ik zet het ook op mn verlanglijstje! Maar 3 uur rijden vanaf hier
Nee je hebt nog wat chemische middeltjes nodig , koperdraad en schelpen, takjes , stenen, glas , van allesquote:Op woensdag 11 oktober 2023 17:17 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Kun je ook gewoon van die oude koperen ketels enzo gebruiken, of moet het speciaal soort koper zijn?
Nee ik ben ook niet zo van de steden wel van de stenenquote:Op woensdag 11 oktober 2023 17:39 schreef bondage het volgende:
[..]
Is sowieso een mooie locatie om te wandelen, dat is wat wij daar vooral hebben gedaan. Idar zelf was ook wel leuk en hebben mooie stenen weten te bemachtigen maar steden zijn niet zo ons ding.
Ondanks dat ik niet veel met edelstenen heb vind ik amethist ook heel mooi.
Graag gedaanquote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:18 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Nee ik ben ook niet zo van de steden wel van de stenen![]()
Het lag ook al een hele tijd in de planning om stenen winkels in NL te gaan zoeken , want stenen moet je in het echt zien en kunne voelen , ipv online kopen , daarom hebben we dat nog steeds niet gedaan.
En waar in NL moet je beginnen , ook zoiets .. dan kom je als eerste uit op bijv Giethoorn en dat is wel het laatste waar je heen wil voor stenen![]()
Dus heel erg blij met jouw bericht en foto's en nu gaan we samen verder info zoeken .
Mams en ik gingen al jaren ergens paar dagen naartoe, maar toen werd ze ernstig ziek, daarna van Deventer naar Cuijk verhuist , Corona en nu pas weer echt ruimte om samen wat plannen te maken
en dan is Duitsland wel weer een leuk begin . Dus thnx voor de tip
Ja echt wel!!quote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:22 schreef bondage het volgende:
[..]
Graag gedaan![]()
En zeker een leuk begin, gaan jullie je zeker vermaken als ik het zo lees
Echt gaan. Er hangt geen toeristen fibe en er zijn leuke kleine Duitse steden dichtbij.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 16:38 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Heb daar een kleine kristallen bonsai gekocht.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 17:39 schreef bondage het volgende:
[..]
Is sowieso een mooie locatie om te wandelen, dat is wat wij daar vooral hebben gedaan. Idar zelf was ook wel leuk en hebben mooie stenen weten te bemachtigen maar steden zijn niet zo ons ding.
Ondanks dat ik niet veel met edelstenen heb vind ik amethist ook heel mooi.
Bonsai freakquote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:54 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Echt gaan. Er hangt geen toeristen fibe en er zijn leuke kleine Duitse steden dichtbij.
[..]
Heb daar een kleine kristallen bonsai gekocht.Helaas ooit tijdens een verhuizing laten vallen en sindsdien spoorloos.
Toevallig ook van amethist gemaakt met blauwe blaadjes.
Nee, dit is een never ending story.quote:
Wel naakt Twixen eten eh.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 16:52 schreef Douwtjedouw het volgende:
Grappig hoe een verhaal over twixen en nixen eindigt met edelstenen
Kloptttquote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:56 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Nee, dit is een never ending story.
Ik snap helemaal niets van die voorliefde maar zo heb ik ook mijn rariteitenquote:
Ach, dat kan ook leuk zijn.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:57 schreef MizzezAmy het volgende:
Beter naakt twixen dan naakt nixen!
Als een etterende wond!quote:
Wat zijn jouw rariteiten dan?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:58 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik snap helemaal niets van die voorliefde maar zo heb ik ook mijn rariteiten![]()
Wel schattig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |