abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210893217
Deel I

Enorme drukval - Nord Stream 2-leiding blijkbaar gedeeltelijk vernietigd

Er was een incident op de Russische pijpleiding in de Oostzee, zoals bevestigd door de Deense scheepvaartautoriteit. De operator Gascade spreekt van een scherpe drukval in de buis. Een ongeval wordt onwaarschijnlijk geacht. De timing van het ongeval suggereert sabotage.

Volgens de eerste berichten borrelen er bij het Deense eiland Bornholm methaanbellen uit de zee. Volgens de werkmaatschappij Nord Stream 2 hebben politie en marine al een beperkingsgebied van vijf mijl ingesteld en is het vliegverkeer onder de 1.000 meter al verboden.

De reden: de pijpleiding in de Oostzee, die nooit in gebruik is genomen, lijkt op dit moment te zijn vernietigd.

https://www.welt.de/wirts(...)a.twitter.shared.web

De druk van de Nord Stream 2 pijpleiding stort van de ene op de andere dag op mysterieuze wijze in
Duitse autoriteiten hebben 'geen duidelijkheid' als ze proberen vast te stellen of onderzeese gasleiding in Russische handen lekt.

https://www.theguardian.c(...)steriously-overnight

Gas uit de Russische Nord Stream 2-pijpleiding lekt in de Oostzee

BERLIJN/KOPENHAGEN, 26 september (Reuters) - Deense autoriteiten hebben maandag schepen gevraagd om binnen een straal van vijf zeemijl uit de buurt van het eiland Bornholm te blijven na een gaslek 's nachts uit de ter ziele gegane Nord Stream 2-pijpleiding die in Russische handen is afgevoerd naar de Oostzee.

Europese landen hebben zich verzet tegen Russische oproepen om de Nord Stream 2-pijpleiding te laten werken en beschuldigden Moskou ervan energie als wapen te gebruiken. Rusland ontkent dat en geeft het Westen de schuld van gastekorten.

Meer hier:
https://www.reuters.com/b(...)operator-2022-09-26/

Lek bij Bornholm, gedacht wordt aan sabotage:

twitter

Ook Nordstrom 1 vernietigd

twitter

twitter

Locaties van impact:
blablablabla
pi_210893265
'we' wilden toch geen gas meer uit Rusland? Wat is de probleem? :P
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_210893816
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2023 13:08 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Als je dat verhaal volgt kon de opdrachtgever wel eens een rijke oekrainse oligarch zijn.
Ik weet niet... Waarom zou de opdrachtgever niet bijvoorbeeld een rijke Amerikaanse oligarch kunnen zijn?
  maandag 9 oktober 2023 @ 17:13:43 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_210894247
Ik weet nog steeds niet wie het heeft gedaan, ik wacht nog steeds even af.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:50:44 #5
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210908173
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 15:31 schreef Het_Bokje het volgende:
'we' wilden toch geen gas meer uit Rusland? Wat is de probleem? :P
Maar Rusland wilde wel gas blijven leveren, ook nadat die driedaagse oorlog gewonnen was
Die moet nu al dat GAS afkolen tot heeeeel erg koud en als LNG verschepen in speciale schepen , om de kaap heen en verkopen aan India tegen een roepie prijs

Lijkt erop dat er wraak genomen wordt
quote:
Een lek in een onderzeese gaspijplijn tussen Finland en Estland vuurt de gasprijs ook flink aan. Het vermoeden bestaat dat er sprake is van sabotage, zo meldt persbureau Bloomberg op basis van ingewijden. Later vandaag maken functionarissen meer bekend over het onderzoek naar het lek.

Het lek in een onderzeese gasleiding tussen Finland en Estland is volgens de Finse president Sauli Niinist waarschijnlijk het gevolg van activiteit van buitenaf’.
Ook een telecomkabel raakte volgens de Finnen beschadigd.

„Het is waarschijnlijk dat de schade aan de gasleiding en de telecomkabel het gevolg is van activiteit van buitenaf”, stelt Niinist. Hij benadrukte dat het nog onduidelijk is wat de oorzaak is van het lek. Finland en Estland doen nog onderzoek naar de zaak.

Op de Amsterdamse gasbeurs steeg de prijs voor leveringen in november nog eens met 13% tot 49,5 euro per megawattuur. Maandag werd gas al 15 procent duurder. De oplopende spanningen in het Midden-Oosten vergrootten daarbij de aanbodrisico’s voorafgaand aan het winterstookseizoen op het noordelijk halfrond.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210908236
quote:
7s.gif Op maandag 9 oktober 2023 17:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik weet nog steeds niet wie het heeft gedaan, ik wacht nog steeds even af.
Dan moet je even naar de woorden van Biden luisteren, voordat hij de pijplijn opblies.
Plaats hier uw advertentie
pi_210908393
Verkeerd topic
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:05:59 #8
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_210908409
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 20:55 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Dan moet je even naar de woorden van Biden luisteren, voordat hij de pijplijn opblies.
Weet ik al lang, ik blijf bij mijn woorden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:07:44 #9
323876 michaelmoore
pi_210908429
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Weet ik al lang, ik blijf bij mijn woorden.
ik denk dat mensen die geen vrienden van Ruzzia zijn het gedaan hebben

Nu kan Ruzia nooit meer direct gas leveren aan de EU , en Poetin was er zo blij mee , oppompen , doorpompen en direct geld

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 10-10-2023 21:50:49 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210908496
Mr. krabs heeft het gedaan (opdracht van Biden natuurlijk)

M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:53:26 #11
323876 michaelmoore
pi_210909102
https://www.gem.wiki/Nord_Stream_Gas_Pipeline

quote:
2022 explosions
Nord Stream Gas Pipeline and Nord Stream 2 Gas Pipeline were ruptured due to unexplained explosions in September, 2022.

The pressure drop on both strings of the pipeline were registered on September 26, 2022.[15]

Both strings of Nord Stream Gas Pipeline and one string of Nord Stream 2 gas pipeline were damaged.
The location of the rupture was identified as the Swedish and Danish exclusive economic zones.[15]

On September 28, 2022, Russia initiated a case on international terrorism. President Putin announced that the explosions were an act of diversion aimed at destruction of the European energy infrastructure, blaming the West.[16][17][18] President Biden called the incident "a deliberate act of sabotage" and accused Russia of "pumping out disinformation and lies".[19][20]

Both Nord Stream gas pipelines are mothballed with no immediate plans to repair or reactivate them.[6][7]
pi_211266994
Washington Post onthult naam van militair die Nord-Stream-aanval cordineerde
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-73345764
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_211270978
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik denk dat mensen die geen vrienden van Ruzzia zijn het gedaan hebben

Nu kan Ruzia nooit meer direct gas leveren aan de EU , en Poetin was er zo blij mee , oppompen , doorpompen en direct geld
Zeg nooit nooit. Je weet niet hoe de wereld er achter 50 jaar voorstaat. Zo ook na ww2 hebben we nu prima banden met Duitsland. Althans ik kan prima met Duitsers opschieten en kom er erg graag.

Dat wij dat niet meer meemaken kan zijn.
pi_211271016
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 12:28 schreef Cherni het volgende:

[..]
Zeg nooit nooit. Je weet niet hoe de wereld er achter 50 jaar voorstaat. Zo ook na ww2 hebben we nu prima banden met Duitsland. Althans ik kan prima met Duitsers opschieten en kom er erg graag.

Dat wij dat niet meer meemaken kan zijn.
De instelling van Duitsland na de oorlog was wel wat anders dan die van Rusland. Het is niet voor niks dat ze in Oost-Europa redelijk door een deur kunnen met Duitsland maar ze het 'bevrijdende' Rusland naar het leven staan. Ik zie Rusland zonder militaire nederlaag niet in een land veranderen wat plotseling in een zelfbewuste rol excuses gaat maken voor de vele misdaden in het verleden en de banden met z'n buren aanhaalt, integendeel zelfs. Zeg nooit nooit, maar er moet nog behoorlijk wat water door de Wolga stromen voordat dat ooit realiteit kan worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2023 12:35:29 ]
pi_211271195
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2023 12:33 schreef J.B. het volgende:

[..]
De instelling van Duitsland na de oorlog was wel wat anders dan die van Rusland. Het is niet voor niks dat ze in Oost-Europa redelijk door een deur kunnen met Duitsland maar ze het 'bevrijdende' Rusland naar het leven staan. Ik zie Rusland zonder militaire nederlaag niet in een land veranderen wat plotseling in een zelfbewuste rol excuses gaat maken voor de vele misdaden in het verleden en de banden met z'n buren aanhaalt, integendeel zelfs. Zeg nooit nooit, maar er moet nog behoorlijk wat water door de Wolga stromen voordat dat ooit realiteit kan worden.
Je hebt een een punt. Ik zie het ook niet snel gebeuren. Zoals je zegt, er moet nog veel water door de Wolga stromen. Het is natuurlijk ook zo dat Rusland, China etc een compleet andere visie hebben die totaal niet bij het westen past. Althans persoonlijk zie ik landen als China niet graag de macht overnemen van de VS.
pi_211272272
Het waren onze vrienden. Dan is het niet erg.

twitter
  maandag 13 november 2023 @ 16:10:06 #17
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211282962
Net een aantal van de vorige delen van dit topic gelezen.

Waar eerder bijvoorbeeld nog 'artikel 5!!' van de NAVO er bij werd gehaald is het opvallend hoe weinig ophef er is nu blijkt dat Oekranie daadwerkelijk achter deze aanval zat. Een directe aanval op onze infrastructuur, zoals ook te lezen valt in de vorige delen.

Nu zal er wel worden gekronkeld en is dit eigenlijk erg goed voor ons, ofzo. Grappig om te aanschouwen. :)
pi_211282988
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 14:55 schreef Nober het volgende:
Het waren onze vrienden. Dan is het niet erg.

[ twitter ]
GEEF ONS TAURUS GVD!
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 13 november 2023 @ 18:13:52 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_211283836
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 16:10 schreef Cpt.Crow het volgende:

Waar eerder bijvoorbeeld nog 'artikel 5!!' van de NAVO er bij werd gehaald is het opvallend hoe weinig ophef er is nu blijkt dat Oekranie daadwerkelijk achter deze aanval zat. Een directe aanval op onze infrastructuur, zoals ook te lezen valt in de vorige delen.

Nu zal er wel worden gekronkeld en is dit eigenlijk erg goed voor ons, ofzo. Grappig om te aanschouwen. :)
Veel mensen hebben zelf niet in de gaten hoezeer ze zich laten meeslepen door de propaganda van de ene (of andere) kant. Dezelfde actie van de ene partij als oorlogsmisdaad beschouwen, maar als het ‘hun’ kant betreft als heldendaad. Sie mensen als Sjoerd Sjoerdsma die eerst schuimbekkend ‘artikel 5’ krijsten en die je nu niet hoort.
The End Times are wild
  maandag 13 november 2023 @ 18:16:13 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_211283859
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 20:55 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Biden (of de mensen die aan zijn touwtjes trekken) zullen vast voorafgaand toestemming verleend hebben.
Iedereen met een IQ>115 kon trouwens wel inzien dat het nooit de Eussen of de Duitsers geweest konden xijn
The End Times are wild
pi_211284366
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 16:10 schreef Cpt.Crow het volgende:

Hier ook, degenen die geloofden dat anderen dan de Russen het gedaan hadden, werden doorverwezen naar de BNW wappiehoek. Nu kun je de krekels horen tjirpen.
pi_211284431
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 19:09 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Hier ook, degenen die geloofden dat anderen dan de Russen het gedaan hadden, werden doorverwezen naar de BNW wappiehoek. Nu kun je de krekels horen tjirpen.
Oh hoi, ik vind het zeilbootjesverhaal nog steeds ongeloofwaardig hoor :)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211284886
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 18:16 schreef LXIV het volgende:

[..]
Biden (of de mensen die aan zijn touwtjes trekken) zullen vast voorafgaand toestemming verleend hebben.
Iedereen met een IQ>115 kon trouwens wel inzien dat het nooit de Eussen of de Duitsers geweest konden xijn
Klopt. Dat is ook een van de redenen waarom de Duitsers al vanaf het begin weinig ophef hebben veroorzaakt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 13 november 2023 @ 20:41:21 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_211285875
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 19:46 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Klopt. Dat is ook een van de redenen waarom de Duitsers al vanaf het begin weinig ophef hebben veroorzaakt.
Intern hadden hun diensten natuurlijk vanaf het begin de (juiste) inschatting gemaakt dat het de Oekraners, Amerikanen of Engelsen geweest waren.
The End Times are wild
pi_211285888
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 20:41 schreef LXIV het volgende:
Intern hadden hun diensten natuurlijk vanaf het begin de (juiste) inschatting gemaakt dat het de Oekraners, Amerikanen of Engelsen geweest waren.
Daarom. En helaas blijkt Sjoerdje niet ingewijd. Arme trekpop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')